کد خبر 1151160
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲
محمود عباس

با از سرگیری مجدد همکاری‌ امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با تل‌آویو، رژیم صهیونیستی، بالغ بر یک میلیارد دلار از مبلغ معوقه‌های مالی مربوط به درآمدهای مالیاتی را به حساب این تشکیلات واریز کرد.

به گزارش مشرق، تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی کلیه درآمدها و هزینه‌های مالی به تعویق افتاده را که بالغ بر سه میلیارد و ۷۶۸ میلیون شیکل (نزدیک به ۱.۱۴۵ میلیارد دلار) است، تحویل داده است.

«حسین الشیخ» وزیر امور مدنی فلسطین و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح طی پستی در توئیتر اعلام کرد: دولت اسرائیل کلیه استحقاقات مالی مربوط به درآمدهای مالیاتی را به حساب تشکیلات خودگردان فلسطین واریز کرد که بالغ بر سه میلیارد و ۷۶۸ میلیون شیکل (معادل ۱.۱۴۵ میلیارددلار) است. 

طبق توافق اسلو (۱۹۹۳) رژیم صهیونیستی باید تمامی درآمدهای گمرکی، مالی و بانکی بین اشخاص و دیگر طرف‌ها را به طور ماهانه به رام‌الله تحویل دهد؛ اما از شهریور گذشته و همزمان با اعلام «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر قطع تمامی هماهنگی‌ها با رژیم صهیونیستی به دنبال اعلام طرح اشغال کرانه باختری، تحویل این درآمدها نیز متوقف شد و تشکیلات خودگردان از تحویل آن خودداری کرد.

نزدیک به شش ماه پیش نیز این رژیم تحویل بخشی از درآمدهای مالیاتی رام‌الله را به بهانه اینکه این درآمدها برای خانواده شهدا و اسرا هزینه می‌شود، متوقف کرده بود.

چند هفته پیش برخی منابع صهیونیستی گزارش دادند که تشکیلات خودگردان فلسطین به نهادهای اروپایی ابلاغ کرده که در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، حاضر است هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی را ازسر بگیرد.

بر اساس این گزارش، مسئولان عالی‌رتبه تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان گفت‌وگوهایی که با طرف‌های اروپایی در پشت درهای بسته برگزار شد، گفتند که این تشکیلات تصمیم دارد درآمدهای مالیاتی و گمرکی را که این تشکیلات از حدود شش ماه پیش دریافت آن را متوقف کرده بود، پس بگیرد.

چند روز پس از انتشار این اخبار، «محمد اشتیه»، نخست وزیر این تشکیلات در اواخر آبان گذشته گفت که تل‌آویو طی سندی متعهد شده که به توافقات با این تشکیلات پایبند بماند و به همین دلیل ارتباط با تل‌آویو از سر گرفته می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 0
    پس در واقع با قرارداد اسلو زانو روی گلوی ملت گذاشتن و تصمیم میگیرن کی فشار رو کم و زیاد کنن.
  • CA ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    پس در واقع با قرارداد اسلو زانو روی گلوی ملت گذاشتن و تصمیم میگیرن کی فشار رو کم و زیاد کنن.
  • CA ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    4 0
    "استحقاقات مالی مربوط به درآمدهای مالیاتی" میشه "کمک"؟!!!! پول خودشونو که بلوکه کرده بوده داره میده! بعد 1 میلیون یا 1 میلیارد؟ متن با تیتر نمیخونه! کلا حواستون هست چی مینویسید؟
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 0
    بالاخره میلیارد یا میلیون؟ اگر فرقشو می دونید!
  • كريم IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    3 1
    اين رژيم جعلي پول از كجا آورده است كه به اين آدم خود فروخته بدهد. مسلماً آمريكا و يا عربستان و متحدين او و كشورهاي غربي اين پول را داداند.
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    3 0
    نوکری به صهیونیست‌ها
  • سید IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    خاک بر سر محمود عباس فکرکنم با بعضی ترسوهای داخلی فامیل باشه
  • DE ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 0
    ای تشکیلات خودگردان خاک بر سرت از این سازش و تسلیم ها اخه کجا روفتح کردی؟ کاسه گدایی رو ذلیلانه بگیر تو دستت و بچرخون! یک روز همین یک وجب زمینی که براتون مونده .با فشار اسلحه صهیونیست های پلید ازتون میگیرن وباهاش اتوبان و پارکینک می سازن تا سرتون بی کلاه بشه. اونوقت دو دستی بکوبید تو سرتون!
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    چه راحت رهبرفلسطینیان رابافریب وپول می خرندوبااختلاف انداختن میان آنهاازآب گل آلودماهی می گیرند
  • FR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
    2 0
    باید بهشون یارانه 45000تومانی بدهد یک میلیارد یک میلیون دلار چیه چقدر این اسراییل بی انصافه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس