زالی: پروژه ساخت واکسن کرونا در نتیجه تلاش شهید فخری‌‌زاده به مرحله آزمایش‌ انسانی رسید

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران شهادت دانشمند برجسته و ممتاز کشور را تسلیت گفت و نوشت: با تلاش شهید فخری‌زاده و همکارانش پروژه ساخت واکسن کرونا بی‌سرانجام نماند.

به گزارش مشرق، دکتر علیرضا زالی در پیامی حادثه تروریستی به شهادت رساندن دکتر محسن فخری‌زاده را محکوم کرد و شهادت این دانشمند برجسته و ممتاز کشور را تسلیت گفت.

بسم رب الشهداء والصدیقین

عروج ملکوتی شهید دکتر محسن فخری‌زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع، دانشمند برجسته عرصه پژوهش و فناوری، امنیت و سلامت کشور را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج)، مقام معظم رهبری، خانواده مکرم ایشان، ملت شریف ایران و جامعه علمی کشور تسلیت عرض می‌کنم.

بدون تردید این اقدام تروریستی دشمنان قسم‌خورده ملت ایران، نشان از بغض و عداوت و عجز آنان در برابر پیشرفت‌ها و دستاوردهای دانشمندان نخبه این مرز و بوم است؛ دانشمندانی بی‌ادعا که با تلاشی وصف‌ناپذیر و عزمی راسخ در راه استقلال و خودکفایی، بالندگی و اعتلای میهن خویش گام برمی‌دارند.

شهید فخری‌زاده عمر پربرکت خود را صرف ارتقای دانش و فناوری و امنیت کشور کرد و علاوه بر حوزه صنعت دفاعی یکی از پیشگامان صحنه مبارزه با کرونا نیز بود.

وی و مجموعه سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع در پاندمی کووید19 به یاری نظام سلامت کشور شتافتند و با تولید اولین کیت ایرانی تشخیص کرونا که از نظر کیفی و فناوری در سطح استانداردهای روز دنیا قرار دارد؛ نام ایران عزیز را در زمره معدود تولیدکنندگان این کیت پیشرفته ثبت کرد و زخمی دیگر بر قلب تیره دشمن وارد آورد.

تلاش شهید فخری‌زاده برای ساخت واکسن کرونا نیز بی‌سرانجام نماند و با تلاش شبانه‌روزی وی و همکارانش این پروژه هم‌اکنون به مرحله آزمایشات انسانی رسیده است.

متأسفانه دشمنان این مرز و بوم که همواره از مشاهده توفیقات و پیشرفت‌های ایران عاجز هستند با کینه‌توزی دست به این اقدام تروریستی زدند غافل از این‌که شاگردان این شهید نخبه با عزمی راسخ‌تر از گذشته راه وی را ادامه خواهند داد و ملت شهیدپرور ایران همچون گذشته دست از تلاش برای اعتلای کشور خویش بر نخواهد داشت.

عروج ملکوتی این دانشمند شهید را به خانواده و نزدیکان آن بزرگوار، رهبر معظم انقلاب، ملت شهیدپرور ایران و جامعه علمی کشور تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همنشینی با سالار شهیدان و برای بازماندگان اجر جزیل و صبر جمیل مسئلت دارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    12 12
    زورش میاد بگه دانشمند هسته ای.!
    • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      10 2
      انگار امثال شما منتظر هستن از دیگران ایراد بگیرن. ایشون که معرفت داشته تسلیت گفته و گفته که ایشون تو مسائل پزشکی هم کمک حال و دانشمند بودن.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    14 6
    شهید هسته ای
  • حسين IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    22 3
    شما كه سفارش نيمى از واكسن هاى مورد نياز را به كشورهاى خارجى داده ايد، چطور مى خواهيد از دستاوردهاى او تجليل كنيد؟ با خريد از شركت آلمانى؟
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    16 4
    کتمان دانشمند هسته‌ای بودن این شهید عزیز در واقع امتداد خط ترور هست. بعد از حذف فیزیکی ترور شخصیت و تحریف شهید عزیز در دستور کار قرار دارد.
  • درویش IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    5 7
    من اگر مسئول بودم به یاد زحمات شهید فخری زاده اسم این واکسن کرونا را می گذاشتم "واکسن محسن".
  • سعید IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    2 1
    اینطور که گزارشها نشون میدهند اگر شهید فخ ی اده از ماشین پیاده نمیشد،شاید طرح ترور شکست میخورد
  • DE ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    2 4
    شما بگو فیزیک و کارشناسی مهندسی چه ارتباطی با پزشکی دارند . ما مردم چرا شاخ و برگهای یک ماجرا راهم باور می کنیم ؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      1 0
      نفهم شاخ و دم دارد؟؟؟ ایشان معاون پژوهشی وزارت دفاع بوده. مدیریت تیم پژوهشی دقیقا کار ایشان بود. و حالا تو بجای شاخ و برگ دنبال علف و یونجه باش.
  • DE ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 3
    دکتر نبود ، کارشناسی مهندسی داشت ...
  • ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    آخرایشون زیست شناس بودن یادانشمند هسته ای ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس