فروش ۴۰هزار تن برنج وارداتی با ارز ۴۲۰۰ به دولت/توزیع به قیمت حاشیه بازار و ۲۰درصد تخفیف

قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: باتوجه به تغییر ارز اختصاصی به واردات برنج، برنج های وارد شده با ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین تکلیف و مقرر شد که هزینه های واردکنندگان براساس محاسبه سازمان حمایت باشد

به گزارش مشرق، حسن حنان، قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران اظهار کرد: ۳۰ تا ۴۰ هزار تن برنج در گمرکات کشور وجود داشت که به واردات آنها ارز ۴۲۰۰ تومان اختصاص یافته بود اما با توجه به اینکه ارز واردات برنج به نیمایی تغییر یافت اجازه ترخیص آن را به وارد کنندگان ندادند.

بیشتر بخوانید:

۱۱۰ هزار تن کالای اساسی از گمرکات استان بوشهر ترخیص شد +فیلم

وی افزود: به همین منظور این برنج با همان نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی اختصاص یافته به شرکت بازرگانی دولتی ایران فروخته می شود و مقرر شد که هزینه های واردکنندگان نیز بر اساس محاسبه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان پرداخت  شود.

قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: این برنج ها برای ذخایر استراتژیک شرکت بازرگانی دولتی ایران در نظر گرفته شد و در طرح های مصوب و تنظیم بازاری مانند شب عید، محرم و صفر و کمک های مومنانه عرضه می شود.

وی در ارتباط با نحوه  قیمت گذاری این برنج ها تصریح کرد: با توجه به اینکه نرخ ارز نیمایی شده است، قیمت این برنج ها بر اساس نرخ روز و حاشیه بازار یعنی ۱۰ تا ۲۰ درصد ارزان تر از  قیمت ها در بازار به فروش می رسد.

حنان گفت: تا به امروز از این ۳۰ تا ۴۰ هزار تن برنج  ورودی با ارز ۴۲۰۰ تومانی به گمرک، برای دریافت ۲۵ تا ۲۶ هزار تن آن  با واردکنندگان برای خرید برنج آنها قرار داده بسته شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    2 0
    جالبه همه چیز را خودشون بردند بالا حالا دارن می فروشند به مردم چی از این بهتر......مرغ 7500 شده دولتی 18500 همین مثال برای روغن برنج و... کاری که با دلار کردند...حالا پول دارها میخرند اون فقیر یا شبه فقیر چه خاکی به سرش کنه از کجا بیاره.....تا 9ماهه دیگه چیزی ازمون نمیمونه با این مدیران نفر بعدی هم می خواد چیکار کنه باید از الان که فصل کاشته مدیریت بشه ببینند چقدر دانه روغنی لازم داریم چقدر گندم وجو چقدر برنج وو...باید یک سال هندوانه کم بکارند همه کشاورزان بروند ذرت و... بکارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس