آمریکا در پس پرده حمله به منطقه «سبز» بغداد است

دو نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، آمریکا را در پس پرده حمله موشکی اخیر به منطقه «سبز» بغداد دانستند و بر لزوم خروج همه نظامیان آمریکایی از عراق تاکید کردند.

به گزارش مشرق، «مختار الموسوی» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق آمریکا گفت: "گروه‌های مقاومت عراق ارتباطی با موشک‌هایی ندارند که سه شنبه شب به منطقه سبز بغداد شلیک شد."

وی افزود: "آمریکا در پس پرده این موشک‌ها با هدف فتنه انگیزی است تا به افکار عمومی اینگونه القا کند که گروه‌های مقاومت در پس پرده آنها هستند".

الموسوی روز پنجشنبه که با سایت «المعلومه» گفت‌وگو می‌کرد، از دولت عراق خواست "تا وارد عمل شده و بداند که سفارت آمریکا در بغداد چه نقشه‌هایی می‌کشد".

وی همچنین از دولت عراق خواست تا "هویت دستگیر شدگان را برای روشن شدن واقعیت موشک‌ها و عاملان پشت پرده آنها برای افکار عمومی مردم برملا کند".

منطقه سبز در مرکز بغداد سه شنبه شب شاهد حمله‌ای با هفت فروند موشک کاتیوشا بود. 

«کریم علیوی» دیگر نماینده ائتلاف الفتح عراق نیز تاکید کرد که این ائتلاف و همه فراکسیون‌های ملی عراق، خواهان اخراج کامل نیروهای خارجی هستند.

علیوی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با سایت «بغداد الیوم» افزود: کاستن از تعداد این نیروها، قابل پذیرش نیست زیرا مصوبه پارلمان مشخص و روش است و بر لزوم اخراج همه نیروهای خارجی از سراسر خاک کشور از جمله اقلیم کردستان عراق تاکید می‌کند.

وی تاکید کرد: مطالبات برای اخراج تمام نیروهای آمریکایی و خارجی از عراق همچنان ادامه یافته و رو به افزایش خواهد بود و کاهش این نیروها باعث نخواهد شد که از این خواست خود که مصوب پارلمان و مورد حمایت در سطح سیاسی و مردمی است، دست برداریم.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا سه شنبه شب با اعلام کاهش حضور نظامییان آمریکایی در افغانستان و عراق گفت که تا پانزدهم ماه ژانویه (۲۶ دی ماه) شمار نیروهای آمریکایی در هر یک از این دو کشور به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

پیش از این ائتلاف بین‌المللی موسوم به "ضد داعش" شمار کل نیروهای آمریکایی در خاک عراق را سه هزار نفر اعلام کرده بود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس