کد خبر 1151132
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
نمایندگی ایران در سازمان ملل: برنامه هسته‌ای ایران بدون وقفه ادامه خواهد یافت - کراپ‌شده

«عیلرضا میریوسفی» با اشاره به ترور دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشورمان گفت ایران تاکنون توطئه‌های زیادی را نقش بر آب کرده و این اقدامات خللی در برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز آن ایجاد نخواهد کرد.

به گزارش مشرق، «عیلرضا میریوسفی» سخنگوی دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک در گفت‌وگو با شبکه «ان‌بی‌سی نیوز» تاکید کرد برنامه هسته‌ای ایران طبق برنامه ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید:

طرح مجلس برای لغو تحریمها ۲ سال پیش باید تصویب می‌شد

 او در مکاتبه‌ای ایمیلی با این شبکه در اشاره به ترور شهید «محسن فخری‌زاده» گفت هرچند که دانشمندی بزرگ و یک قهرمان ملی قربانی تروریسم دولتی شد، برنامه هسته‎‌ای صلح‌آمیز ایران طبقه برنامه ادامه خواهد یافت.

وی افزود: ایران تاکنون توطئه‌های زیادی را برهم زده و در برابر تهدیدات خارجی هوشیار خواهد ماند؛ اما وقفه‌ای در کار هسته‌ای آن ایجاد نخواهد شد.

میریوسفی در ادامه گفت: همیشه گفته‌ایم که برنامه هسته‌ای ما اهداف صلح آمیز را دنبال می‌کند.

وی در ادامه به فتوایی از مقام معظم رهبری در خصوص ممنوع بودن تولید سلاح‌های کشتار جمعی به دلیل مغایرت آن با دین اسلام اشاره کرد.

او به نشریه آمریکایی «نیوزویک» هم گفته بود انتقام ترور محسن فخری‌زاده دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشورمان در وقت مناسب انجام خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت: ایران بر اساس منافع ملی خود درباره برنامه هسته‌ای تصمیم‌گیری می‌کند.

او در ادامه گفت: همانطور که می‌دانید، گام‌هایی که از زمان خروج آمریکا از برجام برداشته شد، مرحله‌ای بوده و تا زمانی که سایر طرف‌ها توافق را نقض می‌کنند و یا به تعهداتشان عمل نمی‌کنند، اعمال خواهد شد.

به گزارش فارس، بعدازظهر جمعه هفتم آذر ماه محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع و دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی کشور در حمله عناصر تروریست مسلح به خودروی وی به شهادت رسید.

در پی این اقدام تروریستی، «مجید تخت روانچی» سفیر و نماینده دائم ایران در دفتر سازمان ملل در نیویورک نیز در نامه‌ای به دبیرکل و رئیس شورای امنیت،  آمریکا و رژیم صهیونیستی را مسئول حمله ناجوانمردانه علیه دانشمند برجسته‌ ایرانی برشمرد. 

مقام‌های ایران ضمن محکوم کردن این عملیات تروریستی و تاکید بر خدمات بسیار زیاد شهید فخری‌زاده در حوزه‌های دفاعی و هسته‌ای اعلام کردند، راه این دانشمند شهید ادامه می‌یابد و مسببان این عملیات تروریستی پاسخ درخور دریافت خواهند کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    5 0
    تجربه ثابت کرده لحظه ای درمقابل دشمن انهم دشمنی مثل صهیونیستهاوامریکا نباید درنگ کردچنانچه کوتاهی شود دشمن پرومیشود
  • علی خدایی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    اولا واکنش اولیه ما این باید باشد که سرعت عمل مون در بخش صنایع صنعت هسته ای مان را سرعت ببخشیم چرا که نباید عقب بمانیم این یعنی دیگر کشور های مثل رزیم صهیونیستی و امریکا و غربی ها پر رو تر خواهند شد که در زعم خودشان که ببینید ما فلان فلان کار را کردیم ولی ایرانیها کاری نتونستند بکنند ادوما اینکه قدرت نظامی کشورمان را بیش از پیش ها به جلو ببریم و قدرت نظامی یعنی قدرت اقتصادی ایران عزیز است اشراف اطاعاتی مون را باید بازبینی کنیم که خیلی قوی باید باشیم شهیدان مان را میان ترور میکنند بایید برخورد جدی و زیاد بشود
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    واقعا اگر درنگ کنی پر رو می شوند موافقم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس