تلاش پوتین برای کاهش تنش در بلاروس با ترغیب نیروهای سیاسی به مذاکره

رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه از نیروهای سیاسی بلاروس خواست تا اختلافات با یکدیگر را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

به گزارش مشرق به نقل از یورونیوز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه از نیروهای سیاسی بلاروس خواست تا اختلافات با یکدیگر را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

این درخواست در حالی مطرح می‌شود که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس از زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روز ۹ اوت (۱۹ مرداد) تاکنون با اعتراض‌های گسترده مخالفان خود روبرو است. به گفته رئیس جمهوری روسیه «نیروهای خارجی» به شکل بی‌سابقه‌ای در حال دخالت در امور بلاروس هستند.

معترضان در بلاروس نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور را که از پیروزی الکساندر لوکاشنکو حکایت داشت نپذیرفته‌اند و از «تقلب» در رای گیری سخن می‌گویند. آنها خواستار کناره گیری الکساندر لوکاشنکو که از سال ۱۹۹۴ تاکنون قدرت را در بلاروس در دست دارد شده‌اند.

رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه در جریان نشست مجازی سازمان پیمان امنیت جمعی که همتای بلاروسی او نیز در آن شرکت داشت گفت: «واقعا امیدوارم که مردم بلاروس بلوغ سیاسی داشته باشند و بتوانند به صورت مسالمت آمیز و بدون هیچ حرکت تند و تیزی زمینه گفت‌وگوی سیاسی در داخل را با حضور همه نیروهای سیاسی فراهم کنند و همه مسائل داخلی را خودشان بدون فشار خارجی و مداخله از بیرون حل کنند.»

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس