کد خبر 1148296
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴
چنگیز جلیلوند

هر زمانی که چنگیز به لرستان می آمد می گفت این دو بیت را برایم بخوان و برایش می خواندم که «برار دردت به جونم برار شیرین زبونم».

به گزارش مشرق، مراسم تشییع پیکر «چنگیز جلیلوند» بازیگر و دوبلور پیشکسوت که به دلیل حفظ پروتکل های بهداشتی قرار بود به صورت خصوصی برگزار شود با حضور جمعی از هنرمندان و دوستداران وی نظیر حامد بهداد، سروش صحت، شهروز ملک آرایی، جواد پزشکیان، مجتبی نقی ئی و ... در بهشت زهرا(س) برگزار شد.

** جلیلوند، رستم دوبلاژ ایران بود

در ابتدای این مراسم پیام تسلیت ابوالحسن تهامی صداپیشه و مدیر دوبلاژ پخش شد: از ۶۳ سال دوستی بگویم که از میانه بهار ۳۶ تا پاییز غم انگیز ۹۹ من و چنگیز کارهای به یاد ماندنی بسیاری داشتیم. در دو نمایش شنیداری رستم و سهراب و بیژن و منیژه او نقش رستم را بازی می کرد. چون «رستم دوبلاژ ایران» بود اما این رستم هم یک روز گرفتار این ویروس شد و از میان ما رفت. 

بیشتر بخوانید:

چنگیز جلیلوند: با همه کاستی‌های اقتصادی سال‌های اخیر ایران بهشت است

در ادامه این مراسم آقای اولادی که یکی از هم شهری های مرحوم جلیلوند بود، به مرثیه سرایی پرداخت و به زبان لری قطعه هایی را برای همشهری خود اجرا کرد. 

او همچنین گفت: هر زمانی که چنگیز به لرستان می آمد می گفت این  دو بیت را برایم بخوان و برایش می خواندم که «برار دردت به جونم برار شیرین زبونم» او هر زمان به لرستان می آمد به من می گفت با زبان مادری مان حرف بزن دلم گرفته و به همین خاطر من به زبان مادری اش چند بیتی را برایش می خوانم و در ادامه «خداحافظ رفیق روزگارم، خداحافظ صفای هر دیارم» را با زبان لری خواند.

** اگر کرونا نبود، جمعیت زیادی به اینجا می آمد

به گزارش فارس، پسر عموی «چنگیز جلیلوند» نیز طی سخنانی در حالیکه اشک امانش نمی داد، گفت: می دونید که تولد چنگیز هم نزدیکه؟ من چه بگویم؟ از همه افرادی که به اینجا آمدند تشکر می کنم که ما را شرمنده کردند. خودتان می دانید اگر شرایط کرونا نبود به دلیل علاقه ای که اغلب مردم به چنگیز دارند، جمعیت بسیاری به این مراسم می آمدند.

وی ادامه داد: بسیار ممنونیم از محبت هایی که مردم ایران از ایلات و عشایر و زاگرس نشین ها به ما داشتند و همگی رخت عزا بر تن کردند و در ۱۰ استان ایران گِل بر سر گرفتند و در همدان و کرمانشاه عزاداری کردند.

همچنین یکی از بستگان مرحوم جلیلوند نیز گفت: آنقدر آقای جلیلوند به ما محبت می کرد که نور عشق را در وجود ما پدیدار کرد.

** هنرمندان مثل برگ های پاییزی از میان ما می روند

منوچهر شهسواری نیز در ادامه بیان داشت: خاندان جلیلوند به واسطه اصل و نسبی که دارند احترام ویژه ای می طلبند و به خاطر حضور چنگیز در این خانواده این احترام دو برابر است. روزهای پاییزی است که هنرمندان ما یکی یکی مثل برگ های پاییزی از میان ما می روند و روزهای سختی است.

به گزارش فارس، چنگیز جلیلوند در روز ۲ آذرماه پس از جدال با ویروس منحوس کرونا جان به جان آفرین تسلیم کرد و در نهایت پیکر وی در طبقه فوقانی مزار مرحوم محمدرضا زرندی (دوبلور) در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) آرام گرفت.

چنگیز جلیلوند متولد ۱۳۱۹ شیراز بود و کار گویندگی را از سال ۱۳۳۶ آغاز کرده است. مشهورترین گویندگی‌های این هنرمند در فیلم‌های سینمایی خارجی به‌جای مارلون براندو، پل نیومن، برت لنکستر، ماکسیمیلیان شل، ریچارد برتون، پیتر اوتول، یول براینر، کلینت ایستوود، دین مارتین و ... بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ابراهیم غلامی اسکویی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    9 0
    خدا رحمتش کنه ، صدای دلنشین مرحوم جاودانه خواهد بود .
  • US ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    3 0
    خدا رحمتشون کنه چه صدای منحصر به فردی داشتن و چه شخصیت مردمی و دوست داشتنی
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    1 0
    رستم ؟!!!!!!
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      0 0
      مگه رستم دوبلور بوده؟ یا صداش خاص بوده؟ اسمش هم که چنگیزه به رستم ربطی نداشت!
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      1 0
      بگو خدا رحمتش کنه
  • مجید IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    ببخشید مگه نیروهای مسلح مسوول تشریفات اموات هستند؟ به جز شهدای بزرگوار که بر سر تمام مردم جای دارند و اولیاء الله هستند ،جای کس دیگری بر شانه های ارتش نیست این چه رسم نادرستی است که راه افتاده؟ اگر واقعاً فکر میکنید این نوع حمل تابوت مثل مسیحیان نوعی احترام به مرحومین است یک گروه تشریفات در شهرها درست کنید و به جای لا‌اله‌الاالله و صلوات با ساز و شیپور این کارها را انحام دهید اما از شانه های ستبر نیروهای مسلح مایه نگذارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس