شرط نامزد احتمالی وزارت خارجه در دولت بایدن برای حمایت از بازگشت به برجام

نامزد احتمالی جو بایدن برای تصدی پست وزارت خارجه گفت که از بازگشت آمریکا به برجام حمایت می‌کند، به شرطی که راهی برای محدود کردن برنامه موشکی و حمایت ایران از گروه‌های نیابتی‌اش در منطقه ایجاد شود.

به گزارش مشرق، «کریس کونز» عضو سنای آمریکا که یکی از گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت خارجه در دولت جو بایدن است، گفت که از بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

برخی مهره‌های دولت احتمالی بایدن

وی به خبرگزاری رویترز گفت که تنها در صورتی از بازگشت به برجام حمایت خواهد کرد که چنین توافقی زمینه محدود کردن برنامه موشکی ایران و حمایت تهران از نیروهای نیابتی‌اش در منطقه را فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

فایننشال تایمز: بعید است بایدن به برجام بازگردد

عضو سنای آمریکا و نامزد احتمالی جو بایدن برای تصدی پست وزارت خارجه افزود: پیش از آنکه از بازگشت به برجام حمایت کنم، آمریکا باید به دنبال راهی برای اعمال محدودیت بر برنامه موشکی ایران و حمایت این کشور از گروه‌های نیابتی خود در منطقه باشد.

دونالد ترامپ در روز هشتم می ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ۹۷) از توافق هسته ای با ایران به صورت یک طرفه خارج شد و در چارچوب اعمال سیاست «فشار حداکثری» به تحریم ایران اقدام کرد؛ سیاستی که در برابر «مقاومت حداکثری» ایران شکست خورده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ش. AE ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    23 3
    درباره دفاع و تداوم زندگی ایران مذاکره نخواهیم کرد
  • مسی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    8 9
    شلوار چی؟میخوای لباس زیرمون رو هم دربیاریم ک شما برگردید به برجام نحس؟
  • احسان معتمدی IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    3 3
    اگر مذاکره را با آن همه خفت و خواری نمی‌کردیم و آن همه امتیاز نقد را به آنها دادیم و باز تحریم بانکی کاملا اعمال می شد اگر سفت و سخت عمل میکردند اینقدر ما را تحریم نمی‌کردند و باز فردا به محض یک لبخند دوباره تمام پیچ و مهره انرژی اتمی را تعطیل میکنند تا نظام سلطه تحریم را بردارد و باز تحریم ها به اسم لغو ولی در عمل کاملا اجرا می شوند نظام نباید اجازه دهد افراد خودباخته و غربزده مغزی با آنها مذاکره کند این مذاکره کنندگان نشان دادند که توانایی خوب اینکار را ندارند تحریم ها را اگر لغو کردند باید مذاکره کنند و قبلش باید مصوبه مجلس که غنی سازی بیشتر است انجام شود که آنها بدانند ما شوخی نداریم در دولت صلابت و دوراندیشی لازم و حکمت مناسب باید اعمال شود یعنی از گذشته درس عبرت بگیریم ابتدا باید تحریم بانکی و نفتی خاتمه داشته باشد و سپس ما به برجام عمل کنیم
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    8 3
    از همین الان چشم بسته بهت میگم برو جلو گنده تر از تو نتوانست این موضوع را تحمیل کند تو که دیگه عددی نیستی
  • محمدایوب IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    3 4
    بابا ما میخواهیم چه کار. مردم منطقه به ما چه این دوروز را عشق است. امریکا بذار الاف وعلوف برسه. وبگن ما پیروز شدیم هرچی سرمردم اومد عیبی نداره. این خواست وارزوی اصلاح طلبان وطن فروش است
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    6 4
    حالا باید برجام را بیاندازیم درفاضلاب که بعداز۸سال بازهم برجام برجام نکنن
  • پسر IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    6 3
    زرررررررررررررررررررررررررررررت
    • حسین IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      2 1
      خاک بر سر انانی که برجام را به این شکل به این مملکت مظلوم تحمیل کردند،امریکای جنایتکار بدون عمل به تعهداتش وبدون دادن هیچ هزینه ای از برجام خارج شد ،حالا هم‌ خواستار برچیده شدن صنعت موشکی و از بین بردن نفوذ منطقه ای ایران هستند ،اروپا هم مثل امریکا به هیچ کدام ازتعهداتش عمل نکرده ودر کمال وقاحت ایران را متهم به نقض جدی برجام میکند ، برجام برای ما شده استخوان لای زخم ،حالا امریکا واروپا به ریش اقایان میخندن به ریش کسانی که برای رسیدن به اغراض سیاسی داخلی وانتخاباتی چوب حراج به منافع ملی زدند ومردم ونظام را در این گرداب انداختند رهبری فرموده بودند وقتی خر اینها از پل رد شد به ریشتان مخندن ولی کو گوش شنوا.
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    2 0
    هی کونز،کودخوردی همچین خیالاتی درسرداشته باشی،هم خودت هم اربابانت، هم حامیان ومزدوران داخلی وخارجی تون!!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    1 1
    ما یک توافق می کنیم ، بتن می ریزیم و دولت بعدی آمریکا میاد میگه توافق وحشتناک ... ما این دور باطل رو بلدیم.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    1 1
    قرارداد با آمریکا ارزش هدر دادن جوهر رو هم نداره
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    1 0
    بعد از این همه خیانت و جنایت در حق مردم ایران ، با تمام وقاحت شروط هم دارن ، سردار سلیمانی رو برگردونید بعد .
  • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    1 0
    آقا من آدم بی ادبی نیستما ولی امیدوارم این یارو ویزیر نشه .آخه هم اسمش هم فامیلش بیشتر از فامیلی وزیر خارجه فعلی امریکا پتانسیل بی تربیتی داره!
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    1 1
    خدا را شکر موشک دست دولت نیست، مسائل کلان دست دولت نیست وگرنه صد بار به خاطر چند دلار که قرار بود بدست سوگلی های دولت برسه ، تمام سیستم دفاعی مملکت را به چند دلار فروخته بوده بودند
  • M IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 1
    اقا من ی سوال دارم از تمامی مسولین مردم ایران درطول این چند هزار سال چگونه امورات زندگیشونا میگذروند؟؟؟؟ نشسته بودن یانکیها تحریم بیارن؟ احمدی نژاد رییس جمهور خوبی بود یکی از بهترین طرح هاش ابرسانی ب تمام کشور برای کشاورزی اگه اجرا شده بود اقتصاد زیر را رو میشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس