رزمندگان انصارالله یمن نمایه

نیروهای انصارالله یمن هم‌زمان با ادامه پیشروی در جبهه مأرب و فراری دادن مزدوران و نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی، یک قدم تا آزادسازی کامل این منطقه فاصله دارند.

سرویس جهان مشرق - نیروهای جنبش «انصارالله» یمن پس از یک درگیری شدید با مزدوران وابسته به ائتلاف جنگی عربستان سعودی در یمن با ادامه پیشروی های خود در جبهه «مارب» بر اردوگاه استراتژیک «ماس» در این منطقه مسلط شدند.

به گفته منابع امنیتی سیطره بر این اردوگاه، نیروهای انصارالله را به تسلط کامل بر مارب نزدیک‌تر می‌کند؛ چراکه اردوگاه مذکور آخرین خط دفاعی مزدوران  سعودی و نیروهای ائتلاف متجاوز این کشور در مارب بود.

این اردوگاه در حد فاصل مناطق «مدغل» و «مجزر» در غرب استان مارب واقع شده و آخرین و مهمترین خط دفاعی این شهر است.

اما اهمیت استراتژیک اردوگاه ماس در آن است که این اردوگاه در واقع مقر فرماندهی منطقه هفتم نظامی نیروهای دولت مستعفی یمن به شمار می‌رود.

منابع امنیتی در این زمینه گزارش دادند که اردوگاه ماس یکی از بزرگترین پایگاه های نظامی یمن محسوب می‌شود و در واقع یک پادگان برای محافظت از مارب است. این اردوگاه همچنین یکی از مهمترین خطوط دفاعی شهر مارب است که مقر وزارت دفاع دولت مستعفی یمن و ستادهای نظامی وابسته به نیروهای ائتلاف متجاوز عربی در آن واقع شده است.

با سقوط اردوگاه ماس و سیطره ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بر آن، نیروهای انصارالله سیطره بر مناطق باقیمانده در اطراف آن و پیشروی به سمت اردوگاههای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی، وزارت خانه ها و تاسیسات حیاتی همچون تاسیسات نفتی را آغاز کردند.

به گفته منابع امنیتی به دست گرفتن کنترل اردوگاه استراتژیک ماس و همه مناطق و مواضع اطراف آن به معنای سقوط راه مواصلاتی میان صنعا و مارب است که به این ترتیب پس از آن درگیری میان نیروهای انصارالله و مزدوران سعودی در مارب به سمت منطقه حاره در جنوب غربی منتقل می شود.

علاوه بر آن طی روزهای گذشته شمار زیادی از نیروها و افسران ارشد وابسته به دولت «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن در درگیری با نیروهای انصارالله کشته شدند.

درگیری‌های نظامی میان جنبش انصارالله و مزدوران سعودی در جبهه مارب پس از اعلام تغییر دور جدید رایزنی‌ها درباره تبادل اسرا که قرار بود پنجشنبه گذشته آغاز شود، شدت گرفته است.

پس از تلفات سنگینی که نیروهای ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران وابسته به آنها با صدها کشته و زخمی و اسیر به دنبال سیطره  نیروهای انصارالله بر اردوگاه استراتژیک ماس در مارب متحمل شدند،   شاهدان عینی این رویدادها گزارش دادند که نیروهای صنعا موفق شدند خودشان را به این اردوگاه رسانده و به طور کامل کنترل آن را به دست بگیرد  و نیروهای منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی چاره ای جز فرار و ترک اردوگاه نداشتند.

این اردوگاه در ۲۵ کیلومتری شهر مارب واقع شده و با سیطره نیروهای صنعا بر آن مهمترین خطوط دفاعی مزدوران سعودی شکسته شد.

البته نیروهای منصور هادی با پشتیبانی ائتلاف متجاوز سعودی از خلال حملات هوایی این ائتلاف تلاش زیادی برای جلوگیری از پیشروی های انصارالله انجام دادند؛ اما در نهایت شکست خوردند و اردوگاه ماس با همه مناطق و مواضع و ارتفاعات آن به کنترل انصارالله درآمد.

به گزارش منابع مربوطه، نیروهای صنعا همچنان در تلاش برای پیشروی به سمت منطقه الدشوشة مشرف بر  اردوگاه «صحن الجن» و «تداویل» هستند  و در صورت سیطره بر این دو اردوگاه  گام اصلی انصارالله برای آزادسازی کامل مارب برداشته شده است.

منابع محلی درباره جزئیات عملیات سیطره بر اردوگاه ماس اعلام کردند که این اردوگاه برای آموزش نیروهای منصور هادی استفاده می‌شد و از آنجایی که معمولاً عملیاتهای انصارالله با پوشش رسانه ای انجام نمی شود جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

در همین زمینه «احمد العلیی» وزیر گردشگری در دولت نجات یمن تاکید کرد که پس از بیش از ۶ سال قتل و جنایت چاره‌ای نداریم که مارب را با زور اسلحه پس بگیریم.   مناطق اشغال شده یمن همواره مورد تجاوز و انواع جنایت های ائتلاف متجاوز سعودی قرار می گیرد، بنابراین آزادسازی آنها وظیفه ملی ماست.

در همین راستا «محمد عباس» کارشناس نظامی معتقد است که بازپس‌گیری اردوگاه ماس یک ضربه شدید به ائتلاف متجاوز سعودی که در تلاش برای تهدید صنعا است، بود.   همچنین ائتلاف جنگی عربستان دیگر بانک هدفی در مارب ندارد؛ بنابراین تلاش می کند با بمباران مواضع غیرنظامی، یمنی ها را تحت فشار قرار دهد.

این کارشناس نظامی تاکید کرد که مقاومت نیروهای انصارالله برای آزادسازی مناطق اشغال شده به ویژه در مارب به دلیل اهمیت نظامی و سیاسی و اقتصادی این شهر پیش از پایان دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا تشدید خواهد شد.

علاوه بر آن قبایل یمنی در مارب در سایه پیشروی های انصارالله به سمت این شهر کاملا در امنیت قرار داشته و به تدریج از صفوف مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی خارج شده و به آغوش وطن بازمی‌گردند.

سرتیپ «عابد الثور» کارشناس امور نظامی  در رابطه با تحولات اخیر جبهه مارب اظهار داشت که مناطق الجوف و مارب دو جبهه اصلی هستند که ائتلاف جنگی عربستان آنها را به عنوان مرکز عملیاتی خود در نظر گرفته بود. همچنین سیطره بر اردوگاه ماس توسط نیروهای انصارالله یک امتداد جغرافیایی برای رسیدن به جنوب مارب است.

وی خاطر نشان کرد که ارتش و کمیته های مردمی یمن مراکزی در اختیار دارند که می‌تواند تحرک جنگنده‌های ائتلاف تجاوز سعودی را تحت نظر بگیرد.

پنجشنبه گذشته بسیاری از نیروهای منصور هادی تحت حمایت جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی در درگیری‌های خشونت‌آمیز با نیروهای صنعا در شمال استان مارب کشته شدند. روز چهارشنبه نیز منابع وابسته به نیروهای منصور هادی گزارش دادند که عربستان سعودی تجهیزات سنگین خود را به دلیل ترس از سیطره انصارالله بر آنها از مارب بیرون کشیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    57 0
    کار عرعرستان تمومه
    • IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      13 0
      ایوول شیرمردان یمنی چطورمزدوران یهودی وهابی را تار ومار میکنه. انشالله تاسال دیگه این ماه نوددرصدیمن به آغوش صنعا برمیگرده.. درودبرانصارالله
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      8 0
      باید به عربستان حمله کنند و شهرهای آن را به تلافی چند سال زجر و سختی غارت کنند
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
      0 0
      احسنت افرین
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    32 0
    الله أکبر و لله الحمد
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    31 0
    شجاعت هم در برابر اراده رزمندگان انصار الله شرمنده است مردمی که از زمین وهوا ودریا در محاصره است اما با ایمان به وعده الهی درمقابل بزرگترین ماشین جنگی دنیا ایستاده وانها را در بهت وحیرت فرو می برند ((انصار الله لشکر مخلص خدا)
    • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      17 0
      البته کمک های محور مقاومت همیشه جریان داشته است. هر وقت که اسرائیل توانست نوار غزه را کاملا محاصره کند سعودی ها هم می توانند یمن را محاصره کنند.
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    18 0
    و دعا . مرزداران را با دعای مرزداران پشتیبان باشیم . صوت و متن با جستجو در اختیار .
  • IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    24 0
    5 سال پیش و هنگام شروع نبرد در یمن وقتی که برخی کاربران از شکست های پی در پی انصارالله و دولت صنعا میگفتند و سقوط آنها را پیش بینی می کردند نوشتم که جغرافیا عامل تعیین کننده در نبرد نیست. در جریان انقلاب اکتبر نیروهای سفید عملا همه کشور روسیه و اوکراین و بلاروس را گرفته بودند و فقط مسکو و پتروگراد برای نیروهای سرخ و بلشویک ها مانده بود. اما سه سال بعد نیروهای سفید در کریمه محصور شده بودند. الان هم انصار الله و ارتش یمن در حال باز پس گرفتن جغرافیا هستند. دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    14 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم بعدد ما احاط به علمک
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    7 0
    ماشاالله الحق و انصاف که شایسته به دوش گرفتن بارهای بزرگ و سنگین در آخرالزمانند دمتون گرم
  • یک ایرانی IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    7 0
    دست مریزاد برادران ما، در یمن.
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    4 0
    باید سریع مارب سقوط و تا قبل اعلام پیروزی رسمی کودتا در امریکا باید تا بهمن جبهه تعز پیشروی داشته باشد خصوصا پادگان خالد ازاد شده باشد
  • Mjp IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    9 0
    ایوول شیرمردان یمنی چطورمزدوران یهودی وهابی را تار ومار میکنه. انشالله تاسال دیگه این ماه نوددرصدیمن به آغوش صنعا برمیگرده.. درودبرانصارالله
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    4 0
    ایوول شیرمردان یمنی چطورمزدوران یهودی وهابی را تار ومار میکنه. انشالله تاسال دیگه این ماه نوددرصدیمن به آغوش صنعا برمیگرده.. درودبرانصارالله
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    4 0
    الله أكبر الموت لأمريكا الموت لإسرائيل اللعنة علی اليهود النصر للإسلام
  • جان فدای یمانی IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    1 0
    نصرا من الله و فتح قریب
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
    0 0
    احسنت افرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس