به گزارش مشرق، دکتر علی دارابی، معاون امور استان‌های صدا و سیما درباره شهادت هفتمین دانشمند هسته ای ایران در صفحه اینستاگرام خود نوشت: ترور شهید دکتر محسن فخری زاده عصر جمعه در نزدیکی دماوند توسط تروریست ها زنگ خطر را بار دیگر به صدا در آورد. با عرض تبریک و تسلیت شهادت این انسان مومن، خداجو، خادم مردم و از طراحان توسعه و پیشرفت کشور به رهبر حکیم انقلاب اسلامی، خانواده عزیز شهید و ملت بزرگ ایران چند نکته مهم و عبرت آموز را درباره این حادثه باید مورد توجه قرار داد:

نکته اول: خرابکاری در صنعت هسته ای از جمله نطنز و شهادت ٧ تن از دانشمندان هسته ای کشور در این سالها نشان از "نفوذ دشمنان در مراکز حساس" است. آمریکا، رژیم اشغالگر قدس، ارتجاع عرب و نوکران آنها مثل منافقین متهم ردیف اول این جنایات و ترورها هستند و باید از آنان انتقام سخت گرفت .

نکته دوم: نهادهای امنیتی و اطلاعاتی کشور خدمات و فداکاری های بزرگی برای تامین امنیت، ثبات و استقلال کشور انجام داده اند و شهیدان زیادی هم در راه انجام وظیفه خود تقدیم کرده اند. اما پاسخگو بودن در این حادثه و بررسی کوتاهی احتمالی و برخورد قاطع با آن مورد انتظار مردم است. نهادهای اطلاعاتی که قدرتمندی آنها زبانزد جهانیان است باید کمترین خطاهای احتمالی را داشته باشند و اشراف اطلاعاتی آنان برای کشور اطمینان بخش باشد.

نکته سوم: بحران تحلیل از شرایط پیچیده امنیتی، اطلاعاتی در منطقه حساس و استراتژیک خاورمیانه از یک سو و رقابت های دستگاههای اطلاعاتی و جاسوسی بیگانه و دشمنان از سوی دیگر توسط برخی از مدیران و مسولان ارشد کشور امری نابخشنودی است.

چگونه می توان از مقام های عالی امنیتی کشور پذیرفت که؛ "هیچ تهدیدی متوجه مدیران کشور نیست و ترور مسولان و مقامات مختص دهه شصت است و باید بساط حفاظت های مسولان را جمع کرد."؟!

این قبیل تحلیل ها نشان از دست کم گرفتن فتنه و توطئه های دشمنانان قسم خورده ملت ایران و نوعی خوشبینی بدور از واقعیت درباره مثلث ارتجاع عرب، رژیم صهیونیستی و قدرت های غربی و در راس آن آمریکای جنایتکار نسبت به اهمیت و قدرت فرامنطقه ای انقلاب اسلامی است.

نکته چهارم: دانشمندان و نخبگان ایرانی پرچم توسعه و پیشرفت را همچنان در دستان پرقدرت خود در اهتزاز برافراشته نگه خواهند داشت و راه شهیدان را پرقدرت تر و مقاوم تر از گذشته دنبال خواهند کرد. زیرا راهمان درست و برحق است و قدرت دفاعی و راهبردی کشور قابل معامله و مصالحه نیست و این را دولت و وزارت خارجه باید بیش از همه بدانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    ترور مقامات سیاسی مورد بحث بوده، اگرنه که دشمن تحفه میخواد اونارو ..!! دشمن جایی رو میزنه که درد داشته باشه، چهارتا پشت میزنشین که کارشون رو شاید ۵ میلیارد نفر انسان دیگه که میتونه انجام بده!
  • US ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    10 0
    0 تا 100 انرژی هسته ای باید بیاد زیر نظر سپاه. تا کی نفوذ؟
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    بله افراد غرب گرا تروریست ها کاری بهشون ندارند با افراد مومن وانقلابی که به هیچ عنوان نمی توانند بخرند آنها ترور فیزیکی میکنند
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    3 0
    اگر این گونه بشود که عالی می شه هیچ تروریستی نمی تونه نفس بکشه
  • سید فروزان CH ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    وزارت امور خارجه ، از اروپا میخواهد این اقدام را محکوم کند ،‌گیریم برفرص محال محکوم کرد ،بعد چی ؟ ساختمان پارلمان اروپا تحت کنترل کامل نمایندکان اسراییل است
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    3 0
    دهه اول انقلاب، سیاست شهید می داد چون سیاستمداران پاکی داشتیم ولی دهه نود شهدای امنیت و علمی می دهیم و این اولویت های حفاظتی را تغییر داده، به جای سیاستمداران بی خاصیت، باید از دانشمندان حفاظت شود؛ راستی چرا سال هاست دیگر سیاست شهید نمی دهد؟!
  • علی IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    ملت ایران منتظر ۳ کار فوری هستن: ۱) پاسخ قاطعانه در خاک تلاویو. ۲) خروج از برجام و دستگیری جاسوسان آژانس ۳) پاسخگو قرار دادن مسئولان امنیتی و اطلاعاتی و اصلاح اساسی ساختار و رفع نقاط ضعف

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس