کد خبر 1151541
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۶
حسن ایرلو

سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن ضمن دعوت از سازمان‌های حقوق بشری به حمایت از مردم یمن در برابر جنایت‌های ائتلاف سعودی، تأکید کرد که بحران در این کشور راه حل نظامی ندارد.

به گزارش مشرق، «حسن ایرلو»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در یمن از سازمان‌های حقوق بشری جهان خواست در برابر جنایت‌های ائتلاف سعودی در این کشور عربی ساکت ننشینند.

بیشتر بخوانید:

این توحش قلب هر انسانی را به درد می‌آورد

او پنجشنبه ‌شب در توییتی نوشت: «سازمان‌های حقوق بشری باید در قبال جنایاتی که هر روز به‌واسطه تجاوز به یمن رخ میدهد واکنش مناسب نشان دهند.».

بیشتر بخوانید:

حمله هواپیماهای سعودی به اسبهای اصیل! +عکس

حسن ایرلو افزود: «جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام نموده که جنگ راه حل نظامی ندارد و راه حل آن سیاسی است. ایران از ابتدا خواهان آتش بس کامل و شامل و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و کمک به بازگشت ارامش به یمن مظلوم است».

ائتلاف ضد یمن ششم فروردین سال ۹۴ به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی به ریاست منصور هادی به قدرت و سرکوب انقلاب در این کشور، به رهبری عربستان سعودی و با مشارکت فعال امارات به یمن حمله کرد. اهداف این ائتلاف از این حمله نه تنها محقق نشده است بلکه یمن به دلیل اقدامات امارات و نیروهای هم‌سو با این کشور در آستانه تجزیه است.

یک مقام یمنی دیروز چهارشنبه آماری از جنایات ائتلاف سعودی در یمن در طول شش سال گذشته ارائه کرد، آماری که از کشته شدن ۱۶۸۰۰ غیرنظامی در این حملات حکایت دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    1 2
    جنگ راه حل نظامى ندارد ؟! يعنى چه نابغه ؟!
  • عبدالله مومن IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 1
    از نظر غربگرایان هیچ کار نمی شود کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس