کد خبر 1145833
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۶
واکسن کرونای آکسفورد ایمنی قوی نشان داد

نتایج به دست آمده از مرحله دوم آزمایش واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد، این واکسن می تواند یک واکنش ایمنی قوی در افراد در سنین مختلف، به خصوص در افراد سالمند و در معرض خطر ایجاد کند.

به گزارش مشرق به نقل از بی‌بی‌سی، جدیدترین نتایج آزمایش واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که این واکسن یک پاسخ ایمنی قوی در سالمندان ایجاد می‌کند و انتظار می‌رود دانشگاه آکسفورد طی هفته‌های آینده اطلاعات مربوط به اثرگذاری این واکسن بالقوه را منتشر کند.

واکسن ویروس کرونای آکسفورد یک واکنش ایمنی قوی در بزرگسالان ۶۰ تا ۷۰ ساله ایجاد کرده و حالا این امیدواری را افزایش می‌دهد که می‌تواند از گروه‌های سنی در معرض خطر ویروس محافظت کند.

بنابر اعلام محققان سازنده این واکسن موسوم به«ChAdOx۱ nCov-۲۰۱۹»، پاسخ‌های ایمنی مشابه در هر سه گروه سنی ۱۸ تا ۵۵ سال، ۵۶ تا ۶۹ سال و ۷۰ سال به بالا نشان داده شده است. 

محققان در حال آزمایش این  موضوع هستند که آیا این واکسن در آزمایش‌های بزرگتر و فاز سه باعث متوقف شدن ابتلای فرد به بیماری کووید ۱۹ می‌شود یا خیر.

«ماهشی راماسامی»، محقق دانشگاه آکسفورد گفت: افراد مسن گروه اولویت دار واکسیناسیون کووید ۱۹ هستند، زیرا آنها در معرض خطر ابتلای شدید به این بیماری قرار دارند و ما می دانیم که آنها از لحاظ ایجاد پاسخ های ایمنی در برابر واکسن، فقیرتر هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    1 0
    قوی یعنی چقدر؟ چرا عدد اعلام نمیکنه؟؟؟!!!
  • CA ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    قوی یعنی در افراد بالای شصت و پنج ایمنی بدون ریسک ایجاد میکنه. نه مثل فایزر که احتیاج به نگهداری زیر هفتاد درجه داره و اگر دما تغییر کنه معلوم نیست مشکل ساز بشه یا نه؟! برای همین هر واکسنی غیر از فایزر بنظرم می‌تونه نتایج قابل پیش بینی داشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس