ملک زاده

وقتی از رضا ملک زاده سخن می‌گوییم، از یک فرد حرف نمی‌زنیم. ملک‌زاده نماد یک تفکر و یک شبکه ذینفوذ و قدرتمند در حوزه بهداشت و درمان است که باید همواره در راس قدرت باشند.

سرویس سیاست مشرق- درست در آستانه‌ی شروع محدودیت‌های سختگیرانه و شدید کرونایی در کشور، در شامگاه روز جمعه (30 آبان)، نامه‌هایی از دو مدیر وزارت بهداشت، یعنی رضا ملک‌زاده (معاون تحقیقات و فناوری) و علی نوبخت (دبیر شورای مشورتی بیماری کرونا) منتشر شد که در آن به بهانه اظهارات وزیر بهداشت در اصفهان استعفای خود را اعلام کردند.

سعید نمکی در جلسه ستاد دانشگاهی کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان(29 آبان)  به شدت به بخش تحقیقات پزشکی و سلامت کشور انتقاد کرده بود و گفت:

" معتقدم تحقیقات کاربردی در حوزه سلامت در کشور نداریم گفت: تا زمانی که تحقیقات کشور، مقاله‌محور باشد، تحقیقات راهگشای مشکلات کشور نخواهد بود و هیچ وزیر بهداشتی نمی‌تواند برای آینده کشور از این تحقیقات بهره‌ای ببرد. "

وزیر بهداشت تاکید کرد:

"در تمام دنیا منابع را در بخش تحقیقاتی صرف می‌کنند که نتیجه آن، راهکاری برای گشودن گرهی از نظام ارائه خدمت باشد. نظام تحقیقاتی دانشگاهی کشور در این راستا چه کرده است؟...در مورد کووید- ۱۹، یک مدل به بنده بدهید که پیش‌بینی‌ها درست بوده باشد. حتی یکی از پیش بینی‌ها هم درست نبوده است. ۹۸ درصد از تحقیقات در نظام سلامت، صرف انتشار مقالات در فلان مجلات می‌شود که به کار نمی‌آید. "

رضا ملک‌زاده

این انتقادات تند وزیر بهداشت، صراحتا متوجه معاون تحقیقات وزارتخانه بود که عملکرد او دست‌کم در حوزه مقابله با کرونا، امروز دیگر بر مردم عادی هم آشکار است، چرا که بعد از گذشت حدود 9 ماه از اعلام رسمی ورود کرونا به کشور، همچنان عصاره و چکیده آن‌چه از بخش تحقیقات وزارت بهداشت برای مقابله با این بیماری بیرون آمده، صرفا توصیه به ماسک زدن و شستن دست‌ها و رعایت «فاصله اجتماعی» است که با اسم «شیوه‌نامه‌های بهداشتی» امروز به گوش همه آشناست.

این در حالی است که وقتی شیوع ویروس به این درجه رسیده که همه کشور آلوده به ویروس است، دیگر منطقی نیست که همه‌ی بار توصیه‌ها به سمت مردم برای «آلوده نشدن» و رعایت مسایلی چون ماسک زدن باشد، بلکه از بخش تحقیقات تشکیلات بهداشت و درمان کشور انتظار می‌رود که بعد از 9 ماه، راه‌حل‌های عملی برای درمان و کاستن از آثار بیماری در مبتلایان ارایه دهد، که در این زمینه عملکرد جناب ملک‌زاده و دوستان تقریبا «هیچ» بوده است.

مشرق در 30 مهرماه، در گزارشی به خبری که ملک‌زاده مفتخرانه اعلام کرده بود، واکنش نشان داد و سوالاتی را مطرح کرد که دامنه این سوالات به نمایندگان مجلس و مسوولان کشور هم رسید که ماهیت خبری که ملک‌زاده به عنوان «دستاورد» مطرح کرده بود، چیست.

ملک‌زاده اعلام کرد که دست‌کم 3000 بیمار کرونایی در ایران، در طرح «کارآزمایی بالینی» سازمان جهانی بهداشت شرکت داده شدند که در آن داروهایی با آثار نامشخص و تایید نشده روی بیماران امتحان می شود!

پرسش اصلی این بود که چرا درباره‌ی چنین طرحی، که در آن پای آزمایش‌های حساس روی بیماران ایرانی مطرح بوده، پیش از شروع آن اطلاع‌رسانی نشده است؟ آیا به بیماران درباره این کارآزمایی و داروهایی که به ایشان تزریق می شده و نامعلوم بودن اثرات آن، اطلاع‌رسانی شده بود؟ روی چه حسابی به سازمان بهداشت جهانی که تحت سلطه شرکت‌های صهیونیستی چون راکفلر است و یکی از بزرگ‌ترین اسپانسرهای مالی آن، یعنی بیل گیتس، چند نوبت گفته که جمعیت جهان بسیار زیاد شده و باید آن را کم کرد، اعتماد شده است؟ خروجی این آزمایش‌ها در یافتن راهکار درمانی برای مردم ایران چه بوده است؟ چرا اعلام اجرای این طرح، همزمان شد با طغیان آمار ابتلا و قربانیان کرونا از نیمه دوم مهرماه؟

گزارش مشرق را این‌جا بخوانید:

ایران شاگرد اول همکاری با سازمان جهانی بهداشت/ چرا کرونا در ایران روزانه صدها قربانی می‌گیرد!؟

واقعیت آن است که مقامات وزارت بهداشت، از جمله ملک زاده و شرکای او، همواره اصرار داشته‌اند که تنها عامل طغیان کرونا و کشتار عجیب آن از جمعیت ایران (که با جمعیت 85 میلیونی و سیستم بهداشت و درمان بسیار پیشرفته‌تر، تقریبا برابر با آمار کشته‌های کشور هند با سیستم بهداشت بسیار عقب‌مانده‌تر و جمعیت یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیونی است) با شروع پاییز، صرفا «رعایت نکردن» مردم است.

این در حالی است که در اسفندماه سال گذشته که از اعلام رسمی ورود کوید 19 به ایران تازه چند هفته می گذشت، هنوز برای خود مقامات وزارت بهداشت اثربخش بودن «ماسک» برای مقابله با آلودگی کوید 19، ثابت نشده بود و حتی چندباری توصیه شد که مردم عادی اصلا ماسک نزنند و فقط پرسنل بخش‌های قرنطینه کرونا در مراکز درمانی باید ماسک بزنند.

در اسفندماه، هوا از مهرماه هم سردتر بوده و مردم هنوز  عمدتا ماسک نمی زدند و اتوبوس‌ها و قطارهای مترو، پر از مسافرانی بود که بر اساس توصیه‌های مقامات بهداشتی، ماسک به صورت نمی زدند. با این‌حال، میزان ابتلا و تعداد قربانیان اسفندماه اصلا قابل مقایسه با آمار حیرت آور پاییز نیست. منطق و محاسبه ساده ایجاب می کند که فکر کنیم در این جهش حیرت‌آور آمار، عوامل دیگری هم دخیل بوده است.

ماجرای تبدیل ایران به یک آزمایشگاه بزرگ برای سازمان بهداشت جهانی و تبدیل مردم به «کیس آزمایشگاهی»، توسط یک تیم ذیتفوذ و قدرتمند در تشکیلات درمانی کشور، به ناگهان به سوال و ابهام ذهنی بسیاری از فعالان سیاسی و اهل رسانه و مردم تبدیل شد و البته ملک زاده، به عنوان مسوول مستقیم تحقیقات پزشکی و درمانی کشور، اصولا مردم و مسوولان را قابل نمی دانست که توضیحی درباره آن پروژه‌ی مبهم و مشکوک ارایه دهد. تا این که دکتر ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، در یکی از جلسات توضیحی که در ایام اوج‌گیری تلفات کرونا در آبان‌ماه در تلویزیون حاضر شد، در توضیح دلایل طغیان آماری کوید 19، به شیوع پدیده «پلی فارماسی» در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور صحه گذاشت و ان را یکی از دلایل تلفات بالای بیماران کرونایی در ایران معرفی کرد.

تعریف علمی «پلی فارماسی» به شرح زیر است:

" مصرف همزمان بیش از یک دارو (پلی فارماسی) با واکنشهای نامطلوب دارویی، خطاهای درمانی، افزایش خطر بستری شدن و افزایش هزینه های درمانی همراه است. بخصوص وقتی تعداد اقلام دارو بیش از چهار باشد افزایش خطر قابل ملاحظه است. "

به عبارت دیگر، جانشین وزیر بهداشت تایید کرد که در مراکز درمانی ما، چندین دارو با آثار نامشخص روی بیماران آزمایش می شود که تبعات بسیار خطرناکی برای بیماران دارد.

کمی بعدتر، رییس جمهور پیشین، محمود احمدی نژاد، در مصاحبه‌ای مدعی شد که در یک مورد، یک «مقام مسوول» با سازمان بهداشت جهانی قراردادی امضا کرده که داروهای با عوارض نامشخص را روی 3500 بیمار  کرونایی ایرانی آزمایش کند و بابت این قرارداد، پول هم گرفته است!

این ادعای بزرگ دو حالت دارد: یا خبر اعلام شده توسط رییس جمهور پیشین کذب است، که ما تاکنون تکذیبیه‌ای از مقامات مسوول و معاونت تحقیقات وزارت بهداشت نشنیدیم، یا این که ریشه در واقعیت دارد که این عین «خیانت» علیه ملت ایران است.

از سوی دیگر، چندی پیش، در حالی که یکی از مسوولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در توئیتی اعلام کرد که 3 پلتفرم واکسن ساخت مجموعه‌های این ستاد و در مجموع 8 پلتفرم ایرانی واکسن کرونا در سازمان بهداشت جهانی ثبت شده‌اند و ایران جزو کشورهای پیشرو در ساخت واکسن خواهد بود و از سوی دیگر، کیانوش جهانپور، معاون وزارت بهداشت هم در توئیتی همین مساله را تایید کرد، اظهارات رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات وزارت بهداشت تلویحا این ادعاها را زیر سوال برد!

رضا ملک‌زاده، معاون فناوری و تحقیقات وزیر بهداشت ایران، گفته بود «برخی زیرساخت‌های لازم» برای ساخت واکسن کرونا را نداریم، ولی «دانش ساخت» این واکسن را داریم.

نکته بسیار مهم در اظهارات ملک‌زاده آن‌جا بود که او روز جمعه، ‌ ۲۳ آبان، در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا با اشاره به ساخت واکسن کرونا توسط شرکت آمریکایی فایزر گفت که در صورت «تایید نهایی» این واکسن که از «تکنولوژی بسیار بالایی» برخوردار است، «انسان می‌تواند بر بیماری کووید ۱۹ غلبه پیدا کند.»

آقای ملک‌زاده همچنین گفته است که در ایران روند تولید واکسن «هنوز وارد مرحله کارآزمایی بالینی انسانی» نشده است. این اظهارات ملک‌زاده مورد استقبال رسانه‌های ضدانقلاب قرار گرفت.

این تخطئه توان داخلی و «ایمان» عجیب ملک‌زاده (و همفکران و حامیان و همپیمانان او) به سازمان بهداشت جهانی و «واکسن آمریکایی»، البته در یک حوزه بسیار حساس و کاربردی دیگر هم خود را به رخ کشیده است.

در حالی کشور چین، به عنوان جایی که شیوع و ابتلای کوید 19 از آن شروع شد، با تکیه بر توان و ظرفیت «طب سنتی چینی»، توانست به نحوی عجیب این بیماری را در کشور یک میلیارد و نیمی کنترل کند، و در حالی که ایران در کنار چین و چند کشور محدود دیگر، دارای گنیجنه‌ای دیرپا و قدیمی از حکمت و دانش طب سنتی است، آقای ملک‌زاده مهم‌ترین و موثرترین نیروی تشکیلات درمانی در تقابل و حتی خصومت با کاربرد طب سنتی ایرانی در کنترل و مهار ویروس کوید 19 بوده است.

در حالی که دست‌کم چندین نمونه از داروهای حاصل از طب سنتی با پایه گیاهی، در کشور آثار مثبت و موثر خود را در افزایش مقاومت بدن و کاهش آثار بیماری و  کاهش طول درمان کرونا در آزمایش‌های متعدد ثابت کرده‌اند و حتی کد اخلاقی از همین وزرات بهداشت گرفته‌اند و ده‌ها و صدها هزار نفر از مردم از این محصولات استفاده کرده و جواب گرفته‌اند، ملک زاده در خصومتی عیان و آشکار حاضر نبود هیچ‌کدام از این داروهای گیاهی را در معاونت تحقیقات تایید کند تا دست‌کم به صورت بالینی(به صورت همان پروژه‌های سازمان بهداشت جهانی که ایشان بی مهابا می پذیرفت و به اجرا درمی آورد) مورد آزمایش قرار گیرد.

البته وقتی از رضا ملک زاده» سخن می گوییم، از یک فرد حرف نمی زنیم. ملک‌زاده‌ها، نماد و اصصلاحا پیشانی یک تفکر و یک شبکه ذینفوذ و قدرتمند در حوزه بهداشت و درمان هستند که به نمایندگی از آن شبکه، به نحوی عجیب باید همواره در وزارت بهداشت مسوولیت داشته باشند و اصطلاحا «خوش نشین» همیشگی معاونت‌های مهم هستند. این «معاونان» ذینفوذ که معمولا با تغییر دولت‌ها تغییر نمی کنند و نفوذ و قدرتی ظاهرا مهار نشدنی دارند و وزارت‌خانه‌ها و تشکیلات دولتی را از پشت‌پرده اداره می کنند.

در دیرپایی و قدمت رضا ملک‌زاده باید بگوییم او از دوران دولت میرحسین موسوی در دهه 60 در تشکیلات درمانی کشور مسوولیت داشت. او از سال ۱۳۶۶ با مشارکت دانشگاه‌های علوم پزشکی و تخصیص صدها میلیارد بودجه  بر روی جمعیت ۲۰۰ هزار نفری از همه نژادهای ایرانی، مطالعه‌ای تحت عنوان کوهورت پرشین  پی‌ریزی کرده است.

بر این اساس، مجموعه‌ای از ۴ مطالعه در سنین مختلف با اهداف متفاوت شامل کوهورت نوزادان، نوجوانان، سالمندان و بالغین انجام شده و در هر یک، تأثیر عوامل مختلف بر بیماری‌های آن گروه سنی اطلاعات جمع‌آوری، طبقه‌بندی و در اختیار بیگانگان قرار داده شده است.

بنابراین اگر در ویروس کرونایی که در ایران شیوع پیدا کرده جهشی پیدا شود یا ایرانیان نسبت به این بیماری و دیگر بیماری‌ها آسیب‌پذیرتر باشند، جای تعجب نیست، عجیب‌تر این که ایشان در طول سالیان گذشته ثابت کرده عملاً مخالف سرسخت اجرایی شدن بندهای ۱۲ و ۱۴ ابلاغیه سیاست‌های کلی نظام بهداشت از سوی مقام معظم رهبری می‌باشد، یعنی بندهایی که مقام معظم رهبری خواستار توجه به طب ایرانی اسلامی و خروج از سلطه سازمان بهداشت جهانی شده‌اند!

اما آقای ملک زاده «افتخارات» دیگری هم در کارنامه دیرپای خود دارد. او وزیر بهداشت دولت اول هاشمی رفسنجانی(69 تا 72) بوده است. این مقطع، شروع احیای برنامه «تحدید نسل» زیر پرچم «تنظیم خانواده» در جمهوری اسلامی بود که امروز منحر به فاجعه‌ای در حوزه جمعیتی ایران شده و ایران را در رتبه اول کاهش نرخ رشد در جهان قرار داده است! بنا بر تخمین‌ها، تا 20 سال آینده، با این روند فعلی، نرخ رشد جمعیت کشور، صفر می شود و ایران تبدیل به یکی از سالخورده‌ترین کشورهای دنیا می گردد.

بذر این درخت مسموم، در همان سال‌هایی کاشته شد که آقای ملک زاده وزیر بهداشت بود و یکی از پیگیرترین افراد در اجرای این سیاست نادرست و ویرانگر. درباره این مساله، در گزارشی دیگر حرف خواهیم زد.

آقای ملک‌زاده، که پزشک مورد تایید شخص آقای روحانی است و مشورت‌های اشتباه درباره کرونا (از جمله نظریه مضحک «ایمنی گله‌ای» ) هم مستقیما توسط شخص او به رییس جمهور منتقل شده، مستظهر به حمایت‌های‌ همیشگی شبکه حامیان، از این نفوذ دیرپا و ریشه‌دار خود سوء استفاده علمی و مادی زیادی صورت داده است.

او که از سوی جبهه رسانه‌ای حامیان دولت، به عنوان «نخبه» و «نابغه» پزشکی تبلیغ می شود، همواره میل وافری به رزومه‌سازی برای خود داشته و به جای آن که از امکانات و تشکیلات مهم تحت اختیار خود، استفاده کاربردی جهت کاستن از آلام مردم بزرگ و صبور ایران داشته باشد، مجموعه تحت امر خود را به خط تولید «مقاله» تبدیل کرده که هیچ، تاکید می کنیم هیچ، خروجی جهت مقابله درمانی با کرونا نداشته است.

طبق داده‌های سامانه علم‌سنجی اعضای هیات‌علمی وزارت‌بهداشت، نام دکتر رضا ملک‌زاده در ۵سال اخیر به ترتیب در ۸۰، ۹۸، ۹۱، ۷۷ و ۸۶ مقاله به عنوان یکی از نویسندگان درج شده؛ یعنی بین سال‌های ۹۳ تا ۹۸ و درست در زمانیکه معاون وزارتخانه بوده هر ۴روز یک مقاله علمی منتشر کرده است!

شاید در زمینه سوء عملکرد و سوء مدیریت و پی‌جویی منافع شخصی در کارنامه ملک‌زاده در معاونت تحقیقات، اظهارات چهره‌ای  از بدنه بهداشت و درمان کشور و یکی از اساتید مبرز علوم پزشکی، به خوبی گویای امر باشد. دکتر سیدموید علویان، استاد دانشگاه و دانشمند برتر منتخب فرهنگستان علوم پزشکی کشور، در نامه به دکتر سعید نمکی، ابعادی تکان‌دهنده از کارنامه آقای ملک‌زاده را فاش کرد. علویان نوشت:

" اینجانب به عنوان یک عضو کوچک علمی و فعال در حوزه سلامت مهمترین چالشهای موجود را در عرصه پژوهش خدمت حضرتعالی قبلا مکاتبه کرده بودم ولی متاسفانه به دلایلی پیگیری نشد. از جمله مهمترین مواردی که قبلا به نمایندگی از محققین کشور به استحضار جنابعالی رسانیده بودیم موارد زیر حایز اهمیت میباشند:

١. بحث شفاف نبودن بودجه های تحقیقاتی نیماد و عدم توزیع عادلانه بودجه های پژوهشی در کشور و

٢. بحث تصدی همزمان دو شغل از سوی برخی مسوولین و تضاد منافع و تاسیس شرکت های دارویی و رانت در فروش داروی مایجتاج مردم

٣. بحث اعلام ایمنی گله ای به عنوان یک سیاست اشتباه در کنترل کرونا که منجر به مرگ بسیاری از ایرانیان تا امروز شده است

۴. عدم مشخص بودن جهت گیری تحقیقات کرونا و عدم پیگیری اولویتهای مهم در پاسخ به سوالات مهم اپیدمیولوژیک و تمرکز بر کارازمایی های بالینی و عدم توجه به لزوم ملحق شدن به طرحهای تحقیقاتی در زمینه واکسن با کشورهای اروپایی و امریکایی و چین و روسیه. این کوتاهی در عدم ملحق شدن به طرحهای تحقیقاتی جهانی در واکسن کرونا و تمرکز بر افزایش مطالعات کازمایی بالینی یک اشتباه تاریخی است و باید پیگیری حقوقی شود.

5.بحث عدم توجه به اخلاق در پژوهش های صورت گرفته در مراکز وابسته به معاونت تحقیقات و ایجاد الگوی نامناسب مبارزه با تقلب در بین پژوهشگران کشور به ویژه معضلاتی مانند فضاحت علمی خروج 67 مقاله از نیچر

6. ایجاد شرایط نامتعارف و بسیار پیچیده برای ارزشیابی اعضا هیات علمی و دانشجویان کشور و توجه به کمیت علم و H index بجای تحقیقات کاربردی..."

دکتر علویان در انتهای نامه به بحث «تضاد منافع در شرکت های دارویی وابسته» اشاره می کند و از دارویی به نام «سووداک» و آسیب‌هایی که تحت نام داروی موثر در درمان کوید 19 به مردم زده است، نام می برد. داروی سووداک، محصول شرکتی به نام «روژان دارو» است. متاسفانه طبق بررسی بعمل آمده آقای دکتر رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری (از 1392 تاکنون) همزمان با مسوولیت خطیر خود در این سمت کلیدی، و طبق روزنامه رسمی ذیل از سال 1392 تا سال 1397 به عنوان سهامدار و رییس هیات مدیره شرکت روژان دارو (سهامی خاص) مشغول به فعالیت همزمان بوده اند!

شاید تشکیل کمیته‌ای برای بررسی دقیق عملکرد «معاونت تحقیقات و فناوری» وزارت بهداشت با دستور دکتر نمکی، جزییات بیشتر و دقیق‌تری که به سلامت و اعتماد مردم ایران صورت گرفته است، روشن سازد.

اما نکته‌ای که به عنوان نکته پایانی این مقال باید به آن اشاره کنیم، بسیار مهم و آشکارکننده بسیاری از مسایل پشت‌پرده است.

همزمان با انتشار نامه استعفای ملک‌زاده، به ناگهان توپخانه تبلیغاتی جریان‌های حامی دولت و اصلاح طلبان در تخریب شخص وزیر بهداشت و مدح و تحسین ملک‌زاده به راه افتاده است.

در این کارزار تبلیغاتی، به چهره‌هایی آشنا برمی‌خوریم که سوابق طولانی در فتنه‌گری ضدامنیتی و محکومیت بابت سوابق ضدامنیتی خود دارند. از عباس عبدی (که از سوابق درخشان او جاسوسی و انتقال اطلاعات نظامی حساس به بیگانگان در دهه 80 است) تا عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات و عضو ستاد مدیریت فتنه 88، دیده می‌شود.

همچنان‌ که ظرفیت دار و دسته‌های سایبری نزدیک به فلان نهاد دولتی و بهمان وزارتخانه نیز پای کار آمده‌اند. همه این قراین، نشان از ان دارد که با یک «شبکه» گسترده، ذینفوذ و قدرتمند مواجهیم که برای مطامع سیاسی خود حاضرند با جان مردم ایران هم معامله کنند و کار آن از عناد با جریان رقیبف به عناد با ملت ایران و دشمنی با منافع ملی رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 219
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 174
  • محمد عظیمی گندمانی IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    این دشمنان داخلی را به میز محاگمه بکشید.#محاکمه_کنید
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      103 1
      دولت باید برکنار و بدلیل بکار گیری چنین مدیرانی محاکمه شود واقعا کشور ما مسخره است اگه یه فرد عادی در جامعه بدلیل فشار زندگی از مسولین مملکت انتقادکنه باهاش برخورد میشه ولی مسولین مملکت کل مملکت را بر باد داده اند خبری نیست انگار مملکت ملک شخصی شده
    • IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      3 54
      جان؟
    • پسر IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      63 1
      موافقم بشدت
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      67 2
      موافقم
    • IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      2 75
      مخالفم
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      94 50
      رضا ملک زاده از اعضای ارشد حزب کارگزاران است. کمتر نام او به عنوان یک سیاستمدار شنیده شده است، اما آنقدر در حزب کارگزاران نفوذ دارد که چندی پیش حسین مرعشی سخنگوی حزب او را یکی از گزینه‌های احتمالی کارگزاران برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ معرفی کرد... این بزرگترین دلیل بر عدم صلاحیت و کفایت پزشکی و علمی دکتر ملک زاده که همیشه مدیر بوده است میباشد ... به نظر شما همین که عضو حزب کارگزاران است کم اتهام و جرمی نیست نزد ملت شریف ایران ……!
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      84 5
      پشت کننده به توان طب سنتی کشور و غربزده که تحمل تولید دارو در ایران را ندارد بیشتر استعفایش شبیه فرار است وزارت اطلاعات مواظب باشه از کشور خارج نشه باید جواب پس بده
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      41 7
      قطعا باید توسط مقام قضایی بررسی شود.
    • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      34 3
      حالا که رفته این حرفها را می زنید چرا تا حالا این مطالب را نمی گفتی؟ بقیه دولتی ها هم مقاله اماده دارند؟
    • IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      47 15
      اولین هدف ملک زاده و برادران نوبخت و جریان رسانه ای آنها، تضعیف وزیر و وزرات بهداشت بود. اکنون باید ضمن رسیدگی به پرونده ملک زاده و برادران نوبخت، از وزیر و وزارت بهداشت حمایت شود.
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      17 3
      منفی زن دوباره حمله کردن
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      36 2
      موریانه هایی که دهها سال است پایه های نظام بهداشت و سلامت کشور را خورده اند، مگر به این سادگی پا پس میکشند؟ کارتل های مافیایی مخوف دارو اگر شده 80 میلیون جمعیت کشور را سر به نیست میکنند اما از سودهای هزاران میلیاردی خود نخواهند گذشت.
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      30 0
      ای مرجع قضایی / اقدام انقلابی
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      27 1
      مافیای پزشکی بخاطر کسب سود و ثروت هرکاری میکنند از تحدید نسل ایرانیان تا تبدیل ایران به آزمایشگاه سازمان بهداشت جهانی.
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      17 3
      غربگدایان مشکل اصلی این کشور هستن پزشکان غربگدا با نسخه های امریکا و اروپا تعداد زیادی از مبتلایان به کرونا در کشور را به مرگ رساندند در حالیکه در طب سنتی و اسلامی درمان قطعی برای کرونا وجود دارد.
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      18 1
      همان دوقطبی و تقابل همیشگی خودتحقیری و خودباوری ملی. این آقا از اینکه ایران نتواند واکسن کرونا را خودش بسازد چه نفعی می برد؟
    • IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      3 6
      خب اگر این همه جرم کرده چرا از استعفاش ناراحتید؟ تازه باید استقبال کنید. چرا تا دیروز از این اتهامات خبری نبود؟!
    • موسوی IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      15 1
      همزمان با انتشار نامه استعفای ملک‌زاده، به ناگهان توپخانه تبلیغاتی جریان‌های حامی دولت و اصلاح طلبان و فتنه گران سیاسی در تخریب شخص وزیر بهداشت و مدح و تحسین ملک‌زاده به راه افتاده است. در این کارزار تبلیغاتی، به چهره‌هایی آشنا برمی‌خوریم که سوابق طولانی در فتنه‌گری ضدامنیتی و محکومیت بابت سوابق ضدامنیتی خود دارند. از عباس عبدی تا عبدالله رمضان‌زاده، سخنگوی دولت اصلاحات و عضو ستاد مدیریت فتنه 88، دیده می‌شود. این موضوع جای تأمل ندارد………
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      10 0
      موش ازمایشگاهی کردن مردم جنایتی کثیف است که کار یک انسان عادی نیست! مسئولان امنیتی قضایی یا علی
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    99 68
    خدا رو شکر استعفا داد. خدایا اینو راست میگم، بچه دو ساله ام به شدت دچار سرما خوردگی شده بود، داروی امام کاظم (ع) بهش دادم، از اون لحظه به بعد علائم بهبودی اش شروع شد و حالش روز به روز و به تدریج شروع به بهبودی گذاشت. از خیلی های دیگه هم تاثیر این دارو و کلا درمان های طب اسلامی و سنتی رو هممون شنیدیم و دیدیم.
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      22 73
      چی هست این دارو و مکانیسم اثرش چیه از کجا روند بیماری را قطع می کنه سیاست که دست تفکر امثال شما این وضع مردمه خدا به داد پزشکی بیفته که با جون مردم سر و کار داره بخواد با علف و شوید بیمارطها را درمان کنه.
    • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      4 11
      عجب!
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      46 20
      همین حرفهای بی پایه و اساس امثال شماست که باعث میشه سودجویان فرصت طلب برعلیه طب سنتی لجن پراکنی کنن. اجازه بدید تأثیر یا عدم تأثیر رو متخصصان طب سنتی تشخیص بدن، وگرنه هرکسی میتونه از راه برسه و ادعا کنه با خوردن یک چیزی مریضیش خوب شده. به جای اغراق درباره تأثیر طب سنتی، همه با هم باید برعلیه دشمنان طب سنتی یکصدا بشیم.
    • پسر IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      79 17
      کاملا درست من خودم کرونا گرفتم با داروی امام کاظم(ع)درمان شدم.حالا اونایی که تهی مغزن برن منفی بدن.
    • DE ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      53 11
      در پاسخ به پاسخ اول: سوال اینجاست که چرا این ملک زاده بعد از اثبات اثر بخشی 4 داروی طب اسلامی و سنتی، استعفا میده؟ مگر چین خودش هم بر اثر بخشی داروهای گیاهی اذعان نکرده؟ اصلا مگر بخش اعظمی از داروهای به اصطلاح مدرن امروزی، پایه گیاهی ندارند؟ آیا تسریع در درمان کرونایی ها به وسیله طب سنتی، این ملک زاده رو عصبانی کرده؟ منافع چه کسی با اثبات اثر بخشی داروهای گیاهی به خطر افتاده؟ در این روزهای سخت کرونا که وزارت بهداشت باید یکپارچه باشه و از همه روزنه های امید برای زنده نگه داشتن جان بیماران استفاده کنه، چرا اثبات داروهای طب اسلامی، امثال ملک زاده رو عصبانی کرده؟ ای کاش سیاست ما هم دست دلسوزان جان مردم بود.
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      45 7
      دقیقا، اگه یه جستجو تو اینترنت بکنید، پر است از تجربیات شخصی مبنی بر اثربخشی داروهای طب اسلامی و سنتی. سوال اینه چرا اثبات این اثر بخشی داروهای طب سنتی این همه طول کشیده؟ چرا وزارت بهداشت سریعتر اقدام نکرده تا جان مردم کمتر تو خطر باشه؟ دلیل این اهمال چیه؟
    • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      43 7
      در کشور آلمان بالای 90 درصد داروها پایه گیاهی دارند در کشور ما عده ای نمیدام برای چه هدفی شدیدا با سلامت جامعه مشکل دارند و به هیچ وجه نمیگذارند که هیچ تحقیقاتی در زمینه دارویی با منشا گیاهی صورت گیرد
    • محمد IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      39 8
      داروی امام کاظم ع ترکیب هلیله سیاه، مصطکی، شکر سلیمانی هست ، برابر مقاله های معتبر موجود این مواد یاعث تقویت سیستم ایمنی بدن میشود و حاوی انتی اکسیدان هستند. این بخش ثابت شده شاید اسرار دیگری هم داشته باشه،به هر حال درستش اینه که توسط دانشمندان آزمایش بشه ولی وزارت محترم بهداشت بدون هییییییچ دلیل علمی تکذیب می کنه!
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      18 48
      طب قدیم اگر عرضه داشت طاعون و وبا و تیفوس آبله تراخم و کچلی را درمان می کرد که طی قرون متمادی جان مردم را به صورت گر هی و گله ای ( غیر قابل قیاس با مرگهای اندک کرونایی )درمان میکرد کاهش مرگ و میر کودکان کاهش مرگ و میر مادران حین زایمان ریشه کنی فلج اطفال افزایش امید به زنگی تا مرز ۸۰ سال (در طول قرون و اعصار قبل از انقلاب صنعتی هیچگاه میانگین عمر بشر از ۳۵ سال تجاوز نکرد) همه و همه محصول پزشکی کلاسیک مدرن بوده حالا من نمی دونم این داروی امام کاظم چیه خوب این دارویی ‌ه می گید را تجاری سازی اش کنید تا پزشکان برای بیماران تجویز کنند فکر نکنم کسی مانع این کار بشه.
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      42 13
      آینده متعلق به طب اسلامی است. این رسوایی ماحصل گندکاری نفوذی‌هاست. ان‌شاءالله اگر این روند ادامه پیدا کنه شاهد جمع شدن بیماری کرونا، سرطان، دیابت و ... خواهیم بود. کاسبان مقاله هم بنشینند دو دستی بر سر بکوبند
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      19 6
      بله کاملا با داروی امام کاظم علیه السلام موافقم میتونن حتی در بارش تو نت تحقیق کنید
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      22 11
      در پاسخ به دوست عزیز که دو مورد بالاتر در مورد طاعون و وبا گفتند. اولا باید گفت شیوع این بیماری ها بیشتر به عدم رعایت بهداشت و عدم دسترسی راحت به آب و شوینده ها مربوط بود. همین الان هم اگر وبا و طاعون شیوع پیدا کنه و مردم بهداشت رو رعایت نکنند به همان میزان کشته خواهد داد، کما این که حدود 150 نفر از سال 77 تا 84 در ایران به خاطر وبا مرحوم شده اند و طب جدید کاری از پیش نبرده. دوما با همین استدلال طب جدید زیر سوال است که هنوز نتونسته دارویی برای کرونا بسازد. سوما: طب جدید چرا برای بیماری هایی مانند ایدز و ام اس و دیابت و ... درمان ندارد. ولی لا اقل من شنیدم افرادی که با طب سنتی و اسلامی این قبیل بیماری ها رو تا حدود زیادی درمان کرده اند. چهارم اینکه کسی منکر طب جدید هم نیست. این دو تا باید مکمل و به موازات هم مورد استفاده قرار گیرند.
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      19 7
      داروی امام کاظم من و خانواده ام را از مرگ حتمی کرونا نجات داد،طب اسلامی با تمام دشمنی ها پیروز خواهد شد.
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      14 6
      داروی امام کاظم و طب اسلامی من و خانواده ام را از مرگ حتمی کرونا نجات داد،کلیه اقوام،همسایه ها و...به طب اسلامی روی آوردند چون جواب گرفتن اون هم چه جوابی
    • US ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      5 8
      بله صد صد رعایت بهداشت در جلوگیری از ایجاد بیماریهای عفونی مثل وبا و طاعون موثر بوده بهداشت و پیشگیری هم بخشی از طب نوین هست ضمن اینکه آنتی بیوتیک جهت درمان این بیماریها بکار میره شما ۱۵۰ مورد مرگ با با چند ده میلیون مرگ در قرون گذشته که نسبت بالایی از جمعیت جهان بوده مقایسه می کنید الان ایدز توسط داروهای HAartدرمان میشه نرخ بقای برخی از انواع بیماران سرطانی به بالای ۱۰ سال رسیده که موفقیت چشگیری هست بیماران دیابتیک به شرط همکاری خودشون امکان کنترل قند خون تا پایان عمر را دارند ضمن اینکه قرار نیست پزشکی یه صندوق جادو داشته باشه برای همه بیماریهایی که قرارهست حتی در آینده بیایند دارو داشته باشه باید تحقیق و پژوهش بشه تا متناسب با بیماری دارو ساخته بشه
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      15 3
      رجوع به طب سنتی بهترین راهکار درمان کرونا و بسیاری دیگر از بیماری هاست.
    • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      12 1
      آقایان من خودم هفت تا از این دارو خریدم ولی نمی گم حتما این دارو یا حتما فلان حکیم می گم چرا صددرصد مخالفت می کنند چرا ما را موش آزمایشگاهی کردند چرا مثل بچه همه اطلاعات را لو می دهند
    • IR ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      11 3
      جناب ۲۲۳۹ لطفا اینقدر ملیحش نکن! پزشکی غربی الان یه صنعته که کار اصلیش کنترل مرضه و نه درمان مرض، قصد و نیت این صنعت به هیچ عنوان درمان نیست این صنعت در کنار صنایع غذا و کشاورزی و آموزش و پروش ارکان اصلی کنترل جوامعه همونطوری که ملک زاده که محصول مستقیم این صنعته از یه طرف تراریخته تبلیغ میکنه و از طرف دیگه ایران رو تبدیل به آزمایشگاه کشتار سازمان بهداشت جهانی کرده!
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    9 34
    سلام خداقوت خسته نباشید. مشرق جان «تهدید» به این شکل نوشته می‌شود.
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      40 3
      عزیزم تحدید به معنی محدود کردن درسته.
    • IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      31 3
      اگر منظور محدود کردن نسل باشد تحدید درسته. در نظر اول انسان فکر می‌کند منظور تهدید نسل است.! البته دوگزینه تقریبا یک معنا دارد محدود کردن نسل همان مهدود کردن نسل است.!
    • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      31 0
      این تحدید با اون تهدید فرق می کنه
    • مجیددلبندم IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      10 1
      مشرق شما رو نداشت گمراه می شد و نمی دونست «تحدید» رو اونجوری می نویسندخخخخ
    • IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      11 0
      در هر دوصورت نسل تحدید. تهدید می‌شود. کوچک شدن نسل یعنی تحدید. خودش تهدید است.
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      7 1
      مجید تذکر دادم به مشرق. هدفم انتقاد نبود توهم فکر کن بعد نظر بده.!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      6 0
      مشرق خداروشکر چقدر حامی داری.!!!
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      8 0
      بعضی وقتا مشرق اشتباه چاپی داره گفتم شاید این هم از اون بعضی وقتاست.!!!!!!
    • مجید IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      2 6
      خخخخ تو که سواد نداری چرا خبرهای سطح خودتو مطالعه نمیکنی
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      4 0
      مجید ثابت کردی بیسوادی اگر به جوابهایم دقت میکردی متوجه میشدی بیسواد خودتی.!
    • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      5 0
      مجید بیسواد خودتی. خخخخخخخخ
    • IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      3 0
      تهدید یا تحدید؟
    • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      7 0
      مجید سطح سواد من خیلی بالاست. موندم توبیسواد تواین سایت وزین چیکار میکنی.؟!
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      2 0
      خودتی...!!!
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      12 0
      نه اینکه کلمه تهدید پر تکراره وتحدیدکم تکرار در نظر اول فکر میکنی اشتباه شده بعد که متن را می‌خوانی می بینی تحدید درسته.!
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      0 0
      مجید هرچی گفتی به خودت گفتی.!!!!!
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    61 26
    من همیشه گفتم فراماسونر ها تو ایران همه کاره اند و خیلی فعال تر از بقیه کشورهای همسایه اند
    • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      19 14
      تنها راه نجات مملکت از دست باندهای قدرت و ثروت احمدی نژاد است والسلام
    • FR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      37 1
      چیزی به نام فراماسونری مستقل وجود ندارد عزیزم. فراماسونری یک فرقه‌ی یهودی است که هسته مرکزی‌شان 100% یهودی هستند. ولی حلقه‌های بیرونی‌شان مزدوران احمقی‌اند که بسیاری‌شان نمیدانند به چه کسی خدمت میکنند. بنابراین تا وقتی که افراد جهودی در ایران وجود داشته باشد، فرقه‌های جهودی همانند بهاییت، بابیت، فراماسونری، دراویش هم وجود خواهند داشت.
    • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      0 12
      اشتباه می کنی
  • محمد IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    40 6
    حالا اگه استعفا نمیداد نفوذی نبود
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      17 12
      نفوذی یعنی همین که اینقدر با نفاق عمیقی کار کند که تا وقتی حقیقت نفوذی بودنش افشا نشده همه فکر کنند از او دلسوزتر برای خدمت به مردم نداریم
  • IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    43 18
    نمکی ا زحمایت های رهبری تقدیر کردن و اینکه رهبری به پروتکل های ستاد گوش میدن و از مردم هم میخوان گوش بدن بر خلاف ریس جمهور و این شد که هم حزبی هایش به او حمله ور شدند. شعار این جماعت این است همه فدای اهداف حزب ،
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    25 38
    اخلاق پزشکی در ایران فاجعه است و خیلی از پزشکان خصوصا با تخصص بالا یک خود بزرگ بینی کاذبی دارند که خلقی ضد بشری است و کلا این طیف مریض را آدم حساب نمیکنند شخص آقای ملک زاده که من مدتی بیمار ایشان و تیمشان بودم تازه جزء متوسط های این گروه هستند و مثبت حساب میشوند و بهر حال بعد از بی نتیجه ماندن درمان سفر درمانی به خارج از کشور در یک کشور اروپایی داشتم پزشک معالج چه برخورد مثبتی میکرد و موقع ترک مطب مشایعت میکرد و حس رفاقت برقرار میشد تازه با وقت گذاشتن زیاد برای یک مریض/ حالا شما با این تفکری که بسیاری از جامعه پزشکی هست بزرگ شوی مسئول هم بشوی کار سخت تر میشود البته ما ممنون زحمات پزشکان فداکار هستیم حتی قشر خود برتر بین آنها هم خدمات دارند ولی اگر نیاز پزشکی مردم به این طیف نبود ارزش بالایی برایشان قائل نبودند چون ارزش گذاری انسانی جاده ای دو طرفه است و این کارنامه خوبی نیست و باید اصلاح کنند و یک ایراد دیگر هم که در این رشته حاکم است خود کم بینی است و نگاه صرف به رفرنس های خارجی هست
    • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      31 13
      پزشکان ایران تز بهترینها هستند برو خارج تا جیبت را خالی کنند و بعد بفهمی درمان یعنی چی؟
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      40 1
      آره برای همینه که تا اخرین نفس فعالیت می کنند ! خیلییییییییییییییییییییییی حقیری.
  • ابوالفضل IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    55 63
    زنده باد استاد ملک زاده
    • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      27 40
      شما؟؟؟!!!
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      28 34
      ۱۸:۴۵. به تو چه فضول ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. طرفداران دکتر ملک زاده . اوکی خواهید دید اینهمه لجن پراکنی به کجا میرسه.
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      20 17
      !ملک زاده ونادانی مثل تو !
    • IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      5 17
      ابوالفضل فضول خودتی...!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      9 6
      از طرفداران ملک زاده معلومه ملک زاده کیه.!
    • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      9 1
      چی می گی؟ زنده باد؟
    • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      2 0
      عجله کار شیطان است همه چیز طبق قانون
    • IR ۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
      0 0
      ابوالفضل هرچی گفتی به خودت گفتی.!!!!!
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    33 29
    راهکار من و خانوادم سنتی بوده هیچ داروی شیمیایی هم نخوردیم جواب هم گرفتیم از بیرون می آیم حتما آب نمک گرم قرقره می کنیم شیرداغ یا چایی می خوریم خوردن پرتغال ، نارنگی ، لیموشیرین ، هویج و ویتامین دی هم جز برنامه های ثابت روزانه و هفتگیه خودمونو هم از ترس و استرس جدا کردیم + همان ماسک و رعایت بهداشت و ضدعفونی کردن ها ، با این فرمول حتی یک مسافر و مهمان کرونایی بنابر اجبار داخل خانه داشتیم ولی هیچ یک از اعضای خانواده تا پدر و مادر 80 و 70 ساله ام کرونا نگرفت چینیا هم با همین فرمول ها نتیجه گرفتن .
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      5 4
      ویتامین دی و سی هم جز داروهای سنتیه؟
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      7 8
      این طب من درآوردیه!؟
    • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      12 0
      احسنت.
  • مراد IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    39 25
    با سلام احسنت به وزیر بهداشت، واقعا درک میکنم وزیر محترم را که با چه باندهایی در وزارت بهداشت باید بجنگد ، من خودم جنگیدم در وزارتخانه ای دیگرو تنها ماندم و ضربات سخت خوردم ولی از حق دفاع کردم و ذخیره آخرتم کردم،هنر مردان خدا صداقت است و پاکدامنی و تقوا ، ولی خدا را شکر میکنم که در مشکلات مردم بی گناه بوده و جنگیدم ، چون یک بچه بسیجی مخلص بودم ،ولی با باندهای زنجیره ای واقعا بسیار سخت است جنگیدن و آخر شما را سعی خواهند کرد همین باندها خراب کنند ولی خداوند همیشه بلاخره صبر دارد ولی عدالتش را مثل خیلیها که بد نام شدن یا ضد انقلاب فلاکت زده نشان خواهد داد، حرف حق زدید،
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    23 17
    مشرق جان مطلب عالی بود. ممنون.
  • حسين DE ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    41 50
    قبل از اينكه سر از كانادا و لاس وگاس در بياره با دست بند و پابند و دمپائى و لباس راه راه بذارينش جلوى دادگاه اين يارو جزئى از شبكه نفوذه نذاريد قسر درره.
    • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      35 8
      چند تا مشروطی هستی ؟ خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
    • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      23 7
      ۱۷:۵۷ اونایی که در میرن زبان ملایم دارن ! مثل این دکتر رو بازی نمی کنند پس الکی توهم نباف !
  • صادق IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    23 17
    لطفا تا قبل از خروج این نفوذی ها از کشور آن ها را ممنوع خروج کنید
  • -- AT ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    37 11
    سر پیری و معرکه گیری رضا ملک زاده.>وقتی بجای بکارگیری جوانان درس خوانده،خلاق و میهن دوست»پیر و پاتالهایی که سن بازنشستگی را هم رد کرده اند،بشوند مدیرکل و معاون ادارات و سازمانها...نتیجه اش این(ملک زاده) میشود.
    • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      18 12
      خیلی های دیکه هم پیرن
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      12 1
      اتفاقاً اون خیلی‌های دیگه که پیرن و همه در جایگاه اجرایی جا خوش کردن همه از یک طایفه هستند. طایفه همیشه بر سرکار و همیشه طلبکار
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    25 4
    معلوم بود که جریان خاص به دنبال انتقام از وزیر بهداشت بود. بالاخره شروع کردند، تازه کمی دیر هم شده!!!
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    22 36
    خوب شد استعفا داد. نسلشون منقرض بشه.!
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      50 28
      ندانسته علیه دکتر حرف میزنی . بااا بیا اگه قبولش ندارین درست چراااااااااااااااااااااااااااااااا ارزش کارهای خوبش رو هم نادیده می گیرین؟
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      7 6
      متن رو دقیق بخوان بعد نظر بده. 19:5
    • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      1 3
      خوبه به شرطی که خود وزیر را کله پا نکنه
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    7 4
    تحدید نسل سیاست درسنی نبود ولی تقصیر دکتر ملک زاده و ... نبود
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    17 12
    از بعضی دکترها که بیشتر خدمت کرده
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      14 3
      بیسواد مقاله رو نخوندی دو تا خیانت بزرگ کرده تحدید نسل و تبدیل ایران به آزمایشگاه سازمان بهداشت جهانی بقیه خیانتهاشم بعدا معلوم میشه
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      10 0
      روزانه میانگین 450 نفر فوتی کرونا نتیجه زحمات ایشان است !!!
  • FR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    11 4
    این فرد (رضا ملک زاده) یالان کجاست؟
  • علی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    25 25
    محاکمه اش کنید...
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      13 10
      چرا؟
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      14 5
      چرا ندارد باید بخاطر کاری کرده محاکمه شود
    • آرش IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      10 9
      به جرم ترک فعل و همکاری با سرویس های بیگانه و ده ها جرم دیگر باید محاکمه بشه.
  • مهدی IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    12 17
    نقد خوب و کاملی بود ولی دیر بهش رسیدید!
    • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      10 3
      احسنت!
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    16 15
    باید محاکمه بشه نه اینکه استعفا بده
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      4 2
      . . . . .
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    8 15
    دکتر ملک زاده در این برهه از زمان که نیاز به وحدت بین مسئولین داریم به مردم جفا کرد
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    19 26
    آقای ملک زاده را باید به جرم تشویش اذهان عموم محاکمه کرد.
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      16 7
      گم رو !
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    14 4
    با شبکه اختاپوس و وحشتناک داخلی مواجه ایم که این شاید منجر به حذف شبانه وزیر توسط رییس جمهور بینجامد - باید زوایای این قضیه توسط دادستانی اشکار بشه سر این نخ بگیرن ببینن به کجا میرسن
  • DE ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    11 20
    سلام متن زیر از کتاب « بحران علم مدرن » است این کتاب ترجمه شده از رساله Modern Science in Crisis. A third World Response از صفحه 90 : « بزرگترین چالش پیش روی جهان غیرغربی در حیطه سلامتی، احیای نظام بهداشت و سلامت بومی خود است. چنین هدفی یک پروژه درازمدت است که نیازمند تلاش هایی منظم و پیگیر می باشد؛ چرا که بسیاری از ضعفهای فعلی که محصول 200 سال سرکوب نظام بهداشت بومی هستند باید برطرف شوند. در کوتاه مدت و به عنوان دوره گذار، وظیفه ضروری آن است که در جهت معقول سازی نظام پزشکی غربی که شدیدا استثمارگرانه شده است تلاش شود. »
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      27 6
      خب که چی بچه درس خون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • DE ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    19 24
    اون عبدی چی میگه این وسط؟ دائما در حال تشویش اذهان عمومی هست. با عبدی برخورد قانونی کنید. با ملک زاده هم همینطور.
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      15 8
      ربط به شقاقل نداره. حیف اینهمه وقتی که ملک زاده صرف کرد تو دهن کرونا.
  • علی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    32 0
    خدایا کرونا رو ریشه کن کن. آمین
  • محمدرضا- روزنامه نگار و جامعه شناس IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    11 17
    تا وقتی دولتها دست نیروهای تکنوکرات که همه چیز کشور را به موضوعاتی مثل برجام گره می زنند و استکبار را در نقش کدخدا می بینند اوضاع همین است، مردم ایران بیدار شوید باید به اصل کار به روزهای اول انقلاب و سخنان آن پیر طریقت امام خمینی برگردیم و نگذاریم کشور به دست نااهلان بیفتدبه مراد آزادیخواهان جهان اقتدای واقعی کنیم، شعار ندهیم و پا در جای پای رهبر خردمند و فرزانه انقلاب بگذاریم نیروهای انقلاب نیز باید تکلیفشان را با خود روشن کنندو همه باهم احساس تکلیف نکنند بلکه بنشینند و اصلح را انتخاب کنند تا به یاری خدا دولت جوان انقلابی تشکیل گردد و زمینه ساز ظهور گردد والسلام
    • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      18 7
      اهای جوووووووووووووووووووووجه خبرنگار وقتی سواد پزشکی نداری کَژ مَژ ننویس! شخصیت آدمها ملعبه رسم الخط نویسی شما خبرنگاران بعضا، دور از جناب شما، از خدا بیخبر نباید بشود!
  • SE ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    16 12
    فقط همین یک مورد که دکتر علویان فرمودند که ملک زاده عضو هیئت مدیره روژان دارو همزمان معاون تحقیقات وزارت هم هستند و داروی مسخره سووداک را بخورد مردم داده اند و سود کلان به جیب زده اند کافیست که قوه قضائیه این آقا را ممنوع الخروج نماید و تحقیقات بیشتر در مورد تخلفات دیگر ایشان را بسرعت شروع نماید.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    30 1
    دولت و نمکی هم مسئول کارهای معاون وزیر هستند
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      20 2
      احسنت . خط و مشی اصلی رو خود وزیر میگذاره . برای چی یکی دیگه تو سیبل باشه ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    17 0
    باید هر طوری است از شر تفکری که با طب سنتی دشمن هستند آسوده شد همانطور که طب جدید به درمان کمک می کند طب سنتی هم این گونه است و هر کدام ارزش خاص خود را دارد اما طب جدید وارد حوزه تجارت شده است و هر جا تجارت آمد مافیا نیز حضور فعال دارند و دست به هر کاری خواهند زد.
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    11 24
    ترس عجیبی بین پزشکان افتاده است. چون بخوبی عربده کشی متخصص عفونی که اصرار به مصرف داروهای ضد ویروس بی اثر را برای کرونا داشت کسی از یاد نبرده است. کسی عزیزانی را که بخاطر مصرف کورتن وکلروکین و دارو های ضد ویروس بی خاصیت هنوز هم مصرف می شود از یاد نمی برد . کسی یادش نمی رود که مردم هزینه های 60 میلیون تومانی برای دارو های بی اثر بیمار داده اند .
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      23 4
      ترس عجیبی بین پزشکان افت............آخ خداااااااااااااااااااا با چه نوابغی طرفیم . آی کرونا خودت اینا رو بخون و بترس از ایرانی !
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    29 6
    ای رضا ملک زاده بیچاره ! نگفتیم اینا نمک نشناسن ؟ اینا باید برن دنبال کنکاش تو سوابق جناب عالیحناب هاشمی وزیر سابق! ولی ول کردن و کاسه کوزه ها رو سر تو ی فلک زده شکاندن. عصبیت و صراحت تو کار دستت داد باید مثل هاشمی میبودی . حیف زحمتت. تا شخصیتت رو به حضیض ذلت نکشانند خنک نمی شوند عقده ایها. حلا بیا و عمری خدمت کن و از جونت مایه بگذار. خخخخخ اجنبی شدی خخخخخ
  • فرید IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    7 13
    پزشک مخصوص دولت و برادر نوبخت از ترس مواخذه شدیدتر دکتر نمکی دست پیش رو گرفتن و استعفا دادن، پر مدعا !
    • IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      8 2
      نمکی چطور؟
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    12 19
    شما رو به خون شهدا قسم میدم مشرق اگر شعار نمیدی و ب استی حافظ منافع این ملت هستی نگذارید این مردک ملک زاده از کشور متواری بشه.این از سال ۱۳۷۱ که من به خاطر دارم وزیر بهداشت بوده چند سال قبلش هم بوده بماند دودمان وزارت بهداشت این کشور رو برباد داده این هیولای به شکل انسان. قوه قضاییه باید وارد بشه و بر علیه اینها اعلام جرم کرده و بازداشت بشوند و به پرونده هاشون رسیدگی بشه. خدا میدونه این چه باند و گروهی در وزارتخانه درست کرد و چه انسان های انقلابی و شریف و پاکدستی رو از وزارتخانه به هر کلک و ترفندی بود بیرون کرد و عده ای هم گروه و دادر و دسته خودش رو وارد وزارتخانه کرد. بخدا یکی از عوامل اصلی ناکامی های وزارت بهداشت کشور این فرد ست. فقط نگذارید در بره. ببینید کی گفتم. من اینقدر برعلیه این موجود مدرک دارم تو هر دادگاهی بخواهید شهادت میدم.
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      18 6
      چه ربط داره . کمتر اسم شهدا رو بیار!
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    14 8
    مشرق اینو چاپ کن. چرا طرفداران طب سنتی از پارسال تا حالا صدها بار دارن مبتلا میشن؟ و هی هلیله میخورن خوب میشن . همشون هم اعلامیه هاشون کپی پیست همه. دائما هم دارن مبتلا میشن هر هفته یکبار!
  • IR ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    17 7
    ملک زاده صادق بود و مستقیم حرفاش رو میزد.
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    33 8
    مشششششششششششششششششششششششششششششرق داری تبلیغ طب سنتی میکنی ؟؟چرا طب سنتیها هفته هفت روزه کرونا میگیرن و بعد مصطکی میخورن خوب میشن؟؟؟. تا حالا نشده خبری راجع به کرونا باشه اینا این جمله رو نگن. دااااااااااااااااااااائم مبتلا به کرونا هستن. دائم الکرونا هستن . بعد هم مصطکی میخورن باز دوباره کرونا میگیرن و باز .... و باز. این بازیها چیه ؟
    • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      8 17
      مصرف روزانه هلیله و مصطکی ایراد خاصی نداره. ولی شما معلومه که جنس ناجوری رو روزانه مصرف می‌کنید! به خودت رحم کن.
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      9 0
      چی بلغور میکنی مدرک بیار
    • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      10 3
      مدرک بیار که طب سنتیا هفته هفت روز کرونا میگیرن خوشمزه
  • ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    10 17
    این مقالات و روشنگری ها قبلا باید منتشر می شد
  • IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    8 5
    حالا که کار به تخریب رسید بدونین تمام همکاران دکتر که کم هم نیستن و دانشجوهای دکتر پشتش هستن.
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    3 9
    نياز به تحقيقات و پيگيري هاي بيشتر است.لطفا رسالت خبري را به سر حد خود برسانيد.
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    4 16
    uمتاسفانه دستگاه های امنیتی فقط نظاره گر هستند باید این بابا را مورد تحقیق قرار دهند و آخرین اطلاعات را بگیرند و به اطلاع مردم برسانند
  • IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    5 7
    اصلاح ساختار بودجه به اصلاح ساختار نظام آموزش عالی در مهندسی و پزشکی هم تعمیم داده شود.
  • علی IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    14 2
    چرا کسانی را که دی ماه ۹۸ شیوع کرونا را تکذیب می کردند محاکمه نمی کنند
    • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      6 2
      این چه حرفیه ؟
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    8 16
    خوب خدا را شکر یک بار دیگر نتیجه سیستم ادارات گزینش خاوری گزینی رو شد. معلوم نیست در این سازمانهای گزینش چه خبر هست که هر چی ... هست را گزینش می کنند اما افراد سالم و درست را ترد می کنند.
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      19 5
      ترد؟ بیسواد! تو باید ترد بشی چون بلد نیستی ترد نیست و طرده! خدا رو شکر که امثال تو طرد میشین!
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      5 16
      حالا شما که به سواد این بنده خدا ایراد گرفتی، از سواد خودت بشریت چه سودی برده؟ اصل مطلب رو رها کردی گیر دادی به چی؟
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    6 11
    بگیرید پدرشو در بیارید این مملکت اینقدر بی صاحب نشده که هر غرب پرستی هر کاری دلش میخواد می‌کنه ؟!!!!
  • DE ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    12 4
    چرا بطرف کسی که واقعیت را می گوید ، سنگ پراکنی می کنید ؟؟ وزیر بهداشت در همه عوالم هست جز بهبود وضع بهداشت کشور
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      12 4
      احسنت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علی رحمانی IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    13 4
    یک نکته از سایت مشرق پنهان مانده و به آن اشاره نکرد که دکتر ملک زاده در زمان کدام دولت مسئله کنترل جمعیت را مطرح کرده. آنچه از شواهد و قراین پیداست زمان این دولت نبوده. لطفا اگر پچاپ می کنید ذیل همین یادداشت جواب بدهید. با تشکر
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      17 1
      احسنت واقعا این مسئله ربطی نداره به ملک زاده . از زمان جناب هاشمی رفسنجانی همش تلویزیون و حتی دبیرهای پرورشی میگفتن فرزند دوتا رفاه میاره. من نمیدونم این چه شیطنتیست که برخی رسانه ها در پیش گرفته اند.
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      3 1
      تودولت اصلاحاتی ها بوده.!
  • سعید IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 2
    برادر دانشمند شما که در تائید یا رد مهلکترین و پیچیده ترین بیماری قرن نظر میدی،لطف کن املائی سر مقاله رو اصلاح کن.تحدید درست نیست(تهدید)درستش هست
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      3 0
      محدود . تحدید
  • سعید IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    4 1
    تحدید در لغت نامه به معنای تیز کردن چاقو هست
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      3 0
      یک معنی دیگرش هم برای چیزی حد ومرز تعيين کردن است که اینجا منظور همان حدومرز تعیین کردن است. تحدید نسل یعنی حدومرز برای نسل تعیین کردن.
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    5 20
    طرفدارای فیک ملک زاده ریختن اینجا یه کار خوب ازش بگید کرده باشه
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      5 4
      فیک! تو وقتی معاون وزیر کشورت رو نمیشناسی و ت میکنی و زحماتی رو که برای درمان بیماران کشیده نادیده میگیری و حاضر نیستی اینهمه تالیفات خوبش رو تایید کنی؟
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      7 3
      فیک؟ کلمه ای تو فارسی نداریم.
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      8 3
      منظورت همون بیمارانی هستند که موش آزمایشگاهی شدن و جان دادن؟ همون معاون وزیر بهداشتی که قرص پی پی تجویز میکرد؟ تالیفاتشم معلومه چیه تو یه سال 170 مقاله آی اس آی نوشته یعنی روزی 2-3 تا مقاله !!!!! همونی که تراریخته رو تبلیغ میکنه؟ صد سال معاون وزیر نداشته باشیم بهتره تا همچین اعجوبه ای
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    8 1
    بعد از استعفا اینا رو می گویید؟
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    10 4
    ملک زاده و دارودستش.هرچی سر مردم آورد به خودش و اطرافیانش برگردد.آمین
    • IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      2 9
      الهی اگه نفهمیده حرف زدی خدا ببخشه تو رو ولی اگه عامدانه گفتی خدا ادبت کنه!
    • به 23:53 IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      5 0
      الهی اگرملک زاده تقصیر کار باشد خدا تو را ادب کند.
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    6 5
    قوه قضائیه باید وارد بشه
  • mahdi GB ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    9 6
    من تمام این خبر رو خوندم، متوجه شدم هر چیزی سازمان بهداشت جهانی و کشورهای غربی انجام دادن این غرب گداها ما میخوان کپی بر داری کنن یکی نیست به اینها بگه یه نگاه به آمریکا و انگلیس بندازید ببینید چه قدر کرنا آدم کشته و دست از تقلید کور کرنا بر دارید.
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    3 3
    کلی طرح کوید19 در دانشگاه بقیه الله تصویب کردند ولی دریغ از یک تک تومانی که به اساتید پژوهشی بدهند و طرحهای بالینی اجرا کردند که کنترل اثر یک دارو یک داروی دیگری بود که آن هم در حال آزمون بود در دانشگاه بقیه الله.
  • حسن IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    9 7
    قوه قضاییه ورود کند سازمان نظام پزشکی صلاحیت لازم را ندارد
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    6 8
    سلام ودرودخدا بر مشرق وبصیرتش.
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      0 1
      اگر مشرق بصیرت داشت همون سال 87 و حداکثر چندسال بعد این رو رو میکرد نه الان که یه مهره سوخته را معرفی میکند. اگه این یارو ملک زاده عصبانی نمیشد و یه عذرخواهی کوچیک از آقای نمکی میکرد الان بازم در حال کشتن مردم بود.
  • ارسلان IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    15 18
    ملک زاده مافیایی بود در وزارت بهداشت که هرچه زودتر دمش بایست قیچی میشد.شکر خدا رسوا شد و رفت.
    • IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      2 5
      ۲۲:۲۸ تو مواظب زندگیت باش
  • IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    2 1
    مشرق...؟؟؟!!!!
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    6 0
    نصف مردم با کرونا مردند و چرا در این مدت دارو اختراع نکرده؟ فقط صد میلیون صد میلیون گرفتن خوبه برای این افراد و بقیه پزشکان بیخاصیت؟
    • US ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      0 4
      جهت اطلاع مراحل ساخت دارو ۱ . شناخت پاتوفیزیولوژی بیماری جدید یعنی اینکه ویروس با چه روندی بیماری ایجاد می کنه ۲. طراحی داروهای جدید جهت ایجاد وقفه در بیماری زایی ویروس برا اساس تجارب قبلی و بیماریهای مشابه قبلی ۳. بررسی آزمایشگاهی داروهای ساخته شده ۴. بررسی دار و های آزمایشگاهی تایید شده روی مدل های حیوانی بر اساس اصول اخلاق پزشکی ۵. بررسی دارو تایید شده بر روی داوطلبان انسانی ۶. بررسی عوارض جانبی احتمالی بطوریکه باعث عوارض وخیمی نشوند کل این پروسه اگر هیچ مشکی نباشه دو سال زمان نیاز داره با اجی مجی و ورد خوندن و جادو وجمبل که دارو ساخته نمیشه
    • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      4 0
      الان این مراحل ساخت دارو که گفتی واسه رمدسیویر صدق میکنه؟؟ مثل اینکه سازمان بهداشت جهانی تونسته با جادو جمبل اونم دارویی که بی تاثیر بلکه مضر هم بوده
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    7 1
    در عرصه مدیرت اب و زراعت و دامداری و خوراک دام هم احتمال زیاد این جور افراد الان 10 سال هستند و ورشکست کرده اند کشور و اقتصاد و تولید را.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    7 5
    وقتی با چند گیاه اویشن و اسطوخودوس و سپستان و افسنطین و عسل و لیمو میشود کرونا را نابود و بیمار را نجات داد کرد چرا با داروهای شیمیایی مردم رامیکشی؟
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    6 0
    چرا تموم نمیشن دولتیا ی.....
  • IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    2 2
    کسی که رئیس جمهور انتخاب کرده حق انتقاد از از بر گزیدگان ش ندارد سکوت جایز وبرازنده میباشد کسی که به تبلیغات اانتر نشنال عربستان وغیره رای داده حق انتقاد از هیچ یک از اعضای دولت محترم نباید انتقاد کنن پایدار باشید
  • علی IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    5 4
    بله بعد ۳۰ و خورده ای سال هنوز کسی رضا ملک زاده نشناخته. کسی که اجازه تایید داروی امام کاظم علیه السلام که از اردیبهشت آماده شده و مورد استفاده قرار گرفته را نداده. کسی که مانع اجرای قوانین بالادستی حوضه بهداشت شده، کسی که مردم ایران را موش آزمایشگاهی کرده و سبب افزایش تلفات بیماران در ایران شده. چرا قوه قضائیه با این شخص برخورد نمیکند؟چرا وزیر بهداشت که از جریان مطلع بود او را برکنار نکرد تا او استعفا دهد. وزیر هم باید پاسخگو باشد...
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 3
    دست بردارید از نگاه صفر و یکی به افراد. یه بار طرف رو به اوج میبری یه بار میکوبونیدش کف زمین. این کارها خلاف اسلامه.
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 4
    دوستان یک کم با دقت حرف بزنید. من خودم با کاهش جمعیت از اول مخالف بودم ولی بحث اختلاف علمیه. حتی رهبری با این طرح تا اوایل دهه هفتاد موافق بودند و از اون جا بعد می گند درست اجرا نشد
  • ناشناس IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    7 0
    تا چه زمانی باید امثال ملک زاده ها در این مملکت جولان بدهند و کسی هم کاری به کار آنها نداشته باشد؟
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    4 1
    در جاسوس بودن ملک زاده شک نکنید.
  • داوود IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    بیچاره کسایی که پای اشتباه و سیاست بازی این جماعت لیبرال غربگرا، جـــان دادند
  • قشقایی IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    5 0
    تا فرار نکرده بگیرید تا محاکمه شود
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    ملک زاده هم یکی از جمله خطاهای مرحوم رفسنجانی است که بلای جان ملت شد .
  • US ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    10 1
    ملک زاده یکی دیگر از صد ها نمونه سیستم خاوری گزینی به جای انسان گزینی هست. وقتی ملاک گزینش رابطه و جای مهر و .... باشد صد سال دیگر هم درست نمی شود این کشور.
    • مهدی IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
      4 1
      حفاظت اطلاعات سپاه مواظب باشه فرار نکنه
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    4 1
    مرگ بر منافقین و کفار.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    4 1
    محمود احمدی نژاد هم خوب این جریان وابسته لو داد درکنار خبرگزاری مثل مشرق،برد کلیپ احمدی نژاد هم محشر کرد وطرف بعد 4ساعت استعفاداد با استعفا فکر کردی در رفتی باید محاکمه بشی ملک زاده
  • سروش IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    یک شبکه ذینفوذ و قدرتمند در حوزه بهداشت و درمان است که باید همواره در راس قدرت باشند.و دکاتر زیر میزی بگیر تعلیم یافتگان این جنابان هستند که مردم را سرکیسه میکنن و جهان دیگران را انداره جیب خودشون می بینند و حق الناس به گردن دارند که الهی چوبش رو بخورند.
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    4 0
    درود بر مشرق وبصیرتش.
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      1 0
      اصلا بصیرت ندارد.
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    تمام سازمانهای جهانی آلت دست کشورهای استعماری می باشند و همکاری با تمام آنها به ضرر کشور می باشد لذا مسئولین کشور و بزرگان نظام به هوش باشند و اجازه پیاده سازی هیچکدام از طرحهای آنها را در کشور ندهند زیرا آنها گربه هایی هستند که محض رضای خدا موش نمیگیرند و تنها هدف آنها موش آزمایشگاهی کردن ملتهای جهان سوم است و احتمال هرگونه خرابکاری برای کشور وجود دارد.
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    2 0
    بمیر ...!!!
  • ایران IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 2
    شماها این همه اطلاعات داشتید. این چه وضعی بخدا ؟؟؟؟ چرا پس این جور ادمها هنوز سرکارند و مسئول؟؟؟ به چه قیمتی انقلاب داره ضربه میخوره. بابا کجان نهادهای...
  • ایرانی IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 2
    در این زمان وشرایط حساس وحیاتی برخورد نکردن با خائین، خیانتی بزرگ ونابخشودنیست!!
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    1 0
    دانشمندان محترم، کدام مغز علیل یا مغرض طب سنتی و دانش روز پزشکی رو مقابل هم قرار داده وچرا؟ مگر علم پزشکی روز یک مرتبه از آسمان نازل شد؟مگر نه اینکه با استفاده از دانش طب سنتی و نیز پیشرفت های سایر علوم و فنون بتدریج به وضعیت امروز دانش و توان پزشکی رسیده ایم؟اگر دانش در زمینه های برق ،الکترونیک، مکانیک ، فیزیک ،ریاضیات و....نبود دانش پزشکی امروز با دیروز چه فرقی داشت؟مگر نه اینکه همین امروز از خواص بسیاری از گیاهان دارویی در ساخت انواع داروها استفاده میشود؟پس چرا باید منکر دانسته های طب سنتی شد؟آقای ملک زاده و امثالهم باطب سنتی چه مشکلی دارند؟این مخالفت بنظر میرسه که کودکانه ویا مغرضانه است.ضمنآ متوجه شدیم که آقای عبدی علاوه بر سیاست در زمینه پزشکی هم تبحر و تخصص دارند !!!حیفه که ایشان از این دانش برای مداوای بیماران استفاده نمیکنن!
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    3 0
    چرا قوه قضائیه به پرونده ملک زاده ورود نمیکنه... طب سنتی در درمان کرونا واقعا موثر بود اما امثال ملک زاده عالمانه در راستای خدمت به غرب کمر به نابودی مردم این سرزمین بسته اند...
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 0
    ... مشرق بااین کاربران....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • احمدی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    نفوذ اساتید مقاله محور دانشگاهها و هزینه کرد بودجه های پژوهشی در زمینه تولید مقاله و ارتقا افراد بی خاصیت، در همه زمینه های فنی مهندسی، علوم انسانی ، پزشکی و ... ، افت پژوهش کاربردی است که هیچ راه حلی نیز ندارد.
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    ... مشرق که با توهین به افراد مومن حالت خوب میشه واجازه توهین کاربران را می‌دهی. بدا بحالت که به چه چیزهایی دلت خوش. خدا جوابت را بدهد...!!!
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 0
    دیگه هیچی نگو خدا می بینه کافیه.
    • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      1 0
      فهمیدی تواین پیام چی گفتم.
    • IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      1 0
      من ازاول هم میخواستم چیزی نگم با حرف کشید والا من کجا سایت کجا.؟!
    • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
      1 0
      هرکه مقربترست جام بلا بیشترش می‌دهند.
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    1 0
    هرکس لیاقت دفاع از دین خدا را ندارد.
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 0
    الهی بسرت بیاد آنچه که به سرمن اومده...!!!
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    به بنده حیفه تواین سایت نظر بدهم خیلی حیفه فکر میکردم سایت مشرق بهترین سایت همه رو مثل خودم می بینم. وخوش بین هستم. وای...!!! لیاقتشون همون افراد هستند که تحقیر می‌کنند نه ما که ازسایت حمایت می‌کنیم وحرف خوب میزنیم. مشرق با تفکر نورانی ما هم‌تراز نیست.!!!!!
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 0
    فاغثنا یا ابا صالح المهدی سلام الله علیه.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    0 0
    ...؟؟؟!!!
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 0
    ❤️فقط خدا❤️
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 0
    بعضی‌ها چنان زندگی می کنند فکر می کنند تا ابد زنده اند.؟!
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
    2 0
    سلام خدا بر سربازان گمنام امام زمان علیه السلام. میلاد مسعود امام حسن عسکری مبارک. ❤️
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    1 0
    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ تَبَّتْ يَدَا أَبِي لَهَبٍ وَتَبَّ ﴿١﴾ به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی نابود باد قدرت ابولهب، و نابود باد خودش؛ (۱) 2 مَا أَغْنَىٰ عَنْهُ مَالُهُ وَمَا كَسَبَ ﴿٢﴾ ثروتش و آنچه از امکانات به دست آورد چیزی [از عذاب خدا را که در دنیا عذاب استیصال است] از او دفع نکرد. (۲) 3 سَيَصْلَىٰ نَارًا ذَاتَ لَهَبٍ ﴿٣﴾ به زودی در آتشی زبانه دار درآید؛ (۳) 4 وَامْرَأَتُهُ حَمَّالَةَ الْحَطَبِ ﴿٤﴾ و [نیز] همسرش که هیزم کش است [در آتش زبانه دار در آید.] (۴) 5 فِي جِيدِهَا حَبْلٌ مِنْ مَسَدٍ ﴿٥﴾ [همان که] بر گردنش طنابی تابیده از لیف خرماست. (۵)
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    آصفری نماینده مجلس مدعی شد:ملک زاده باید ممنوع الخروج شود. وی گفت ملک زاده ارتباطات مشکوکی با آمریکا یی ها داشته. وزارت بهداشت دارو را باارزش دولتی وارد وبا ارز 20 هزار تومانی فروخته است.!
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    مشرق هر گلی بکاری به سرت خودت کاشتی.!
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    مشرق هرچی گفتم پیام اون دوتا... رو حذف کن نکردی اقلا جوابم را که گفتم هر چی گفتی خودتی را چاپ کن تا میزان صداقت وقداست سایت را متوجه بشوم.! بنده بخاطر حمایت از شما تواین سختی افتادم.!
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
    0 0
    احسنت مشرق جان. خداقوت خسته نباشید. اجرتان با امام حسین علیه السلام.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس