کد خبر 1151000
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۸
واعظی: مصوبه دیروز مجلس نگرانی‌هایی بین اعضای دولت ایجاد کرده است

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره مصوبه مجلس برای لغو تحریم‌ها گفت: هیچ مشورتی با وزارتخانه‌های ذی‌ربط نشده و نحوه اجرای آن مشکلاتی ایجاد می‌کند.

به گزارش مشرق، محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی درباره لغو تحریم‌ها گفت: مصوبه مجلس درباره بحث هسته‌ای نگرانی‌های را بین اعضای دولت ایجاد کرد که هیچ مشورتی با وزارتخانه‌های ذی‌ربط نشده و نحوه اجرای آن مشکلاتی ایجاد می‌کند.

ببینید:

فیلم/ واعظی: دولت نگران روابط خارجی است

وی افزود: درباره کرونا هم خبری خوبی داده شد و الحمدالله بیماریابی ما افزایش پیدا کرده و مراجعه به بیمارستان برای بستری شدن کاهش پیدا کرده است. هم‌چنین آمار فوتی‌ها در سراسر کشور و تعداد شهرهایی وضعیت قرمز داشتند که ۱۶۰ شهر بود، کاهش پیدا کرده است.

ببینید:

فیلم/ جهانگیری: مصوبه مجلس دخالت در کار دولت است

رئیس دفتر رئیس جمهور هم چنین درباره مشکلات قیمت‌گذاری و نظارت بر کالاهای اساسی گفت: آقای رئیس جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت در روز گذشته تاکید داشتند که روی توزیع مناسب، توجه داشته باشیم اما مشکلی که وجود دارد بحث توزیع است که آن‌جور که باید انجام نشده است. مثلا در زمینه مرغ مشکلی نداشتیم و مشکل از طرف توزیع بود.

بیشتر بخوانید:

جهانگیری: مجلس نباید در مسائل اجرایی دخالت کند

واعظی افزود: به نظر من ماموریت وزارتخانه‌ها مشخص است و در زمینه مرغ و تخم مرغ اینطور است که خرید با دستور و نظر وزارت کشاورزی و وزارت صمت انجام می‌شود اما به محض اینکه خوراک دام و طیور به بندر می‌رسد همه در اختیار جهاد کشاورزی قرار داده می‌شود که این چیز جدیدی نیست. وزارت جهادکشاورزی برای همه مرغ‌داران سراسر کشور توزیع می‌کند پس اینجا وزارت صمت مشکلی ندارد.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور: مصوبه دیروز مجلس را مضر می‌دانم، اما نرفتنم به مجلس به خاطر رعایت پروتکل‌هاست

وی با اشاره به اقدامات دولت برای تحقق شعار سال گفت: شعار جهش تولید در زمانی که با کرونا مواجه بودیم انرژی مضاعفی برای دولت و کلیه تولیدکنندگان بود که بتوانند برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای تحریم آمریکا و غلبه بر ویروس کرونا داشته باشند تا دستاورد خوبی برای کشور به همراه آورد.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: در جلسات اول و دوم امسال آقای رئیس‌جمهور از دستگاه های تولیدی کشور خواست در بخش خصوصی برنامه جهش تولید را دنبال کنند و ما هم در ریاست جمهوری ستاد جهش تولید را تشکیل دادیم و خوشبختانه گزارش‌های که در بخش‌های مختلف نفت و کشاورزی دریافت می‌کنیم با توجه به همه فشارهای اقتصادی و مسائل دیگر، آمار آمار خوبی است.

واعظی اضافه کرد: در بخش تولید خودرو، فولاد، مس، آلومینیوم با جهش خوبی همراه بوده است، البته از آنچه اتفاق می‌افتاد راضی نیستیم اما در مقایسه با سال گذشته در بخش‌های تولیدی رشد داشتیم. روزهای پنجشنبه را برای این گذاشتیم که در مورد پروژه‌های در حال افتتاح گزارش بدهند و مردم ببینند در شرایط فعلی چه پروژه‌های بزرگی در حال افتتاح است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    2 0
    وقتي دولت نگران ميشود يعني انشاالله خير و خوبي و بعد از هفت سال مصيبت و نكبت منتظر ملت است ! اقاي واعظي هفت سال خيال راحت و اسوده شما مملكت را نابود كرد
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    معلوم نیست این افراد از مسعولین ایران هستن یا وکیل دوله آمریکا مجلس یک مصوبه به نفع ایران وبه زر طرف مقابل است تصویب می کند مصوبه که دوسال پیش باید انجام می گرفت آقایون دولت ناراحت شده اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس