منتجب نیا

انتقادهای اصلاح‌طلبان در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پس از استعفای رئیس و نایب‌رئیس آن افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: رسول منتجب‌نیا در انتقاد تندی نسبت به اصل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفته است تشکیل این شورا از اساس ایراد داشت و نباید شکل می‌گرفت. این سخن در حالی است که این شورا بعد از انتخابات مجلس تاکنون هیچ جلسه‌ای برگزار نکرده است و بعد از استعفای عارف و موسوی لاری به عنوان رئیس و نایب‌رئیس شورای عالی گفته می‌شود که عملا شورای عالی سیاست‌گذاری از بین رفته است. از سوی دیگر شورای عالی سیاست‌گذاری در سال‌های فعالیتش همواره مورد انتقاد برخی اصلاح‌طلبان قرار داشت.

وی به روزنامه آرمان گفت: از ابتدایی که شورای عالی سیاست‌گذاری تاسیس شد، به آن انتقاداتی را وارد می‌دانستم و آن را امری غیرقانونی اعلام کردم که موجب تضعیف احزاب و دموکراسی خواهد شد. از زمان تشکیل این شورا انتقاداتی را در این خصوص مطرح می‌کردم و می‌گفتم که این اقدام صحیح نیست و بزرگان اصلاح‌طلب، باید احزاب را تقویت کنند. شخصیت‌های محوری و غیرحزبی باید از احزاب حمایت کنند، زیرا احزاب هستند که باید وارد صحنه شوند. دائما این سخنان را مطرح می‌کردم، عده‌ای آن را می‌شنیدند، عده‌ای نمی‌شنیدند و عده‌ای هم می‌شنیدند و عمل نمی‌کردند. الان اکثریت دوستان ما به این نتیجه رسیده‌اند که شورای عالی سیاست‌گذاری مقوله‌ای منطقی نبود. اگر به فرض فلسفه وجودی آن را بپذیریم، ضرورت آن مختص سال 94 بوده و حالا نیز باید احزاب تقویت شوند.

احمد حکیمی‌پور، دبیرکل حزب اراده ملت و فعال اصلاح‌طلب هم درباره سرنوشت شورا به «نامه‌نیوز» گفت: «شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان بعد از انتخابات مجلس یازدهم هیچ جلسه‌ای نداشته است و بعد از انتخابات اسفندماه هم آقایان عارف و موسوی لاری از مسئولیت خود کناره‌گیری کردند. با چنین وضعیتی شورای عالی عملا کاری انجام نمی‌دهد و نمی‌کند».

او ادامه داد: «من از ابتدا هم منتقد شورای عالی سیاست‌گذاری بودم زیرا این شورا عملا احزاب را تضعیف می‌کرد. اکنون هم ادامه شورای عالی سیاست‌گذاری به صلاح اصلاح‌طلبان نیست. ما مدت زیادی که برای ایجاد پارلمان اصلاحات یا همان مجمع عالی اصلاح‌طلبان تلاش کردیم اما با کارشکنی برخی و ایجاد بحث‌های فرسایشی از سوی آنها امکان ایجاد آن مجمع عالی فراهم نشد.»

او در توضیح کارشکنی‌های برخی در مسیر تشکیل پارلمان اصلاحات، اظهار کرد: «ما بعد از تشکیل مجلس دهم پیگیر تشکیل مجمع عالی بودیم اما عده‌ای در شورای عالی سیاست‌گذاری خود را قیم همه احزاب می‌دانستند و به جای همه تصمیم می‌گرفتند.

حکیمی‌پور می‌گوید: ایجاد یک جبهه واحد واقعا خنده‌دار است. شورای عالی فضایی بود که برخی فعالیت‌های پشت‌پرده خود را به نام اصلاح‌طلبی انجام دهند».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس