سفارت اسراییل

اطلاعاتی که ایران از بسیاری از مقامات عالیرتبه رژیم صهیونیستی دارد، اطلاعات کاملی است واین هراس رابرای مقامات رژیم صهیونیستی بیشتر می کند که کدامیک ازآنها در لیست مقابله به مثل ایران قرار خواهند گرفت.

به گزارش مشرق،  عصر روز گذشته در جریان یک عملیات تروریستی در شهر آبسرد دماوند، محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع به شهادت رسید.

فخری زاده ازجمله مهمترین دانشمندان و مدیران کشوردر عرصه هسته‌ای و دفاعی بود که نقش زیادی در بسیاری از برنامه‌های علمی و دفاعی داشت.

پرونده هسته‌ای ایران یکی از مناقشه برانگیرترین موضوعاتی است که جمهوری اسلامی در طول ۴۰ سال گذشته با آن درگیر بوده است.

کشورهای غربی با القای اینکه رویکرد ایران در حوزه هسته‌ای خطرناک بوده و به سمت ساخت سلاح هسته‌ای حرکت می کند، طیف وسیعی از تحریم ها و فشارها در همه عرصه ها بویژه اقتصادی بر کشور تحمیل کرده‌اند.

ترور اخیر هم در حالی رخ داد که پیش از از این برخی استاتید موثر در پرونده هسته‌ای نیز به دست جوخه های ترور که بنا بر شکل اجرا دست صهیونیستها را می توان به وضوح در آن دید، به شهادت رسیده بودند: مسعود علی محمد، مجید شهریاری، داریوش رضایی نژاد، مصطفی احمدی روشن و.... ازجمله افراد موثر در پرونده هسته ای ایران بودند که به دست تیم های ترور با پشتیبانی رژیم صیونیستی به شهادت رسیدند.

ترور شهید فخری زاده از این جهت اهمیت پیدا می کند که نام این شهید بزرگوار اولین بار در جریان مناقشات هسته ای به بیرون درز کرد. نام و مشخصاتش در گزارش های آژانس آمد و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نیز در جریان یک نشست خبری با تاکید بر نام او اعلام کرد که این فرد یکی از موثرترین افراد ایران در پرونده هسته ای است.

ترور دانشمندان هسته ای و افراد موثر در حکومت های مخالف رژیم صهیونیستی از دیرباز و از زمان تشکیل این رژیم در دستور کار اصلی آنها قرار داشته و بنا بر این سیاست که به گفته موشه دایان «اسرائیل باید مثل یک سگ هار باشد تا کسی جرات سر و کله زدن با آن را نداشته باشد»، نه  تنها این موضوع مخفی نگه داشته نشده، بلکه به شکل واضحی از سوی مقامات و افراد وابسته به این رژیم تبلیغ نیز می شود.

در واقع اگر مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا می گوید ما هرکسی که بخواهد در مسیر حرکت‌مان خللی ایجاد کند؛ از پیش رو برمی‌داریم، رژیم صهیونیستی در عمل این سیاست را نشان داده و حاضر نیست از افراد مورد نظرش حتی پس از بازنشستگی و کنار رفتن آنها نیز چشم پوشی کند.

ترورهای گسترده در میان شخصیت‌های موثر فلسطینی از یحیی عیاس فرمانده گردان های عزالدین قسام، شیخ احمد یاسین و عبدالعزیز رنتیسی رهبران سابق حماس، فتحی شقاقی دبیرکل سابق جهاد اسلامی فلسطین، تا عماد مغنیه فرمانده ارشد حزب الله، حمله به نیروگاه هسته‌ای دیگر کشورها مثل عراق و سوریه، ترور شخصیت‌های علمی ایرانی ایران ازجمله شهید فخری زاده، نمونه های روشن و واضح از این سیاست است که در این مسیر اسرائیل از شخصی مثل یاسر عرفات که نه تنها از مبارزه مسلحانه با اسرائیل دست کشید، بلکه با آنها بر سر میز مذاکره نشست نیز نمی‌گذرد.

رژیم صهیونیستی که به عنوان یک رژیم جعلی در میان طیفی از دشمنان خود بنا شده، این سیاست را در پیش گرفته چون می داند برای بقا در میان دشمنان خود باید از آنها زهر چشم گرفته شود و تجربیات سال های گذشته هم نشان داده که هر کجا اقدامات این رژیم با جواب محکم روبرو نشده، یک قدم جلوتر آمده است.

از این طرف نظام جمهوری اسامی ایران بنا بر آنچه مقامات عالیربته سیاسی و نظامی بارها تاکید کردند، حفظ امنیت خود، شهرها و اتباعش را خط قرمز می داند و درجواب هر تعدی به طرف مهاجم پاسخ خواهد داد.

حملات راکتی به جولان اشغالی بعد از ترور شهید اللهیاری و حمله اسرائیل به پایگاه تی فور جزو آخرین مواردیست که در علن اعلام شد و صهیونیستها نیز پیام ایران را به روشنی دریافت کردند.

با ترور شهید قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه درعراق به دست ارتش ترورستی آمریکا نیز بار دیگر این سیاست خودش را (هرچند که در حد یک سیلی) در حمله موشکی به پایگاه رسمی آنها در عراق نشان داد؛ اقدامی که در تاریخ آمریکا طی دهه‌های گذشته بی سابقه بود.

بعد از هر دوی این اتفاقات، (هم حمله راکتی به جولان و هم حمله موشکی به عین الاسد) اگرچه بسیاری معتقد بودند طرف مقابل واکنش نشان خواهد داد، ولی این اتفاق رخ نداد و حالا افکار عمومی این انتظار را دارند تا در پاسخ به اقدام تروریستی اخیر از سوی رژیم صهیونیستی، پاسخ مناسبی به آنها داده شود.

این پاسخ هرچه باشد، اگرچه نمی تواند جای خالی این شهدای عزیز را پر کند، ولی عقل و منطق می گوید اگر می خواهید جلوی سگ هار را بگیرید، باید جلوی او ایستاد و الا بار دیگر به شما حمله خواهد کرد.

برای پاسخ به این اقدام رژیم صهیونستی چند گزینه پیش روی ایران است.

قدرت موشکی ایران در طول سالهای اخیر پیشرفت های زیادی کرده و این حوزه به عنوان مهمترین رکن بازدارندگی در کشور، لااقل در ۴ مورد نشان داده که در پاسخ به جنایت علیه ایران کارآمد و موثر است

بعد از حمله تروریستی عوامل داعش به مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) در خرداد ۹۶ برای اولین بار به شکل رسمی از موشک های بالستیک علیه اهداف داعش استفاده شد و موشک های ایرانی مقر سران این گروهک در سوریه را مورد اصابت قرار دادند.

بعد از حمله تروریستی به رژه اهواز و حمله به نیروهای سپاه در غرب کشور نیز بار دیگر توان موشکی علیه تروریستها در سوریه و در اقلیم کردستان بکار گرفته شد و از این طریق ضربات سختی بر آنها وارد آمد.

اوج این اقدام را البته بعد از حمله تروریستی آمریکا به کاروان شهید سلیمانی شاهد بودیم که یگان موشکی سپاه برای اولین بار پایگاه رسمی آمریکا در خاک عراق را مورد اصابت قرار داد.

توان موشکی ایران با دو هدف عمده پی ریزی شد: اول بازدارندگی در مقابل آمریکا (مشخصا با طراحی موشک‌هایی برای زدن پایگاه های آنها در اطراف ایران) و دیگری مقابله با رژیم صهیونیستی.

سرزمین های اشغالی در فاصله ۱۱۰۰ کیلومتری ایران قرار دارد و جمهوری اسلامی در اوخر دهه ۷۰ با ساخت موشک شهاب ۳ توانست به برد مورد نیاز برای زدن انتهای سرزمین های اشغالی برسد.

موشک شهاب ۳ چیزی در حدود ۱۲۰۰ کیلومتر برد داشت و امروز ایران به انواع موشک های با برد ۲۰۰۰ کیلومتر دست پیدا کرده که عمده آنها با ارتقاهای صورت گرفته در سال‌های اخیر، به توانمندی‌های زیادی در دقت، تخریب و عبور از سامانه‌های پدافندی رسیده اند.

این موشک‌ها به عنوان اصلی ترین گزینه پاسخ ایران می تواند از عمق خاک کشور، هر نقطه ای از سرزمین های اشغالی را مورد اصابت قرار دهند.

از این منظر، در صورت پاسخ گویی از خاک ایران، موشک های خرمشهر، سجیل، عماد، قدر، و موشک حاج قاسم می‌تواند گزینه‌های اصلی باشد.

این موشک‌ها خصوصا در صورت شلیک انبوه (همانطور که در برخی موارد قبلی شاهد آن بودیم) می توانند بسیاری از نقط اسرائیل از تل آویوی تا حیفا و دیگر نقاط حساس این رژیم را مورد اصابت قرار دهند.

جمهوری اسلامی علاوه بر گزینه موشکی، فرصت‌های دیگری را هم پیش روی خود دارد، حضور ایران در نزدیکی مرزهای سزمین های اشغالی در سوریه یکی دیگر از گزینه‌هاست.

بعد از موفقیت ایران در تقابل با تروریست‌های تکفیری در سوریه، جمهوری اسلامی جای پای خود را در این کشور مستحکم کرد و همین موضوع به شدت صهیونیستها را تحت تاثیر خود قرار داده است.

یادمان باشد که در پاسخ به حمله اسرائیل به پایگاه T۴ سوریه که منجر به شهادت تعدادی از نیروهای ایرانی شد، پاسخ به اسرائیل از داخل خاک سوریه و با شلیک چندین فروند راکت صورت گرفت.

در لبنان نیز حزب الله به عنوان بازوی قدرتمند جمهوری اسلامی در بهترین وضعیت خود قرار دارد.

سال‌ها پیش بود که خبر تجهیز حزب الله به جدیدترینی تسلیحات ازجمله موشک‌های نقطه زدن فاتح اعلام شد. حزب الله با این موشک می تواند از داخل خاک لبنان، هر نقطه ای از سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار دهند.

در جریان جنگ ۳۳ روزه یکی از موشک‌های کروز در اختیار حزب الله که بسیاری معتقدند ایران آن را در اختیارشان قرار داده، یکی از مجهزترین ناوچه‌های جنگی اسرائیل را در مدیترانه هدف قرار داد و بعد از حمله به کاروان فرماندهان ایرانی و لبنانی در قنیطره که منجر به شهادت سردار الله‌دادی و جهاد مغنیه شد، باز این حزب الله بود که در جواب این حمله، گشتی‌های صهیونیستی را در مرز با لبنان مورد اصابت قرار داد.

به واسطه همین نزدیکی و هم مرزی متحدان ایران با سرزمین‌های اشغالی، دیگر هیچ کدام از یگان ها، افسران و مقامات اسرائیلی در مصونیت کامل قرار ندارند و هر آن می توان با استفاده از یکی از این گزینه ها، طیفی از تهدیدات را توجه آنها کرد.

اطلاعاتی که جمهوری اسلامی ایران از بسیاری از مقامات عالیرتبه فعلی و سابق رژیم صهیونیستی دارد، اطلاعات کاملی است و این مسئله در کنار بکارگیری عوامل جاسوس در داخل حاکمیت این رژیم (که گونن سِگِو وزیر اسبق انرژی و امور زیربنایی اسرائیل تنها یک نمونه آن بود) این هراس را برای مقامات رژیم صهیونیستی بیشتر می کند که کدامیک از آنها -از نتانیاهو نخست وزیر فعلی تا مقامات سابق و روسای موساد و حتی فرماندهان عالیرتبه ارتش این رژیم- در لیست انتقام ایران و یا دوستان ایران قرار خواهند گرفت؟

در کنار این موارد، قابلیت‌های دیگر نظامی ایران نظیر توان پهپادی می تواند جزو گزینه های پاسخ به اسرائیل باشد اما باید صبر کرد و دید آیا ایران خودش وارد صحنه خواهد شد و یا در جواب این عملیات که به دست نیروهای نیابتی اسرائیل صورت گرفته، از طرق دیگری پاسخ خواهد داد؟

آنچه مسلح است اینکه پاسخ به این جنایت لازم و ان شاالله قطعی خواهد بود و افکار عمومی در داخل نیز که هنوز داغ شهادت سردار سلیمانی برای آنها سرد نشده، به شدت خواهان مقابله مثل ایران هستند. پاسخی که البته در شان و سطح این اقدام باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • ڪیان IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    33 0
    منتظریم .
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      27 0
      باید نتانیاهو مثل سگ کشته بشه تا دلم خنک شه
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    22 0
    شعارندید عمل کنید هر گونه صلاح می دونید انتقام سخت پشیمان کننده از سگها بگیرید و اون بی دندون کنید
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    27 0
    عین خودشون ولی چند برابر پاسخ بدین، ینی چند تا (نه یکی) از مقامات عالی رتبشون رو توی همین چند روزه بفرستین جهنم
  • BE ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    23 1
    تحلیل رو نخوندم. اسرائیل را موشک باران کنید
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
      0 1
      خخخ ای ول
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    13 0
    فقط انتقام
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    3 14
    کارل مارکس میگه وقتی از عهده کاری بر نمی آیی آنرا در دستور کار خودت قرار نده چون اگر انجامش ندهی فقط حسرت می خوری ولی اگر انجامش دهی و شکست بخوری حسرت می خوری و خودت را هم مضحکه دیگران می کنی
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    تفاوتی که این حادثه با حادثه ترور سردار سلیمانی دارد در این است که هیچ دولت و گروهی مسئولیت حادثه را گردن نگرفته و ما هم مدرک محکم و واضحی بر علیه اسرائیل و یا آمریکا و هرکس دیگر که در این حادثه نقش داشته نداریم. د ر حالیکه در حادثه ترور سردار سلیمانی مقصر کاملا روشن بود.ارتش آمریکا علنا دست به ترور زد و ترامپ هم مسئولیت ترور را پذیرفت.بنابراین در این مورد پاسخ نظامی نمی توانیم بدهیم چون متاسفانه تروریستها هیچ ردی مثل دفعات قبل باقی نگذاشتند.اگر حداقل یکی از تروریستها دستگیر میشد اونوقت معلوم میشد چه کسانی پشت پرده بوده اند و راه برای پاسخ نظامی باز میشد.در حال حاضر تنها کاری که باید کرد حفظ آرامش, تشدید حفاظت امنیتی از شخصیتها و برطرف کردن نقاط ضعف امنیتی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه است تا بعد ببینیم چه باید کرد.
  • mahdi IR ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    8 0
    اقا باید چهارتا موشک بزنیم اسرائیل رو عقب نشینی و انفعال ما اونها رو جریه تر میکند
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      0 0
      اگر اصلاح طلب های انگول اجازه دادند میزنیم
  • NL ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    13 0
    بسه دیگه مقاله و تحلیل. ذره ای عمل کنید. به قول کمال ماجرای نیمروز: خسته شدم دیگه. همش حرف حرف حرف
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    خوب خروج از ان پی تی یک پاسخ محکم و پایان جاسوسی هسته ای از مراکز هسته ای می تواندیک پاسخ باشد
  • احمد IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    به نظر من اگه ایران اقدامی نکنه اینا گلهای دیگری از ما را پرپر خواهند کرد چون اگر از سگ بترسی و فرار کنی سگ دنبالت میکند ولی اگر وایستی و با چوب بزنی تو سرش پا به فرار میگذارد
  • علی هاشمی IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    10 0
    انتقام شهدای هسته ایی رو گرفتن ، انتقام این شهید عزیز رو هم میگیرن، خوش خیالا با این دولت برجاااااام حالا حالاها باید گلابی دشت کنیم.
  • خلیج پارس iran IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    خوب اگر به گفته موشه دایان رژیم جعلی اسرائیل سگ هار باشد باید دندان های این سگ هار رو کشید ! ما ایرانیان اینکار را خواهیم کرد به همت فرزندان ایران زمین و به یاری حق ...
  • حسین IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    نتانیاهو نباید با گلوله بمیرد چون از داخل صهیونیستها بدلیل فساد اورا حذف خواهند کرد. بلکه باید وزیر جنگ، رییس موساد، رییس شاباک و رییس جمهور صهیونیستها مورد عقوبت قرار بگیرند.
  • ناشناس IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    7 0
    با سلام وارز ادب خدمت برادران عزیزم سربازان گمنام امام زمان خواهشی که از شما دارم اینست که آنها که با کینه دوزی دستور ترور برادر عزیزمان آقای دکتر محسن فرخی زاده عزیزمانرابگیرند ودومن اینکه انتقام سخت از عواملی که دستور این ترور را داده اند هرچه موشک داریم بر سر نتانیاهو بریزیم باتشکر از سربازان گمنام امام زمان علیه السلام
  • RO ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    هیچ نیازی به پاسخ دادن نیست در حقیقت اونها دارند به ما پاسخ می دهند ما خماس و حزب الله را بوجود آوردیم و تسلیح کردیم ما افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را باطل کردیم ما استراتژی نیل تا فرات را به کنج بایگانی موساد فرستادیم ما حیفا را موشکباران می کنیم چه چیزی دیگه را می خواهیم پاسخ دهیم
  • US ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    هم پاسخ کوبنده، هم عضویت در npt را به حالت تعلیق در بیاورید تا زمانی‌ که مجرمین تروریست استرداد و محاکمه شوند.
  • رحمن IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 1
    الآن اگر محکم و کوبنده جواب اسرائیل را ندهید .اینها قصد دارند کشور را دچار انفجار .شورش و ترور کنند و این تنها شانس اسرائیل تا خارج شدن ترامپ از کاخ سفید است.محکم پاسخ بدهید تا نتانیاهو و ترامپ از صحنه سیاسی جهان با فحش دنیا خارج شوند
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    سنگ های مقدس را به طرف سگ هار صهیونیستی بگیرید و بزنید این همه دست دست کردن برای چیست؟
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    ه ما از پارسال میخواهیم کسانی که در شهادت حاج قاسم آمر وعامل بودند را شکار کنیم کو چیزی می بینیم این هم مثل بقیه پاسخهامون سرد وکم رمق
  • ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    مردم عزیز باید خودمان در فضای مجازی انتقام سخت را به گوش عزیزان نظامی مان برسانیم که مبادا دوباره نظامی ها به دست حقوقدان ها خلع سلاح شوند
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    اون طور که از شواهد کار بر می اید انفجار نطنز هم کار همین تیم ترور بوده به گفته کمالوندی خوب اینا که در نطنز کار نمیکردن احتمالا با پهپادهای دوش پرتاب انتحاری آمدند به فاصله چند کیلومتری نطنز واین پهپادها را به سمت سایت هدایت کردن وچون بسیار کوچک بودند این پهپادها پدافند نتوانسته کشفش کند این محتمل ترین گزینه است
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    متاسفانه اونجوری که از شواهد پیداست انتقام این شهید بزگوار هم دچار مرور زمان میشه و اتفاق خاصی نمی افته همون جوری که در مورد سردار سلیمانی منتظر هستیم امریکا خودش از منطقه خارج بشه بعد بگیم ما بودیم، مسئولین لطفا کمتر شعار بدید
  • شاهی IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    2 0
    انتقام این شهیدان رابگیرد
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    دشمن خیلی روش بالا رفته حتمابایدانتقام سختی گرفت د رغیراینصورت امنیت همگان برباد است
  • رضا IR ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    اگر جواب نداديد يعنى غيرت نداريد ، اگر جواب نداديد يعنى شجاعت نداريد ، يعنى صلاحيت مملكتدارى نداريد ، يعنى چى دم به دقيقه يكى از دانشمندان مونو از دست بديم ؟! مگه از سر راه پيداشون كرديم ؟! نترسيد بالاتر از سياهى كه رنگى نيست
  • امیریوسفی IR ۰۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 1
    اگه دولت ایران نمیتونه کاری انجام بدد اینقدر جوان مردهست داخل ایران که بتواند انتقام از این وحشیا بگیرن چرا دولت ایران کاری نمی‌کند انتقام سردار را که نگرفتید پس این همه هزینه که برای سلاح انجام میدید به چه دردی میخورد
  • امیریوسفی IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    تقصیر خودمان است که انتقام سردار را نگرفتیم که به خودشان جرعت بدان باردیگیر مردم ایران را داغ دارد کنند روح شاد محسن فخری زاده روح شاد سردار درود بر شما شیران ایران
  • سید IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    سلام بر سزبازان گم نام اگر یکی بزنند ده تا می خورند ده تا از مقامات و دانشمندان خبیث این رژیم کثیف را در مدت کوتاهی به درک بفرستید تا حساب کار دستشان بیاید ضمنا بعد از روی کار آمدن بایدن بلا فاصله حذف تررررررررررررررامپ و پمپ گوه کلید بخورد.
  • ولی IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    با سلام، انتقام باید طوری باشه که دیگه این ترورها تکرار نشه.باید معنی تلخ ترور رو بهشون فهموند تا دیگه جرات نکنن از این غلطا کنن. ما ایرانی ها همیشه پای کار بودیم و هستیم. بزنید نترسید.
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 0
    ترسوها انتقام نمی گیرن ، کسانی که از دست دادن جان ومال براشون سخته نمیتونن انتقام بگیرن اونم از دشمنی مثل آمریکا واسراییل.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس