افزایش چند باره قیمت مرغ/ افزایش قیمت‌ها کی متوقف می‌شود؟

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: بی تدبیری وزارت جهاد رشد بی رویه قیمت مرغ را رقم زده است.

به گزارش مشرق، حشمت الله عسگری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت افزایشی قیمت مرغ اظهار داشت: علیرغم اینکه دولت به زحمت ارز مورد نیاز تأمین نهاده‌های دامی را تأمین می‌کند لیکن شبکه ناقص (نهاده-کالا) باعث شده است عملاً این ابزار منجر به تنظیم بازار و حمایت از بازار نشود.

وی افزود: سیستم بازارگاه به درستی عمل نمی‌کند و به آن نسبتی که نهاده یارانه‌ای تأمین می‌شود مرغ یارانه‌ای از مرغدار تحویل گرفته نمی‌شود. اشتباه هم از آنجا ناشی می‌شود که ابتدا نهاده را به مرغدار تحویل می‌دهند بعد دنبال آنها میدوند.

عسگری گفت: نکته دیگر اینکه هدف از تأمین نهاده دولتی حمایت از مصرف کننده است نه تولید کننده و لذا سیستم توزیع نهاده می‌بایست تغییر کرده و متناسب با جمعیت هر استان و نه مرغداری‌ها توزیع شود به گونه‌ای که هر استان اختیار داشته باشد که به مرغدارانی که به قیمت مصوب مرغ تحویل دهند همان روز نهاده در اختیار آن قرار گیرد و استان‌ها اختیار تصمیم گیری در خصوص نهاده‌های خود را داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران بیان داشت: روش موجود باعث شده است که استان‌ها مستقل عمل کرده و با اعمال محدودیت خروج مرغ از استان، تأمین مرغ استان‌های بزرگ بویژه استان تهران که فقط ۸ درصد نیازش را تولید می‌کند را با مشکل مواجه کنند چرا علیرغم رشد قیمت‌ها جوجه ریزی کاهش یافته است لذا جوجه ریزی باید سرعت بگیرد و مرغدارانی که در دو دوره پیاپی کاهش جوجه ریزی دارند باید پروانه فعالیت آنها باطل شود و ادامه این روند غلط به صلاح نیست و با قید فوریت باید اصلاح شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    10 0
    جهاد که کارش رو درست انجام میداد . اینا وزارت کشاورزی هستند که هیچ وقت کارشون درست نبوده . هیچ وقت ! مشکل رو گردن جهادیها نندازید . اگر گند میرنید میگین جهاد اگر خوبه میگه وزارت فخیمه کشاورزی
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    5 4
    وقتی که جوجه هارا زنده به گور می کنند انتظار دارید قیمت مرغ را پایین بیاورند
    • IR ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      1 0
      یاد اونایی میفتم که میگفتن تلگرام فیلتر شه دلار ارزون میشه افتادم.عجب پس چون جوجه یک روزه رو کشتن مرغ گرون شده خخخخ حالا بقیه کالاها چرا رفته بالا دکتر جان؟
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    5 2
    اون روزی که جوجه های یه روزه رو کشتن و یکی رو نکشوندین پای میز محاکمه باید فکر این روزا رو هم می کردین. مدارا کنین. هر کی بیشتر به ایران و مردمش خیانت کرد بیشتر باهاش مدارا کنین.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    5 2
    امان از جوجه نریزی، جوجه کشی و فروش نهاده در بازار آزاد.
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    دولت ذخایر را بریزه تو بازار هفته بعد بازار تعدیل میشه چون یک هفته جوجه ریزی نشده این افزایش آثار عدم جوجه ریزی 50 روز پیش است
  • DE ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    لازمه وزارت جهاد کشاورزی حلقه گم شده توزیع رو جز برنامه های مدیریتی سازمانی برای سراسز کشور در همه استانها بشکل جدی قرار بده تا این معضلات توزیع مواد غذایی و بالارفتن قیمت کذایی بوجود نیاد و اسباب نارضایتی مردم رو فراهم نکنند. در دهه 50 ما هویدا رو تو خونه پنهانی نقد میکردیم که در زمینه توزیع مواد غذایی و رشد قیمت ها بی عرضه هستش و فقط بفکر فوکل ،گل ارکیده اش و پیپ اش هست و به معیشت و زندگی مردم بی اعتناست. بعد از انقلاب این مسائل ابتدائی باید بشکل یک سیستم مدیریتی قوی جهادی اعمال می شد وبازار عرضه و تقاصا و موضوع توزیع بطور کامل برای همیشه حل می شد نباید ما این دسته مشکلات اولیه رو دوباره بشکل تکراری در دهه 90 داشته باشیم. این برای نظام و مردم ما کسر شان هستش. زیرا الحمد الله در مقایسه با خیلی کشورها کشور پر نعمتی داریم.
    • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      4 0
      خدا پدرت رو بیامرزه اقایان دولتی منتظر هستن بایدن جوجه کنه فعلا
  • DE ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 2
    اون زمانیکه جوجهارو میکشتن که این روز بیاد
  • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 0
    مجلس مگه کمیسیون کشاورزی نداره؟مگه حق نظارت نداره؟مگه جهادکشاورزی معاونت بازرسی نداره؟مگه مسئول بالادستی نداره؟ این بهانه ها کهنه شده ! غرض ومرض پشت همه این گرانی هاست ! فقط مرغ که نیست !
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    3 0
    هیچ مسولی تو دولت به فکر مردم نیست
    • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      0 0
      بر همه کسانی که به مردم ظلم می کنند
  • کاطم ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 0
    وبی خبری دولت مردان از وضعت تولید را میرساند بااین نبود دان مرع این تولیدکم هم شاه کار است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس