آرامکو عربستان یمن

آمریکایی‌ها جنگ روانی جدیدی را با خبر حمله نظامی محدود به مراکز هسته‌ای ایران به راه انداختند اما جبهه مقاومت پاسخ این تحرکات را همزمان با سفر مخفیانه نتانیاهو به عربستان سعودی در میدان نبرد داد.

سرویس جهان مشرق؛ بامداد روز دوشنبه (سوم آذرماه) یگان موشکی جنبش مقاومت انصارالله یک فروند موشک کروز جدید «قدس ۲» را به سمت خاک عربستان شلیک کرد تا وعده و هشدار چند روز قبل مقامات یمنی مبنی بر هدف قرار دادن تاسیسات سعودی ها را عملی کند. {در روزهای گذشته نیروهای یمنی از شرکت‌های خارجی خواسته بودند هرچه سریع‌ تر عربستان را ترک کنند تا از حملات احتمالی در امان بمانند. }

موشک قدس ۲ با دقت کامل و به صورت دقیق از عمق خاک یمن شلیک و از سامانه های دفاع هوایی (پاتریوت آمریکایی) عبور و به هدف پیش بینی شده در تاسیسات نفتی آرامکو در شهر ساحلی «جده»، پایتخت اقتصادی عربستان گه از نقطه صفر مرزی یمن ۶۵۰ کیلومتر فاصله دارد، اصابت کرد و ریاض را بار دیگر در شوک فرو برد.

در این حمله موشکی غافلگیرانه که از عمق خاک یمن انجام شد، یکی از مراکز توزیع سوخت تاسیسات نفتی آرامکو شهر جده (در نزدیکی فرودگاه ملک عبدالعزیز) که حداقل ۱۲۰هزار بشکه نفت ظرفیت دارد هدف قرار گرفت و متحمل خسارت های سنگینی شد.

براساس اطلاعات منتشر شده، تاسیساتی که در این حمله دقیق موشکی هدف قرار گرفت یکی از سه ایستگاه توزیع فرآورده های نفتی به جده، مکه و منطقه الباحه بوده و مرکزی بسیار مهم و راهبردی در تاسیسات نفتی آرامکو به شمار می آید و نشان می دهد صنعاء گزینه حساب شده ای را برای انهدام انتخاب کرده است.

به گزارش مشرق، عملیات موشکی نیروهای یمنی همزمان با سفر مخفیانه نخست وزیر و رئیس سازمان اطلاعات رژیم صهیونیستی به عربستان و دیدار با ولیعهد سعودی صورت گرفت و در این نشست محرمانه که حداقل ۵ ساعت به طول انجامید وزیر امور خارجه آمریکا نیز حضور داشت.

به گفته منابع میدانی، نخست وریر رژیم صهیونیستی برای شرکت در این نشست در منطقه ساحلی «نیوم» در شمال غرب عربستان از هواپیمای اختصاصی «یودی انگل»، تاجر صهیونیست استفاده کرد که پیشتر هم برای حضور در همایش های تجاری در خاک عربستان فرود آمده بود.

مقامات سیاسی و نظامی یمن در ساعات گذشته اعلام کردند یکی از عوامل حمله موشکی به تاسیسات نفتی آرامکو پاسخ به ادامه حملات هوایی و محاصره یمن توسط سعودی ها و واکنش ضد روند عادی سازی روابط با صهیونیست ها بود و این عملیات ها متوقف نمی شود.

شخصیت های مسئول در دولت نجات ملی یمن تاکید کردند که آرمان ملت فلسطین قابل معامله نیست و یکی از اهداف اصلی این عملیات پیام به نتانیاهو بود که متوجه شود موشک های قدس ۲ قابلیت رسیدن به عمق سرزمین های اشغالی را دارا هستند و صنعاء هیچ واهمه ای از درگیری ندارد.

حمله موشکی به تاسیسات نفتی شهر جده که حاصل توانمندی متخصصان صنایع نظامی داخلی یمن است، پیام روشن دیگری هم داشت که قدرت نظامی یمن بر مدار افزایش قرار گرفته و ادامه این شرایط توازن قدرت را به سود صنعاء تغییر خواهد داد و ائتلاف غربی - عبری - عربی علیه ملت یمن فرو پاشیده است.

از سویی دیگر، برخی تحلیلگران سیاسی معتقد هستند این عملیات موفقیت آمیز همزمان با برگزاری نشست سه جانبه میان «محمد بن سلبمان، مایک پمپوء و بنیامین نتانیاهو» پیغام واضح و قدرتمند به ریاض بود که برای نجات خود بر روی رژیم صهیونیستی حساب باز نکند چرا که نمی تواند از تغییر موازنه قدرت در منطقه جلوگیری کند.

به گزارش مشرق، حمله دقیق موشکی بامداد دوشنبه یمنی ها همزمان با دیدار سه جانبه آمریکایی ها، سعودی ها و صهیونیست ها پیام شفافی هم از سوی جبهه مقاومت به مثلث ائتلاف غربی - عبری - عربی بود که فکر ماجراجویی جدید را در ذهن خود راه ندهد چرا که با واکنش بی سابقه ای مواجه خواهد شد که از تصور آنان خارج است.

نباید فراموش کرد در روزهای گذشته نیز رزمندگان مقاومت فلسطین چندین موشک را به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کردند و عبور این موشک از سامانه های دفاع هوایی پیامی آشکار به رژیم صهیونیستی و متحدانش بود که در محاسبات دچار اشتباه نشوند.

در مجموع حملات دقیق و حساب شده موشکی به عربستان و فلسطین اشغالی که با ناتوانی سامانه های دفاع هوایی پاتریوت و گنبد آهنین همراه شد چند نکته مهم را به طرف مقابل یادآوری می‌کند از جمله این که دستان رزمندگان جبهه مقاومت در منطقه بر روی ماشه قرار دارد و با دستورهایی که دریافت کرده اند بیش از پیش آماده برای پاسخ به هر سناریویی هستند و در صورت هرگونه خظایی پاسخ فراتر از پیش بینی ها است و آنان دیگر تمام کننده نبرد نیستند و جبهه مقاومت پایان درگیری ها را تعیین می کند.

ائتلاف غربی - عبری - عربی که با اهرم رسانه و جنگ روانی (مانور بر روی خبر تلاش واشنگتن برای بررسی یک حمله محدود نظامی به تاسیسات هسته ای ایران، رزمایش ارتش رژیم صهیونیستی، اعزام بمب افکن های آمریکایی به غرب آسیا، تغییر سیاست سعودی در مقابل دولت ترکیه، بزرگنمایی سفر پمپو به منطقه و ... که ارزش پاسخ رسانه ای ندارند) به دنبال ارزیابی شرایط بود و با پاسخی که از صنعاء و غزه دریافت کرد و همزمان ناکارآمدی سیتم های دفاعی خود را مشاهد کرد به این نتیجه رسید جبهه مقاومت در منطقه به سلاح های پیشرفته مجهز و برای قدرت نمایی آماده است.

جبهه مقاومت با سیگنال های که در روزهای گذشته فرستاده به سرکرده های رژیم های مرتجع منطقه به خوبی فهماند که اگر قصدی برای هرگونه ماجراجویی داشته باشند منافع حیاتی شان در کمترین زمان ممکن هدف قرار خواهد گرفت و به طور کامل فلج می شوند و این خسارت ها غیر قابل جبران است.

از سویی دیگر، برای کسانی که در منطقه اهل حساب و کتاب هستند و تحولات میدانی روزهای گذشته را به دقت رصد کرده اند مشخص شده وقتی سامانه های دفاعی آمریگایی ها و صهیونیست ها نمی توانند در برابر شلیک محدود موشکی واکنش نشان دهند چگونه قرار است در یک جنگ فراگیر عمل کنند و همین مسئله آنان را به این نتیجه رسانده که با تعقل رفتار کنند چرا که می دانند در یک جنگ با دامنه بزرگتر چه اتفاقی خواهد افتاد.

به گزارش مشرق، تحرکات اخیر ائتلاف غربی - عبری - عربی برای ایران موضوع جدیدی نیست چرا که در تهران همه تمهیدات با راهبرد «مقاومت فعال» برای پاسخ به هر سناریویی اندیشیده شده و تحولات روزهای گذشته بیشتر نشان دهنده دستپاچگی سعودی ها و صهیونیست ها است و باخت ترامپ نیز آنان را سردرگم تر کرده و در تلاش هستند در فرصت باقی مانده از شکست فرار کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • پری مجرد38ساله IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    34 4
    آل سعود تروریست
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      11 9
      10 سال پیش 40 سالت بود 2 سال تخفیف دادی
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      5 3
      پری مجرد 40 ساله؟!!!
    • ڪیان IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
      0 0
      حیا‌هم‌خوب‌چیزیه:) فڪرنڪنم‌بشما‌ارتباطی‌داشته‌باشه!۱۵:۳۱_۲۰:۲۶
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    30 0
    اونا جرات عمل کردن به تهدیداتشان را ندارند چون میدانند دست وگردنشان زیر ساطور است واگر غلطی کنند بایک حمله سنگین همه جانبه محور مقاومت روبرو می شوند که صدها بار بدتر از اتفاق پارسال آرامکو است
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      4 41
      ناسلامتی بیش از نصف کشور یمن در اشغال مزدوران سعودی است. دست آنها زیر ساتور است؟ کجا سیر می کنی اخوی؟
    • سرباز IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      179 0
      شما کجا سیر میکنی. پارسال یادتون رفته صادرات نفت سعودی با چهارتا موشک و پهپاد به نصف رسید. کاخ شیشه ای سعودی به صدتا موشک بنده
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    33 0
    محور مقاومت اسلامی ابر قدرت منطقه‌ای است وهر گونه عکس العملی را از آل سعود وآل یهود می گیرد
    • ترابیان IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      11 0
      ۸۰ در صد خاک سوریه هم دست تروریست های داعش بود همه قدرتهای استکباری هم پشت سر این جانورهای کثیف بودند هیچ غلطی نتوانستند بکنند و آزاد شد
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    6 1
    یک همچین حمله ای که به آرامکوشدرا مقاومت به تاسیسات گازی صهیونیستها انجام بده تا به طور کامل ذهن صهیونیستها از ماجراجویی در ایران پاک بشه وبدونند مقاومت اراده وتوان ضربه زدن به تاسیسات حیاتی صهیونیستها را دارد
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    8 0
    درود بر رزمندگان اسلام..مرگ بر ترامپ..مرگ بر نتانیاهو..مرگ بر بن سلمان
  • فیروز NO ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    4 7
    باید مقامات کشورهای مسلمان ,برای رفتن بحج و زیارت خانه خدا ,بارها فکر کنند ,چونکه حکومت سعودی با برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی,امکان ربایش آنها را فراهم کرده است. لعنت بر آل سعود.
    • NL ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      3 1
      اتفاقا سعودیها از خدا می خواهند که پای هیچ شیعه ای به حرمین نرسد. جهت اطلاع شما ائمه هدی علیهم السلام در اوج ستمگری بنی امیه و بنی عباس هر سال حج رفتند و امام زمان نیز هر سال در حج حاصر است. تعطیلی حج توطئه سکولارها است. آنها هیج وقت نمی گویند برای عدم کمک به وهابیت و اردوغان مثلا به دوبی یا ترکیه نروید. مشکلشان فقط با حج است.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    7 0
    چند شب گزارش یک تیر موشک تون خوندم و انصافا خیلی خوب بود و حالا هم این گزارش قوی خوندم که حاوی نکات مهمی بود و سیگنال‌های خاص خودش داشت. انگار خود سرلشکر سلامی نوشته با قدرت و حرارت. نقشه هم خیلی خوب بود و مخصوصا رنگ َبز که واقعا پیام داشت. قدردان زحمات همه نیروهای مسلح کشور هستیم که از ایران مون دفاع می کنن.
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    3 0
    الحمدلله.خدا خارشان کند
  • DE ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    5 0
    مرگ بر آل سعود
  • DE ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    7 0
    این ال سعود وهابی نوکر انگلیس دقیقا مثل ابوسفیان کمر به نابودی اسلام بسته.خانه خدا رو گروگان گرفتن و بت های به روز شده امریکا و صهیونیست های ادمکش رو نیایش میکنن.
  • علی خدایی IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    5 0
    مسلما اگر میخواستند بکوبند با حداقل پنج تا از این ها را میکوبیدند اما نخواستند درود بر برادران انصارلله یمن مقاومت شیران
  • دانیال IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    3 0
    درود بر انصارالله خداوند یارشان باشد
  • IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    5 0
    بر کسی پوشیده نیست که برترین قدرت نظامی منطقه جبهه مقاومت است ولی باید به حملات اسراییل به سوریه هم پاسخ موشکی داد خیلی وقته حملات اسراییل بدون پاسخ مونده
  • مهدی IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    2 0
    مسلمان نباید اجازه بدن کعبه به دست صهیونیستها بیوقته
  • RU ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    2 0
    درود خدا بر انصار الله .
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    1 0
    مرگ بر آل سعود
  • ابوالقاسم IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    هزاران درود و سلام به روح پاک شهدای مقاومت اسلامی.. آفرین به نیروهای اسلام... سلامتی رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل امت اسلام امام خامنه ای عزیز صلوات... اللهم صلی علی محمد و آل محمد
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    مرگ بر آل سعود
  • محمدرضا IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    سلام ودرود خداوند بر مجاهدین شکم بر پشت چسبیده ومخلص خدا
  • نیروی شهادت طلب مقاومت اسلامی IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    تنها راه نجات بشریت از وقوع جنگ جهانی سوم این است که کلیه صهیونیستهای ساکن در اراضی اشغال شده فلسطینیان اگر عاقل باشند سریعا به امریکا و المان و انگلیس این سه مفسد تاریخی مهاجرت کنند تا جان سالم بدر ببرند این رفتار مسلمانان نشانه این است که مانند دژخیمان صهیونیستی نیستند .
  • IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    حکومتهای آمریکا،اسرائیل،عربستان واروپا دیگر نابودند
  • رضایی IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۷
    0 0
    باسلام. درود... تا محو اسرائیل و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس