عباسی عنوان کرد؛ تولید لیزرهای پدافندهوایی توسط شهید فخری‌زاده/ شهید عزیز موثرترین دانشمند هسته‌ای کشور بود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: با کمک شهید فخری زاده توانستیم لیزرهای خاصی را بسازیم و عملیاتی کنیم و پهپادهای مهاجم را هدف قرار دهیم.

به گزارش مشرق،  فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس با حضور در برنامه جهان آرا درباره شخصیت شهید فخری‌زاده گفت :به من می گویند نگو فخری زاده دانشمند هسته ای بوده است.خوب چکاره بوده؟ فوتبال بازی می کرده ترورش کردند؟ باید به مردم حقیقت را گفت. باید گفت که این برجام هیچ نتیجه ای نداشته است.

وی ادامه داد: مجلس طرحی برای کاهش تعهدات دارد که قرار است در کمیسیون انرژی و امنیت مجلس بررسی شود. این را می شود با بحث ترور این شهید تلفیق کنیم. امام من امیدوارم نیستم دستگاه اجرایی اینها را اجرا یی کند.

عباسی گفت: خروج از ان پی تی یعنی شما زیر برجام و پروتوکل بزنید.کشور ما دنبال ساخت سلاح نبوده واین پروتکل را پذیرفته است. حالا که هی مشکل برای ما ایجاد می‌کنند باید در بازه های مرحله ای پروتوکل الحاقی را لغوکنیم. بعد جلوی بازرسی بازرسان را بگیریم و بعد از برجام خارج شویم. اگر دست بر نداشتند از ان پی تی خارج شویم. اگر تحریم ها را برداشتند در ان پی تی می مانیم و اگر این کار را نکردند باید از ان پی تی خارج شویم و پای حمله نظامی هم بایستیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس درباره آشنایی خود با شهید فخری زاده گفت: ما برای ایشان در عملیات رمضان با هم بودیم. البته ایشان در دورانی در غرب کشور و جنوب در جبهه ها بود. ایشان تحصیلات خود را در زمینه هسته ای ادامه داد و موثرترین فرد کشور در حوزه هسته ای بود و نقشه راه هسته ای کشور را تهیه کردند و شهید علیمحمدی و شهید شهریاری هم در این راه کمک کردند. شهید فخری‌زاده متخصص اندازه گیری تابش ها بود وقدرت مدیریت بالایی هم داشت.

وی تصریح کرد: ایشان یکی از قدرتمند ترین مدیران کشور در زمینه هسته ای بود و افرادی مثل شهید شهریاری و شهید علیمحمدی از پشتیبانی ایشان بهره مند شدند. در جلوگیری از ترورهای دانشمندان هسته ای از همه فهیم تر بود و در تامین امکانات پشتیبانی از دانشمندان هسته‌ای دریغ نمی کرد. ایشان در زمانیکه می خواستیم سوخت 20 درصد را تولید کنیم و در ساخت راکتور اراک کاملا با ما هماهنگ بود. در توسعه لیزر در سپاه و وزارت دفاع ایشان بسیار فعال بود. با کمک ایشان توانستیم لیزرهای خاصی را بسازیم و عملیاتی کنیم و پهپادهای مهاجم را هدف قرار دهیم.

عباسی درباره وضعیت امروز صنعت هسته ای گفت: آیا روندی که ما در حوزه تولید سوخت راکتور تهران داشتیم ادامه یافته و سرریز آن به زندگی مردم رفته است که این شتاب علمی را احساس کنند یا آن را تعطیل کردند؟ اینها رفتند کتمان حقیقت کردند.این ننگ برای آنها که گفتند راکتور اراک چرنوبیل می شوند مانده است. چون غربی ها خواسته بودند این راکتور تعطیل شود. اگر راکتور اراک کار افتاده بود امروز ما سازنده راکتور قدرت بودیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی GB ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    12 0
    پس چرا از جان ایشان محافظت نشد چرا ازماشیینهای ضد گلوله استفاده نشد و صدهای چراهای دیگر
  • IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    6 0
    تفکر نکبت اسلاحاتی رو باید از بین برد تا ملت نفسی بکشند
  • DE ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    8 0
    خائن ها نه جریمه میشوند نه تنبیه فقط خود را کاندید میکنند برای انتخابات بعدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس