5643876_232.jpg

جو بایدن گفت دولتی معرفی می‌کنم که بدون آنکه به هم پیمانانمان بی توجه باشد، برای مقابله با دشمنان ما آمادگی داشته باشد.

به گزارش مشرق، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره؛ جو بایدن در نشست خبری با هدف معرفی اعضای دولت خود در حوزه امنیت و سیاست خارجی، آنتونی بلینکن را به عنوان وزیر امور خارجه، آلیهاندرو مایورکاس را برای تصدی سمت وزیر امنیت ملی، آوریل هاینز را برای تصدی مدیریت آژانس اطلاعات ملی، لیندا توماس گرینفیلد را برای نمایندگی دائم آمریکا در سازمان ملل متحد و جیک سالیوان را برای سمت مشاور امنیت ملی خود معرفی کرد.

بایدن تیم امنیتی و سیاست خارجی خود را معرفی کرد

بایدن در ابتدای این نشست خبری گفت: امروز، خرسندم نامزد سمت‌های حساس در بخش سیاست خارجی و امنیتی را اعلام می‌کنم. این تیمی است که این حقیقت را منعکس می‌کند که آمریکا باز می‌گردد و آماده است رهبری جهان را در دست گیرد و از آن عقب نشینی نخواهد کرد. ما بار دیگر بر روی میز جلویی خواهیم نشست. آماده هستیم با دشمنان ما مقابله کنیم و دست رد به متحدان مان نزنیم.

وی افزود: این تیم در مجموع، برخی از مهم‌ترین دستاوردهای امنیت ملی و دیپلماتیک را در تاریخ اخیر داشته است و این را از طریق دهه‌ها تجربه همکاری با شرکای میسر کرده است. ما به همین شیوه می‌خواهیم آمریکا را بدون دخالت در مناقشه‌های نظامی غیرضروری ایمن نگه داریم و دشمنان مان تحت کنترل خواهند بود.

بایدن تیم امنیتی و سیاست خارجی خود را معرفی کرد

جو بایدن ادامه داد: در تماس‌های تلفنی که با سران جهانی از زمان پیروزی در انتخاب داشته ام که حدود ۱۸ یا ۲۰ تماس بود و من از تعداد دقیق آن مطمئن نیستم، خرسند شدم از این که دیدم آن‌ها تا چه اندازه به دنبال این هستند که آمریکا نقش تاریخی خود را به عنوان رهبر جهانی هم در منطقه اقیانوس آرام، هم اقیانوس اطلس و سراسر جهان بازیابد. ما با تکثیر هسته ای، تهدید سایبری و فناوری های در حال ظهور که موجب گسترش اقتدارگرایی خواهد شد، مقابله خواهیم کرد.

کری: کل جهان باید برای مقابله با بحران تغییرات آب و هوا متحد شود

به گزارش خبرگزاری رویترز، جان کری که از سوی جو بایدن به عنوان نماینده آمریکا در امور تغییرات آب و هوا در نظر گرفته شده است، تلاش‌های بیشتر در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی را خواستار شد و گفت برای پایان دادن به بحران تغییرات آب و هوایی لازم است که کل جهان با یکدیگر متحد عمل کنند.

بلینکن، همکاری بین المللی را خواستار شد

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه معرفی شده از سوی بایدن، همکاری بین المللی را خواستار شد.

گزینه پیشنهادی تیم انتقالی بایدن برای یک پست جنجالی/یک زن، مدیر اطلاعات ملّی آمریکا می‌شود

آوریل هینز، قائم‌مقام مشاور امنیت ملّی بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ و معاون رئیس سازمان سیا در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵، اداره‌کننده اطلاعات ملّی آمریکا (Director of National Intelligence) می‌شود. او ۵۱ ساله است و کارش را از مشاوره حقوقی وزارت خارجه آمریکا آغاز کرده است.

سمت پیشنهادی به هینز، از جمله سمت‌های جنجالی دولت ترامپ است که در کابینه او در نهایت به جان رتکلیف رسید.

مدیر اطلاعات ملّی آمریکا مشاور اصلی جامعه اطلاعاتی آمریکاست و باید در مورد برنامه عمل آژانس‌های امنیتی به رئیس‌جمهور مشورت دهد و بر جامعه اطلاعاتی آمریکا نظارت کند.

لیندا توماس گرینفیلد: چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی در مسیر بازگشت است

خبرگزاری فرانسه گزارش داد: لیندا توماس گرینفیلد، سفیر و نماینده آینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفت چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی در راه بازگشت است

همچنین، جو بایدن دقایقی قبل از مراسم معرفی اعضای تیم امنیت ملی و سیاست خارجی خود در حساب توئیتری اش نوشت: وقتی صحبت از امنیت ملی و سیاست خارجی به میان می‌آید، ما وقتی برای از دست دادن نداریم من به تیمی نیاز دارم که در روز اول آماده کار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    1 1
    کودانسانی خوردن که ادعای جهان رودارن !!! کثافتهای نجس بیشرف !!!
  • ناشناس DE ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۵
    0 0
    اولین و مهمترین اقدام بایدن پس از استقرار در کاخ سفید باید این باشد که همه تبلیغاتی را که ترامپ بر علیه دموکراتها در دوران ریاست جمهورش انجام داده را با تبلیغات متقابل پاک کرده و هرگونه ابهامی را در ذهن دیگران کاملا از بین ببرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس