ویژه ها

رژیم جعلی اسرائیل که مدعی داشتن مجهزترین تسلیحات نظامی در دنیاست اکنون حتی از «بادبادک های آتش زای» جوانان فلسطینی وحشت دارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**حمله موشکی به اسرائیل تزلزلی در ارکان این رژیم ایجاد نمی‌کند!

روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «اسرائیل به دنبال تغییر زمین بازی» به قلم «جاوید قربان اوغلی» از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات نوشت:«ادبیات دینی و ملی ما کوچک و حقیرشمردن دشمن را نکوهش کرده است (دشمن را نتوان حقیر و بیچاره شمرد)...اسرائیل از قوی‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی – امنیتی در منطقه برخوردار است...نتانیاهو قبلا گفته بود "جاسوسان ما در تمام نقاط ایران در حال فعالیت هستند" (نقل به مضمون)».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«امروز در اینکه اسرائیل از مدت‌ها قبل درصدد کشاندن پای ایران در یک درگیری نظامی است، شاهد نوعی اتفاق‌نظر و اجماع نخبگان هستیم و حتی برخی از مسئولان نظامی نیز به آن معترف‌اند...به‌ دلیل تعهد آمریکا در حمایت از تل‌آویو هرگونه درگیری نظامی به اسرائیل محدود نمانده و پای آمریکا را نیز به این درگیری خواهد کشاند».

شرق در ادامه تصریح کرد:«در مقطع کنونی و پس از انتخابات آمریکا که برخلاف خواست اسرائیل و عربستان بود و شکست ترامپ و برنامه بایدن برای درپیش‌گرفتن دیپلماسی در مقابل فشار حداکثری ترامپ در رویارویی با ایران و بازگشت به برجام، برنامه اسرائیل قراردادن تیم جدید کاخ سفید در برابر ایران با پاسخ عجولانه و بدون برنامه به اقدام تروریستی این رژیم است.در این مرحله، منطقی‌ترین راهکار، رویکرد فعالیت گسترده دیپلماتیک در محکومیت این اقدام در سطح گسترده‌تر بین‌المللی و کشورهای جهان است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«قطعا راهکار معقول در این شرایط حرف‌های بی‌پشتوانه نیست. ضمن اینکه شلیک یک یا چند موشک به اسرائیل نیز برخلاف تصورها، نه‌تنها تزلزلی در ارکان این رژیم ایجاد نمی‌کند، بلکه به دلایلی که همه از آن آگاهیم، تنها دستاورد چنین اقدامی، این است که زمین بازی عوض می‌شود و ایران در معرض محکومیت بین‌المللی قرار می‌گیرد و علاوه بر ترامپ که هنوز در قدرت است، بایدن و اتحادیه اروپا را برای محکومیت ایران تحت فشار قرار خواهد داد».

نویسنده یادداشت مذکور که از مدیران وزارت خارجه در دولت اصلاحات بوده است، تاکید کرده است که نباید دشمن را کوچک و حقیر شمرد. یکی از ملزومات «کوچک نشمردن دشمن»، افزایش توان دفاعی کشور است.

این در حالی است که طیف اصلاح طلب در سالهای اخیر به دفعات پیشنهاد داده اند که ایران با هدف کسب رضایت آمریکا و تروئیکای اروپا، مذاکرات حول توان موشکی و قدرت دفاعی و منطقه ای خود را کلید زده و از الگوی برجام در این زمینه استفاده کند!

آقای جاوید قربان اوغلی در هفته های گذشته در یادداشتی نوشت که یکی از خواسته های طرف آمریکایی و اروپایی، کاهش بُرد موشک های ایران است. اگر نباید دشمن را کوچک و حقیر شمرد، پس چرا بخشی از بدنه اصلاح طلبان همراستا با گستاخی آمریکا و تروئیکای اروپایی بر چوب حراج زدن بر توان دفاعی و کاهش بُرد موشک های کشورمان تاکید می کند؟!

همانطور که ادبیات دینی و ملی ما تاکید کرده است که نباید دشمن را حقیر و کوچک شمرد، سفارش جدی نیز دارد که نباید دشمن را بزرگ و شکست ناپذیر تصور کنید.

نویسنده یادداشت روزنامه شرق مدعی شده است که «شلیک یک یا چند موشک به اسرائیل برخلاف تصورها، تزلزلی در ارکان این رژیم ایجاد نمی‌کند»! این ادعای مضحک در حالی است که رژیم جعلی و غاصب اسرائیل اکنون چه به لحاظ اوضاع داخلی و چه به لحاظ اوضاع منطقه ای در ضعیف ترین شرایط خود به سر می برد.

رژیم جعلی اسرائیل که مدعی داشتن مجهزترین تسلیحات نظامی در دنیاست اکنون حتی از «بادبادک های آتش زای» جوانان فلسطینی وحشت دارد و این بادبادک ها به کابوسی برای سران این رژیم تبدیل شده است. صهیونیست‌ها تاکنون برای مقابله با بادبادک‌های آتشین کاغذی که وارد آسمان سرزمین‌های ‌اشغالی می‌شوند، راهی نیافته‌اند.

شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی چندی پیش به نقل از یک مسئول نظامی اسرائیلی اعلام کرد: «ارتش اسرائیل با پرتاب کنندگان بادبادک‌های آتشین برخورد خواهد کرد، چرا که این بادبادک‌ها مانند موشک بوده و پدیده‌ای خطرناک به شمار می‌روند».

رژیم اسرائیل که پیش از این شعار «از نیل تا فرات» را مطرح کرده بود، حالا از وحشت و ترس، به دور خود دیوار کشیده است و ناکارآمدی گنبد به اصطلاح آهنین این رژیم نیز بارها ثابت شده است.

رژیم جعلی اسرائیل حتی در مقابل چند بادبادک هم عاجز و ناتوان است، چه برسد به روزی که موشک های پیشرفته ایرانی بر سرشان فرود آید و چه بسا نام آن موشک ها هم «شهید فخری زاده» و «شهید طهرانی مقدم» و «شهید سلیمانی» باشد.

** شاخص اشتغال در دولت روحانی بهبود پیدا کرد!

«عباس عبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه ایران گفت:«من شخصاً فکر می‌کنم بسیاری از وزارتخانه‌های زیرساختی ما در مقایسه با بقیه موفق بوده‌اند. به‌طور مشخص وزارتخانه‌های نیرو، نفت و ارتباطات...  معتقدم اکثر زیرساخت‌ها در این دولت بهبود پیدا کرده و این به رغم وضعیتی است که کشور در آن گیر افتاده است...همچنین مسیر برخی شاخص‌های اقتصادی مثل اشتغال، از وضعیت فاجعه بار هشت سال قبل از این کشور جدا شد و وضعیت بهتری پیدا کرد؛ کمک‌هایی که به طبقات پایین، بازنشسته‌ها و مستمری‌بگیران شد و مهم تر از آنها بهبود نسبی حقوق کارگران به نسبت گذشته موضوع مهمی است».

عبدی در ادامه گفت:«فکر می‌کنم مهم‌ترین دستاورد این دولت برجام بوده...من معتقدم اگر حتی ترامپ هم نبود برجام با وجود برخی سیاست‌های داخلی و اختلاف‌ نظرهای بنیادینی که دیدیم، به بن‌بست می‌رسید».

عباس عبدی که پیش از این نیز با آمارهای مخدوش و بدون سند، به تحلیل برخی موضوعات از جمله آمار مشروب خواری در ایران پرداخته بود، حالا مدعی شده است که شاخص اشتغال در دولت روحانی بهبود پیدا کرده است.

این ادعا در حالی است که تنها در یک نمونه در آمارهای اعلام شده، تاکید شد که نرخ بیکاری در بهار امسال، 9،8 بوده است.

این در حالی است که در ایران شاغلین مزد و حقوق‌بگیر درصد کمی از کل شاغلین را تشکیل می‌دهند و عمده شاغلین به‌صورت کارکن مستقل فعالیت می‌کنند، تأثیر شیوع ویروس کرونا بر بازار کار نیز به‌جای آنکه در افزایش نرخ بیکاری قابل مشاهده باشد، در افزایش جمعیت غیرفعال و کاهش نرخ مشارکت نمایان شده است. نتایج محاسبات نشان می‌دهد در صورتی که افراد شاغل و بیکار اضافه شده به جمعیت غیرفعال همچنان در بازار کار باقی می‌ماندند، نرخ بیکاری در بهار ۱۳۹۹ به‌جای ۹.۸ درصد اعلام شده توسط مرکز آمار ایران به ۲۴ درصد می‌رسید.

بر همین اساس مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد که ترخ بیکاری واقعی بهار امسال تحت تاثیر شیوع کرونا برابر با 24 درصد و 2،5 برابر نرخ بیکاری اعلامی مرکز آمار است.

در حال حاضر بررسی آمارهای رسمی دولت و مقایسه آن با واقعیت های اقتصادی زندگی مردم و بنگاه ها نشان می دهد بسیاری از این آمارها بیانگر وضع موجود اقتصاد نیستند. نکته قابل تأمل اینجاست که حامیان دولت با استناد به همین آمارها برای دولت کارنامه سازی می کنند.

لازم به ذکر است که روحانی در سال 92 با انتقاد از آمارهای اعلام شده از سوی مراکز دولتی گفته بود:«معیار تورم، جیب مردم است نه بانک مرکزی و مرکز آمار».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    52 2
    اسراییل و اصلاحات و غربگراها و دولت و امریکا و اروپا و عربستان همزمان همه با هم مخالف مصوبه امروز مجلسند
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      3 0
      این که اسقاطیل در تمام ایران در پناه افسادطلبان در حال فعالیت است که چیز تازه ای نیست. بر شکاکش لعنت
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    40 1
    اسرائیل با کمک شما ها ایران را پر از جاسوس خودی کرده
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    50 1
    هر چی اصلاح طلبان گفتند برعکسش را انجام بدهید. این از رموز عاقبت بخیری و سعادت یک ملت است.
  • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    40 1
    تقصیر بی بخاری من و امثال من است که این خائن های رذل در مملکت جولان می دهند ! در هر کشوری یک دهم خیانتهایشان را می کردند الان 7 کفن پوسانده بودند!!
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    41 4
    چرا روزنامه شرق همیشه برخلاف مصالح ملی مطلب چاپ میکند؟؟!!
  • DE ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    18 14
    رژیم جعلی اسرائیل که مدعی داشتن مجهزترین تسلیحات نظامی در دنیاست اکنون حتی از «بادبادک های آتش زای» جوانان فلسطینی وحشت دارد. برو بابا شکمت راه بیفتد. از چاخان کردن خسته نشدید ؟!
    • DE ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۳
      0 0
      مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    25 2
    اصلا این روزنامه معلومه که میخواد تو جامعه دو دستگی ایجاد کنه. یکی دنبال انتقام و دیگری به دنبال خویشتنداری امیدوارم این دولت هر چه سریعتر به پایان برسه و دست اصلاح طلبان از مملکت کوتاه بشه مملکت از وقتی دست اینا افتاده هر ماه یه ماجرای پر تنش داریم. من اوضاع مملکتم رو اینقدر ناجور ندیده بودم. اینا مملکت رو به فساد کشیده اند
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    29 0
    آیا وقت آن نرسیده که بساط نفوذها و پاد وهای داخلی دشمن برچیده شود از پول بیت المال علیه نظام قلم سرایی می کنند
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    23 0
    خانم اصلاح طلب آخر دفاع مان راهم میخواهند بگیرند.حالا.اگردفاع قوی هم داشته باشیم وشمااجازه عملیات متقابل ندهیدچه فایده ای دارد!!!
  • HASSAN GAFARI IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    13 0
    خانم فائزه مردم رو اینقدر نخندونید. اول همه میدون برنامه ریزی شده بود. دوم خود شماها از اسرائیل بیشتر میترسید تا امریکا اینم مردم میدوند
  • Hassan gafari IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    5 0
    خانم فائزه مردم رو اینقدر نخندونید. اول همه میدون برنامه ریزی شده بود. دوم خود شماها از اسرائیل بیشتر میترسید تا امریکا اینم مردم میدوند
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    8 0
    چه کسی این غلطو کرده حمله به اسراییل وحشتو به گور مرده ها شون انتقال میده وبازدارندگی تا ۳۰ سال ایجاد میکنه .من اگه بدونم کدوم خود فروخته این حرفا رو به جامعه تزریق میکنه اول اونو وخونوادشو با موشک میزنم.
  • امیر ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    6 0
    شاخص اشتغال تو دولت روحانی رشد داشته!! یه نمونه اشتغالزاییش این بود به همه راننده وانت ها گفتن بیاید که کارت مخصوص بگیرین و اطلاعات فردیتون رو بدین به ما و البته طرح اجباری بود، همسایه منم رفت کارت رو گرفت، میگفت اون آقای مسول گفته ما با این کار واسه رانندگان وانت اشتغالزایی کردیم و اطلاعاتشون رو ثبت کردیم به عنوان مدرک
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    6 0
    خانوم از نظر عقلانیت واسلام تو تنها یه خونه رو در حد ابو جارو میتونی اداره کنی این جور نظریه ها از شما بعیده چون شما اصلا شاخص اولیه نظریه یعنی عقلانیت رو ذاتا نداری
    • OSKOLKING IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      0 0
      برادر من حرف شما درسته ولی دیگه توهین نکن چجوری عقلانیت نداره خوب حرف میزنی دیگه اینجوری خراب نکن
  • احمد IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    6 0
    مشرق چرا مطالب آقای جاوید را انتشار می دهید؟ شما بررسی کنید ایشان در زمان خدمت در وزارت خارجه هم فرد قویی نبودند!! آلان در کشور 80 میلیونی ما چند نفر ایشان را می شناسند؟ قطعاً کمتر از 5000 نفر که اکثر این تعداد هم وزارت خارجه ای هستند و بقیه از فامیل ایشان هستند!
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 1
    سخنی هم از مادر عروس خخخخخخخخخخ
  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 1
    گوگول مگولی بابا
  • IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    6732
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    5 1
    اون زردنامه اسرائیلی است چه انتظتری داری آنهایی هم که در اون قلم میزنند مزدور اسرابیل
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 8
    اسرائیل تو این چند سال نشون داد که خیلی ضعیف تر از اونی هستید که ادعاتون میشه
    • IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      4 0
      آخ که گل گفتی شهید بزرگوار مصطفی چمران: وقتی جنگ بشه مرد از نامرد مشخص میشه
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    6 0
    آمریکا میخواد به حمایت از اسرائیل ورود بکنه اون موقع که پایگاه خود آمریکایی ها رو زدیم چرا ورود نکرد
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    7 1
    اوغلی..... جان عمو برو بخواب دیگه ...گوشی رو هم بزار مبادا پشت خط کسی باشه .....اره ...افرین اگر اینکار رو نکردی پس دفتر مشقت را بیار و صد بار این جمله را بنویس .....سگ نجس قلاده شکسته فقط زبان زور می فهمد ....والسلام
  • نادر IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    4 1
    مرگ بر اسرائیل
    • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      2 0
      مرگ بر آمریکا
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      1 0
      مرگ بر صهیونیسم
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    2 1
    اغلی جان کاش به تو و امثال تو قبل از همه آموزشهای دهن پر کن فعلی .....مشق وطن دوستی و نفی بیگانه پرستی و اعتماد به نفس می دادن
  • CZ ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 1
    اغلی جان عمو .....گوشی رو بزار برو بخواب ......وگرنه دفتر مشقت رو بیار واز جملات زیر صد بار بنویس من وطنم را دوست دارم و برای آن جان می دهم ایران عزیز زیر سایه اسلام و ولی فقیه از هر آسیبی مصون است
  • فریبرز FR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    2 0
    خانم تو رو خدا از این لطیفه ها نگو خنده ام میگیره حالشو ندارم
  • ایمانش IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    5 0
    اصلاح طلبا از بس لقمه حروم خوردند که بخش منطقشون کلا از کار افتاده و فقط بخش جفنگ گویی و دری وری گوییشون کار میکنه. خودشون حرفای خودشون رو نقض میکنند. نیاز نیست جواب این احمق های درجه دو رو داد. جالب اینکه این جانداران مسئولیت داشتند توی کشور.
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    5 1
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    3 1
    دعای امام زمان علیه السلام. وعلی النساء بالحیاءوالعفة.
  • یوسف IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    4 2
    عباس عبدی روزنامه نگار اصلاح طلب گفته مصوبه مجلس باعث شد دلار ۵۰۰تومان گران شد . چه حکیمانه بلغور نمودند ایشان. ولی برجام ایشان دلار را از ۳۰۰۰ به ۳۳هزار رسند اون موقع بلغور نفرمودند.ببخشید کمی...
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    امان از عدم شعور سیاسی
  • کوروش IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    نترسین کاخ نشین های ترسو نتانیاهو ترور کنین
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 1
    هیچ تزلزلی! اینا چی میبافن! اراجیف؟ چی میزنن؟
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 1
    حرف بدی نزده واقعیت گفته
  • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 1
    لعنت خدا بر هر چی اصلاح طلب فتنه گر.
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 0
    اسرائیل برای تکمیل سناریوی آخرالزمانیش نیاز به ویرانی اسرائیل دارد
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 0
    ایکاش مردم بعد از انکه بی لیاقتی دولت ها مشخص مشد میتوانستند آنها را عزل کنند نه آنکه اجباراً تحملشان کنند تا کار استخوانشانت را قطع کند.
  • LB ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    1 0
    باید تصویب شود سرمایه های اسراییل در ایران و مزدورالقلم های آنان، اعدام شوند.
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    به جای موشک زدن باید چندین نفر از دانشمندان و نظامیان ارشدشان را ترور کرد
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام خجالت بکشید ترسو وطن فروش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس