۸ میلیارد دلار ارز دولتی برای معیشت و کالای اساسی در بودجه۱۴۰۰

معاون سازمان برنامه گفت: در لایحه بودجه سال آینده، ۸ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی شامل ۲ میلیارد دلار برای معیشت و ۶ میلیارد دلار برای نهاده‌ها و کالاهای اساسی، دیده شده است.

به گزارش مشرق، سید حمید پورمحمدی بیان کرد: در لایحه بودجه سال آینده ۸ میلیارد دلار ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی شامل ۲ میلیارد دلار برای معیشت و ۶ میلیارد دلار برای نهاده‌ها و کالاهای اساسی دیده شده است.

بیشتر بخوانید:

اتفاق جدید در بودجه ۱۴۰۰

معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه افزود: مجلس به دولت اجازه دهد با تشخیص خود این ارز را هزینه کند یعنی اگر دولت تشخیص دهد ارز ترجیحی باید به روش کنونی هزینه شود آن را ادامه دهد و اگر تشخیص داد این روش به مصلحت مردم نیست آن را به نرخ معمول تبدیل و مابه التفاوت را هزینه سلامت و معیشت مردم کند.

وی گفت: اگر کالاهای اساسی با نرخ آزاد دست مصرف کننده می‌رسد دولت ارز ترجیحی را به تولید کننده داخلی و فاصله نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان با نرخ ارز پیش بینی شده در بودجه را به مصرف کننده نهایی بدهد؛ در زمینه دارو نیز این ارز به بیمه گر داده شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    چگونه دیده شده ؟ باید برنامه ای را مدون کرد که کالای اساسی چه تولید داخل باشد چه خارج دارای کد رهگیری باشد ، به دست چه کسی در کجای کشور و نیاز واقعی باشد وگرنه چند مدت بعد همان کالا را بادلار روز به مردم بینوا میفروشند .
  • مهدی IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    من پدرم فوت کرده چرا معیشتی برامون واریز سرپرست هم پدرم بوده
  • DE ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    ارز دولتیفقط برای رانت و رشوه و بنام حمایت از قشر اسیب پذیر است. اختلاف ارز دولتی را به همان قشر بدهید بجای دادن به دلالان .
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    اگر چنین ارزی وجود دارد که تخصیص نمی یابد پس چرا قیمت روغن و شکر مرغ و نهادهای دامی سر به فلک کشیده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس