به گزارش مشرق، سیداحسان خاندوزی، نماینده مجلس درباره ایرادات شورای نگهبان به اخذ مالیات از خانه‌های خالی از سکنه طی توییتی نوشت: امروز ایرادات شورای نگهبان بر قانون مالیات بر خانه‌های خالی رفع شد.

مهمتر از کاهش احتکار مسکن، آن است که طبق این قانون "کدملی تمام خانوارها به کدپستی محل اقامتشان" پیوند می‌خورد. پس از آن تازه می‌توان سیاست‌های کنترل تقاضا اتخاذ کرد.

حکمرانی بدون سامانه‌ اطلاعاتی ناممکن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پ IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    5 1
    اگه ب جایی برسیم که تمام دولت به سمت دیجیتالی شدن پیش بره اونوقت باید جشن بگیرین
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    18 2
    تنها راه ساماندهی یازار مسکن و سایر بازارها تصویب و اجرای فوری قانون مالیات بر عایدی سرمایه با نرخ موثر ۷۰ الی ۸۰ درصد است بر سود فروش خانه دوم به بعد که باعث می شود سود دلالی از سود تولید کمتر و دست دلالان و سوداگران از بازار قطع و نقدینگی به سمت تولید هدایت شود مثل تمام دنیا که این قانون ۱۰۰ ساله را اجرا بازارهای خود را از تلاطم دور نگه داشته و مردم را به سمت تولید هدایت کرده اند کافیست فقط قانون آنها ترجمه و از تجربیات آنها استفاده کرد در حال حاضر کسی که سازنده بوده به علت اینکه سود دلالی و احتکار بیشتر است پروژه جدید شروع نمی کند و واحدهای قبلی را احتکار می کند و چند برابر سودی که قرار است از تولید به دست آورد از احتکار و دلالی به دست می اورد . ای کاش مجلس قبل و دولت همان ۲ سال پیش این قانون را اجرا می کردند هرچند که اکنون نیز هیچ چشم انداز خوبی به علت نفوذ مافیای دلالها و سوداگران و تعارض منافع تصمیم گیرندگان برای این قانون متصور نیست
  • بازنشسته IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    8 2
    واقعا این قانون بسیار کارآمد است البته‌ اگر دلالان مسکن بگذارند درود به مجلس شورای اسلامی انقلابی ترا به خدا زودتر این قانون را اجرایی کنید.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    آفرین به مجلس تازه به فکر مردم متوسط و فقیر دارند میشن لطفا مجلس از تهاتر خانه های خالی با قیمتهای بالای بانکها با مالیات بر عایدی گرفتن جلوگیری کنید از گرونی خسته شدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس