اتحادیه عرب بازدید پامپئو از شهرک‌های صهیونیستی و جولان اشغالی را محکوم کرد - کراپ‌شده

دبیرکل اتحادیه عرب بازدید وزیر خارجه آمریکا از شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری و بلندی‌های جولان اشغالی را محکوم کرد.

به گزارش مشرق، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب ضمن محکوم کردن اقدام «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر بازدید از شهرک‌های صهیونیستی واقع در کرانه باختری و جولان اشغالی، آن را نقض قانون بین‌المللی برشمرد.

ابوالغیط تأکید کرد که اقدام پامپئو مبنی بر بازدید از این شهرک‌ها و بلندی‌های جولان اشغالی، نقض آشکار قوانین بین‌المللی است و تل‌آویو را به توسعه طرح‌های غیرقانونی شهرک‌سازی که مانعی بزرگ بر سر راه برقراری صلح و تحقق راه‌حل دو دولتی است، ترغیب می‌کند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب گفت که ابوالغیط این اقدام پامپئو را محکوم و تأکید کرد که این اقدام او نقض قطعنامه‌های بین‌المللی از جمله قطعنامه ۲۳۳۴ صادره از شورای امنیت در سال ۲۰۱۶ است که شهرک‌های صهیونیستی را غیرقانونی می‌داند و بر مخالفت سازمان ملل با هرگونه تغییراتی در اراضی اشغالی تأکید دارد.

وی تأکید کرد که کرانه باختری و جولان اراضی اشغالی هستند و هرگز بازید یک مسئول از آن، وضعیت حقوقی این مناطق را تغییر نخواهد داد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه در اقدامی بی‌سابقه از شهرک صهیونیستی «بساغوت» واقع در کرانه باختری بازدید کرد و از آنجا عازم بلندی‌های جولان اشغالی سوریه شد و گروه‌های فلسطینی نیز این اقدام وی را محکوم کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 0
    محکم؟!!! محکومیت محکم؟!!! خوبه! احسنت! ......
  • RO ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    یه مشت بی غیرت دور همدیگه جمع شدن اسم خودشونو گذاشتن اتحادیه عرب!!!تنها فایده شون اینه که برای ضربه زدن به آرمان فلسطینی هاو حکومت های مستقل عربی به آمریکا و اسراییل کمک میکنن!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس