محرومیت غیر رسمی عرب‌براقی ترفند فدراسیون فوتبال برای مقابله با انتقادات

فدراسیون فوتبال پس از انتقادات بسیار زیاد در خصوص لیست بین المللی داوران، به صورت غیر رسمی امیر عرب‌براقی را از قضاوت محروم کرده است.

به گزارش مشرق، لیست داوران الیت ایران با حواشی مختلفی همراه بود، از جمله حذف عجیب علیرضا فغانی که دیدار یک چهارم نهایی و رده‌بندی جام جهانی 2018 را قضاوت کرده بود و تنها شانس داوری فوتبال ایران برای قضاوت در جام جهانی 2022 است. پس از انتقادهای زیاد و فشار افکار عمومی فغانی به لیست برگشت و این بار امیر عرب‌براقی، داوری جوان و آینده‌دار از لیست حذف شد و حالا این داور با توجه به حواشی، از قضاوت محروم شده است.

بیشتر بخوانید:

عرب‌براقی: کمیته‌های اخلاق و حقوقی فدراسیون باید به حاشیه‌های داوری ورود کنند

عرب‌براقی که پس از سه سال حضور در آکادمی داوری فوتبال آسیا با هزینه‌های فدراسیون فوتبال می‌توانست بدون نیاز به نظارت وارد لیست الیت شود، به شکلی عجیب از لیست خط خورد. مسئله‌ای که به نظر می‌رسد بی ارتباط با نسبت فامیلی او با فغانی نباشد. در این بین علی‌اصغر مومنی به عنوان داور جدید به لیست الیت اضافه شده که برخلاف گفته مسئولان کمیته داوران در دوره‌های آکادمی داوری آسیا و فیوچرز حضور نداشته است. مراودات مالی و معاملاتی او با فریدون اصفهانیان، سرپرست کمیته داوران نیز شائبه‌ها در خصوص ورود این داور به لیست الیت را بیشتر کرده که سکوت کمیته اخلاق هم جالب توجه است.

حالا در اقدامی عجیب، فدراسیون فوتبال به جای پاسخ شفاف به انتقادات یا اصلاح مجدد در لیست داوران الیت، اقدام به محروم کردن عرب‌براقی کرده است. این اقدام غیر رسمی به رئیس هیئت فوتبال استان تهران اعلام شده که عرب‌براقی به دلیل انجام مصاحبه از قضاوت کردن محروم است و به نظر می‌رسد محروم کردن منتقدان تنها ترفند فدراسیون برای مقابله با انتقادات باشد. پیش از این هم سعید آذری به دلیل انتقاد از فدراسیون از هرگونه فعالیت فوتبالی محروم شده بود که پس از اعتراض در کمیته استیناف بخشیده شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس