دو تجربه متفاوت در مقابله با تحریم‌ها و درسی که باید آموخت

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس گفت: خون شهید فخری زاده گریبان تمام نفوذی‌ها، غرب زدگان و وابسته‌های به استکبار را خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، سید احمد رسولی نژاد عصر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت شهید «محسن فخری زاده» که در آبسرد دماوند برگزار شد، ضمن تقدیر از شورای شهر و شهرداری آبسرد برای نامگذاری میدان اصلی این شهر به نام شهید فخری زاده گفت: این حداقل کاری بود که در ساعات اولیه ترور می‌توانست انجام شود.

رسولی نژاد عنوان داشت: در همان ساعات اولیه ترور طبق نظر سنجی های سایت‌های معتبر ۸۰ درصد مردم معتقد به خروج از برجام و توقف پروتکل الحاقی بودند که البته نمایندگان مردم در مجلس از چهار ماه قبل طرح کارشناسی در ۹ بند آماده کرده بودند و روز یکشنبه درخواست دو اولویت شد و روز گذشته جلسه کمیسیون‌ها تبدیل به جلسه علنی شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از بین ۲۴۸ نماینده حاضر ۲۴۶ نماینده رأی موافق به دو فوریت این طرح دادند و کلیات این طرح نیز روز گذشته با ۲۵۰ نفر رأی موافق از بین ۲۵۰ نماینده حاضر تصویب شد و رأی ممتنع و یا مخالفی نداشت.

برخی به اشتباه «اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها» را جناحی می‌دانند

وی در خصوص «اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها» در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: برخی دیروز و امروز در دولت اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها را تصمیم جناحی می‌دانند در حالی که طبق فرمایش امام خمینی (ره) مجلس در رأس امور است و نباید تضعیف شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس به رأی تعدادی از نمایندگان اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی به مصوبه «اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها» اشاره کرد و گفت: همه باید بدانند که این تصمیم فراجناحی است.

وی عنوان داشت: برخی افراد برای مجلس تعیین تکلیف می‌کنند حال آنکه بر اساس قانون اساسی مجلس مرجع قانون بوده و کسی که تعیین تکلیف می‌کند که مجلس امنیتی بوده و مربوط به شورای عالی امنیت ملی است، باید بدانند که مجلس اختیار دارد که در همه امور از جمله این موضوع قانونگذاری کند.

رسولی نژاد بیان داشت: ما در تبعیت از رهبر در مجلس شورای اسلامی آخرین میخ را بر تابوت برجام کوبیدیم و اعلام می‌کنیم بعد از مهلت اعلام شده این مصوبه اجرا شود اگرچه نظر بسیاری این بود که این موضوع بلافاصله اجرایی شود اما شورای نگهبان مهلت یک ماهه خواست و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز درخواست مهلت دو ماهه کرد البته ما اعتقاد داریم نباید این مهلت داده شود اما چاره‌ای نبود و می‌بایست در این امور با شورای عالی امنیت ملی هماهنگ باشیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی به انجام برخی اصلاحات در این مصوبه اشاره کرد و افزود: این مصوبه ظهر امروز با اکثریت قریب به اتفاق تصویب شد و به امید خدا بعد از تأیید شورای نگهبان که قرار بود امروز بعد از ظهر انجام شود لازم الاجرا خواهد شد، این قانون پیامی بود برای غربی‌ها، آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌های کودک کش که زورشان در میدان مبارزه به ما نمی‌رسد و اینگونه دست به جنایت می‌زنند.

متأسفانه دولت برخی از مصوبه‌های معیشتی مردم را اجرا نمی‌کند

وی با اشاره به اینکه قریب به اتفاق دنیا شهادت این دانشمند ارزشمند هسته‌ای و دفاعی ما را محکوم کردند، گفت: سخنگوی انرژی هسته‌ای به چه حقی شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان را ساعتی پس از این جنایت تکذیب کرد و گفت تمام دانشمندان هسته‌ای در سلامت به سر می‌برند.

رسولی نژاد گفت: خون شهید گریبان تمام نفوذی‌ها، غرب زدگان و وابسته‌های به استکبار را خواهد گرفت، در پیام مقام معظم رهبری بر پیگیری عاملین و آمرین این جنایت تاکید شده بود، برخی از افراد در داخل کشور به دشمنان گرا می‌دهند، در داخل کشور نفوذ کرده‌اند، ان شاالله دم این موش‌های کثیف را گرفته و از مملکت امام زمان (عج) بیرون خواهیم انداخت، مردم به هوش باشند، اگر برخی از این اطلاعات درز می‌کند و برخی از مراقبت‌ها انجام نمی‌شود و گرانی‌ها را می‌بینیم، ناشی از انتخاب بد ما است.

وی ضمن انتقاد به مضر خواندن مصوبه مجلس در دولت گفت: ما پر کنار مجلس انقلابی به دولت انقلابی نیاز داریم، تا همگام با مجلس در تبعیت از فرمان رهبری باشند، ما در کنار معیشت مردم و بحث‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در برابر نفوذ در فرهنگ و اقتصاد خواهیم ایستاد، برخی می‌خواهند مردم را نسبت به دین و نظام بدبین کنند، باید راه شهدا را ادامه داده و به مردم خدمت کنیم.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی بر زنده نگاه داشتن روحیه انقلابی و جهادی در کشور تاکید کرد و گفت: متأسفانه دولت برخی از مصوبه‌های معیشتی مردم را اجرا نمی‌کند، در همین شش ماه گذشته صدها هزار میلیارد تومان پول به جیب مافیای فولاد به بهای گران شدن مسکن، لوازم خانگی و خودرو ریخته شده است، اما ما در برابر مافیای قدرت و ثروت نیز ایستاده‌ایم.

بر اساس این گزارش، مراسم گرامیداشت شهید «محسن فخری زاده» بعد از ظهر چهارشنبه در محل شهادت این شهید، در بلوار اصلی شهر «آبسرد» و با حضور مهدی حیدری، فرماندار دماوند و فرزند شهید «محسن فخری زاده» برگزار شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 0
    احسنتم ولی دولت باید پاسخ گو کرد واین کار نمایندگان مجلس است
  • ناشناس IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 1
    مجلس كه بااين سرعت مصوبه به اين مهمى ميدهد،چرادر باب مبارزه باگرانى فولاد وغيره به سرعت واردعمل نميشود؟
  • محمدی IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    در حالی که قیمت ها در بازار از سکه و طلا تا دلار و خودرو طی چند هفته اخیر رو به کاهش و امیدواری هایی را در دل مردم زنده کرده بود، مجلس انقلابی با اقدام روز گذشته خود زحمت کشیده و به کلی شرایط را تغییر داد تا موجبات شادی و سرور دلالان دلار و سکه را حسابی فراهم سازد
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 0
    مردم به اشتباه دولت را انتخاب کردند حال یقه مجلس را گرفته اند که چرا یقه دولت را نمی گیرید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس