کد خبر 1150226
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه‌ای درباره عملیاتی کردن سامانه جامع تجارت در کانال تلگرامی خود نوشت: دیروز ۹۹.۹.۹ بود؛ سر رسید وعده دولت درباره عملیاتی کردن سامانه جامع تجارت. آقای روحانی ۱۳۹۹/۰۷/۲۲ اعلام کرده بود

"سامانه جامع تجارت در ۹۹/۹/۹ برای مبارزه با فساد رونمایی می شود تا از روزی که کسی ثبت سفارش می‌کند، تا زمانی که جنس در مغازه به فروش می‌ رسد، بتوانیم همه را در این سامانه دنبال کنیم؛ از گمرک و انبارداری تا این‌که جنس کجا رفته و مقابله با احتکار. راه‌ اندازی سامانه، بسیاری از مشکلات ناشی از عدم شفافیت، انحصار، و ناهماهنگی در صادرات و واردات را مرتفع و مانع قاچاق خواهد شد".

البته این سامانه‌، قبلا راه‌ اندازی شده و قدمت آن، به سال  ۹۵ بر می گردد؛ اما بدون کارکرد واقعی! آنچه دیروز قرار بود اتفاق بیفتد، آغاز عملیاتی کردن این سامانه است و طبعا انتظار برطرف شدن مشکلاتی مانند: رانت خواری ارزی، گم شدن ارزهای دولتی، یا واردات کالا با این نرخ و فروش آن به قیمت ارز آزاد، قاچاق کالا، و نابسامانی توزیع.

دیروز نه آقای روحانی و نه وزیران و مدیران اقتصادی دولت، سراغی از آن وعده نگرفتند. خبری نبود یا نخواستند به حرف بسنده کنند؟ در سکوت تیم اقتصادی دولت،  آقای آذری جهرمی یک توییت زد.

امروز هیچ روزنامه دولتی یا حامی دولت، سراغ سامانه را نگرفت. آیا می توان امیدوار بود دولت چنان به شفافیت تجارت و تبادلات ارزی و اقتصادی اهتمام کرده باشد که در هفته های آینده، مردم برخورد سیستماتیک دولت با قاچاق و احتکار و رانت خواری ارزی را لمس کنند و شیرینی آن رابچشند؟ چنین باد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • عبدالله مومن IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    15 0
    ما را به خیر این. امیدی نیست. فقط شر نرساند
    • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      5 0
      دقیقا
  • حمید IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    هر وقت این خبر می رسد کام مردم بیشتر تلخ می شود
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 1
    ماشین اقتصاد کشور راه افتاده سرعتش کمه ولی راه افتاده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس