اتحادیه اروپا «رژیم تحریمهای یکجانبه» را تصویب می کند

یک منبع دیپلماتیک از مذاکره کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیرامون تصویب رژیم تحریمی یکجانبه علیه کشورهای ناقض حقوق بشر خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، یک مقام دیپلماتیک آگاه در یکی از هیأتهای نمایندگی شورای اروپا روز چهارشنبه به این خبرگزاری روسیه گفت که کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر یک رژیم تحریمی مذاکره کرده اند که مشابه «قانون ماگنیتسکی» در ایالات متحده است.

به گفته این مقام دیپلماتیک، اتحادیه اروپا با تصویب این قانون قادر است علیه هر کشوری در جهان که به گمان این اتحادیه ناقض حقوق بشر است، تحریمهای یکجانبه وضع کند.

این مقام اروپایی در ادامه افزود که «تصمیم کلی برای معرفی رژیم تحریمها به دلیل تجاوز و نقض جدی حقوق بشر گرفته شده است. سفرای اتحادیه اروپا بدون بحث و گفتگوی امروز تصمیم رسمی را خواهند گرفت».

به گفته این دیپلمات، زمانی که نمایندگان اتحادیه اروپا این رژیم تحریمی را تصویب کنند، شورای اروپا به طور رسمی آن را تأیید خواهد کرد.

گفتنی است که توسعه و تحول نسخه اروپایی قانون ماگنیتسکی آمریکا در ماه سپتامبر گذشته از سوی «اورزلا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپایی اعلام شد.

قانون ماگنیتسکی در کنگره ایالات متحده تصویب و سپس در سال ۲۰۱۲ توسط «باراک اوباما» رئیس جمهور وقت آمریکا امضا شد. این قانون مجوز وضع تحریمهای یکجانبه علیه مقامات روسی را- که به ادعای مقامات آمریکایی به نقض حقوق بشر در خاک روسیه متهم هستند- به مقامات واشنگتن می بخشد.

اما در دسامبر ۲۰۱۶، مجلس سنای آمریکا قانون ماگنیتسکی را به سایر کشورهای جهان تعمیم داد.

از سوی دیگر، کشورهای کانادا، لتونی، لیتوانی و استوونی و همچنین شماری دیگر از کشورها قانون موسوم به ماگنیتسکی را تصویب کرده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • mojtaba SE ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    13 4
    بله اتحادیه دزد و جنایتکار به اسم حق و دلسوزی با این وقاحت زر میزنه و میخواهد زور بگه؟!چون ما ایرانیها بجای حس شرم و گناه از فقر و کودکان کار اسیر بازی وکیل الدوله های این اتحادیه شدیم.پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر
    • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      2 1
      شما که جیره خور کاسبین تحریمید باید خوشحال باشید
    • وطن پرست IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      0 1
      تا کی قراره با لولو تحریم ریاست جمهوری رو کاسبی کنید!!! اگه تحریمی نباشه اصلاحطلب ها دلیلی برای موجودیت ندارند.
  • IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    18 3
    اتحادیه های سایر مناطق دنیا میت شده اند - استفاده ابزاری از حقوق بشر شده در حمایت از تروریسم اروپا شده تصویبنامه - آخرین میخهای تابوت اروپای وحشی دارد کوبیده می شود- ظغیان برعلیه ارزشهای اخلاقی و دینی و مسیحیت وو موسویت و اسلام عزیز در اروپا همان همان هجوم عمودی بربرها از اروپا است
    • ساشا IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      2 2
      تو چرا اونجات میسوزه ؟؟؟ میگن چوب رو بر داری سگه حساب کار دستش میاد.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    12 3
    دختران مسلمان را از حق تحصیل محروم کردند و ادعای دفاع از حق دارند.
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    9 3
    اینها فقط نوکر های خودشون در سایر کشورها رو بشر می دونند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس