کد خبر 1146281
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
خیمه سنگین ویروس کرونا بر اهالی کشتی

آمار نگران کننده ابتلای اهالی کشتی به ویروس کرونا در حالی رو به افزایش است که بسیاری از این جماعت گوش‌شکسته باید بزودی در پیکارهای لیگ هم حضور یابند!

به گزارش مشرق، ویروس کرونا با کسی تعارف ندارد و طی یکسال اخیر ثابت کرده تمامی افراد بطور مستقیم و غیرمستقیم، در خطر ابتلاء به این ویروس خطرناک هستند. بهترین مثال در این خصوص، ابتلای حسین نوری فرنگی‌کار تیم ملی به کرونا بود که به عنوان نخستین افراد مبتلا به کرونا در جامعه کشتی، ثابت کرد این ویروس می‌تواند یک قهرمان حرفه‌ای با آمادگی بالای جسمانی را هم زمین‌گیر کند.

به هر حال طی ماههای اخیر شاهد ابتلای بسیاری از اهالی کشتی بودیم که تعداد زیادی از آنها یا در سالن رقابتهای لیگ برتر حضور داشتند و یا با هر عنوانی در محل برگزاری رقابتهای انتخابی و اردوی تیم ملی تردد کردند. از غلامرضا محمدی، محسن کاوه، مهدی تقوی و عباس حاج کناری و ابراهیم مهربان به عنوان اعضای کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد گرفته تا محمد بنا و برخی از فرنگی کاران ملی پوش مثل محمدرضا گرایی، امین میرزازاده، علیرضا نجاتی که طی این مدت درگیر کرونا شدند و کارشان به بستری و درمان فوری رسید. البته مسئولان فدراسیون هم از این بیماری در امان نبودند و به عنوان مثال حمید سوریان و سید جلال عسگری، نایب رئیس و دبیر فدراسیون کشتی نیز به کرونا مبتلا شدند که حتی کار سوریان برای روند درمان به بیمارستان هم کشیده شد.

بیشتر بخوانید:

محمد خادم در بستر بیماری

از سوی دیگر باید به ابتلای پیشکسوتان این رشته به کرونا هم اشاره کرد. چهره‌هایی مثل پرویز سیروس پور، ابراهیم جوادی، اسماعیل پلوئی، علیرضا لرستانی و بسیاری از اهالی قدیمی کشتی که در ماههای اخیر با این ویروس دست و پنجه نرم کردند و بستری و قرنطینه شدند. ضمن اینکه خیرالله امیری از پیشکسوتان نامدار کشتی و همدوره پهلوان تختی نیز با کمال تأسف به دلیل ابتلاء به کرونا درگذشت.

این اتفاقات ثابت کرد، رشته کشتی به عنوان یک ورزش پربرخورد با حداکثر میزان تماس فیزیکی، یکی از رشته‌های با ریسک بالا از نظر ابتلاء به کروناست و به واقع متولیان کشتی نسبت به دیگر مسئولان ورزشی، باید بسیار محتاط‌تر و دست به عصا حرکت کنند. هر چند مسئولان فدراسیون کشتی با توجه به لغو رقابتهای جهانی تصمیم بر تعطیلی اردوهای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی گرفتند، اما باید قبول کرد شرایط کنونی به هیچ عنوان مناسب برپایی رویدادهای گروهی کشتی نیست و باید برای حفظ سلامت اعضای خانواده بزرگ کشتی با احتیاط بیشتری گام برداشت.

در همین راستا مسئولان کشتی باید فکری هم به حال آغاز دور برگشت لیگ برتر کشتی کنند که قرار است بزودی جمع زیادی از مربیان، کشتی گیران، داوران و عوامل اجرایی مسابقات را زیر یک سقف جمع کند. رقابتهایی که کوچک‌ترین غفلت در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی، می‌تواند به موج تازه ای از ابتلاء به کرونا در بین شاغلان در لیگ برتر و افرادی که با آنها در تماس هستند، منجر شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس