کد خبر 1150924
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
خشکسالی

در ۲۰ سال گذشته، مقیاس خشکسالی به سطح بی سابقه‌ای رسیده است و در آینده زمین را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از «ساینس»، گروهی از دانشمندان کره جنوبی، ژاپن، سوئیس، آمریکا و کانادا مقاله‌ای منتشر کرده اند که در آن از فاجعه‌ای صحبت شده است که برگشت ناپذیر است. در ۲۰ سال گذشته، مقیاس خشکسالی و گرمایش در زمین به سطح بی سابقه‌ای رسیده است.

بیشتر بخوانید:

سهم فقرا از زندگی ثروتمندان؛ دی اکسید کربن

این رشد که سیستم آب و هوایی آسیای شرقی را تحت تأثیر قرار داده است را نمی‌توان یک تغییر طبیعی دانست و پس از یک لحظه معین، برگشت ناپذیرخواهد شد. طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که هوا از دهه ۹۰ قرن بیستم گرم‌تر شده است. مناطق آسیای شرقی از جمله مغولستان «نقاط داغ» شده اند که به علت کمبود باران، بروز خشکسالی زیاد را موجب شده است.

محققان هشدار می‌دهند که تغییرات آب و هوایی در مغولستان، بر آب و هوای کل نیمکره شمالی تأثیر می‌گذارد. در ماه‌های تابستان که معمولا هوا آفتابی است می‌تواند باعث بروز امواج شدید گرما در فراسوی این منطقه شود. احتمال آن می‌رود که مغولستان به یک بیابان بی آب و علف مبدل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 0
    ترسیدم..! فکر کردم تیتر خبر درمورد برنامه های آتی دولت واصلاح طلبانه !
  • DE ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    3 0
    البته همانگونه که میدانیم نفت و گاز را میشود مثلا بالوله های قطوربی خطر ازقطر بدون خطر به چندهزار کیلومتر و قاره ای دیگر فرستاد ولی آب را نمیشود لوله کشی کرد و باید در هر ثانیه میلیونها متر معکب! آب آشامیدنی که تازه به برجام هم ربطی ندارد وارد اقیانوس ها میشوند....هویجوری.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس