کد خبر 1148264
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴
بیگی نژاد

هادی بیگی نژاد گفت: امروز برخی گرانی‌های افسارگسیخته را به تحریم‌ها گره می‌زنند چرا که حیات سیاسی آنان وابسته به این امر است.

به گزارش مشرق، هادی بیگی نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی توقع برداشتن یکجای تحریم‌ها توسط آمریکا را انتظاری غلط دانست و اظهار کرد: تیم های مذاکره کننده ما باید به این نکته توجه کنند و نباید این باور را داشت.

وی گفت: آمریکایی‌ها سال‌ها برای تحریم ایران اعتبار مالی و پول گذاشتند و به ایرانی‌های مقیم آمریکا که با کشور آشنا بودند اعتبار و پول دادند و از آن‌ها برای تحت فشار قرار دادن ایران از حیث اقتصادی کمک گرفتند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تدوین نظام جامع تحریم‌ها با همکاری ایرانی‌های مقیم آمریکا بیان کرد: آمریکایی‌ها سال‌های روی این مسائل کارکرده‌اند و اقدامات فراوانی توسط رئیس‌جمهورهای مختلف انجام شد و قانون‌هایی نیز توسط دو مجلس این کشور برای تحریم‌های مختلف علیه ایران به تصویب رسید و بر همین اساس توقع کنار گذاشتن این تحریم‌ها غلط است.

وی تاکید کرد: ما بارها شاهد بدعهدی‌های آمریکا در مذاکرات بوده‌ایم و کشوری ۴۰ سال علیه ما تحریم‌های مختلف داشته است اکنون توقع برداشتن یک جای آن بی‌مورد است.

بیگی نژاد با اشاره به سخنرانی‌های مختلف رهبری درباره انتظار برداشتن تحریم‌ها عنوان کرد: اساس کار ما باید بر مبنای عدم برداشتن تحریم‌ها باشد و با توجه به تجربه برجام ما نباید راه رفته را دوباره تکرار کنیم.

وی مشکل مدیریتی را از مهم‌ترین دلایل گرانی‌ها در کشور دانست و گفت: چندین سال است که ما ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به کالاهای اساسی می‌دهیم و اما آیا این کالاها قیمت ثابتی داشته است؟

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی افزود: نهاده‌های دامی یکی از مواردی است که با ارز دولتی به کشور وارد می‌شود اما چرا نتوانستیم قیمت مرغ را کنترل کنیم و این امر نشان می‌دهد که مسئله کمبود امکانات نیست بلکه مشکل مدیریت است و برنامه‌ریزی وجود دارد.

وی تاکید کرد: گرانی در داخل کشور ممکن است که مقداری با تحریم‌ها ارتباط داشته باشد اما مهم‌ترین دلیل آن بحث برنامه‌ریزی و مدیریت است.

بیگی نژاد گفت: بارها بیان شده است که کشور ما در شرایط جنگ اقتصادی است، پس ما باید آرایشمان هم جنگی باشد و اگر این‌گونه مدیریت را در دستور کار قرار دهیم موفق خواهیم شد.

وی با بیان اینکه وقتی ما می‌توانیم با توجه به داخل مشکلاتمان را حل کنیم، تصریح کرد: هنگامی که دولت توان و زمانش را برای مذاکره و رفع تحریم‌ها بگذارد مطمئناً دیگر زمانی بای توجه به توان و حمایت از کالای داخلی را ندارد.

عضو کمیسیون انرژ یمجلس گفت: امروز برخی گرانی‌های افسارگسیخته را به تحریم‌ها گره می‌زنند چرا که حیات سیاسی آنان وابسته به این امر است.

وی گفت: اگر کسی تفکرش رفع مشکلات مردم به دست خود مردم و حل نیازهای درون با توجه به داخل باشد در کشور موفق می‌شویم.

بیگی نژاد مدیریت و کار جهادی را رمز موفقیت در کشور دانست و گفت: کار جهادی مقداری زمان بر است اما در نهایت موفقیت را برای کشور به همراه دارد.

وی با بیان اینکه مدیریت جهادی کار را به سمت هزینه کمتر و بازدهی بیشتر می‌برد عنوان کرد: اگر مدیریت جهادی داشته باشیم با یک زمان کوتاهی مشکلات حل می‌شود.

منبع: دانا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بینام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    1 0
    مدیریت جهادی اتفاق نمی افتد چرا که مافیای مدیریت پشت میز نشین اجازه نمیده جوانان جهادی به پست مدیریت برسند. یه چند تا جوانی هم که میبینید آقا زاده هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس