رئیس سابق سیا: تروردانشمند ایرانی نقض آشکار قوانین بین المللی است

رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ترور «محسن فخری زاده» دانشمند هسته ای ایران را اقدامی بی پروایانه و جنایتکارانه توصیف کرد.

به گزارش مشرق، رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در پیامی توئیتری به ترور روز جمعه «محسن فخری زاده» دانشمند هسته ای ایران واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید:

دیپلمات روس: دانشمند ایرانی با چراغ سبز آمریکا ترور شد

«جان برنان» در صفحه توئیتر خود نوشت: این اقدامی بسیار بی پروایانه و جنایتکارانه بود که ممکن است به دور جدیدی از درگیری های منطقه ای مرگبار بینجامد. برای رهبران ایران عاقلانه است که منتظر بازگشت رهبری معقولانه آمریکا در صحنه جهانی باشند و در برابر پافشاری برای پاسخ به کسانی که آنها را مقصر این واقعه می دانند، مقاومت کنند.

ببینید:

فیلم/ نقش آمریکا در ترور دانشمند هسته‌ای ایران

وی افزود: من نمی‌دانم که آیا یک کشور خارجی دستور ترور فخری زاده را داده یا آن را انجام داده است. چنین اقدامی از طریق تروریسم دولتی نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تشویق دولت ها برای انجام حملات مرگبار علیه مقامات خارجی است.

برنان ادامه داد: این ترورها با حمله به رهبران تروریست ها و عوامل گروه هایی مانند القاعده و داعش که حاکمان یک کشور نیستند و می توان آنها را جهت جلوگیری از حملات تروریستی مرگبار به عنوان مبارزان نامشروع تحت قوانین بین المللی، هدف قرار داد بسیار متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

افزایش سطح آماده‌باش آمریکا در پی ترور شهید فخری‌زاده

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر روز جمعه با صدور اطلاعیه‌ای ترور و شهادت محسن فخری‌زاده معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و نوآوری دفاعی (سپند) در یک عملیات تروریستی را تائید کرد.

در این اطلاعیه آمده است: بعدازظهر امروز جمعه عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست‌ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و بیمارستان منتقل گردید.

متأسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیا ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    30 1
    فیلم بازی نکن. فردا ترامپ به چند جا حمله میکنه میگن ما خبر نداشتیم ایران صبر کنه تا ما بیاییم و ترامپ به ما ربطی نداره.
    • IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      12 6
      بله همون بازی آمریکایی خوب و آمریکایی بد هست که دارن در میارن در حالیکه باید گفت یک آمریکایی خوب یک آمریکایی مرده است
    • قریشی IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
      7 0
      اگر دقت کرده باشید همه این لجن ها تا زمانیکه خودشون سر کار هستند تمام جنایتهای دنیا رو مرتکب میشن و گرنه نمیشدن رئیس سازمان سیا! بعد از بازنشستگی شروع می کنند به اخلاق بافی و محکوم کردن رفتارهای سیاستمدارانشون . لعنت به همه شون
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    12 0
    رهبران جدید امریکا، ادامه دهنده ی روش رهبران قبلی هستند؛ با کی کار داری!؟ چه کسی باور میکنه که امریکایی ها فاقد جهان بینی و سیاست های کلی هستند. خودتون رو فریب دهید.
  • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    14 1
    سازمان سیا کارش ترور و جنایته و اینگونه اظهار نظر رئیس سابقش فقط بازی کردن در سناریو به سهم خودشه !
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    10 0
    این تاکتیک ایناست همین جان برنن بارها تروریست فرستاد تو ایران اینا نقشه پلیس بد وپلیس خوب را دارن بازی میکنن
  • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    8 0
    زر مفت میزنه بازی سیاسی من نبودم است .راه کار این است سپاه هم یک تیم ترور درست کند و بلافاصله و بادرایت مقامات اسراییل را تررور کند وقتی یکی حرومزادست که با عقل و عطوفت اسلامی نمیشود با او برخورد کرد باید مثل خودشون کثیف بود . ضمنا اینها اینقدر احمق هستند که متوجه نیستند وقتی دانشی را بدست اوردی که با حذف یک نفر ان دانش ازبین نمیرود بلکه تلاشها برای ارتقا و پیشرفت ان بیشتر میشود.
  • دبیر DE ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    14 0
    تلافی نکردن سردار دلها نتیجه اش همین میشه
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    این آدم ظاهرا فراموش کرده ترورهای قبلی در زمان همان رهبریت معقول صورت گرفته بود ! حالا چطور این یانکیهای وحشی با این تاریخ سراسر سیاه در تجاوز و کشتار و غارت بخود اجازه داعیه رهبری جهان را میدهند خدا داند!
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    یعنی دولت های دست پرورده صهیونیست ها که مامورین خود در ایران دارند و گزارش به کشور متبوع خود و آنها به رژیم صهیونیستی میفرستند و نهایتا تنها یا با همکاری دیگر کشورها اقدام به ترور اینگونه ای میکنند که این اشخاص برجسته سمت و مسئولیت رسمی در کشورشان عهده دار هستند را بنفع خود حذف کنند جامعه جهانی نمیتونه پذیرای چنین اعمالی بر خلاف اصول قانون شناخته شده بین الملل صورت گیرد . و اینگونه به دولتی حمله ور شدن عواقب خوبی بدنبال نخواهد داشت و فراگیر خواهد شد بطوریکه نظام امنیتی کشورها آسیب خواهند دید و الی آخر . ولی در مورد افراد وابسته به گروه های تروریستی شناخته شده و قاتل و جنایتکار که دنیا در برابر آنها موضع گرفتند و بر علیه آنان اقدام میکنند و بکنند مورد پشتیبانی قریب باتفاق مردم و جامعه جهانی میباشد . اما با اتهام زدن به افراد کمتر شناخته شده بدلخواه خود و اقدام به ترور در کشور خود و یا سایر بلد هیچ وجه قانونی و مورد قبول افکار عمومی مردم کشور و با منطقه و جهان . دخالت صریح و از آن بدتر قتل و ترور مردم کشور بعنوان تجاوز و اقدام بقنل رساندن اشخاص برجسته بحساب آمده و محکوم است و هیچ کس و یا دولتی نمیتواند از آن حمایت و پشتیبانی کند و قابل پیگرد قانونی در محاکمه جهانی هم دارد .. امیدواریم کشورمان ضمن شناسائی تک تک افراد دخیل از هر کشور و سمتی که باشد . همینگونه برخورد کند . و قصاص قتل نفس اجرا شود . این خواسته و حق طبیعی ما هست ِ..
  • ایرانی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    چرا ما هم نباید یه سازمان جاسوسی مثه اونا داشته باشیم یه تیم عالی بسازن که انتقام خون سردارمون و دانشمندان عزیزی که کشتن رو بگیرن بخدا من که دیگه صبری برام نمونده توروخدا یه کاری بکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس