کد خبر 1151661
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
افشاگری جلالی:گروهی 30 نفره گفتند سکوها را برایت جهنم یا آرام می‌کنیم/مسیر نامشخص کانال‌های هواداری ویرانگر است

کارشناس فوتبال ایران گفت: متصدیان فوتبال باید برای پدیده ای به نام کانال های هواداری مسیر و قوانین تعریف کنند.

به گزارش مشرق، مجید جلالی درباره تاثیر مخرب برخی کانال های هواداری در فضای فوتبال کشورمان اظهار داشت: قبل از به وجود آمدن این پدیده باید برای آن مسیر و قوانین تعریف می کردیم. به طور مثال ابتدا در کشورمان ماشین آمد و مردم راننده شدند اما پس از آن تصمیم گرفتند برای رانندگی قوانین و مقرراتی تعریف کنند. این موضوع شرایطی را به وجود آورد که اکنون وضعیت نا به سامانی در رانندگی ها را می بینیم.

وی افزود: سایر پدیده ها در کشورمان هم این حالت را دارد و باید برای کانال های هواداری هم از قبل مسیر و قوانین تعریف می شد. شاید ساده ترین راه طراحی مقررات از سوی خود باشگاه ها است. این ایده هم از نظر من به هیچ وجه خوب نیست زیرا تجربه می گوید سال ها قبل طرح ساماندهی هواداران را از طریق خود باشگاه ها ایجاد کردیم و لیدرها از طریق خود باشگاه ها فعالیت کردند اما وضعیت نه تنها بهتر نشد بلکه بدتر هم شد.

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: خیلی مواقع باشگاه ها از کانون های هواداری به عنوان ابزار استفاده کرده و می کنند. خود فدراسیون فوتبال و نهادهای بالادستی باید برای این موضوع کلیدی قوانینی تعریف کنند تا اگر هواداری هم اقدام به ایجاد این کانال ها می کنند، تابع قواعد، قوانین و اصولی باشد.

بیشتر بخوانید:

کانال‌های هواداری بی‌هویت؛ از تجارت سیاه تا تفرقه‌افکنی

جلالی درباره اهداف خاص ادمین های برخی از این کانال ها که سبب ایجاد نفرت و تفرقه در فضای فوتبال ایران شده است، توضیح داد:  مسلما نمی توانیم فعالیت کانال های هواداری را ممنوع کنیم بلکه باید برای آنها مسیری تعیین شود زیرا بسیاری از کانال ها به نوبه خود می توانند ظرفیت باشند و به تیم ها انرژی تزریق کنند اما وقتی مسیر نامشخصی داشته باشند ویرانگر هستند. 

وی ادامه داد:  باران هم یک نعمت است اما وقتی مسیری برای آن تعریف نشود، منجر به آوارگی و بی خانمانی تعداد زیادی از مردم می شود. متصدیان امور فوتبال هم باید با تشکیل کارگروهی آیین نامه هایی را برای فضای کانال های هواداری تدوین کرده و البته نظارت هم باید وجود داشته باشد.

سرمربی سابق گل گهر سیرجان، درباره تحت تاثیر قرار گرفتن تعدادی از مدیران، مربیان و بازیکنان فوتبال ایران از این کانال های هواداری گفت: در تیم های بزرگ تر لجام گسیختگی و مشکلات بیشتری وجود دارد اما سایر تیم ها هم تحت تاثیر این کانال ها قرار می گیرند. حتی تیم هایی که در شهرهای کوچک هستند هم از این موضوع آسیب می بینند و خودم این مسائل را دیده ام.

جلالی ادامه داد: خیلی مواقع مدیران تحت تاثیر این فضا قرار می گیرند. البته این امر به قدرت، تخصص و اشراف یک مدیر به تمام مسائل بستگی دارد. اغلب مدیران هم تحت تاثیر هستند زیرا خیلی مواقع آنها به اشتباه مطالبی که در این کانال ها منتشر می شود بازتاب کل افکار عمومی می دانند. در حالی که واقعیت اینگونه نیست.

وی افزود: چندین سال قبل در تیمی بودم. افرادی آنجا  با من صحبت کرده و گفتند گروهی ۳۰ نفره هستیم که می توانیم سکوها را برایت آرام کرده یا به جهنم تبدیل کنیم. مدیر هم فکر می کرد این صحبت بازتاب افکار عمومی هواداران در آن منطقه یا شهر است‌. اینجا نقش نهادهای نظارتی پررنگ تر می شود اما وقتی آیین نامه ای وجود نداشته باشد آنها هم نمی توانند کار خاصی انجام بدهند و دست و پای شان بسته است زیرا مجبور هستند طبق قوانین جلو بروند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس