آیت‌الله شهید مدرس الگوی تمام عیار نمایندگی مردم/ اعضای بهارستان به شهید مدرس تأسی کنند

۱۰ آذر سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس است؛ شهید مدرس هیچگاه از راه انقلابی خویش پشیمان نشده است و در طول این مدت با جسارت و شجاعت به مبارزه ادامه داد.

به گزارش مشرق، هرساله دهم آذر به مناسبت شهادت شهید مدرس به‌عنوان روز مجلس نامگذاری شده است که در این رابطه مراسم‌های مختلفی در کشور به ویژه در شهرستان اردستان که محل زادگاه وی است برگزار می‌شود که با توجه به محدودیت‌های کرونایی این مراسم امسال به صورت مجازی انجام می‌شود.

هفته فرهنگ شهرستان اردستان نیز به مناسبت دهم آذر روز شهادت شهید مدرس از پنجم آذر تا یازدهم تعیین شده که در آن برنامه‌های مختلفی از جمله بزرگداشت سالگرد شهادت این عالم بزرگ در این هفته برگزار می‌شود که مهمترین سند افتخار هفته فرهنگی اردستان سالگرد شهادت این مرد بزرگ است.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: هفته فرهنگی شهرستان اردستان که به مناسبت شهادت شهید مدرس در تاریخ ۱۰ آذر ماه است گرامی داشته و با توجه به اینکه زادگاه این شهید والا مقام در شهرستان اردستان است به جهت بزرگداشت نام و یاد وی  مراسمی برگزار می‌شود که امسال به جهت مصادف با بیماری کرونا محدودیت تجمعی که وجود دارد این برنامه به صورت فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: باید یادی کنیم از رشادت‌های با ارزش شهید مدرس که پیکر این شهید بزرگوار در شهر کاشمر است و اسناد و مدارک از وی هم به همین منظور در موزه نگهداری می‌شود که در یک قرآنی و در یادداشتی از وی خطاب به دختر خود گفته است شما سعی کنید قرآن و دعا را از دست ندهید و دیگر اینکه احترام پدر و مادر را داشته باشید و سوم اینکه دارای قناعت باشید.

امام جمعه اردستان گفت: شهید مدرس خود دارای قناعت و در واقع یک مجسمه قناعت بود و خود او اعلام کرده که خداوند دو چیز را به من نداده است؛ یکی ترس و دیگری طمع که وقتی این دو چیز را نداشته باشی حرف‌های خود را می‌توانی صریح بیان کنید و حرص و طمع باعث ذلت انسان می‌شود.

وی ابراز داشت: با توجه به سخنان حضرت امام خمینی(ره) ما باید از شهید مدرس الگو بگیریم و مردم هم افرادی مثل شهید مدرس را برای نمایندگی انتخاب کنند که شجاع و هم قانع بوده و اگر این دو خصلت در نماینده‌ای وجود داشت او قطعاً می‌تواند به انجام وظیفه بپردازد و محبوب مردم شود.

حجت‌الاسلام دهشیری بیان کرد: یکی از خصوصیات این مرد بزرگ تواضع و همیشه با مردم مهربان بود و در کوچه و بازار با هم گفت‌وگو می‌کرد و اعلام کرده بود من نماینده مردم هستم و خاکی بودنشان از تواضعی بود که داشت و در میان تمام  علمایی که وجود داشت او را برجسته کرده بود.

امام جمعه شهر اردستان تأکید کرد: امام خمینی(ره) با وجود این که خود ایشان مظهر تواضع بود از شهید مدرس یاد می‌کرد و بنا بر این ما افتخار همشهری بودن شهید آیت‌الله مدرس را می‌کنیم و تمام برنامه‌ها را باید سعی کنیم که از شهید مدرس الگو بگیریم.

وی تصریح کرد: همه باید سعی کنیم در شجاعت، دلیری و عزت نفس همچون شهیدمدرس باشیم و مسئولان شهرستان ما هم در زنده نگه داشتن یاد این شهید تلاش بیشتری داشته باشند و نمایندگان هم انشالله شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند تا بتوانند در ادامه مسیر موفق باشند.

محمد سعید شفیعی نیز ضمن اشاره به تاریخچه‌ای کوتاه از زندگی نامه شهید مدرس اظهار داشت: شهید آیت‌الله سید حسن مدرس از بزرگ مردان ایران زمین است و او  حدود ۱۷ سال از سال یک هزار و ۲۸۹ تا یک هزار و ۳۰۷ نماینده مجلس بوده است.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد شهید آیت الله مدرس افزود: شهید مدرس هیچگاه از راه انقلابی خویش پشیمان نشده است و در طول این مدت با جسارت و شجاعت شگفت‌انگیز به مبارزه با استبداد و استعمار پرداخت و سرانجام جان خود را نیز در این را فدا کرد.

رئیس انجمن علمی حقوق اساسی اصفهان گفت: حاضر جوابی‌های شهید مدرس زبانزد بود که در این زمینه  مخالفت به نفع دزدان زمان نصرت الدوله وزیر دارایی بود که لایحه‌ای تقدیم مجلس کرد که به موجب آن دولت ایران ۱۰۰ سگ از انگلستان خریداری و وارد کند و او شرحی درباره خصوصیات این سگ‌ها بیان کرد.

شفیعی بیان کرد: نصرت‌الدوله گفته بود این سگ‌ها شناسنامه دارند و پدر و مادر آن‌ها معلوم است و نژادشان مشخص است و جمله خصوصیات دیگر آن‌ها این است که به معرض دیدن دزد او را می‌گیرند پس علت مخالفت مدرس با واردات سگ‌ها چیست که هرچه لایحه می‌آوریم شما مخالفت می‌کنید که شهید مدرس گفته بود این لایحه به نفع شماست چون اول شما را می‌گیرند و این مخالفت به نفع شماست که با خنده نمایندگان لایحه مسکوت ماند.

وی ابراز داشت: آیت‌الله مدرس فقیه و سیاستمدار شیعه بود و مدرس از علمای اصفهان در دوران مشروطه بود که به حمایت  مشروطه خواهان پرداخت و از طرفی فقها به عنوان یکی از مجتهدانی تعیین شد که طبق قانون اساسی مشروطه می‌بایست برای هماهنگی مصوبات مجلس با شرع اسلام نظارت داشته باشد و سید حسن مدرس با اقدامات رضاخانی مخالفت می‌کرد و رضا خان او را تبعید و سپس به شهادت رساند.

رئیس انجمن علمی حقوق اساسی اصفهان تأکید کرد: شهادت این مرد بزرگ در  دهم آذر به نام روز مجلس نامگذاری شده است و سید حسن مدرس در سال ۲۸۷ قمری و ۱۲۴۹ شمسی در روستای سرابه از توابع شهرستان اردستان متولد شد و محل دفن وی در شهر کاشمر است.

حمیدرضا تاملی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردستان اظهار داشت: مهمترین سند افتخار و قله رفیع هفته فرهنگ شهرستان اردستان سالگرد شهید مدرس است که اردستانی‌ها به آن افتخار می‌کنند که  این هفته به همین جهت در این ایام تعیین شده است.

وی ضمن اشاره به تحت‌الشعاع قرار گرفتن برنامه‌های هفته فرهنگ در اردستان افزود: با توجه به دغدغه‌ای که در خصوص موضوع فرهنگ شهرستان اردستان وجود داشت امسال با توجه به موضوع بیماری کرونا و محدودیت‌ها مبنی بر عدم تجمع تمامی برنامه‌ها به صورت فضای مجازی برنامه‌ریزی شده است.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: شهید مدرس در بین اردستانی‌ها از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و کل شهرستان و کشور به وجود چنین شخصیت که یکی از مفاخر ایران محسوب می‌شود افتخار می‌کنند که جا دارد هر ساله به صورت جداگانه برای وی مراسمی در خور شأن ایشان گرفته شود.

وی ابراز داشت: موضوع شهادت شهید مدرس باید کانون توجه و برنامه‌ریزی‌ها باشد تا به سمت ترویج و اشاعه جایگاه این شخصیت بزرگ، ملی، مذهبی و سیاسی کشور سمت و سو بگیرد و نباید هیچ برنامه‌ای این مراسم را تحت الشعاع خود قرار دهد.

تاملی بیان کرد: شهید مدرس در واقع نمادی از روحانیت آگاه، مبارز و شجاع و انقلابی است که در مسیر نهضت مقاومت اسلامی است که در صورت تأسیس بنیادی به منظور اندیشه‌های این شخصیت می‌تواند برکات زیادی را برای منطقه اردستان در بر داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس