کد خبر 1148235
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
بورس نمایه

ارزش معاملات امروز بازار بورس و فرابورس با نزدیک شدن به سقف تاریخی ۳۱ هزار میلیارد تومانی خود امیدواری سهامداران به بازگشت شاخص بورس و قرار گرفتن در محدوده ثبات را افزایش داد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، بازار امروز نیز ابتدا با افزایش عرضه آغاز کرد و شاخص کل ابتدا در محدوده منفی قرار گرفت اما دوباره با افزایش تقاضا به ویژه برای سهام فلزات اساسی و پالایشی و همچنین ادامه اقبال سهامداران به سهام کوچک از جمله گروه زراعت در نهایت با بیش از ۱۰ هزار واحد رشد به کار خود پایان داد.

بیشتر بخوانید:

بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس +جدول

نکته ویژه بازار امروز ورود سرمایه‌های سرگردان افراد حقیقی به بورس و افزایش حجم و ارزش معاملات بود به طوری که در هر دو بازار بورس و فرابورس ارزش معاملات به بیش از ۲۸ هزار میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده اقبال مجدد و چشمگیر سهامداران حقیقی به بازار سرمایه است.

امروز به روال روزهای گذشته گروه خودرو بیشترین حجم و ارزش معاملات را داشت به طوری که در این گروه نزدیک به ۵ میلیارد سهم جابجا شد و ارزش این جابجایی بیش از ۲۴۰۰ میلیارد تومان بود. گروه بانکی با ۴ میلیارد و ۲۰۴ میلیون سهم بعد از خودرو بیشترین حجم معاملات را داشت و پس از آن فرآورده نفتی با جابجایی بیش از ۹۸۳ میلیون سهم در رده سوم قرار گرفت. بعد از خودرو گروه فرآورده‌های نفتی با بیش از ۱۹۰۰ میلیارد تومان دوم شد و پس از آن گروه بانک با بیش از ۱۸۰۰ میلیارد تومان رده سوم را از آن خود کرد.

بازار بورس امروز شاهد ۱ میلیون و ۷۳۴ هزار معامله بود که در این معاملات ۱۵ میلیارد و ۴۱۰ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات امروز بورس بیش از ۱۵۶۰۰ میلیارد تومان بود. فملی، فولاد، شپنا و شتران بیشترین اثر مثبت را بر شاخص گذاشتند و نماد شستا بزرگترین کاهنده شاخص بود.

در بازار فرابورس نیز ۶۷۱ هزار و ۳۴۵ معامله انجام شد که در این معاملات ۲ میلیارد و ۷۶۵ میلیون سهم جابجا شد. ارزش معاملات امروز بازار فرابورس که با ۲۵۲ واحد افزایش به کار خود پایان داد بیش از ۱۲۴۰۰ میلیارد تومان بود. بپاس، آریا، میدکو و زاگرس بیشترین تاثیر را بر مثبت کردن شاخص گذاشتند.

منبع:بااقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس