فیصل بن فرحان

وزیر خارجه عربستان سعودی تصریح کرد که این کشور در معرض حمله صدها موشک و پهپاد ارتش یمن قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، «فیصل بن فرحان بن عبدالله آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی، امروز (جمعه) در بخشی از سخنرانی خود در چهل و هفتمین نشست وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به حملات موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به این کشور پرداخت.

به گزارش شبکه «العربیه»، بن فرحان در این نشست پس از پرداختن به مسئله مبارزه با تروریسم در جهان اسلام، گفت: «عربستان سعودی در معرض صدها حمله با موشک‌های بالستیک و پهپاد قرار گرفته است».

 اظهارات وزیر خارجه سعودی پس از حمله موشکی ارتش یمن به تأسیسات نفتی این کشور در شهر جده است؛ حمله‌ای که وزارت انرژی این کشور پس از گذشت بیش از پانزده ساعت از زمان اعلام ارتش یمن، اذعان کرد که تأسیسات نفتی عربستان سعودی هدف حمله قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

حملات کور ائتلاف سعودی به صنعاء

سعودی‌ها همچنان در شوک حمله موشکی به آرامکو

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرده بود که این عملیات در پاسخ به ادامه تجاوز و محاصره یمن و نیز وعده چند روز پیش نیروهای مسلح یمن مبنی بر انجام عملیات گسترده در عمق عربستان سعودی انجام شده است.

پس از اذعان وزارت انرژی عربستان سعودی به این حمله، رژیم آل سعود در اقدامی که به گفته ناظران، نشانه سردرگمی این رژیم در برابر پاسخ‌های موشکی نیروهای مسلح یمن بود، از جنبش انصار الله یمن به شورای امنیت سازمان ملل متحد شکایت کرد.

 «محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله یمن و رئیس هیأت مذاکره‌کننده این کشور در واکنش به این اقدام سعودی‌ها در اظهاراتی جداگانه ضمن بیان این موضوع  که سعودی‌ها با این کار تلاش دارند مظلوم‌نمایی بکنند، گفت که ناله کردن آنها نشانه موثر بودن پاسخ موشکی به «آرامکو» است.

وزیر خارجه سعودی در ادامه اظهارات خود در نشست سازمان همکاری اسلامی همچنین با شبه‌نظامی خواندن ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مدعی شد که آنها مورد حمایت ایران هستند و در پس مشکلات یمن قرار دارند.

این ادعای عربستان سعودی که با حملات هوایی خود هزاران زن و کودک یمنی بی‌گناه را در به شهادت رسانده است،‌ در حالی علیه ایران مطرح می‌شود که مقام‌های دولت نجات ملی یمن از جمله «هشام شرف» وزیرخارجه این کشور بارها تأکید کرده‌اند که ایران هیچ گونه دخالتی در امور یمن ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    31 0
    می خواستید این همه جنایت نمی‌کردید ومردم مظلوم را به خاک و خون نمی کشیدید حالا حالا ها باید جواب بدهید.
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    23 0
    خخخخخ مردک تو در حد اندازه یمن نیستی
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    17 1
    انشاالله خون مظلومان یمن دامن ال سقوط خبیث وهابی سرشارازحقارت ونفرت ونکبت رادرنوردد وانشاالله خداریشه ال خفت ونکبت سقوط رابدتر ونابودتر ونوکر نابینای حقیر وخبث ال خلیفه بحرین خاندان میکروسکپی وویروسی خلیفه خفت رانابودگرداند امین
  • .. IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    9 0
    سلام.ظاهرا این حمله،درداور تر از حمله قبلی (سال 98 ) هستش،براشون.که اینطور دارن اعتراف میکن ..نمی دونم سر راز شدقیقش چی! ولی احتمالا در اینده بیشتر مسئله لو بره که یمنی ها چه کار بزرگی کردن.
  • امیرحمزه US ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    باید همین امشب دست بکارشد وعربستان واسرائیل روباخاک یکی کرد اول عربستان بعداسرائیل یاهردوراباهم شخم زد امریکاروهم باتوکونی ازمنطقه انداخت بیرون
  • DE ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    9 0
    صد ها کمه باید با این شرارت و تجاوز نطامی به خاک یمن و تو منطقه می کنید هزارها حواله تون بشه!
  • h NL ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    8 0
    بزنند کار سعودی ها را یکسره کنند .
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    1 0
    بیچاره اگه میگفتی ارتش یمن بهتر بود تا بگی شبه نظامیان یمنی، چون از یه مشت شبه نظامی همچین ضربه ای بخوری دیگه باید بری بمیری طایفه آل سقوط!
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    1 0
    باز هم باید عربستان مورد هدف قرار گیرد ....مهاتشان ندهید
  • یاسر IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    مظلوم ترین کشور !!!1 بعد اون کودکانی رو که به خاک و خون کشیدید رو توی حروم زاده نکشتی !؟
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    من به تو محمد بن سلمان نمیگم ،فقط میگم بن سلمان ،میدونی چرا ،چون ارزش اسم پیامبر ما رو نداری ،اگه داشتید،که به مردم بی گناه یمن حمله نمیکردی ،به ما ایرانی ها خیانت نمیکردی چرا که به قول معروف مسلمانی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس