يمني (3).jpg

سعودی ها در مرکز یمن روزهای بسیار سختی را پشت سر می گذارند و با ازدست دادن پایگاه ماس روحیه خود را نیز باخته‌اند و حالا با فرار از شهر مارب تلاش می کنند از آبروریزی بیشتر جلوگیری کنند.

به گزارش مشرق، از شمال غرب استان مارب خبر می رسد، درگیری ها میان رزمندگان یمنی و عناصر ائتلاف سعودی در حومه شمال شرق و شرق پایگاه مهم و راهبردی «ماس» در محور غربی بخش «رغوان» ادامه دارد.

در روزهای گذشته و پس از آزادی پایگاه ماس، جنگنده های سعودی به صورت متوالی مواضع رزمندگان یمنی و مناطق مسکونی را در بخش های غربی استان مارب هدف قرار دادند اما این  حملات نتیجه ای نداشته و معادلات را در میدان نبرد به سود نیروهای ائتلاف تغییر نداده است.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات را در حومه پایگاه ماس دنبال می کند در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری ها در این محور اشاره کرد و افزود: نیروهای ائتلاف ضد حملات خود را با پشتیبانی جنگنده های سعودی انجام می دهند و در تلاش هستند منطقه «وادی ماس» را دوباره به اشغال دربیاورند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، عناصر ائتلاف سعودی درصدد هستند با اشغال منطقه «وادی ماس» راه را برای رسیدن به ورودی های پایگاه «ماس» از محور شمال شرقی باز کنند که با مقاومت نیروهای یمنی مواجه شده اند و ناکام مانده اند.

این منبع میدانی افزود: همزمان با ضد حملات مزدوران سعودی، رزمندگان یمنی تلاش می کنند با انجام عملیات های دقیق به پیشروی ها در این محور ادامه دهند و عناصر ائتلاف را از پایگاه استراتژیک ماس دورتر کنند تا خطری متوجه این مقر بسیار مهم نباشد.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای یمنی در جریان حملاتی که علیه عناصر ائتلاف سعودی در حومه پایگاه ماس ترتیب دادند، موفق شدند مناطقی از غرب بخش رغوان از جمله «الساحل، ال سره و... » را پس از درگیری های سنگین از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

وی با بیان این که رزمندگان با عملیات های دقیق توانستند نیروهای ائتلاف را از محور شمال شرق پایگاه ماس حدود ۸ کیلومتر عقب برانند، گفت: نیروهای یمنی درصدد هستند همزمان با تامین امنیت حومه پایگاه ماس به پیشروی ها ادامه دهند و خود را به مرکز بخش رغوان برسانند.

با پاکسازی کامل بخش «رغوان» ، علاوه بر امن شدن پایگاه ماس، امنیت بخش هایی از جنوب استان الجوف به همراه مناطق شمالی بخش «مدغل» به طور کامل تامین می شود و نیروهای ائتلاف در موقعیت ضعیف تری قرار خواهند گرفت.

براساس اطلاعات به دست آمده، برخی قبایل (الجدعان) در بخش رغوان با ائتلاف سعودی همکاری می کنند تا پیشروی های نیروهای یمنی را در شمال غرب استان مارب کند کنند اما روند تحولات میدانی نشان می دهد که چاره ای جزء تسلیم شدن و تغییر موضع ندارند.

در جریان درگیری ها در محورهای غربی استان مارب (حومه پایگاه ماس و بخش رغوان) شماری از عناصر ائتلاف سعوی کشته و زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام چند فرمانده میدانی از جمله «محمد الأجدعی، صقرالأجدعی، مبارک الأجدعی، محمد الأجدعی و...» دیده می شود.

به گزارش مشرق، همزمان با ادامه پیروزی های رزمندگان یمنی از شهر مارب خبر می رسد، ائتلاف سعودی گروهی دیگر از نظامیان و تجهیزات خود را از پایگاه تداوین در شمال این شهر خارج کرده و به سمت مناطق مرزی فرستاده است.
 

سعودی در روزهای گذشته نیز شماری از نیروهای نظامی خود را به همراه تجهیزات نظامی سنگین از حومه شهر مارب خارج و به سمت مناطق مرزی عربستان بازگردانده بودند و همین مسئله نشان می دهد که روحیه خود را از دست داده اند و امیدی برای تغییر وضعیت ندارند و شکست را تا حدود زیادی پذیرفته اند.

از سویی دیگر، عناصر ائتلاف سعودی نیز به صورت گسترده در مناطق مختلف شهر مارب مستقر شده اند و تمامی تحرکات و رفت و آمدها را به طور کامل  رصد می کنند و به گفته منابع میدانی این اقدامات با پیشروی رزمندگان یمنی به سمت شهر در حال انجام است و این تحولات نشان می دهد سعودی ها از استقبال و همکاری مردم با رزمندگان به شدت هراس دارند و به همین دلیل وضعیت را امنیتی کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    97 3
    شجاعت را باید از رزمندگان انصار الله آموخت که استکبار جهانی به زانو در است
  • علیانی IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    31 0
    برخی سران جریان غربگرا به اندازه رزمندگان یمنی جرأت و غیرت ندارند
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      11 0
      درود بر شرفت اینو واقعا راست کفتی چون این غرب گرایان به فکر مال وثروت حرامی که آموخته اند هستن یادش بخیر دوران دفاع مقدس که انسانهای شجاع مخلص ونترسی بودن
  • احسان IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    14 0
    چرا این کارا رو میکنین برین با کد خدا مذاکره کنین و اونا هم با هزاران عذرخواهی و جبران خسارت از کشورتون خارج بشن و کلی سرمایه گذاری تو یمن انجام بدن و تبدیل به سنگاپور منطقه بکنن میگین نه برین از نا صادق بدکلام و یا از تاجزاده و امثال اونا بپرسین کلی تجربه دارن آقایون حرف اونا رو قبول نداشتین برین از هنری کسینجر اصلاحات یعنی نظریه پرداز بزرگشون جناب آقای هاشمی طبا بپرسین علی برکت الله
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    22 0
    یک گام تا آزادی قلب یمن رزمندگان دلاور انصار الله دست مریزاد
    • GB ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      1 0
      ان شاالله
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    2 8
    این منبع میدانی اسم و رسم ندارد. اگر این قدر امنیتی است که نام اش گفته نمی شود، می توانید از منابع یمنی دارای اسم و رسم استفاده کنید که به راحتی اطلاعات دسته اول تری را در اختیار شما قرار می دهند.
  • م.د IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    8 0
    درودتان باد خدا پشتیبان شماست مهاجمان کافر را نابود کنید و خاک یمن را ازاد و انشالله خاندان ال سعود به نابودی خواهند انشالله
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    8 0
    عربستان گنده کشورهای عربیه یجورای ریسشونه اونو ضعیف بشه ویا کوچک که هیچی نیست گوشی دست بقیشون میاد،عربستانو از داخل باید پوکوند ودرحین درگیری داخلیش نیروهای یمنی با حمله به مواضع مختلف اعم از نیروگاه‌های نفتیش وجایگاهای نظامیش وتسلیحاتیش ضربات سختی بهش بزنه حتی نیروگاه برقشم می‌تونه بزنه،دلمون نمیاد بگیم آب شیرین کناشو بزنه کلا عربستان فلج میشه اون تو مرام یمنی‌ها نیست درگیرشدن عربستان تو‌دو‌جبهه داخلی و خارجی خیلی ضعیفش می‌کنه وشایدم آل سعود به ال سقوط تبدیل بشه بفضل خدا
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
      1 0
      انشالله که چنین شود
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    24 1
    سلام خدارا شکر مکنیم که زحمات نیروهای اسلامی یمن توانستن مملکتشان را از وجود بیگانگان سعودی پاک کننده
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    5 0
    درود بر رزمندگان جبهه مقاومت یمن همتباران یمنی که این چنین پیروزی هایی رو در برابر ائتلاف عبری عربی غربی به دست آورده اند !!! آفرین و احسنت بر شما ...
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    3 0
    تبریک به همه رزمندگان اسلام به امید خدا کفر نابود شود
  • عوام US ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    3 0
    واقعا این یمنیها خود بچه های بسیجن در دوران دفاع مقدس و با هم تفاوتی ندارن . درمورد عربستان بیچاره حالا دیگه بدون ترامپ و رفتن ۱۰۰درصده نتانیاهو موندن چه خاکی تو سرشون بریزن فعلا که رفتن سراغ روباه پیر تا برن زیر چتر اونا ولی بیفایدس بزودی باید به واقعیت تن بدنو چرخش کنن بیان دست بوس ایران . تشکراز عوامل مشرق نیوز
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    4 0
    حیف اگر یمنی ها امکانات ما رو داشتند الان دیگه کلک ائتلاف کنده شذه بود
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    5 0
    درود و سلام بر یمنی یون.
  • علی IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    3 0
    خداوند نگهدار شما باش ای با غیرتها نگاه میکنی چیزی ندارید ولی. اول خدا دوم غیرت دارید. ای که خداوند نگهدار شما باشه.
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    3 0
    بحول قوه الهی حق بر باطل پیروز است و تروریستهای رزل سعودی تنها راهشان فرار است .
  • علی IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    3 0
    از قدیم گفتن یکی مرد جنگی به از صد هزار. شما همونید. حال تو کشور هستن زیاد مردانی که مثل زمان جنگ مردانه جنگ کن واقامون اقای خامنه این همه میگه به این غرب یها اعتماد نکنی باز میگن بریم توافق کنیم. اینا همون ادمهای هستن که بهترین نفرهای مارو میکشن. بد میگن شما خیشتنداری کنید ای نامردهای کثیف بیاید بزرگهای شمارو بکشیم بد بگیم خیشتندار کنید. عجب پس همه مارو بکشید ما خیشتنداریم. گور خوندید
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    4 1
    باید یمنی ها از پهبادهای بمب افکن و موشک های ضد هوایی دوش پرتاب سهند 3 و میثاق 3 استفاده کنند کمی باید مثل ترکها باید حمایت جدی و نه لفظی از دوستان نمان بکنیم
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      2 0
      با نظر جنابعالی کاملا" موافق و هم رای هستم باید ایران پشتیبانی و حمایت بهتری از رزمندگان یمن صورت بدهد لازم و ضروری است، ولی شرایط ایران رو نمی توانیم با ترکیه قیاس کنیم ترکیه متحد آمریکا و عضو ناتوی غربی و بزرگترین شریک تجاری رژیم اسرائیل در منطقه است و حمایت آمریکا و اسرائیل رو با خود دارد ، در واقع ترکیه مجری طرح های یهود و اسرائیل در منطقه است .. ایران پرچمش بالاست به هیچ کشوری اتکا ندارد .. شیر خاورمیانه است ایران زمین
  • علی محمد IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    4 0
    فراموش نکنید که ارتش ساسانی و اشکانی از را ه یمن تهدیدات این عربهای کثیف سعودی را مهار و نابود کردند ....پس باید نیر وهای زبده ما ضمن همکاری کامل لجستیک و نظامی بصورت خرد خرد ..شرایط انتقام سنگین را از این جنایتکاران فراهم آورند .....والسلام علی عبادالله الصالحین
    • Karen IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      2 0
      درود بر شما
    • iran IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      2 0
      درود بر شما دوست و هم میهن گرامی : ماملا" صحیح و مستند و سخن تاریخی است فرمایش جنابعالی ، ضمن اینکه ایرانیان زیادی از دوران ساسانی در یمن باقی ماندن تا امروز تبار و ریشه خیلی از یمنی ها ایرانی است و علاقمند به یادگیری زبان پارسی و ارتباط با ایران و ایرانیان هستند پاینده ایران
    • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      1 0
      ممنون
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    0 1
    یمن فاقد حمایت ترکهاست وگرنه 3 ماهه کار عربستان را تمام می کرد بمانند لیبی و قره‌باغ
    • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      0 0
      هوهوهو برو بچه کشکتو بساب
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
      4 0
      ترکیه مجری طرح های یهود بین الملل و رژیم اسرائیل در منطقه است اگر اسرائیل دستوری برای آقا رجب اردوغان صادر کند قطعا" ترکیه علاقمند به بازی در تمام منطقه است ..
  • غلام حسین اکبری IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    درود بر انصارالله یمن خداقوت بدهد
  • احمد IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
    1 0
    درود خدا بر انصارالله و مردم مظلوم یمن و لعنت خدا بر آل سعودی و آل یهود
  • رضا IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 0
    درود بر رزمندگان انصارلله یمن که میمن را برای مزدوران سعودی و اربابشان به یک باتلاق تبدیل کردن.خداوند یار و یاورشان.
  • IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 0
    ازرزمندگان یمنی ضمن ارزوی پیروزیشان تقاضادارم رحم به سعودهانکنندخداوندنگه دارتان
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    درود و نصرت خدا بر انسان های پاک و با غیرتی همچون نیروهای انصار الله یمن که با تمام قوا در مقابل آل سعود ملعون و حامیان بی شرف آنها ایستاده اند و لعن و نفرین خدا بر کسانیکه همه چیز کشور را گره زدند به کدخدای از خدا بی خبر حتی آب خوردنمون؟ داغون کردند توان هسته ای کشور و دانشمندان با غیرت این مملکت را؟
  • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    قابل توجه آنهایی که از غرب می تر سند گروه کوچک وبدون پشتوانه وسبقه ازنظر نظامی وداشتن تسلیحات و محاصره وتحریم غذایی وتسلیحاتی ،نداشتن نیروی هوایی ودریایی وسازمان ونهاد های پشتیبان کننده و تمام قدرت های جهان علیه آنها بودن وبا توجه به توان تسلیحاتی سعودیها و به خدمت گرفتن ده ها وشاید صدها هزار چریک وجنگ آور ومزدور از بیرون توسط همین سعودیها باز هم نصرت با آن گرو ه کوچک است . آیا می دانید چرا ؟ قطعاً این نصرتِ خداست ولا غیر
  • IT ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    درود بریمنی ها به امید بخدا شما پیروز خواهید شد
  • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    الله اکبر الموت امریکا الموت اسراییل النصرالاسلام
  • مسعود IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    1 0
    سعودیهای کثیف بدبختن ولی یمن با متحدانش توانست اعراب را از کشورشان بیرون بریزند آخه عرب ها شما بدون آمریکا و اسراییل چیزی نیستید یک کشور خشک که آب معدنی میخورند
  • عبدالله IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    0 0
    درودبرجوان مردان شجاع یمن مرگ برال سعود یهودی الاصل بی وجدان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس