کد خبر 1150673
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
کشف ۹۳ کیلوگرم ماده مخدر «داتورا»/ یک گرم هم در شهر توزیع نشد

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت از کشف ۹۳ کیلوگرم ماده مخدر «داتورا» توسط عوامل کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ کیومرث حسنوند، اظهار کرد: چندی پیش از یک متهم که دارای سابقه تهیه و توزیع مواد مخدر هم بوده، حدود ۹۳ کیلوگرم ماده مخدر داتورا کشف شده است.

بیشتر بخوانید:

کشف یک لباس عروس آغشته به ماده مخدر شیشه

وی افزود: مأموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس این گلخانه را که در تهران هم قرار داشت، شناسایی و تمامی گیاهان داتورا را که در این گلخانه کشت شده بودند، قبل از اینکه در شهر توزیع شوند، جمع آوری کردند.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت گفت: تاتورا یک گیاه خودرو از خانواده سیب زمینی است که با نام‌های مختلفی مثل طلانور، تاتوله، داتوره و بَقَم شناخته می‌شود. ساقه‌های این گیاه شاخه زنی فراوان دارد و برگ‌های بیضی شکل آن، دندانه دار و بدبو هستند. این گیاه، سمی است و به صورت فرآوری شده در صنایع دارویی استفاده می‌شود. گیاه تاتوره، سالانه باعث مرگ و میر عده زیادی می‌شود. این گیاه به قدری خطرناک است که حتی یک بار مصرف آن در مقادیر بالا می‌تواند باعث مرگ شود. با این حال برخی از آن به عنوان یک داروی مخدر استفاده می‌کنند،

سرهنگ حسنوند با اشاره به اثرات روانشناختی مصرف این ماده مخدره گفت: برای مصرف این ماده مخدر برگ‌های آن را خشک کرده و به صورت تدخینی شبیه به سیگار استفاده می‌کنند. هدف از مصرف این ماده مخدر هم رسیدن به تغییرات حالات ذهنی به خصوص توهم و هذیان است.

وی گفت: هیجانات سرکوب شده، فراموشی، اضطراب، بی قراری، علائم افسردگی، خستگی، گیجی، ناتوانی در دیدن و شنیدن و هذیان‌های پرخاشگرانه و توهم زا از تغییراتی رفتاری است که در مصرف کنندگان این ماده مخدر به وجود آمده است.

حسنوند در پایان گفت: این گیاه اگر در دسترس کودکان قرار بگیرد می‌تواند مرگ حتمی آنها را در پی داشته باشد. همچنین مصرف این گیاه در بلندمدت، سنگین شدن بدن، درد مفصل، گشاد شدن مردمک چشم، افزایش دمای بدن و فشار خون، نامنظم شدن و سریع شدن ضربان قلب، مشکلات تنفسی و عرق کردن‌های بسیار و همچنین ابتلاء به دیابت را به دنبال دارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • فرید IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 0
    این گیاه کرچک هست و استفاده دارویی هم و گوشه و کنار شهر هم خودرو فراوون سبز شده
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      2 0
      این که کرچکه.
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    2 0
    گل بوقی قرمز، متشکر که روش استفاده از آن را به جوانان آموختید!!!!
  • جاسوم IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    4 0
    این درخت کنتو نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس