کد خبر 1151360
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
«جزئیات بودجه ۱۴۰۰»| جریمه ۲۰ تومانی برای مشترکان پرمصرف آب!

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۰، مشترکان پرمصرف آب در سال آینده بابت مصرف هر مترمکعب آب بالاتر از الگویی که قرار است هیأت وزیران مشخص کند، ۲۰۰ ریال جریمه پرداخت خواهند کرد.

به گزارش مشرق، در بند الف تبصره ۶ لایحه بودجه ۱۴۰۰ آمده است: وزارت نیرو از طریق شرکت های آب و فاضلاب استانی سراسر کشور مکلف است علاوه بر دریافت نرخ آب بهای شهری، به ازای هر مترمکعب فروش آب شرب بالاتر از الگوی مصرف تعیین شده توسط هیأت وزیران مبلغ ۲۰۰ ریال از مشترکان آب دریافت و به خزانه داری کل کشور واریز کند. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.

صددر صد وجوه دریافتی تا سقف ۹۶۵ میلیارد ریال از محل حساب مذکور در ردیف معین در بودجه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور صرفا جهت آبرسانی شرب روستایی و عشایری و اصلاح شبکه آب مربوط به آن اختصاص می یابد.

بیست درصد اعتبار مذکور برای آبرسانی شرب عشایری و هشتاد درصد برای آبرسانی شرب روستایی بر اساس شاخص جمعیت و  کمبود آب شرب سالم بین استان های کشور در مقاطع سه ماهه از طریق شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور توزیع می شود تا پس از مبادله موافقتنامه بین سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ها و شرکت های آب و فاضلاب استانی و یا سازمان امور عشایر ایران هزینه شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    13 0
    یعنی چه تو روح آقای اونی که این طرح ها رو میزاره فقط می خواین مردم رو جریمه کنید وپول دربیارید این الگو های مصرف شما برای خانواده دو سه نفره است ما ها که خانواده پرجمعیت هستیم چه گناهی کردیم از او طرف شعار جمعیت می دید
    • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      9 0
      دقیقا باید بر اساس تعداد اعضای خانواده باشد ، چرا یک خانواده 7 نفره و یک خانواده 3 نفره یکسان محاسبه می شوند. بعد میگم رشد جمعیت کم است و جامعه به سمت پیری می رود.
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    17 0
    کسی نیست به هئیت وزیران اعلام کنه که هر فرد سرانه مصرف اب داره و یک خانواده ۲ نفره با یک خانواده ۴ نفره و به تبه ۸ نفره فرق دارد؟؟؟ ما به عنوان یک خانواده پر جمعیت ماهی حدود ۵۰۰ باید پول اب بدهیم و وقتی اعتراض میکنیم سازمان اب میگه تعداد خانواده ها را ۴ نفر در نظر میگیرن. اینجور که معلوم هست از فرزند دوم به بعد اصلا حق خوردن اب ، حمام کردن، دستشویی رفتن و خیلی دیگه از کارهای روزانه خودشون را تداره
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۵
    0 0
    باروش اینهافرزندآوری به فراموشی سپرده شده وخانواده های چندفرزندی هم جریمه خواهندشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس