کد خبر 1146316
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
الهیان: مواضع تند و غیرعالمانه دکتر ملک‌‌زاده پذیرفته شده نیست/ لزوم حمایت از وزیر بهداشت برای کنترل اپیدمی کرونا

پزشک متخصص و نایب رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی گفت: استعفای آقای دکتر ملک‌زاده همراه با انتقادات جدی ایشان به وزیر محترم بهداشت مطرح شد.

به گزارش مشرق، دکتر زهره الهیان، پزشک متخصص و نایب رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی در واکنش به استعفای رضا ملک‌زاده گفت: استعفای آقای دکتر ملک‌زاده همراه با انتقادات جدی ایشان به وزیر محترم بهداشت مطرح شد؛ در صورتی که یکی از معاونین که مجلس نسبت به ایشان انتقاد جدی داشته است خود جناب آقای دکتر ملک‌زاده هستند.

بیشتر بخوانید:

کارنامه درخشان معاون مستعفی در امر مقاله‌نویسی

این پزشک متخصص در واکنش به مخالفت صریح ملک‌زاده با طب سنتی در متن استعفای او، افزود: متأسفانه چندی پیش نیز مشاهده کردیم که نامه ایشان مبنی بر برچیده شدن علم طب سنتی که بسیار شتاب‌زده نوشته شده بود منتشر شد و تلاش شده بود امضای برخی انجمن‌های علمی نیز با این نامه همراه شود.

وی افزود: موضع ایشان نسبت به طب سنتی موضعی غیرعلمی است؛ با توجه به ظرفیت علمی کشور در زمینه طب سنتی و کاربرد داروهای گیاهی، اظهارات ایشان غیرعالمانه‌است و گواه این حرف بنده نیز این است که ما در تولید علم و ارائه مقالات علمی در مجلات معتبر علمی جهان در حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی در رتبه پنجم کل دنیا قرار داریم.

بیشتر بخوانید:

آقای ملک‌زاده! به جای استعفا پاسخگوی عملکرد خود باشید!

الهیان ادامه داد: در شرایطی که کل کشور درگیر بحران کروناست، به شدت نیاز است از هر ظرفیتی برای پیشگیری و درمان کرونا استفاده شود؛ طب سنتی دارای ظرفیت آکادمیک و علمی است که در شرایط حاضر، می‌تواند به کمک پیشگیری و درمان بیماران کرونایی بیاید و در این شرایط، زدن ریشه این علم منحصر به فرد که در ایران، پیشینه ۷۰۰۰ ساله دارد؛ نوعی رویکرد غیرعلمی و شتاب‌زده است و قاعدتاً این نوع نگرش آقای دکتر ملک‌زاده مورد انتقاد جدی مجلس قرار گرفته است.

نایب رئیس فراکسیون طب سنتی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که از شخصیت‌های علمی و سیاسی برخی رفتارها انتظار نمی‌رود، تأکید کرد: در شرایط بحران بیش از آن‌که در مسیر تلاش وزارت بهداشت، کارشکنی صورت بگیرد باید به شخص وزیر بهداشت و معاونین ایشان کمک شود تا با اراده و عزم جدی و با مشارکت نخبگان، بتوانند هرچه سریع‌تر، وضعیت بحرانی موجود را سر و سامان ببخشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مواضع تند و غیرعالمانه از سوی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، به هیچ‌وجه از سوی مجامع آکادمیک پذیرفته شده نیست و از سوی مردم نیز این مواضع مورد نقد قرار می‌گیرد و مجلس نیز نسبت به این گونه اظهارات، انتقاد به آقای ملک‌زاده و سایر جریان‌هایی دارد که به دلایلی مشخص، در حال تضعیف وزیر محترم بهداشت هستند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • US ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    11 3
    ملک زاده ترسیدی طب سنتی بیاد بساط شمیایی شما رو جمع کنه?
  • احمد ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    4 9
    دردنیای امروز تمام درحد سلول ومولکول نانو هست واقعا جای تاسف دارد صحبت از بلغم وصفرا ومزاج سرد ومزاج گرم میشود ان هم از جانب نماینده مجلس
    • IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      5 2
      ساکت . روانشناسی مدرن که بک آپش رو از نورولوژی میگیره هنوز این تقسیمات رو تا اندازه ای به رسمیت میشناسه. الکی نپرون چون معلومه چیزی بارت نیست!
    • ف. م IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      5 1
      سلام با احترام به عنوان یک کارشناس درمانی در یک مرکز سرطان که پایان نامه تحصیلی توفیق شده در حوزه تعامل سلامت تن و روان کار کنیم، توصیه می کنیم نزد بزرگوارانی که دانش طب ایرانی را دانشگاهی خوانده اند مراجعه ای داشته باشید. دانشجویان پزشکی در کشور آمریکا موظفند در کتاب پزشکی آقای دکتر شیخ الرئیس یک تورقی داشته باشند چرا که درمان جسم بدون توجه به تغذیه مناسب و آرامش روان ناشدنی است.
  • ازاده IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    5 1
    تاریخ ثابت کرده که داروهای که ریشه گیاهی دارند آسیبهای جانبی شأن کمتر از داروهای شیمیایی می باشد ولی این باعث نمی شود که داروی شیمیایی کنار بگذاریم و همچنین نمی شود از محسنات داروی گیاهی بی بهره بمانیم این دو مکمل یکدیگرند
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    1 1
    در جهت محاکمه خائنین به ملت ذره ای کوتاهی نکنید. و حتماً خیانتکاران در هر مقامی ولو رئیس جمهور را هم محاکمه کنید .
  • US ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    6 1
    آقای ملک زاده بوعلی سینا در کدام یک از دانشگاه های آمریکا یا اروپا درس خوانده بود که شد پزشکی که هنوز کتابهایش در مجامع علمی مربوطه معتبر است؟چرا علم رو هم سیاسی میکنی آقاجان؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس