کد خبر 1150025
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱
انتقال قهری سهام چیست؟

انتقال اموال به دیگری بنا به دلیلی که ناشی از اراده و توافق طرفین نباشد مانند فوت شخص، موجب انتقال قهری اموال متوفی به ورثه می‌شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، سهامداران بازار سرمایه همچون سایر سرمایه گذاران پیش از سرمایه گذاری باید مجموعه ای از آموزش ها را فرا بگیرند. این روزها فعالیت در بورس بیش از هر زمان دیگری به دغدغه گروهی از افراد تبدیل شده است، به همین دلیل  قصد داریم شما را با یکی از مفاهیم بازار سرمایه آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید:
انتقال قهری عبارت است از انتقال اموال به دیگری بنا به دلیلی که ناشی از اراده و توافق طرفین نباشد مانند فوت شخص، موجب انتقال قهری اموال متوفی به ورثه می‎شود، بنابراین ورثه شخص سهامدار پس از فوت او به قائم‎مقامی از متوفی، جزء سهامداران شرکت قرار می گیرند  و همان حقوقی را شخص تا قبل از فوت در قبال سهام داشته، ورثه نیز خواهند داشت که به همین منظور می توان به  حق دادن رأی و حق دریافت سود اشاره کرد.

با مراجعه وراث و یا نماینده او (که باید جزئی از وراث باشد) و پس از پرداخت مالیات بر ارث اوراق بهادار به دفاتر پیشخوان دولت سهامداری ورثه آغاز می‌شود.

طی عملیات انتقال قهری سهام، سهام متوفی، بر اساس گواهی حصر وراثت، به وراث قانونی وی انتقال می‌یابد و گواهینامه‌های نقل و انتقال سهام برای او صادر می‌شود، شیوه اقدام از طریق مراجعه به شرکت‌های بورسی و مراجعه به دفاتر پیشخوان امکان پذیر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس