زشت و زیبای برف در بستان آباد / از ارتفاع یک متری برف تا شکستن درختان - کراپ‌شده

شهرستان بستان آباد از جمله مناطقی هست که زمستان های سوزان و لرزان دارد و حتی بارها رکورددار سردترین نقطه ایران را کسب کرده است.

به گزارش مشرق،  بستان آباد نام شهری است که مردم ایران بویژه مسافران زمستانی و رانندگان کامیون از سرمای سوزان و لرزان آن خاطرات زیادی دارند و همگی متحیر از این سرما و یخبندان موجود در این منطقه می شوند.

پاییز کمرنگ، زمستان سخت

همه ساله زمستان در شهرستان بستان آباد از وسط پاییز شروع می شود. امسال نیز ۲۲ روز مانده به زمستان، شاهد برف پاییزی در این منطقه بودیم.

از داستان تکراری کمبود امکانات راهداری تا برف یک متری 

بعد از بارش یکروزه برف در شهرستان بستان آباد رئیس اداره راهداری بستان آباد از بسته شدن راه ارتباطی ۱۳۰ روستا در این شهرستان خبر داد.

اسد چوپانی با بیان اینکه بر اثر بارش سنگین برف در شهرستان بستان آباد راه ارتباطی ۱۳۰ روستا در این شهرستان بسته است گفت:با تلاش عوامل راهداری تمام راههای اصلی در این شهرستان باز و رفت و آمد در آنها جریان دارد.

چوپانی با بیان اینکه بارش برف در این شهرستان به ۴۰ سانتیمتر می رسد افزود: این بارش در ارتفاعات کوهستانی به بیش از یک متر هم رسیده است.

رئیس اداره راهداری بستان آباد با اشاره به کمبود ماشین آلات راهداری و موقعیت جغرافیایی شهرستان بستان آباد گفت: تلاش کرده ایم با این امکانات در خدمت رسانی به مردم به صورت جهادی آماده باشیم.

برف فرصت شادی در قرنطینه خانگی بستان آبادی ها

حدود ۹ ماه است که کرونا سایه نحس خود را بر زندگی مردم افکنده است، و عده زیادی با رعایت پروتکل های بهداشتی در خانه مانده اند و از تفریح ها و مسافرات های هر ساله محروم شده اند، اما با آمدن برف، بهمراه خانواده با ساختن آدم برفی های گوناگون در حیاط خانه و پشت بام به تفریح و شادی پرداختند.

عده ای به آدم برفی هایشان هم ماسک پوشانده بودند تا از گزند کرونا در امان بماند با انتشار آن در فضای مجازی علاوه بر القای شادی های خود به دیگران، یادآور رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله "ماسک زدن" بودند.

برف، کمر درختان را شکست

بارش سنگین برف و انباشت آن روی درختان موجب شکستن شاخ و برگ آن ها شد که علاوه بر افتادن روی خودروهای پارک شده در کنار خیابان، حتی موجب قطعی برق در منطقه ای از شهر شد.

روزهای پرکار جوانان هلال احمر در روزهای برفی بستان آباد

در همان ابتدای بارش ها بود که روابط عمومی جمعیت هلال احمر بستان آباد در گفت وگو با خبرنگار فارس، از انتقال سه مریض بدحال از اهالی روستای شنگل آباد بخش تیکمه داش و تحویل آن ها به عوامل اورژانس ۱۱۵ خبر داد.

انتقال زن بیمار دچار تشنج از روستای یله قارشو قره چمن و تحویل آن به عوامل اورژانس ۱۱۵ از دیگر اقدامات نجاتگران پایگاه استاد شهریار جمعیت هلال احمر بستان آباد بود.

شهرام مردپور در تشریح این عملیات افزود؛ این عملیات شبانه در وضعیت برفی و لغزنده راه روستایی یک منطقه نسبتا صعب العبور توسط امدادگران هلال احمر انجام شد، که طی آن پس از حمل و انتقال مصدوم و اکسیژن تراپی و اقدامات اولیه، مصدوم به اورژانس ۱۱۵ تحویل شد.

مردپور در ادامه به امدادرسانی هلال احمر به افراد گرفتار در برف اشاره کرد.

حادثه تلخ؛ پیرمرد روستایی در حین برف روبی ایست قلبی کرد

 سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از ایست قلبی پیرمردی حین برف‌روبی، در شهرستان بستان آباد خبر داد.

وحید شادی‌نیا در تشریح جزییات این حادثه، افزود: مرد ۶۸ ساله‌ای در روستای انباردان شهرستان بستان آباد حین برف روبی، دچار ایست قلبی شد.

شهرستان بستان آباد که در دامنه کوه سهند در ۵۵ کیلومتری شهر تبریز واقع شده است. با یکهزار و ۷۹۰ متر ارتفاع حدودا پنج ماه زمستان دارد و بارها صاحب عنوان سردترین شهر ایران در فصل زمستان شده است، و دمای آن حتی به ۳۵ درجه زیر صفر نیز رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • MA4708 IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    3 0
    شهر کوچکی هستش ولی مسوولین شهر توی خواب زمستونی تشریف دارن حیفف که گذشت زندگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس