کسی از یارانه بگیران در سال ۱۴۰۰ حذف نمی‌شود/ افزایش دو برابری حقوق سربازان وظیفه - کراپ‌شده

نوبخت گفت: طبق لایحه بودجه ۱۴۰۰ تمام کسانی که یارانه ۴۵ هزار تومانی می گیرند همچنان یارانه بگیر خواهند بود.

به گزارش مشرق، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در برنامه تیتر امشب بیان کرد: دولت امسال ۸۴۱ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر دارد که در این میان ۳۱۷ هزار میلیارد تومان آن درآمدها هستند.  از این میان ۲۹۸  میلیارد برای فروش اوراق و ۹۵ هزار میلیارد هم سهم در بورس داریم.

او افزود: تمام کسانی که یارانه ۴۵ هزار تومانی می گیرند همچنان یارانه بگیر خواهند بود. ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رفع فقر مطلق در نظر گرفته ایم.

نوبخت بیان کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی همچنان پا برجاست اما جایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی خطرزا باشد آن را حذف می کنیم و از آن طرف یارانه معیشتی را افزایش می دهیم.

او تاکید کرد: همه کارکنان دولت،  افزایش۲۵ درصدی حقوق را سال آینده شاهد خواهند بود. تعداد قابل توجهی استخدام کادر درمان خواهیم داشت.

نوبخت از افزایش ۲ برابری حقوق سربازان خدمت وظیفه خبر داد و گفت: در لایحه بودجه افزایش حقوق کارگران و افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی را در نظر داریم. 

معاون رئیس جمهور بیان کرد:لایحه بودجه سال آینده بیش از ۲۲۵ میلیارد تومان واگذاری دارایی را در صورت کمبود بودجه در نظر گرفته است. همچنین ۱۹۹ هزار میلیارد تومان فروش نفت یعنی برابر ۲۳ درصد سهم نفت در بودجه را پیش بینی کرده است.

او بیان کرد: رییس جمهور دستور دادند که در صورت فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز، مطابق مبلغ یک میلیون بشکه آن را وارد بودجه نکنیم. این یعنی ما همچنان بودجه را به نفت اتکا نداده ایم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در این بودجه ۱۰۴ هزار میلیارد تومان به بودجه‌های عمرانی تعلق گرفته است. دولت حتی با شرایط سختی که فشارهای خارجی آن را احاطه کرده بودجه عمرانی را کاهش نداد.

نوبخت با اشاره به چندین طرح عمرانی در کشور بیان کرد: بودجه ۱۴۰۰ توجه ویژه‌ای به سلامت و دفاع کشور دارد به نحوی که با افزایش تعداد استخدامی‌های کادر درمان بودجه آن را تا ۸۰ هزار میلیارد تومان رسانده است.

وی افزود: امسال کمتر از ۲۰ هزار میلیارد تومان از تنخواه بانک مرکزی استفاده کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه توان دولت برای حمایت از معیشت در بودجه ۱۴۰۰ مشهود است، گفت: از بودجه دفاع می کنم چون برای بهبود معیشت بسیاری از مردم سهیم در بودجه، حقوق ها و دستمزدها را با روش های مختلف افزایش داده ایم.

وی افزود: شرمنده ام که بیش از این توان افزایش حقوق ها را نداشتیم و اگر دستمان باز بود قطعا این کار را می کردیم. می دانیم تورم ناشی از افزایش نرخ ارز به معیشت مردم آسیب زده است.

درآمد مالیاتی ۲۲۵ هزار میلیارد تومان شد

نوبخت تاکید کرد: برای افزایش سهم مالیات در بودجه نور افکن شناسایی مودیان را قوی تر کردیم و با روش هایی نظیر مالیات بر عایدی سرمایه و درآمد خانوار درآمدها را به ۲۲۵ هزار میلیارد تومان افزایش دادیم. البته رقم بیشتری را پیشنهاد دادیم که با مشورت وزیر امور اقتصادی و دارایی آن را به همین عدد رساندیم.

نوبخت گفت: کشورهای پیشرفته مطابق ۳۰ تا ۴۰ درصد GDP خود مالیات ستانی می کنند اما ایران همچنان ۴ تا ۵ درصد از GDP خود مالیات اخذ می کند. خوشبختانه در امسال ۱۰۰ درصد درامدهای مالیاتی پیش بینی شده محقق شد.

حامل های انرژی گران نمی شوند

او افزود: پیش بینی کرده ایم رشد اقتصادی سال آینده مثبت باشد چرا که رشد اقتصادی فصل گذشته ۲ دهم درصد مثبت بوده است. آنطور که بانک مرکزی پیش بینی کرده است تورم در سال آینده ۲۲ درصد خواهد بود هرچند مرکز رسمی اعلام تورم مرکز آمار است.

نوبخت در پایان گفت: به هیچ وجه حامل های انرژی اعم از آب، برق و سوخت گران نخواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    12 1
    بجای اینکه بگه یارانه ها در سال بعدی افرایش پیدا می‌کنه میگه کسی حذف نمیشه، جنگ رسانه ای را حال کردید؟ میخواد مردم بگن خدا پدر و مادرتون را بیامرزه که این قدر بزرگوارید که کسی را حذف نمیکنید
    • IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      3 0
      دقیقا. میگه به تب راصی باشید اگه به مرگ نه میگویید
    • HK ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      0 0
      سلام تو به خداقسم چرا حقوق کمتیه امداد رازیاد نمی کنید با دویست هزاردرماه چیکار کنیم
    • SE ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      4 0
      یارانه به هنگام اجرا در آمدن معادل بیش از 90 دلار بوده و حالا دولا مدبره و معدن امید و تدبر رسانده به معدل کمتر از 2 دلار آنوقت پز حذف نکردن یارانه را هم میدهند. بیچاره سنگپای قزوین نابجا به بررویی شهره شده است.
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    5 0
    وکلا بسیار بخاطر آشنایی با قوانین و قضات بسیار ماهرانه از زیر بار مالیات شانه خالی میکنند در آمد واقعی وکلا با اونیکه اعلام میکنند بیش از 20 برابر فرق داره میبایستی از هر وکیل سالانه 50 میلیون تومان مالیات اخذ بشه آنها روزانه 3 الی 15 میلیون تومان درامد دارند مطالعه پرونده حق مشاوره قبول وکالت عریضه نویسی از یک طرف اخذ مبالغ اضافه از موکلین و رشوه از طرف مقابل پرونده هم جمعا مبالغ کلانی رو شامل میشه
  • CA ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    6 0
    یکم خجالت بکشید سرباز 300 هزارتومان داره حقوق میگیره به خودتون این حقوق رو بدن چیکار میکنید ؟ الان دارید 600 هزارتومانش می کنید اخه این پول به کجا می رسه چرا دارید به سرباز ها ظلم میکنید اخه به کی بگیم حرفمون رو
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 0
    هر چی نوبخت بگه 180 درجه برعکس ش اجرا میشه ببینید کی گفتم لااقل توی این 7_8 سال گذشته که اینطور بوده بقیه‌اش هم مثل قبل
  • علی ص CA ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    4 0
    جناب آقایان نوبخت و اقای قالیباف شما را به امام حسین ع قسم فکری هم ب حال مستمری بگیران تامین اجتماعی کنید.در همه اقشار مستمند بگیر خداوند بزرگ حاجت روستایتان کند.ممنونیم
  • IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    1 2
    باید عدل علی پیاده بسه در غیر اینصورت مرگ تدریجی خواهیم داشت فقط عدل علی کارساز است
  • IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    خدا به داد برسه هر وقت نوبخت چیزی بگه بر عکس میشه
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    0 0
    داریم به انتخابات نزدیک میشیم! نوبخت ! بعیده با این ترفندها هم اصلاح طلبا رای بیارن.
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 0
    پسرمن سرباز بخدا هزینه رفت وامدش باحقوقش نمیخونه چه برسه به چیزای دیگه انصاف داشته باشین
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 0
    جناب اقای نوبخت که صداتون ا زجای گرم میادفکری به حال بازنشتگان تامین اجتماعی کارگران بدبخت وبیچاره بکنیدنه بفکراقازاده باشین که اموال دولت به غارت میبرن
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 2
    چرایارانه بگیران ثابت بماننددرهمسایگی مایک نفریک اتوبوس دوعددمینی بوس دوعددده چرخ سنگ شکن بلوک سازی همه اینهادارد45هزارتومان یارانه میگیردآنوقت منی که یک سورای پرایدمدل1386دارم روزانه تعمیرگاه هستم 45هزارتومان میگیرم کجای این کارعدالت اجتماعی است چرنبایدیارانه اینجورآدمهاقطع نشودودردی وباری ازدوش بیچارهابرداشته نشه
  • رامین خضری IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    چرا به داد کسیکه متاهل،بیکار،دارای فرزند،فاقدبیمه وشرمنده خانوادش هست نمیرسید.(چراچون اشناوپارتی نداره،چون بیکسه یااصلاوجودنداریم. ای خداشکرکه مبینی بنده هاتو
  • ناشناس GB ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    1 0
    هر وقت نوبخت یا روحانی صحبت میکنند، من بیشتر میترسم چون میدونم اوضاع بدتر خواهد شد. خدا رحم کنه.
  • نسرین IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    همسایگان ما یا ذوب آهنی هستن یا مجتمع فولادی با حقوقهای بالا وکلی امتیاز یارانه میگیرن سبد معیشتی میگیرن اما من مستاجر شوهرم بیکار فقط یارانه میگیرم با دوتا پسر که یکیش سربازه
  • DE ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    سلام منکه هیج درامدی ندارم دولت چراهیج فکری به حالو روز ما نمیکنداگر انجام داده کجاه رفته مرغ بخرم چای نیست نان بخرم لباس بچهام نیست این چه زندگی روزی صدهزار بار مردم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس