کد خبر 114835
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵

آيت‌الله جوادي آملي گفت: دانشگاه‌ها با احداث نمازخانه و تفکيک جنسيتي دختران و پسران اسلامي نمي‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از حوزه نيوز، ايشان در ديدار اعضاي ستاد برگزاري سي وسومين گراميداشت يادواره شهيد مرتضي مطهري که در بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسراء در قم برگزار شد،

آيت‌الله جوادي آملي گفت: دانشگاه‌ها با احداث نمازخانه و تفکيک جنسيتي دختران و پسران اسلامي نمي‌شود.

ايشان در ديدار اعضاي ستاد برگزاري سي وسومين گراميداشت يادواره شهيد مرتضي مطهري که در بنياد بين‌المللي علوم وحياني اسراء در قم برگزار شد، آيت‌الله مطهري را عاقلي عقل‌محور معرفي کردند و گفت:‌ اين که گفته مي‌شود، انسان خردمند کسي است که نسبت به مسائل روز جامعه آگاه باشد، حداقل عالم است.

ايشان با بيان اينکه‌ کسي که نسبت به مسائل روز جامعه آشنا نباشد،‌ از نظر اسلام، عالم نيست و زير بار فتنه‌ها خم مي‌شود، ادامه داد:‌ شهيد مطهري به اين حداقل اکتفا نکردند و ضمن اينکه خود فتنه را مي‌شناخت، ديگران را نيز نسبت به فتنه‌ها آگاه مي‌کرد.

آيت‌الله جوادي آملي، هدف آيت‌الله مطهري و افرادي که در عرصه نشر افکار وانديشه‌هاي او تلاش مي‌کنند را تحول در جهان اسلام معرفي کردند و گفت: امروز شاهد بيداري اسلامي در خاورميانه هستيم که عامل به وجود آمدن آن عقل، استدلال و اسلام و قر‌آن‌خواهي است که اينها نيز در گرو تفکر فلسفي و تعقلي است و بخش مهم آن نيز در حوزه و دانشگاه است. ايشان با اشاره به اينکه دانشگاه، درعرصه بين‌الملل نقش‌آفرين است، ادامه داد: زماني دانشگاه درعرصه بين‌الملل مي‌تواند بيدار کننده باشد که اسلامي باشد و زماني اسلامي است که متون درسي آن اسلامي باشد؛ بنابراين، تا زماني که دروس دانشگاه علمي و ديني نشود، دانشگاه اسلامي نمي‌شود.

اين مرجع تقليد با تأکيد بر اينکه دانشگاه تنها با نمازخانه، تفکيک جنسيت و ... اسلامي نمي‌شود، افزودند:‌ اولين و آخرين حرف را در دانشگاه‌ها، علم و دانش مي‌زند و تا زماني که دانش در دانشگاه‌ها اسلامي نشود و آنهايي که گمان مي‌کنند علم ربطي به اسلام ندارد، بيدار نشوند، نمي‌توان آن را اسلامي خواند.

ايشان با تأکيد بر اينکه همه علوم از خداوند است، اظهار داشت:‌ با توجه به اينکه همه مخلوقات،‌ ازآن خداوند است، بنابراين، ‌همانطور که استاد حوزه در تفسير قرآن مي‌گويد:«خدا اين گونه مي‌فرمايد»، استاد دانشگاه نيز در تبيين علوم مختلف مي‌گويد: «خدا اين چنين خلق کرده است». در اين شرايط‌ هر دو علم، ديني است.آيت‌الله جوادي آملي، با بيان اينکه با قطعه قطعه کردن علم و ارائه آن در دانشگاه، چيزي از الهي و ديني بودن علم نمي‌ماند، اظهار کرد:‌ اگر از قرآن نيز «قال‌الله» و «انزلنا» را بردارند، کتابي عربي مي‌شود.

بنابراين، بايد تکه تکه‌هاي علم را به هم وصل کرد و علوم اسلامي را در دانشگاه‌ها ترويج سازيم.ايشان در پايان با اشاره به تلاش‌هاي گسترده بنياد علمي فرهنگي شهيد آيت الله مرتضي مطهري در عرصه کيفي‌سازي فعاليت‌ها و ترويج انديشه‌هاي استاد مطهري گفتند: در راستاي کيفي سازي ترويج افکار و انديشه‌هاي شهيد مطهري و علمي‌تر کردن فعاليت‌ها، کارهاي گذشته نبايد ترک شود و به فکر آشنايي تمامي اقشار جامعه با افکار و انديشه‌هاي شهيد مطهري بود.خاطرنشان مي‌شود در ابتداي اين ديدار، جعفري جلوه،‌ قائم‌مقام بنياد علمي فرهنگي شهيد مرتضي مطهري گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي آتي اين بنياد ارائه داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس