کد خبر 1148566
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
مارادونا

رئیس سابق یوفا بعد از درگذشت اسطوره فوتبال آرژانتین گفت: من او را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نمی کنم اما اطرافیانش را سرزنش می کنم.

به گزارش مشرق، میشل پلاتینی، اسطوره فوتبال فرانسه و رئیس سابق یوفا درباره درگذشت دیگو مارادونا، اسطوره آرژانتینی و رقیب سنتی اش در مصاحبه با نشریه «اکیپ» گفت: واقعا درگذشت مارادونا ضربه بزرگی به فوتبال است و خبری بسیار ناراحت کننده است. اما بعد از اتفاقات سال های گذشته من توقع چنین خبری را داشتم. من آماده بودم تا روزی خبر وداع با مارادونا را از طریق رادیو بشنوم.

وی افزود: وقتی او را دیدم که به سختی صحبت می کند و به سختی راه می رفت متوجه شدم ستاره آرژانتینی کار سختی دارد. به همین خاطر شما خودتان را برای اخبار بد آماده می کنید. اما وقتی این خبر امروز به ما رسید در قلب و ذهنت اندوهی بزرگ برانگیخته می شود.

 پلاتینی ادامه داد: من او را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نمی کنم. اما اطرافیانش را سرزنش می کنم. همه اطرافیانش از او به بهترین شکل استفاده کردند و به او کمک نکردند تا بهبود پیدا کند. با وجود توانایی زیادی اش اما به نظرم یوهان کرایف بهترین بازیکن تاریخ فوتبال بود. او پادشاه فوتبال کشورش بود. به نظرم اگر من یا زیدان فوت شویم در فرانسه ۳ روز عزای عمومی اعلام نمی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر حسین IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    13 0
    مارادونا برای دنیا جهان سوم یه اسطوره فوتبالی بود حسود پلاتینی
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    15 0
    پلاتینی اخراجی === مارادونا نه فقط اسطوره‌ای فوتبال که اسطوره اخلاق ومنش انسانی هم بود
  • احسان معتمدی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    19 0
    میشل پلاتینی از خود متشکر مارادونا بخاطر ازادمردی و اینکه از آمریکا و انگلیس بخاطر استکبار بدش می آمد قهرمان است علاوه بر فوتبالش تو که هیچی نیستی او برای مردم جهان بزرگ است
    • احسان معتمدی IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      15 0
      این مطلب را نگفتم که آقای پلاتینی من تمام فوتبال های او را دیده ام خودش را با مارادونا مقایسه کرده است که کاملا اشتباه است پلاتینی در حد یک بازیکن معمولی بود ولی مارادونا همان زمان ابر ستاره بود مارادونا بر ضد ظلم و ستمی انگلیس بود پلاتینی اصل و در داخل خود ستمگران است ضمنا فوتبالیستهای آمریکای جنوبی در مهارت بازی و رفتارهای مردمی از اروپاییان بسیار بهترند و پلاتینی و کرایف هرگز با مارادونا قابل مقایسه نیستند مارادونا به تنهایی بر روی تیم ناپلی موقر بود و سالها آن تیم در ایتالیا اول بود که قبلاً مردم اصلا نمی‌دانستند ناپلی چیه و یا در تیم ملی آرژانتین تمام بازیکنان تیم های حریف را گماشته بودند که مارادونا را با خطا و با هرچی که بتوانند مهار کنند اصلا قابل قیاس نیست حتی از مسی و رونالدو پرتغالی هم عظیم تر بود یادم است نخست وزیر شوری در آن زمان گفت وقتی بازی مارادونا را نگاه میکنم فکر میکنم یک ملت دارد می دود نه یک فرد شخصیت او در آن زمان عظمتی داشت بی نظیر و فوق العاده این سخنان این بدبختیها از روی حسادت و کینه و بغض است و پلاتینی باید یادش باشد که از فدراسیون بدلیل تخلفات مالی اخراج شد یا استعفا داد مردم جهان زنده اند و حقایق را می نویسند و به یاد دارند و کسی نمی تواند ما را فریب بدهد ما کاری به اعتیاد و بعضی اشتباهات نداریم اما او مرد و مرد بود
    • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      4 0
      احسنت بر شما خیلی تحلیل باحال و دقیقی بود من برای خودم سیو کردم درود بر شما.خودتم نابغه ای
  • CA ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    12 0
    بخشی از جنگ سایبری جهت هدف قراردادن بهترین های کشورهای مستقل توسط لیبرالیسم! متاسفانه فساد در آمریکای لاتین همراه با فاشیسم سایبری این نابغه فوتبال را هم از بین برد. چنین نابغه هایی بخشی از دارایی زمین هستند که توسط لیبرالیسم دارد نابود میشود. البته با بازی روانی از اطرافیان این نابغه این کار را انجام داد و شاید وی را اوردوز نیز کردند. چون روی نفرت روانی لیبرالیسم کار میکند از طریق شخصیت پردازی. بایستی لیبرالیسم را از ریشه سوزاند.
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      1 0
      همینطور است. لیبرالیزم و سرمایه داری سوسیالیزم و عدالت را دشمن خود تعریف کرده است. سوسیالیزم در جامعه ما بخش عدالت اجتماعی است که با تلفیق با احکام دینی همان عدالت علی ع است
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    14 1
    درصد بالایی ازمحبوبیت مارادونا مردمی بودن اوست نگرش ضد استبدادی وعدم کاسه لیسی ‌لاتینی ها
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    8 0
    این فرانسوی های مغرور خودشان را بالاتر از هر چیز می دانند. نژاد پرست ارزش ستیز و ودشمن مسلمانان. کشور فرانسه و مردمان بومی اش مثل این پلاتینس آزادیخواه اند!!! قانون منع عکس برداری از جنایات پایس را در مجلس شان تصویب می کنند. البته ازادی خواه اند!! و البته که در توهین به ادیان و مشلمانان در شارلی شان مدافع به اصطلاح آزادی اند با توهین به میلیون ها فرانسوی مسلمان و میلیارها انسان مسلمان در جهان. البته نگران اند نگران آزادی سرزمین اسلامی و مساجد قره باغ و از این رو عصبانی اند و لایحه استقلال قره باغ را طرح می کنند. البته که اقای پلاتینی یوغ چکمه های شما در آفریقا باقی است البته آقای پلاینی با ان فساد شما در فیفا مانند رئیس جمهور رشوه گیر قذافی باید از مرگ انسان طرفدار طبقه فقیر و ادای احترام مردم و بزرگان فوتبال باید همین انتظار را داشت. البته که آقای پلاتینی نخست وزیر شما بیشترین کارشکنی دز برجام را داشت.
    • IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      1 0
      فرانسویها با اون وق وقشون !
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      1 0
      والله هر چقدر امریکا بدتر باشد فرانسه هزاران مزتبه از آنها بدتر است.
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    4 0
    معتادش کردند
  • صادق IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    7 0
    پلاتینی یک شارلاتان به تمام معنا ....
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    12 0
    یه کلام از مادر عروس! تو عددی نبودی در مقابل مارادونا .
  • دانیال IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    2 2
    فوتبال عدالت طلبانه
  • امید IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    آقای پلاتینی واقعا از انسانیت بویی نبردی. مارادونا قهرمان ملی کشورش است و از دیدگاه بسیاری از کارشناسان بهترین فوتبالیست تاریخ است. ولی تو یک انسان حسود بیشتر نیستی.
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    پله، مرحوم مارادونا، زیدان و سلطان رونالدو اینا بهترینای تاریخ فوتبالن پلاتینی به پشم اینا هم نمیرسه
  • فرزاد IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    شماها به گرد مارادونا هم نمیرسید ،
  • خدا NL ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
    0 0
    مارادونا یعنی یک ملت مبارز که از سد استبداد و ظلم و حکومتهای نقاب زده که با نقاب جمهوری خواهی حلو می ایند و با سیستم سوسیالیستی درو میکنند می ایستاد و فوتبالش هم که پلاتینی دزد و فاسد به اندازه دستی که باهاش گل زد هم ارزش ندارند من اصلا پلاتینی رو نمیشناسم و فقط اسمش رو شنیدم ولی مارادونارو حتی خانواده اش رو هم میشناسم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس