۲ روز در کرمان عزای عمومی اعلام شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار کرمان در پی رحلت آیت‌الله سید یحیی جعفری در پیام مشترکی یکشنبه و دوشنبه هفته جاری دوم و سوم آذرماه ۹۹ را در کرمان عزای عمومی اعلام کردند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی و علی زینی وند در پی رحلت نماینده پیشین ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با صدور پیامی از مقام ارزشمند ایشان تجلیل کرده و رحلت وی را تسلیت گفتند.

در متن پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه و استاندار کرمان آمده است: ارتحال عالم جلیل القدر  و متقی، حضرت آیت‌الله سید یحیی جعفری موجب تأسف و تالم بسیار شد و فقدان این عالم گرانمایه که سالیان پربرکت عمر شریفشان در اکتساب علم و تقوا و ورع و خدمت به اسلام و انقلاب و حوزه‌های علمیه صرف شد، مصیبتی جبران‌ناپذیر است.

این پیام می افزاید، حضرت آیت‌الله سید یحیی جعفری در مقام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، منشأ خدمات، برکات و وحدت برای مردم مؤمن و خداجوی این استان بود.

امام جمعه و استاندار کرمان در ادامه این پیام آورده اند، ضمن تسلیت این ضایعه دردناک به آستان مقدس حضرت ولی‌عصر (عج) ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری، مدظله العالی، بیت مکرم، حوزه‌های علمیه، مردم استان کرمان و عموم علاقه مندان به ایشان، علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه الهی را برای آن فقید سعید از درگاه خداوند سبحان مسئلت نموده، یکشنبه و دوشنبه دوم و سوم آذر ماه را در راستای تجلیل و تکریم آن عالم گرانقدر در استان کرمان عزای عمومی اعلام می نمائیم.

به گزارش مشرق، مراسم تشییع آیت الله سید یحیی جعفری روز دوشنبه از مصلای کرمان و به صورت خودرویی تا گلزار شهدای کرمان تشییع خواهد شد.

این گزارش می افزاید: پیکر مرحوم جعفری در قطعه مربوط به والدین شهدا و در کنار همسر و فرزند مرحومش آرام خواهد یافت.

مرحوم جعفری حدود چهار دهه به عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان بود و به دلیل ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری خاصی که داشت، همواره مورد اعتماد و احترام گروه‌های مختلف در استان قرار داشت.

وی در  سال ۹۶ آرام و باطمانینه از مسئولیت خود کناره‌گیری کرد و استعفای وی با مخالفت گسترده از سوی مردم و شخصیت‌ها روبه‌رو شد. با این حال، او برای همیشه این مسئولیت را ترک کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • محمدبهرامى بلوچ IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    إنا لله وإنا إله راجعون علماء فكر وانديشه مسلمانان براى بهترزيستن هستند وهميشه عزت وحدت شكوفايى زيرساخت هاى بشريت را مديون علماى اسلام ومقام معظم وهبرى وسپاه پاسداران خدوم هستيم
  • میثم IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    69 44
    خدایش بیامرزد سید عزیز را.
  • GB ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    خداوند تمام علمای اسلام را قرین رحمت بفرماید
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    41 26
    روحش شاد و راهش پر روهرو باد
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    40 27
    خدا رحمتشون کنه انشاءالله
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    39 27
    انا لله و انا الیه راجعون
  • جاسم IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    21 29
    ایشان مرجع تقلید بسیاری از کرمانی ها بودند.
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    30 26
    مرحوم آقای سید یحیی جعفری بزرگوار از ابتدای انقلاب حتی پس از اسنعفا در تمام صحنه های مربوط به انقلاب و نظام همواره بعنوان استوانه ای که همه. مردم . شخصیت های حکومتی و غیر حکومتی به او احترام گذارده و نظرات صائبش ربگوش جان میسپردند . او یار مطمئن و مورد احترام سردار دلها حاج قاسم عزیز در زمان دفاع مقدس و بعد بود . اینگونه بگویم همه متعلقین و معتقدین به گروه های مختلف سیاسی فعال در استان وی را قبول داشته و نظرات او را به احترام برای حفظ وحدت در سایه نظام و رهبری امامین انقلاب می پذیرفتند . و سنگ بنائی بود که شخصیت های مختلف سیاسی ضمن احترام نظرات مختلف خود را بیان می نمودند . در گردهم آئی های تشکیل شده از جمله توسط شهید حاج قاسم که سالانه صورت میگرفت حضور میافتند و انس و الفتی برگرفته از همین تجمعات شکل گرفته و امیدواریم توسط دیگر شخصیت های بزرگوار ادامه یابد که برای استان و کشور بسیار موثر و مفید میباشد . درگذشت امام جمعه سابق کرمان بعد از شهادت سردار بزرگوارمان باعث شد کرمان از وجود بزرگترهای مورد احترام همگان محروم شود . باز هم امیدواریم به تاسی از آن بزرگواران دیگران راه آنها را ادامه دهند و موجب شادی روح آن بزرگواران که همیشه قصد و عزمشان وحدت در استان و رسیدگی به حل مشکلات مردم و استان میبود شود و همچنین دلگرمی بمردم که همچنان امیدوار باینکه هسته نیروهای فعال و تاثیر گذار در روند اعتلای اهداف انقلاب از جمله رسیدگی و حل مشکلات و معضلات و آبادانی و پیشرفت و قابل اعتنا و افتخار در خدمت بمردم و کشور همچنان پویا و فعال باشند . رحلت این عالم جلیل القدر را بمردم شریف استان کرمان و خانواده و بستگان محترم ایشان تسلیت و تعزیت عرض نموده و غفران واسعه از محضر خداوند رحمان خواستاریم .
    • افتخار AU ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      11 8
      با تشکر از این متن در باره مرحوم جعفری . ایران انقلابی چند امام جمعه بسیار محبوب عامه مردم و تاثیر گذار داشت که اکنون مرحوم شده اند. شهید صدوقی یزد، شهید قاضی تبریز، شهید دستغیب شیراز، شهید مدنی همدان، مرحوم ایت اللهی لار، شهید هاشمی نژاد، و اکنون مرحوم جعفری که همگی مصداق شایسته این بیت سعدی علیه الرحمه هستند: از شمار چشم یک تن کم وز شمار خرد هزاران بیش
    • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      0 0
      شهید آیت الله مدنی تبریز
  • علی IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    11 9
    خداوند قرین رحمتش بدارد
  • محمد IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    32 20
    سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز/ مرده آن است که نامش به نکویی نبرند/ رحمة الله علیه
  • بامداد IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    13 10
    در ساده زیستی ایشان نمونه بودند
  • محمد FR ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    12 11
    روحشان شاد.
  • نادر IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    8 6
    خدایش رحمت کند . در زمانی که ایشان امام جمعه بودند چند بار ایشان را در حال خرید مایحتاج روزمره در مغازه ها دیدم کاملا" بی تکلف و بدون هیچگونه تشریفات و محافظ . مسئولین و بویژه روحانیت ازرفتار ایشان سرمشق بگیرند .
  • علی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    7 5
    خدا رحمت کنه ایشان و برادر مرحوم شان سید احمد جعفری
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    5 0
    خدا امام جمعه عزیز ما رو هم نشین شهدا و اولیا قرار بده انشاءالله
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    انشاالله درجوار رحمت حق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس