کد خبر 1150841
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۳
بی بند و باری در شب نشینی‌های شرم آور!

زن ۲۷ ساله‌ای که برای چاره جویی درباره رفتارهای غیرمتعارف و بی شرمانه همسرش به دایره مددکاری اجتماعی کلانتری میرزا کوچک خان مشهد مراجعه کرده بود درباره سرگذشت خود توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش مشرق، رفتارهای غیرمتعارف همسرم به گونه‌ای است که حتی بازگو کردن آن نیز شرم آور است و کسی نمی‌تواند این ماجراها را باور کند، اما ضعف اعتقادات دینی و گرایش به فرهنگ غربی، این گونه رفتارهای زشت و زننده را با عناوینی مانند تجدد در میان برخی افراد سست ایمان به وجود می‌آورد که ...

این‌ها بخشی از اظهارات زن ۲۷ ساله‌ای است که برای چاره جویی درباره رفتارهای غیرمتعارف و بی شرمانه همسرش به دایره مددکاری اجتماعی کلانتری میرزا کوچک خان مشهد مراجعه کرده بود.

این زن جوان درباره ماجرای ازدواجش با مردی بی بند و بار گفت: پدرم کارگری ساده و بی‌سواد بود که به سختی می‌توانست هزینه‌های زندگی خانواده پنج نفره اش را تامین کند. به همین دلیل هم هیچ کدام از خواهران و برادرانم نتوانستند حتی تا مقطع دیپلم تحصیل کنند. من در خانواده‌ای بزرگ شدم که نه تنها از اوضاع مالی نامناسبی برخوردار بود بلکه پدر و مادرم هیچ گاه توجهی به نیازهای عاطفی و روحی ما نیز نداشتند. با وجود این من با همه سختی‌ها به تحصیلاتم ادامه دادم وبرای ادامه تحصیل در مقطع کاردانی وارد دانشگاه شدم. این در حالی بود که باز هم خانواده ام اهمیتی به این موضوع نمی‌دادند و از من حمایت نمی‌کردند.

هنوز یک ماه بیشتر از حضورم در دانشگاه نگذشته بود که با «سالومه» آشنا شدم. او همکلاسی ام بود و پدرش وضعیت مالی خوبی داشت.

خیلی زود ارتباط من و او صمیمی شد و مدام با یکدیگر در ارتباط بودیم. اما وقتی می‌دیدم «سالومه» چگونه در رفاه و آسایش زندگی می‌کند و هر چیزی را دوست داشته باشد به راحتی می‌خرد، از نظر روحی به هم می‌ریختم و از خانواده ام متنفر می‌شدم، چرا که در برابر سالومه احساس سرشکستگی می‌کردم و به اوضاع اقتصادی خودم افسوس می‌خوردم.

تا این که روزی سالومه از من خواست در شرکت تجاری برادرش مشغول کار شوم. اگرچه حقوقش اندک و ناچیز بود، اما به دلیل آن که طعم بی پولی را چشیده بودم از پیشنهادش استقبال کردم. دو سال بعد از این ماجرا در حالی که تحصیلاتم به پایان رسیده بود، سالومه مرا برای برادرش خواستگاری کرد.

«انوش» که از وضعیت مالی پدرم خبر داشت، منزلی در بهترین نقطه شهر اجاره کرد و همه اسباب و اثاثیه ام را یک جا خرید تا پدرم مجبور به تهیه جهیزیه نشود. من هم که از این ازدواج در پوست خودم نمی‌گنجیدم، سعی کردم زندگی عاشقانه‌ای را برایش فراهم کنم.

خلاصه یک سال بعد از آغاز زندگی مشترکمان صاحب یک فرزند پسر شدم و تصور می‌کردم با تولد آراد، زندگی ما زیباتر خواهد شد، اما نمی‌دانم چه حادثه‌ای رخ داد که این زندگی عاشقانه رنگ باخت و روابط من و «انوش» سرد و بی روح شد.
با این که بیشتر از یک ماه از تولد فرزندم نمی‌گذشت، ولی دیگر همسرم توجهی به نیازهای عاطفی و روحی من نداشت، به گونه‌ای که هر روز بیشتر از هم فاصله می‌گرفتیم. این اوضاع آشفته از من زنی افسرده ساخته بود.

ساعت‌ها گریه می‌کردم یا با پسرم سرگرم می‌شدم تا غصه هایم را فراموش کنم. وقتی مشکلم را با خانواده ام در میان گذاشتم، نه تنها حمایتی از من نکردند بلکه اموال و دارایی‌های انوش را به رخم کشیدند و این گونه تحقیرم کردند. از سوی دیگر زمانی که همسرم متوجه شد خانواده‌ام هیچ حمایتی از من نمی‌کنند و پشتیبانی در زندگی ندارم، رفتارهای غیرمتعارف و نامعقولش را شدت بخشید و به حد شرم آوری رساند.

او نه تنها در منزل را قفل می‌کرد و اجازه بیرون رفتن به من نمی‌داد بلکه شب‌ها برخی از دوستانش را به همراه همسرانشان به منزلم دعوت می‌کرد و تا پاسی از شب انواع فسق و فجور را مرتکب می‌شدند.

آن‌ها حجابی نداشتند و به بهانه آزادی و تجدد و به تقلید از فرهنگ غربی با پوشش زننده کنار هم می‌نشستند و با خنده‌های مستانه خودشان مرا آزار می‌دادند. این دعوت‌های گروهی هر روز شکلی جدید به خود می‌گرفت به طوری که غیرت و مردانگی هم از بین رفته بود و خجالت و حیا از رفتار آن‌ها شرمنده می‌شد. این رفتارهای زننده به حدی رسید که دیگر نمی‌توانستم شاهد این صحنه‌های شرم آور باشم، به همین دلیل اختلافات بین من و «انوش» شدت گرفت. در این میان برای یافتن چاره‌ای به کلانتری آمدم تا ...

شایان ذکر است، به دستور سرهنگ باقی زاده (رئیس کلانتری میرزاکوچک خان) این زوج جوان پس از انجام مشاوره‌های مقدماتی در کلانتری به مرکز مشاوره پلیس معرفی شدند.

ماجرای واقعی با همکاری پلیس پیشگیری خراسان رضوی

منبع: خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 44
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    70 26
    نتیجه مشاوره چی میشه؟ دو تا نصیحت میکنند و تمام! بعد زن هست که باید انتخاب کند: یا وضع موجود را تحمل کند و در گناه شریک شود. یا خانه را ترک کند و دادگاه او را از حقوقش محروم و به مرد اجازه ازدواج مجدد بدهد. به جای مشاوره و این کارها بروند ببیند این چه شرکت تجاری ای است که با مجوز مملکت اسلامی توسط این آدمهای فاسد اداره میشود. حتما تخلفات کاری هم دارند. بس که در مملکت ما نظارت کم است، آدم دلش میسوزد از این همه خرابی که میشود اصلاح کرد ولی کوتاهی میکنند
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      14 4
      دادگاه کی اونو از حقوقش محروم میکنه؟کی با ۱مشاوره همه چی تموم میشه؟یعنی زن بعد از طلاق حق ازدواج مجدد نداره؟از کجا میدونی پیگیر فعالیتای اون شرکت نمیشن؟اینهمه سیاه نمایی برای چیه واقعا؟
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      6 2
      دادگاه کی اونو از حقوقش محروم میکنه؟کی با ۱مشاوره همه چی تموم میشه؟یعنی زن بعد از طلاق حق ازدواج مجدد نداره؟از کجا میدونی پیگیر فعالیتای اون شرکت نمیشن؟اینهمه سیاه نمایی برای چیه واقعا؟
    • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      20 0
      اینا این همه پول از کجا میارن خرج عیاشی میکنند ؟ جالبه که بنده خدا مومنین را با القابی که شایسته خودشونه مثل کاسب این و اون مینوازند و البته خودشان بمراتب وضع مالی بهتری دارند عیب نداره چند روزی در این دنیا مهلت این کثافتکاری ها را بیشتر ندارند
  • IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    ارمغان ماهواره و فضاي مجازي بي در و پيكر
    • ناشناس IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      32 73
      شما بدون ماهواره و اینترنت و کامپیوتر و برق زندگی کن قطعا خوشبخت و سعادتمند می شوی فقط نسخه تو واسه جامعه نپیچ چون فقط یک نفر هستی و خوشبخت می شوی
    • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      58 6
      ۸:۴۱ گارد الکی نگیر اون فقط ماهواره رو گفت نه برق و نت و بقیه چیزا حرفشم کاملا کاملا درسته و هرکس اثرات بد ماهواره رو افرادو انکار کنه خودشو گول زده یا شایدم هنوز اونقدر بچه اس که هنوز این اثرات بد رو ندیده و نشنیده.کسی که مدام روابط بی حد و مرز بدون هیچ اخلاق و انسانیتی ببینه و با این چیزا بزرگ بشه چند درصد احتمال داره بتونه شخصیت مستقل و درستی به دور از این چیزا واسه خودش بسازه؟
    • مردم ایران IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      44 1
      منم موافق نظر 2:58 هستم و امروز با یک تهاجم فرهنگی افسار گسیخته روبرو هستیم .
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      27 0
      ۰۸:۴۱ الان تو با ماهواره خیلی احساس خوشبختی و سعادت میکنی؟اثرات این سعادتمندیو در آینده ای نه چندان دور خواهی دید
    • ایرانی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      5 7
      کاری به تکنولوژی نداره جنبه بعضیها پایینه
    • دانشجو IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      16 1
      افرین، لعنت به شبکه من و تو
  • علی IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    81 14
    نتیجه نادیده گرفتن احکام شریعت اسلام‌در زندگی بحز سقوط اخلاقی و خیانت و سست شدن پایه های مستحکم خانواده را در پی نخواهد داشت
    • salim IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      19 1
      انسانیت فراموش شده .
  • داوودشیرازی IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    68 10
    اتفاقات این چنینی چهره پایتخت مذهبی ایران را لکه دارکرده قابل توجه مسولین مذهبی فرهنگی سیاسی امنیتی استان خراسان به اصطلاح رضوی ؟؟؟؟!!!!
  • US ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    29 6
    مشهد شده شیکاگوی آمریکا .
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      2 2
      چه ربطی به این متن داشت؟؟ همه جای دنیا حتی روستاهای دور افتاده که جمعیت ۱۰۰-۱۵۰نفری دارن هم ممکنه همچین مواردی وجود داشته باشه
  • IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    21 1
    دشمن انسان جهله .متاسفانه هستند کسانی که باسراب وحباب بیبندباری ونادانی محض وضعف مدیریتی فکرمیکنن اینگونه خودی نشون بدن که موردتایید بدترین ادماهم نمیباشد چه برسه به اونایی که کلااین افرادراجاهلی ناکام وتاریخ گذشته وبی ارزش ودراصل ماجرا همینه که فکرمیکنن ازبی ارزشی وراه غلطمیتوانندمسیر به اصطلاح خودشون پیشرفت طی کنند ولی صدافسوس بارها وبارها دیده ایم به بدترین لجن زار گرفتارشدن وای کاش درسی میگرفتن
  • علی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    3 20
    مطمئنم اینو یه مرد نوشته.
  • سمت دیگر داستان؟ IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    10 33
    متاسفانه بعد زایمان بسیاری از خانم ها دچار افسردگی می‌شوند و ناخواسته دیگر به شوهر خود محبت نمی‌کنند . احتمالا با عدم دریافت محبت و عدم رفع نیاز جنسی مرد ؛ روابط این خانواده این مدلی شده است. وقتی انگشت اتهام در اغلب اوقات به سمت خودمان نباشد در زندگی پیشرفتی نخواهیم داشت این یعنی مسئولیت پذیری .
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      23 3
      یعنی چی؟عدم محبت مجوز نمیشه که طرف مقابل تا این حد به خودش اجازه هرزگی بده.با این کاراش زن بدبختو روزی ۱۰۰۰۰۰بار شکنجه روحی میکرده و روح و روانشو تکه تکه کرده.فقط چون کم بهش محبت کرد؟وقاحت و پستی تا کجا
    • محمد IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      6 0
      بله راست میگی اگه تعداشون کمه میخای تو هم تشرفتو ببر که جمعتون کامل بشه متاسفانه کم نیستن جوانهایی که به نام متمدن بودن چوب حراج زدن به آبروی خود وایران یعنی این همان ایران ۳۰ سال پیش است که زنها ومردهایشان برای دفاع از شرف گوی سبقت از هم میگرفتن ای مسعولین بخدا ما پدر مادرها نگرانیم
  • جواد IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    27 13
    تو خودت یک احمقی که کانون گرم خانوادت را به پول و بی پولی پیوند زدی و فکر کردی اگه پول باشه کانون زندگیت گرم میشه بخاطر همین هم افتادی تو چاهی که کلنگش را خودت زدی
  • شهلا IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    13 17
    حرفهای طرف مقابل رو هم باید شنید یه طرفه به قاضی نروید
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      10 0
      طرف مقابل تحت هیچ شرایطی حق این کثافت کاریارو نداشته این جملتون درسته ولی جاش اینجا نیست
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    40 3
    یه بار گفتم بازم میگم این سریال های ترکیه ایی کاری که با جهان اسلام کرد اسرائیل و آمریکا و غرب نکردند. ترکیه یکی از مسئولین بی بند و باری و ترویج زندگی به سبک شیاطین و ترویج فحشاست. وقتی طرف این چیزا رو از ماهواره میبینه و انقدر تکرار میشه براش دیگه براش عادی میشه باور کنید همین پارسال یکی از اشنایان ما که تو امریکا زندگی و هیچ علاقه ایی هم به نظام کشور نداره اما ابدا اجازه نمیداد بچه هاش چنین چیزهایی ببیند و هر جا میرفت میدید اگه تلویزیون چیز نامناسبی پخش میکنه بلافاصله درخواست میکرد که یا خاموش کنند یا کانال رو تغییر بدن. اونوقت یه عده ایی از ایرانی ها حتی بچه هاشونم با خودشون میشونن پای تلوزیون که این صحنه های شیطانی رو نگاه کنن چیزی که تکرار بشه و عادی و زیبا جلوه داده بشه میره تو ذهن و مغز بچه.
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      22 0
      آفریییییییین دقیقاااااااااااااااااااااا
    • سعید IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      9 0
      وقتی تواين فیلم‌های ترکی هرکس هرساعت بایکی هست ديگه توقع چيه یجوری هم جذاب میسازن که همیشه دنبال وپیگیرش باشی
  • فاطمه IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    29 2
    بله نتیجه ماهواره ما بعضی ایرانیها ظرفیت نداریم .تا یه فیلم ماهواره ای میبینیم یا از اینترت چیزی می بینیم .یاد میگیریم .بی بند باری خیانت.کشف حجاب .پایبند نبودن به دین .
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    22 0
    هرکس اثرات بد ماهواره رو افرادو انکار کنه خودشو گول زده یا شایدم هنوز اونقدر بچه اس که هنوز این اثرات بد رو ندیده و نشنیده.کسی که مدام روابط بی حد و مرز بدون هیچ اخلاق و انسانیتی ببینه و با این چیزا بزرگ بشه چند درصد احتمال داره بتونه شخصیت مستقل و درستی به دور از این چیزا واسه خودش بسازه؟
  • هومن IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    3 0
    چرا گیر دادی به ماهواره و سریال‌های ترکیه، از صدا و سیمای خودمون چرا نمیگی که هرزگی تبلیغ میکنه، همه دوست پسر میگیرن بعد به خونواده معرفی میکنن، همه ما میدونیم که این دوستی ها در فضای واقعی اکثرا به خونواده معرفی نمیشن و فقط فساده در ضمن یه جورایی تبلیغ ازدواج سیاهه که اونم اسمش گذاشتن ازدواج سفید تازه قانونی هم هست، دخترای خیابانی میارن مشهور میکنن بعد اونا هم کشف حجاب کرده و از کشور خارج میشن، مملکت گل و بلبل، برید رای بدید شای درست بشه
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    5 1
    دو رکعت نماز صبح و رو به قبله بخوان انشالله شوهرت هدایت میشه
  • DE ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    9 2
    «انوش» «آراد» «فاراد» «میکروفاراد»«پیکوفاراد»«نانوفاراد».....مهم اینه که اسامی بچه هامون خوشکل باشه دیگه همه چی درست میشه.به جان جان کریه .طرف اسم بچه ش رو گذاشته بود اتصال (بچه نقطه مشرک زن و شوهر)هر وقت صداش میزد فیوز میپرید برق خونه میرفت.
    • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      1 1
      اینها همه عقده خودنمایی و خود متفاوت بینیه
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    8 1
    متاسفانه ییلاقات این شهر نیز شده محل خوشگذرانی و پاتوق مستانه بچه پولدارها و هیچ پیگیری هم نمی شود حتی در این دوران کرونایی
  • پهپاد IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    10 1
    یادی کنیم از سخن مقام معظم رهبری درباره اختلال در مراکز فرهنگی: گاهی اوقات انسان احساس میکند دستگاه‌های مرکزی فکر و فرهنگ و سیاست و مانند اینها دچار اختلالند، دچار تعطیلند؛ واقعاً آدم گاهی اوقات احساس میکند. حالا مثلاً فرض بفرمایید این‌همه ما مسئله‌ی فرهنگی در کشور داریم، مسائل مهم که شاید من بتوانم ده مسئله‌ی اصلیِ فرهنگی را بشمارم که اینها دچار مشکل است؛ فرض کنید مسئله‌ی سینما، یک مسئله‌ی مهم است، [یعنی] مسئله‌ی فرهنگی مهمّی است که سینمای کشور چه جوری اداره میشود، از کجا پشتیبانی میشود -حالا پشتیبانی خارجی هم پیدا میکنند برای فیلم‌ها- اداره‌ی هنر کشور و سینما که چیز کوچکی نیست؛ مثلاً فرض کنید ده مسئله‌ی این‌جوری میشود پیدا کرد، [امّا] ناگهان می‌بینید مثلاً فرض کنید اینکه فلان آهنگ قبل از افطار پخش بشود یا نشود، میشود مسئله‌ی اصلی؛ نامه‌نگاری میکنند! پیدا است که این دستگاه اختلال پیدا کرده که مسئله‌ی اصلی را از مسئله‌ی فرعی تشخیص نمیدهد و یک مسئله‌ی اصلاً بی‌اعتبارِ بی‌اهمّیّت فرعی را به‌عنوان یک مسئله‌ی اصلی، درشت میکنند. وقتی این‌جوری دستگاه‌های مرکزی اختلال دارند، آن‌وقت اینجا جای همان آتش‌به‌اختیاری است که عرض کردم.
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    10 1
    وقتی میری خاستگاری ای فیلم نگاه میکنن وقتی عقد میکنی غنچه های زخمی بی فرهنگی بیداد میکنه
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    3 1
    از این موارد متاسفانه در کشور زیاد شده و بسیار هم شنیده میشه، و چون همه هم راضی هستن اتفاقی هم برای این افراد نمی افته، بصورت گسترده هم در فضای مجازی و بخصوص یه پیامرسان خارجی که فیلتر هست فعال هستند و در گروهای خود افراد متاهل عضو میکنند و دورهمی های جدید و شلوغتر میگیرند
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    6 2
    زنها وقتي فرزند اولشان پسره خيلي اخلاقشان خراب ميشه متاسفانه احساس غرور بدي بهشان دست ميده وخيلي هاشون تا مرز جدايي ميرن بريد از اطرافيانتان تحقيق كنيد اگه اينجوري نبود ! يكي ديگه بحث مهريه بالا ويكي ديگه اينكه مبحث بالا را مجدد بخوانيد خانمه ميگه پدر ومادرم نذاشتن ما تا ديپلم بيشتر بخوانيم بعد جالبه ايشون كه بالاتر از ديپلمه ببين زندگي خود سرانه اي كه پدرش را احمق پنداشته وقطعا به حرف باباش گوش نكرده به چه لجني كشيد . خانمي خودت گفتي باپسري در دانشگاه دوست شدم بابات چه گلي به سرش بگيره كه تو تو دانشگاه عاشق يه پسري شدي كه هيچ شناختي ازش نداري . اينجا هم بابات گفت برو عاشق پسره شو
    • زهرا IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      1 1
      نظرازاین چرت ترنشنیده بودم فرزندپسرباعث جدایی وفرزنددخترباعث اتصاله'من خودم پسردارم وده ساله باهمه جورسختی همسرم کناراومدم ولی دیدم کسانی روکه فرزنددختردارن وجداشدن پس لطفا نظرقطعی نده
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      2 0
      نظر جفتتون اشتباهه فرزند هرچی که باشه باعث عشق و اتصال بیشتر زن و شوهره
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    4 3
    اول ماشاالله به مشهد! بعد ماشاالله به کل مملکت!
  • minax IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    5 0
    اخه جواب این جور ادمها کاملا مشخص شده. در اسلام امده که باید قبل از ازدواج از اعتقادات و دین و ایمان طرف مقابل مطمئن شد! وقتی بخاطر ثرون و زیبایی و اجبار و... انتخاب میکنند دیگر باید دهان را بست. خود کرده را تدبیر نیست
  • مجید IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۷
    0 0
    دیگه کلمه حیا از ذهن بشر پاک شده . کاش این رسانه های اجتماعی اصلا نبودند.
  • ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    خانواده های مومن باهوش تر نیستند بلکه محتاط ترند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس