ویژه ها

در مقطعی که برجام امضا شد، جو بایدن نفر دوم دولت اوباما بود. برجام در تابستان ۹۴ امضا شد و ترامپ بهمن ۹۵ در کاخ سفید مستقر شد. اما در این فاصله دولت اوباما به هیچ عنوان به تعهدات برجامی خود عمل نکرد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**پروانه سلحشوری:اگر رهبری اجازه دهند با آمریکا مذاکره می کنیم

«پروانه سلحشوری» نماینده عضو فراکسیون امید در مجلس دهم که همسرش نیز از مدیران ارشد یک وزارتخانه اقتصادی در دولت روحانی بود، در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سوال که «با توجه به اینکه تا پایان دولت زمان زیادی باقی نمانده، فکر می کنید این دولت می تواند با جو بایدن رئیس جمهور منتخب مردم آمریکا وارد گفت و گو شود؟» گفت: «تصمیم گیری درباره مذاکرات ایران و آمریکا در اختیار مقام معظم رهبری است و رئیس جمهور درباره انجام مذاکرات شخصا اقدام نخواهد کرد. اما اصل مذاکره در برجام فراتر از نهادهای حاکمیتی است و باید نظام به یک نتیجه منطقی درباره مذاکره برسد».

سلحشوری در ادامه گفت: «برای ایران مذاکره با جو بایدن بسیار راحت تر از مذاکره با دونالد ترامپ است، به این دلیل که ترامپ به دنبال تنش و درگیری با نظام ایران بود، اما به نظر می رسد بایدن از تنش در قبال ایران دوری می کند. اما اینکه مذاکرات برجام توسط کدام دولت انجام شود، به سیاست های کلی نظام بستگی دارد».

این نماینده سابق مجلس در ادامه تاکید کرد: «همین تغییر رئیس جمهور آمریکا هم تاثیرات مثبتی در اقتصاد ایران خواهد داشت...از سال ۹۶ که ما شاهد اعتراضاتی بودیم، مردم بیشتر از مشکلات سیاسی، به خاطر مسائل اقتصادی به خیابان ها آمدند...راه های گذر از این شرایط موجود، مذاکره با دولت های ۶ قدرت جهانی است».

روزنامه سازندگی- به سردبیری «محمد قوچانی» مشاور رسانه ای رئیس جمهور- نیز در مطلبی با عنوان «فرصت لغو تحریم ها» نوشت: «رئیس جمهور تاکید کرد که دولت جدید در آمریکا شرایط را به سمت قواعد برخواهد گرداند. با دولت جدید آمریکا ما از فضای تهدید به سمت فرصت حرکت می کنیم».

در روزهای گذشته پایگاه خبری گلوبال ریسرچ در مقاله‌ای نوشت: «به نظر می‌رسد که مشاجره بر سر انتخابات آمریکا به این زودی‌ها تمام شدنی نیست. اگرچه رسانه‌های بین‌المللی پیروزی جو بایدن را اعلام کردند، تنش‌های الکترال روز به روز افزایش می‌یابد، چراکه هیچ‌یک از دو نامزد تمایلی به پذیرفتن پیروزی طرف مقابل ندارد. ترامپ، بایدن را به تقلب در انتخابات متهم کرده و خواهان بازشماری آراء است. از این لحاظ، ترامپ درصدد پیگیری نتیجه انتخابات از طریق مراجع قضایی برآمده و امیدوار است که با تصمیم دادگاه، ریاست‌جمهوری خود را حفظ کند».

این روزها در آمریکا، از یکسو دونالد ترامپ و جو بایدن هرکدام خود را پیروز انتخابات نامیده و همدیگر را به تقلب متهم می کنند و از سوی دیگر اعتراضات و درگیری های خیابانی از سوی حامیان کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت های مختلف روز به روز گشترش می یابد.

نکته قابل تأمل اینجاست که در شرایطی که هنوز ساختار حاکمیتی آمریکا، رئیس جمهور بعدی را مشخص نکرده است، در این سو برخی با ذوق زدگی تأمل برانگیزی برای مذاکره با آمریکا سر و دست می شکنند!

برخی دولتمردان و فعالین و رسانه های اصلاح طلب، جو بایدن را ناجی وضع موجود اقتصادی در کشور معرفی می کنند. این در حالی است که وی کارنامه روشنی در ساختار حاکمیتی آمریکا دارد.

در دولت آقای روحانی و در مقطعی که برجام امضا و اجرا شد، جو بایدن نفر دوم دولت اوباما بود. برجام در تابستان ۹۴ امضا شد و ترامپ در بهمن ۹۵ در کاخ سفید مستقر شد. اما در این فاصله دولت اوباما به هیچ عنوان به تعهدات برجامی خود عمل نکرد.

عهدشکنی دولت اوباما در اجرای تعهدات تا آنجا پیش رفت که دولتمردان صراحتا اعلام کردند که دولت اوباما، برجام را به صورت فاحش نقض کرده است. حالا عده ای در داخل، نفر دوم این دولت را منجی وضع موجود در ایران می نامند! آیا طیفی که بر این مسئله اصرار دارد، با الفبا و بدیهیات و ابتدایی ترین اصول روابط بین الملل نیز آشنایی دارد!؟

پروانه سلحشوری، در این مصاحبه تاکید کرده که «مذاکره با آمریکا با اجازه رهبری ممکن است». این در حالی است که رهبر معظم انقلاب پیش از این در سال ۹۴ به صورت مشروط و با قید ۹ شرط، با برجام موافقت کردند. برای نمونه، در یکی از بندهای شروط ۹ گانه رهبری در اجرای برجام آمده بود: «در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند»؛ به نظر شما آیا دولت به این شرط عمل کرد!؟

متاسفانه دولت به این شروط بسیار مهم عمل نکرد و  این قصور و تقصیر، خسارت محض برجام را در پی داشت.

** دولت روحانی مانع قحطی در ایران شد، کاری شد کارستان!

«مجید انصاری» سرلیست اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم در حوزه انتخابیه تهران که علیرغم تبلیغات سنگین و گسترده، تنها حدود ۷۰ هزار رای کسب کرد، در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «باید بپذیریم که بعد از انقلاب اسلامی هیچ دولتی به اندازه دولت فعلی تحت فشار نبوده است. مگر می‌شود نقش تحریم‌های ظالمانه و بی‌سابقه فعلی را در بحرانی‌شدن وضعیت اقتصادی و معیشت مردم انکار کرد؟ مگر می‌شود گفت که قفل‌کردن سیستم بانکی هیچ تأثیری بر اقتصاد نداشته است؟ کرونا هم که فشار بسیار مهمی بر دولت است. درپی کرونا هزینه‌های سنگین درمانی و حمایتی بر دوش دولت قرار گرفت که باید از پس آنها برمی‌آمد. روا نیست در چنین شرایطی برخی از تریبون‌های رسمی به دولت نه‌تنها انتقادهای تند بلکه توهین می‌کنند. چنین شرایطی هر دولتی را به زانو درمی‌آورد».

روزنامه شرق همچنین در گزارشی با عنوان «اصلا شما قهرمان تحریم» نوشت: «مجادله این‌ روزهای حسن روحانی و محمدباقر قالیباف چنان پیش می‌رود که گویی مناظره‌های انتخاباتی سال ۹۲ و ۹۶ در حال تکرار است؛ مناظره‌هایی که این دو را رودرروی هم قرار داد تا یکی خود را حقوق‌دان بداند و نه سرهنگ، دیگری دولت رقیب را به چهاردرصدی‌بودن متهم کند و آن یکی در پاسخ از «گازانبری عمل‌کردن» و «لوله‌کردن دانشجویان» ازسوی رقیب بگوید. روزگار چرخیده و حالا این دو در مقام رؤسای قوای مجریه و مقننه، باز روبه‌روی هم قرار گرفته‌اند و بر سر انتخابات آمریکا، تحریم‌ها و مسائل اقتصادی با هم از راه دور مناظره می‌کنند. آتش ماجرا را قالیباف در روز یکشنبه در مجلس برافروخت»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «روحانی دیروز در جلسه هیات دولت گفت:...بعضی‌ها فکر می‌کنند ما امروز به فکر رفع و دفع تهدیدها افتادیم، درصورتی‌که ما از سال ۹۷ به‌دنبال این کار هستیم و در همین مدت هم دیدید که آمریکا در بخش‌های سیاسی، حقوقی و اخلاقی شکست مطلق خورد و تنها در بخش اقتصادی توانست به مردم ما فشار وارد کند؛ آنها فقط به دنبال فشار نبودند، بلکه به دنبال ایجاد قحطی در کشور و تنش اجتماعی و به‌هم‌زدن امنیت داخلی بودند که در اهدافشان صد درصد شکست خوردند؛ البته در این میان به مردم فشار وارد کردند».

روزنامه ایران نیز در یادداشتی به قلم «غلامرضا ظریفیان» معاون وزیر علوم در دولت اصلاحات نوشت: «اینکه در روزهای اخیر بازار انتقادات از اوضاع کشور و خصوصاً حواله دادن کل مشکلات به عملکرد دولت با شدت بیشتری داغ شده، واقعیتی است انکارناپذیر. همین‌طور به نظر می‌رسد که دلیل اصلی شکل‌گیری این فضا، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری امریکا و نگرانی منتقدان دولت از تأثیر آن بر انتخابات ۱۴۰۰ باشد...در سطح انباشتی ما با مجموعه مشکلاتی مواجه هستیم که به دلایل عدیده در یک بستر تاریخی شکل گرفته‌ و انباشت شده‌اند که انباشت آنها نه محصول یک دولت و یا مجلس خاص بلکه حتی حاصل عملکرد یک نهاد نیست و تمامیت نهادها و ساختار اجرایی و تصمیم‌گیری کشور در طول دهه‌ها در ایجاد آن نقش داشته‌اند».

ارگان رسانه ای دولت در ادامه نوشت: « عموم منتقدان سیاسی دولت...بخش مثبت عملکرد دولت را فراموش کرده و مهمتر اینکه در تفاسیر خویش از یادآوری وضعیت خاص جنگ اقتصادی و همینطور شیوع ویروس کرونا در یک سال اخیر پرهیز می‌کنند».

برخی دولتمردان و رسانه های حامی عملکرد دولت، اینگونه القاء می کنند که «درست است که اکنون وضع اقتصادی نامناسب است، ولی دولت روحانی مانع قحطی در کشور شد»! این ادبیات و این استدلال، توهین به فهم و شعور مردم است.

در روزهای گذشته «بهمن آرمان» کارشناس اقتصادی حامی دولت با انتقاد از فضاسازی همقطاران خود گفت: «اگر به بحران به وجود آمده در بورس توجه کنیم این بحران بیش از آنکه به سیاست خارجی ارتباط داشته باشد به ندانم‌کاری و نداشتن مدیریت کافی مدیران ارتباط پیدا می‌کند. ساختن مسکن و آزادراه‌ها در کشور که متأثر از تحریم‌ها نیست... قیمت کالاهای مورد نیاز مردم ارتباط مستقیمی به روند تحریم‌های بین‌المللی یا تغییر رئیس‌جمهور در آمریکا ندارد. افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم به دلیل سیاست‌های اشتباهی است که مسئولان تصمیم‌گیر اقتصادی انجام داده‌اند».

وی در ادامه تاکید کرد: «اینکه خوراک دام مورد نیاز کشور وارداتی است ارتباطی به تغییر رئیس‌جمهور آمریکا ندارد. سوء‌مدیریت، سوء‌تدبیر و عدم ‌استفاده از دانش روز جهان باعث شده اقتصاد ایران به‌ چنین وضعیتی دچار شود...شاید ۴۰ درصد مشکلات اقتصادی ایران متأثر از تحریم‌ها باشد اما بقیه آن متأثر از سوءمدیریت، ضعف مدیریت در اقتصاد است».

برخی دولتمردان و رسانه های اصلاح طلب ممانعت از ایجاد قحطی در ایران را یکی از دستاوردهای دولت می نامند. این ادعای عجیب در حالی است که «اسحاق جهانگیری» در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ گفته بود: «اگر ما پیروز بشویم دیگر هیچکس در ایران سرگرسنه زمین نخواهد گذاشت و هیچ کارتن خوابی دیگر نخواهد بود...ملت! یادتان رفته قیمت دلار لحظه ای عوض می شد...امروز دیگر کسی از گرانی و تورم حرفی نمی‌زند... چون کاری شد کارستان. رئیس‌جمهور خودش وقت گذاشت. رونق شروع شده، ما به همه اهداف‌مان در برجام رسیدیم».

حالا دولتمردان از این وعده و وعیدها رسیده اند به اینکه «ما مانع قحطی در ایران شدیم»! ؛ این ادعا هیچ نسبتی با واقعیت ندارد، چرا که ظرفیت های موجود در کشور هیچگاه اجازه نمی دهد که مسئله ای به نام قحطی رخ دهد و این مسئله نیز هیچ ارتباطی به عملکرد دولت آقای روحانی ندارد.

**ترساندن مردم از سایه جنگ، ترفند تکراری بانیان وضع موجود

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «لزوم هوشیاری دیپلماتیک» نوشت: «در برابر گزارشی که به تازگی توسط روزنامه نیویورک‌تایمز در مورد دستور دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران در هفته گذشته منتشر شد، تصور می‌کنم که می‌توان دو نگاه متفاوت داشت. نگاه نخست، تصور فضاسازی بر ضد ایران است...اما نگاه دیگر این است که ممکن است یک مساله جدی و اقدام عملی علیه ایران توسط فرمانده کل قوا در امریکا مطرح شده ‌باشد. در این فرض، گزارش نیویورک‌تایمز صرفا یک فضاسازی رسانه‌ای و گزارشی ساختگی تلقی نمی‌شود. باید توجه داشت که برخی قدرت‌های منطقه‌ای و رقبا و دشمنان ایران در منطقه، به ویژه اسراییل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی، تلاش می‌کنند که از باقیمانده دوره دولت دونالد ترامپ استفاده کنند و بتوانند تا جایی که امکان‌پذیر است، قدرت مادی و نظامی ایران را تضعیف کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اینکه کدام یک از این دو سناریو با واقعیت نزدیک‌تر است، به گمان من شواهد نشان می‌دهد که سناریوی دوم به ذهن نزدیک‌تر است. اگر مجموعه‌ای از اخبار و رویدادهای هفته‌های گذاشته را کنار هم بگذاریم، این احتمال تقویت خواهد شد که اقدامی عملی در ذهن زمامداران کنونی کاخ سفید وجود داشته ‌باشد. اظهارنظرهای برخی مقام‌های سابق و کنونی در تل‌آویو و ریاض، نشان می‌دهد که این دو رژیم به ‌شدت تلاش می‌کنند تا واشنگتن را در واپسین روزهای زمامداری دونالد ترامپ به یک اقدام جدی و عملی سوق دهند».

اعتماد در ادامه تصریح کرد: «این وضعیت در کاخ سفید، یک هشدار و نشانه جدی برای دستگاه دیپلماسی و حاکمیت در ایران است که پیش‌بینی‌های لازم را در مورد رویدادهایی که تا پیش از این ممکن بود غیرمحتمل به نظر برسند انجام بدهد و مانورهای دیپلماتیک تاکتیکی در دوران باقیمانده از ریاست‌جمهوری ترامپ انجام بدهد و تا جایی که امکان‌پذیر است، تصمیم‌های احتمالی متهورانه از سوی کاخ سفید را خنثی کند».

طیف اصلاح طلب همواره برای عبور از مانع افکارعمومی، دو ترفند را به کار می برد، یکی ترساندن مردم از سایه جنگ است و دیگری بیان وعده های اقتصادی رنگارنگ.

این روزنامه اصلاح طلب مدعی شده که ترامپ ممکن است به ایران حمله کند. این ادعا صحیح نیست؛ چرا!؟ به این دلیل که تجربه موشک باران پایگاه عین الاسد و همچنین ساقط کردن پهپاد گران قیمت و پیشرفته ترایتون و در ادامه تجربه پرتاب اولین موشک نظامی ایران به فضا و همچنین ارسال نفت کش های حامل بنزین ایران به ونزوئلا و موارد متعدد دیگر، بیش از پیش ثابت کرده است که گزینه نظامی علیه ایران، روی میز مقامات آمریکایی نیست.

رسانه های اصلاح طلب بجای ترساندن مردم از سایه جنگ، بهتر است درباره کارنامه خود در هفت سال و نیم اخیر به افکارعمومی پاسخگو باشند. اصلا درست نیست که در زنگ حساب، انشاء بخوانیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 165
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 39
  • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    97 11
    دفعه پیشی که اجازه دادن چه حاصلی داشت؟ جز چاپیدن مملکت برای هشت سال؟! به هرچی مفسد داخلیه...
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      75 8
      دلار 32 هزار تومانی و سکه 16 میلیونی و پراید 160 میلیونی نتیجه برجام و اعتماد بی جا به کدخدا و غرب است.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      58 4
      مشکل افساد طلبان این است که فرصت را از تهدید تشخیص نمی دهند !
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      68 5
      تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف اصلاح طلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور و جایگزین کردن مدیران جهادی است.
    • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      58 2
      ببینید شیخ انصاری چی میگه! به مرگ میگیره که به تب راضی بشی به تب میگیره که به درد راضی بشی! جناب جریان شما بخاطر رونق اقتصادی رای آورد نه جلوگیری از قحطی! اصلا یه سئوال. چرا هشت سال احمدی خطر قحطی وجود نداشت اما در دولت تدبیر خطر قحطی مطرح شده و شما هم مثلا دارید ازش جلوگیری میکنید؟ علتش میدونی چیه؟ علتش همون لو دادن راه های دور زدن تحریم و دادن اطلاعات ۴۰۰ صرافی بخاطر پذیرفتن ۳۹ بند FATF توسط دولت بوده.
    • SE ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      59 2
      خانم سلحشوری شما خود بخوبی مدانید که نه شما و هم حزبی هایتان در مذاکره با دشمن خوی سلحشوری دارید و حراست از حقوق مردم ایران را در نظر دارید و نه طرف مذاکره دارای شخصیت و خوی انسانی پایبندی به تعهدات خویش است لذا با این ترفندکه بگویید "که اگر رهبری اجازه دهند با امریکا مذاکره میکنیم" به خیال خود میتوانید رهبری را مخالف مذاکره و رفع مشکلات اقتصادی جلوه دهید. این حقه ها قدیمی شده و ملت دست شما حیله گران را خوانده است.
    • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      21 1
      15:57آقا هیچوقت اجازه مذاکره ندادند.!
    • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      22 1
      تو ؟ بری مذاکره کنی . تو ؟ برو اون حقوق های مجلس برگردون به بیت المال با اون همه گندی که زدی
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      9 1
      برجام بی حاصل
    • IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      13 1
      سلحشوری تو نمیخاد درباره مذاکره افاضات کنی
    • IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      11 5
      برجام باعث 7 برابر شدن قیمت خونه و کرایه خونه شد بر برجام بر مذاکره
    • IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      3 4
      اوضاع حکمرانی برجام رو با الان که برجام از بین رفته مقایسه کنی میفهمی برجام چه نعمت بزرگی بود
    • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      5 1
      عراقچی: نتیجه برجام تحریم بیشتر بود.
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    44 7
    یعنی با افتضاحی که توی برجام زدن چطور میگن حقوقدان؟ بابا حقوقدان بود برجام رو اینطوری تو پاچشون میکردن؟!
    • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      38 4
      دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار تورم و جهش ارز در تمام دولت ها هستن و این نشانه بی تدبیری این دولت هاست.
    • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      22 0
      من نمیدانم اخی به تو چی خانم سلحشور تو چکاره هستید با آمریکا مذاکره کنید!؟
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      6 0
      حقوقدان؟؟؟!!! عمه من قوانین حقوقی رو بهتر از این میدونه. اگر حقوق بلد بودی که این وضع ما نبود.
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      3 5
      اره دولت محمود هم رکورد دار کاهش قیمت ارز و گل و بلبل بودن بود.یه سریا یه جوری حرف میزنن انگار ما تو اون 8 سال مریخ زندگ یمیکردیم ایران نبودیم ویرانی های بی سابقه رو ببینیم.
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    9 89
    ظریف شایسته ریاست جمهوری است
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      40 5
      از نظر کاسبان برجام و تحریم ایران
    • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      35 3
      ظریف 8 سال اقتصاد کشور را معطل امضاء برجام و اجرای برجام کردند و تورم 700 درصدی سر سفره مردم گذاشتن مردم دیگه فریب نمی خورند.
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      48 1
      ظریف هم ته تهش نقش یک ضربه گیر و پوششی دیگر مثل جهانگیری را در انتخابات برای اصلاحات بازی می کند
    • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      5 23
      ظریف صرفا شایسته است.
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      30 3
      ظریف شایسته ریاست جمهوری نیست.!!!
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      14 2
      زرشششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششششک جواد 3 میلیون رای هم نداره و بدجوره میبازه حالا بشین ببین داداش هههههههههههههههههه
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      16 2
      آقای ظریف مملکت را 7 سال سر کار گذاشتی باز چه رویی داری
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      5 4
      الکی بهت مثبت دادم دلت خوش باشه
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      1 5
      اف بر ضد ریاست ظریف
    • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      2 0
      اصلاحطلبا یه تفکر رو پیش میبرن، میخوای اوضاع گرونی بد تر از اینی که هست بشه؟!
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      3 0
      اف بر خواهان ریاست ظریف.!
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      6 2
      کسانیکه ریاست جمهوری ظریف را خواهان هستند حتما از جانب روحانی رنج نکشیدند... که خواهان ریاست ظریف هستند.!
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    42 3
    سرطان اصلاحات یعنی از یک‌سو تیتر میزنند مذاکره با آمریکا با اجازه رهبری ممکن است تا ضمنِ پررنگ کردنِ نقش تحریم‌ها و همچنین خلاصه نمودنِ تمام مشکلات موجود در آنها، نظام را متهم به کارشکنی و سنگ اندازی در مسیر رفع تحریم‌ها و مشکلات موجود نمایند و از خودشان (بابت کم‌کاری‌ها و بی‌تدبیری‌هایشان) رفع مسئولیت کنند و از سوی دیگر جناب ظریف برای آمریکایی‌ها پیام ویژه می‌‌فرستد که معطلِ آمدنِ دولت بعدی ایران نمانند و بدون تاخیر مذاکرات را شروع کنند؛ با این روند (یعنی عجله و ارسال پالس مجدد هر توافقی بهتر از عدم توافق است) آیا باید منتظر "تَکرار" تحمیل یک خسارت دیگر به کشور به جهت بهره برداری سیاسی از آن در انتخابات آتی بود ؟؟
  • سیدعلی IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    52 0
    این خانم رو کسی نمی شناخت یک دوره اومد مجلس شده شخصیت ودرهمه امور دخالت میکنه آخر شما چه سمتی دارید که برای رهبری نظام تعیین تکلیف می کنید البته صداقت ندارید چون به حرف رهبری گوش نمی دید و عمل نمی کنید واین حقیقت تلخ در برجام اتفاق افتاد
    • معمولی IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      4 0
      سلحشوری ،برو دنبال کارت
  • ترکمنچای IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    45 0
    درس عبرت برجام این بود که نتیجه مذاکره با امریکا تحریم بیشتر است آزموده را دوباره آزمودن خطاست.
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 2
    یه چی میگما.!!!
  • حامد IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    18 3
    انگار ناف بعضی ها رو با مذاکره بریدند ! خخ
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      0 3
      بعضی ها رو با حریم و انزوا
  • مسعود IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    20 3
    اصلاح طلبان ابتدا خسارات برجام بی فرجام را تسویه کنند بعدا"درباره مذاکره مجدد بحث می کنیم !
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    11 5
    وقتی مواد غذایی تو مغازه باشه اما قیمتش بحدی سر بفلک کشیده باشه که اکثریت نتونن بخرن و گرسنه سر کنن این قحطی نیست ؟
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      29 0
      مذاکره = تحریم بیشتر = تورم بیشتر
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    22 0
    پروانه سلحشوری ، الحق که غربزده ها مرد نداشتند بفرستند . اول تا جایی که توانستند با گرانی ، بیکاری و فقر مردم را خون به دل کردند . الان مثل شیاطین طوری درخواست میکنند که غربزده ها را در نگاه ها و شرایطی که خود مسبب آن بوده اند ناجی و نظام را مخالف راحتی مردم معرفی میکنند . ولی این مکر شما در مقابل مکر خداوند محکوم است حیف این وقت بود که برای تو گذاشتم
  • مذاکره بی مذاکره IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    28 1
    رهبر معظم انقلاب صریحا"فرمودند مذاکره نمی کنیم جنگ هم نخواهد شد.
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    15 13
    چرا مذاکره ...مثل آدم رابطه دیپلماتیک با آمریکا برقرلر کنید که دیگه کشورهای درپیت از دشمنی ایران و آمریکا اینهمه سواستفاده نکنن .
  • بوسجين اردبيل IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    27 0
    خانم سلحشوري ما معتقديم مذاكره خوب است اما بايد شرايطش را نگاه كنيد مانند بزري كه مي كاري براي رويشش شرايط لازم است برجام درس عبرتي بود براي ما و بايد كساني مذاكره كنند كه منافع ملي را مد نظر قرار دهند انهم با لحلظ شرايط نه مانند شما براي رسيدن به قدرت حاضريد منافع ملي قرباني گلوباليست ها جهاني كنيد و بيشتر با خالي كردن دست ايران قدرت كدخداي جهاني و نهايت منافع او را تامين كنيد ما براي مذاكره نياز به افرادي داريم منافع ملي در الويت انها باشد
  • یک جانباز IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    29 0
    خانم سلحشور بفرمایند افرادی که دنبال قحطی بودند تاملت را به خیابان بکشانند و با یک تذکر رهبری اوضاع به حالت اول برگشت آیا خارج از تیم شما هستند؟ دوباره میخواهید به جامعه القا کنید اگر رهبری اجازه دهد مذاکره کنیم مملکت گل و بلبل میشود خیر شما ها بفکر فرزندان و اقوامتان هستید که آنطرف آبها میلیاردها دلار پولهای به باد رفته ملت را بغارت برده اند
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    13 0
    این دولت با شعار مذاکره روی کار اومد و نتیجه مذاکره هم دیده شد، دلار و سکه و پراید و تورم و...، یعنی کسانی دوباره شعار مذاکره میدهند که از مذاکره چیزی نمیدانند، بلکه آمریکایی ها دیکته میگویند و اینها مینویسند، شعار مجدد مذاکره فقط و فقط انتخاباتی و برای رسیدن به قدرتی است که میگویند هیچ اختیاری در آن وجود ندارد.
  • علـی IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    28 0
    اجازه دهند برای مذاکره که آقایون برن گند بزنند و دوباره وندی شرمن بیاد با پوزخند بگه یه جمله اساسی در قرارداد رو ایرانی ها اشتباه تفسیر و ترجمه کردند و ما هم از همون بر علیه‌شون استفاده کردیم...؟!!!!!!
  • ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    23 1
    رهبری در گام دوم انقلاب فرموده اند: در مورد آمریکا حل هیچ مشکلی متصور نیست و مذاکره با آن جز زیان مادی و معنوی محصولی نخواهد داشت. حالا این لیبرالهای ورشکسته هر چه ناله دارند بکنند که 7 ماه بیشتر وقت ندارند
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    22 0
    مردم قبل از زحمت کشیدن رهبری، لیبرال های بی دین را از صحنه سیاست و تصمیم گیری کنار خواهند گذاشت دیگر نمی گذاریم رهبری را در فشار قرار دهند
  • سيد ايراني FR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    14 0
    تو هر كشور ديگري تمام اموال انها را مصادره و دادگاه صحرايي بر پا كرده بودند و همه را به تيغ گيوتين و يا دار ميدادند هنوز طبيعت دشمن را نشناخته چون يك بار هم قران را با ايد طرز ديد نخوانده اند
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    25 0
    از این دارو دسته اصلاح طلب وطن فروش و و دور از انتظار نیست که اینگونه نوکر سر سپرده باشند . سابقه چندین سال اینها در مملکت بر همه واضح است و امروز برای جلوگیری از سرافکندگی خود با این دولت بی لیاقت باید دم از قحطی بزنند . اینا خودشان می دانند چه بر سر این کشور آوردند و حالا داد میزنند که این دولت از قحطی ..... واقعا خجالت دارد .
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    21 0
    به نظرم باید اصلاح طلبها و امثلا این خانم محاکمه کرد. اگه صد نفر از اینها رو محاکمه کنیم ایران گلستان میشه
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 20
    سوال بزرگ ؟!!چرا اول که ترامپ میخواست از برجام خارج بشه و مدام از ایران میخواست مذاکره کنیم ، مذاکره نکردیم تا اینهمه به مردم و اقتصاد آسیب نرسه . حالا برای بازگشت دوباره آمریکا و بایدن به برجام حاضریم تن به همون خواسته های اولیه ترامپ بدیم.
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    13 0
    پروانه سلحشوری بهتره دهن ش رو ببنده ..قبل اینکه مردم ببندن
  • IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    25 0
    هدفتان از مذاکره با آمریکا چه است ؟ می خواهید قبل از پایان حکومت غربکراها آخرین ضربه را بر پیکر ایران وارد کنید . یکبار به شما گنجشک مغزها اجازه مذاکره داده شد بجای لغو تحریم ها فشارهای حداکثری را برای ما به ارمغان آورده اید اگر بار دیگر به شما اجازه مذاکره داده شود راههای دور زدن تحریم ها لو خواهند رفت ارتباط و قرارداد های ایجاد شده با کشورهای دوست و همسو تخریب خواهند شد و تاکتیک ها و تحرکات ما جهت مقاومت حداکثری خنثی خواهند شد و مهار ایران برای آمریکا و اروپا آسانتر خواهد بود
  • US ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 18
    وقتی اذناب شناخته شده رو وارد مجلس می کنید این میشه فکر میکنن مملکت ارث پدرشونه.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    14 0
    اگر مذاکره دوای درد بود زمانی که ظریف با جان کری قدم میزد و جناب رفسنجانی فقید هم می‌فرمود امضای کری تضمین است... فی الواقع ما الان در گلستانی که برجامیون برای ما متصور بودند در حال زیست بودیم... بابا دیگه وقاحت هم حد و اندازه داره... ما اصلا نخواهیم امثال شما اصلاح طلبان و اعتدالیون و نبینیم به درگاه خدا در کجا فریاد بزنیم... چقدر حقوق بدن به شما دیگه ریختتون و نبینیم؟! ابزار و امکانات و می‌دانست و یقه پاره می‌کرد که ما بلدیم ما مرد مذاکره هستیم ما اونچنون رونق اقتصادی بیاریم که به این یارانه نیازمند نباشید... مردم و به وضعیتی انداختید که با تورم چنصد درصدی دست و پنجه نرم می‌کنند و کشور و معطل کردین مردم و تو مشکلات فرو بردین... خدا ازتون نگذره....
  • مرگ بر آمریکا IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    14 0
    خیلی وقته به خاطر کرونا در راهپیمایی شرکت نکرده ایم. یادش به خیر شعار مرگ بر آمریکا امروز در فضای مجازی همه بگیم مرگ بر آمریکا و مرگ بر سازشگر منطق برای اینجور آدم ها جواب نمی ده. خودشون رو زدن به خواب پس همه بگیم مرگ بر آمریکا، مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    12 0
    مذاکرات تنها موجب فشار بیشتر میشه. از سرنوشت سرخپوستان عبرت بگیرید. آمریکا تا به حال به هیچ تعهدی عمل نکرده.
  • ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    10 0
    آمریکا در حال فروپاشی است و این ها برای مذاکره با آن سر و دست می شکنند
  • iran IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    11 0
    اصلاح طلبان استاد مذاکرات بی نتیجه و زیان بار برای ملت و کشور هستند ! فقط بیماری و سادسیم مذاکره کردن دارند ! ایران فروشان بی خرد ! اگر واقعا" مسلمان هستید مسلمان نباید از یک سوراخ چند بار گزیده شود !
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    این شیفتگان امریکا خوب نمی گویند. شعر بنی ادم اعضای0000. چون ارمیکا ان زمان نبوده درست نیست. یا به هر نفسی که فرو می رود ممد حیات است و چون بر می اید مفرح ذات 00000 اضافه نمی کنند مشروط به این که ان هوا باد شکم امریکائی داشته باشد.
  • امیر قلی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    23 0
    واقعا که؟ مجلس دهم باعث تصویب برجام شد و کشور را در ۷ سال فلج کردن . در ضمن اگر خانم سلحشوری لیاقت داشت مردم دوباره در مجلس یازدهم بهش رای میدادن .. پس بهتره بشینه سر جاش و مزخرف نگوید .. پدر مردم را دراوردن این مجلس دهمی ها .. خجالت هم نمیکشن بی سوادها . در ضمن یادمان نرفته که در مجلس دهم ۹۹ نفرشان بجرم مفسدان اقتصادی و غیره رد صلاحیت شدن
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    14 0
    جنابان گردانندگان روز ینامه اعتماد ملی پیشنهاد می کنم که دفتر خوذ را به تل آویو یا حجاز یا واشنگتن انتقال دهید چون اینجا ایران اَست کشور شیران و کشور سلیمانیها و باکریها و حاج همتها وَ..... است اینجا جای ترسوهای وطن فروش نیست
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    11 0
    خانم پروانه سلحشوری بعد از حدود یک یا دو سال کار کردن در مجلس با تلویزیون مصاحبه کرد و در آن مصاحبه که شبیه برنامه بدون تعارف بیست و سی بود اعلان کرد که بعلت سختی کار نمایندگی دیگر نماینده نخواهد شد و به نوعی احساس مشیمانی خود را اعلان کرد ! حالا چه شده که از بیرون گود ارد ناشتا میدهد ؟!!!!
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    20 0
    مثل اینکه کاسبان برجام نمیخواهند دست ازتله مذاکره ونابودی مملکت بردارند-اینطوری تا ابد به امریکا ومذاکره وابسته میشویم
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    12 0
    خانم سلحشوری: بابا گلی به گوشه جمال سنگ پای قزوین. ترامپ هم با همه وقاحتش پیش شما دیگه لنگ می اندازه (اگه من نبودم دموکرات ها در کرونا 2 میلیون کشته می دادند).
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    17 1
    به تو که برای مملکتی که صدهاهزارشهیدداده میخوای تصمیم بگیری
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    12 1
    هنوز جای مذاکره قبلی و همچنین اقدامات فوق العادتون در مجلس درد میکنه.
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    10 0
    رهبری اجازه نمی‌دهند.!!!
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    14 0
    بیخود از رهبری مایه نذارید خجالت بکشید.!!!
  • p IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    14 0
    امریکا شیطان بزرگ است
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    11 0
    حضرت آقا فرمودند نه مذاکره میکنیم نه جنگ می‌شود. پس حتماً ساکت.!!!!!
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    4 0
    اینا یا نمی فهمند یا نمیخوان که بفهمند. دیگه حالم از این حرفهای تکراریشون به هم می خوره. خودشون خسته نمیشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عقب مونده های ذهنی....
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    7 0
    ماهیچوقت با شیطان بزرگ مذاکره نمی کنیم.!
  • خلیج پارس iran IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    گویا اصلاح طلبان هدفی جز تضعیف و تسلیم ایران در برابر غرب ندارند ! بگذارید جوهر برجام نافرجامتان خشک شود! فعلا" مشغول چیدن سیب و گلابی های برجام و مذاکره قبلی شما هستیم ! شرم بر شما ایران فروشان ! شرم بر شما میهن فروشان !
  • IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    ننگ بر شماها، نبودن روغن خوراکی در بازار، گرانی های کمرشکن، نبود کالاهای ضروری مردم، این خودش مصداق قحطیه
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    پروانه جان اجازه دادن ی بار سردار ما را شهید کردن
  • IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    با سلام.خانم محترم نه با این حرفی که زدی خیلی هم نامحترم ایرانی نیستی تو با چه جراتی این حرف میزنی بی شعور .اموالت را بگو .حالا میگی خوب شد گرسنه نماندیم..مملکت دادین بیاد
  • حمید IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 0
    بی صلاحیت خفــــــــه!
  • ش. AE ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 0
    خدا لعنت کنه اونی که روی حرف پسر فاطمه زهرا سلام الله علیها حرف بزنه مقام معظم رهبری به صراحت فرمودن مذاکره با این دشمنان هرگز چه مذاکره‌ای شما اصلاح طلبان تا کی میخواهید مردم رو بازی بدید
  • DE ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 0
    پروانه سلحشوری:اگر رهبری اجازه دهند ۲۵ دقیقه ای با آمریکا مذاکره می کنیم. مگه دفعه قبل از رهبری اجازه گرفتید که حالا منتظر اجازه هستید ثانیا شما تا حالا در مورد چی از رهبری اجازه خواستید که این مورد دومش باشه.ضمنا اگر بنابه مذاکره باشه وقتی امریکا ۳ شرط ایران را قبول کرد که دیگه نیازی به مذاکره نیست.قوانین بین المللی سالهاست تدوین شده نیاز به شماها نیست.اگه خوب شد میگن ما بودیم اگه بد شد میگن کی بود کی بود من نبودم.
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 0
    تو سر پیازی ته پیازی تو مذاکره می کنی برو بزار باد بیاد
  • كريم IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    4 0
    براي زناني مانند تو كه قحطي وجود ندارد. مي تواني مانند گلشيفته بروي به انگلستان.
  • تک سوار IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    2 0
    درزمانی که باید سیاست های تهاجمی فرهنگی و رسانه ای رو پایگاه های اسما ارزشی در نظر بگیرند٫ بصورت کاملا منفعلا در حال باز نشر جو ترویج دهنده مذاکره هستند. فقط می شه گفت متاسفم. اگه شما مطالبه گر برجام بودید الان این ادم ها مدعی مذاکره مجدد نبودن.
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    نمی گی مذاکره قبلی چه گلی به سرت زد جز اینکه مشکلات ده برابر کرد یه کم حیا کن دیگه چقدر مذاکره ، تازه توخوبشی اجازه هم می گیری بقیه همفکران اجازه هم نمیگیرن و دوست دارن فوری به آمریکا سواری بدن اونم با کت شلوار نا با صندلی مخصوص ( پالون)
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    چقدر پول گرفتی تا جوّ راه بندازی؟؟؟؟
  • نااشناس IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 4
    اگه اغماض نکنیم در دوسالی که در برجام بودیم اوضاع اقتصادی کشور خیلی عالی شد همه چیز با ثبات وقیمتها عالی شدند ولی نامزد ترامپ که خروج کرد همه چیز به هم ریخت واگر در فرصت کم باقی مانده دولت بتواند بایدن را در برجام وارد کند دو باره ثبات وآرامش بر می‌گردد وموفقیت اقتصاد در همین هست وبس
  • SG ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    2 0
    اگر صلح و مذاکره میخواهید شما اصلاح طلبان یک گوشه بنشینید و حرف نزنید اگر همه قدرت را به اصولگرا یان بسپارید همه کارها درست میشود فقط شما اصلاح طلبان لطف نمایید مترسک سر جالیز نشوید کنار بایستید .
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    4 0
    بلا نسبت خیلی اشتباه کرده
  • عرفان IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    4 0
    خیلی ... که دارید درباره مذاکره حرف می زنید
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 0
    این باز قارقار کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 0
    افساد طلبان ساکت.! کشور را ویران کردید.!!! همین مونده به ذلت مذاکره با شیطان بزرگ بکشید.؟؟؟ که نمی توانید واین آرزو وهمه آرزوهای خودرا به گور می‌برید.!
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    8 0
    این خانم سلحشور ی همانی نیست در قضیه دختر آبی فرمان شورش علیه نظام را صادر میکرد پس با چه رو یی آمده دم از مزاکره می زنه (((())) وکیل مدافع USA
  • mahdi IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    8 0
    خانم سلحشوری شما ببند لطفا دهنت رو هشت سال مذاکره کردید ملت رو به خاک سیاه نشوندید امریکا تف کرد تو صورتتون داغتون کرد بازهم میخواین برید با امریکا مذاکره کنید شما چقدر پر رو تشریف ددارید مثل این می مونه با یک ادم قلدر دوستی میکنی بعد میزنه سرتو میشکنه بعد عوض اینکه بری بزنی سرشو بشکنی یا از دستش شکایت کنی میری باهاش معامله کنی بگی دستت درد نکنه این همه امریکا بلا اورده سرتون حاج قاسم شهید شده بازهم میخواین باهاش معامله کنید
  • DE ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    4 0
    کشور مگه رئیس جمهور و وزارت خارجه ندارد ؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 0
    تو اشتباه می کنی که دوباره حرف مذاکره را مطرح می کنید.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 0
    افساد طلبان انقدر دنبال آتش وجهنم ندوید.!
  • محمد IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 0
    این سلحسوری کجا بوده که دولت را موفق میدونه.
  • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    4 0
    چطوری گردن شکسته؟
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 0
    hاگر در پاسخ به شهادت حاج قاسم ،منفعل عمل نمی کردیم و حداقل 20 هزار کشته در پایگاههای دور بر تو دستشون می ذاشتیم ... دیگه جرات این حرفارو پیدا نمی کردند ... تحریم ها و .... همه دود می شد میرفت هوا .....افسوس که این فرصت ازدست رفت ....
  • ایرانی IQ ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    8 0
    توافقی دیگر=تسلیمی دیگر
  • DE ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 0
    خانم سلحشوری دوره وعده و وعید های دراز و طویل تو خالی شما تموم شد! با حلوا حلوا کردن شما دهن کسی شیرین نشد. اگر بایدن راست میگه از همین الان اعلام کنه که به محض شروع حکومت اش تحریمها رو بدون قید و شرط برای همیشه لغو میکنه. این احتیاج به مذاکره نداره.
  • IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 0
    وای....
  • مونا IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    اصلاً شما اصلاح طلبا هیچی نیستید
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 0
    پس کلید واژه اجرای عملیات اصلاحات قحطی است جناب ج با کاربرد واژه قحطی عملیات اصلاحات را رمز گذاری کردند و گویا شما با تاکتیک تکرار سعی در پیشبرد وسیع عملیات را دارید !!! به نظر جمعیت صدا و سیما و نیروهای مسلح سیبل های دیگر و اساسی این عملیات هستند؟؟؟؟!!! چه می کند پروژه چراغ خاموش اصلاحات !!! اما حزب الله به یاری خدا به زودی چراغ خاموش نفوذ را می ترکاند انشاالله و قلوب مومنین خواهد شد ...خون پاک شهدای عزیزمان نمی گذارد پرچم ایران اسلامی به دست براندازان کثیف بیفتد خدا یاور حزب الله است و اسلام پیروز است
  • DE ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 0
    خانم سلحشوری خدا رو شکر که مردم دیگه شخص شما رو این دور انتخاب نکردند!!!!!!!!!!!!!!!!!!! واقعا شکر! عامل به نتیجه نرسیدن برجام امثال شما ها بودند که لغو همه تحریم ها رو بعنوان اصل اساسی در توافق برجام نگنجاندید. چون یک جو شهامت تو وجودتون نبود. برای مردم اینهمه مشکل درست کردید. حالا بهتره بشینید سرجاتون!
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 0
    این خانم به اش الهام شده است که کاره ای است هذیان می گوید
  • عظیم وهابی IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    4 0
    مداکره و صلح با شیطان بزرگ بسی کریه تر از حکمیتی است که خوارج به امام علی علیه السلام تحمیل کردند
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    کار بر 22/21 جالب است بدانید همین تیم مزاکره کننده ظریف 5سال تحریم نظامی ایران در برجام سفارش داده بودند باعث تعجب مزاکره کننده گان چین وروسیه شده بود چرا شما 5 سال خودتون تحریم نظامی می کنید
  • پریسا IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 0
    جانمان فدای رهبر عزیزمان امام خامنه ای. سلام الله. لبیک یا امام خامنه ای.
  • سعید IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    2 0
    شفافیت وضعیت مالی در تمام شئون دولت ،مناطق آزاد ومحاکمه تمام رانت خواران رشوه گیران ،تبانی گران و جلوگیری از بکارگیری مفسدان درتمام شرکتها ،نهادهای دولتی میتواند سرطان غرب پرستی را درمان کند.
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    4 0
    تا کی این احمق باید برامون نظر بده ؟
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    4 0
    در دعای امام زمان علیه السلام آمده وعلی النساء بالحیاءوالعفة.
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    سال 1400 بدون ارز دولتی بالاخره یک حرف راست هم از حامیان دولت. چون دولت ارز 4200توماتی را بصورت رانت استفاده کرد. و سرمایه های ملی را نابود کرد. که برای سال آینده چیزی بنام ارز دولتی وجود نخواهد داشت.
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    خانم سلحشوری موگرینی نژاد. سرپیازی یا ته سیر. بگذار بزرگترها صحبت کنند. ای پنجاه رفت و درخوابی، باز هم برو بخواب.
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    سلحشوری خوب تو جامعه نیست ببینه چه بر سر ما مردم اومده ! کاش شهامت داشت اشتباه سیاسیش و حمایت از روحانی رو اعتراف میکرد !‌ روحانی و دولت اصلاحات و نمایندگان سلفی بگیر امثال سلحشور کشور رو بیست سال به عقب بردند
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    پالس مذاکره يعني طرف خیانت کار به ملت ایران هرعوضی که باشد
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    هی میگم ترامپ بشه بهتره زیرا دهن سینه چاک خورده برجامی ها را ببنده. در نهایت سیلی نهایی را تو صورت ترامپ بزنیم جوری که صورتش کنده بشه ؛انتقام سخت....
  • IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    5 0
    خبر مرگتون بیاد تا کم میارند از رهبری مایه میذارند. افساد طلبان خائن جهنمی.!
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    5 0
    این اصلاح طلبا چندی زر میزنن
  • IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    4 0
    خانم سلحشوری ، شما چکاره ای برو بگو بزرگترت بیاید . چون حالا دیگر مجلس موگرینی زاده وجود ندارد .
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    4 0
    یعنی خااااااااااااااااااااک براون بووووووووووووووق
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    4 0
    چقدر خوبه هر ننه قمری حرف نزنه و توی مسائل کلیدی نظر نده
  • IR ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    5 0
    بجای عذر خواهی حرف مفت میزنن.
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    3 0
    مگه دوستان خودشان نمی گفتن مذاکره مجدد با آمریکا کار احمقان است؟
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    1 0
    ازحالا معلومه بایدن تا۴سال مذاکره نخواهد کرد-مگر روحانی وظریف بروند آمریکا مذاکره کنتد و بایدن هم بعداز۴سال میگوید باید کشوری عادی بشوید
  • جبارزاده FR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 2
    مذاکره درست است شاید ده درصد ازمشکلات اقتصادی را مقطعی حل وتورم را کاهش دهداصل مطلب این است که ما برنامه ای برای روابط با کشور های غربی نداریم وشاید ما برنامه مان گرفتن امتیاز ازانها سپس دوری ازانها باشد لذا تازمانیکه ما استراتژی وبرنامه ای برای روابط خود با جهان ازاد نداشته باشیم یک نوعی وقت کشی وسرگردانی برای طرفین حاصل خواهد شد
  • شیرازی IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    خانم سلحشوری . دری به تخته خورد و یک بار نماینده شدی . یک بارهم که شده حرفهای خودت را مرور کن . از اینهمه بی سوادی و بی منطق بودنت شرمنده می شوی .
  • IR ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    3 0
    خداوند این بی لیاقت ها را هدایت کن کند کسی که همسرش معاون نعمت زاده باشد ببین این چه بشه
  • ناشناس IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    1 0
    تو را خدا اینقدر به ملت بیربط نگید و خودشیرینی نکنید !!! بله برای شما که دوربر دولت هستید صد البته که قعطی پیش نیامده و اوضاع مالیتون از صدقه سر دولت جونتون خیلی خوب شد
  • ناشناس IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    خانم سلحشوری تو را خدا فقط ساکت شو ، حرف نزن !!! آخه توهه که فقط پاچه خواری می‌کنی کجا از حال روز مردم خبر داری توی بیچاره که اصلا نمیتونی یک ساعت جای این مردم باشی حتی نمیتونی یک دقیقه زندگی مردم را درک کنی چرا ساکت نمیشی ؟!!
  • کوروش IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    میگه که دولت ایران را از قحطی نجات داد آخه مسبب اصلی این گرانی و .....غیر از دولت تدبیر و امید و سیاست های غربگرایانه ی این دولت مگه کسی دیگه ای هست یا به عبارت بهتر دولت تخریب و تزویر
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    طورگفته دولت مانع قعطی شدکه نمی گویدتورم وگرانی بکجا کشیداحتکارهاو.. اینهابرمی گرددبه دولت نه تحریم
  • ملائی IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    3 0
    قبلا که ۸سال مذاکره کردید چه شد
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    یکی به سلحشوری‌ بگه دیگه تموم شدی برو ناهار تو درست کن شما که بقول بزرگتون فقط آبگوشت بزباش بلدید بپزید چه به سیاست و اینجور چیزها
  • شریف زاده IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 1
    آنچه عیان است چه حاجت به بیان است. بی عرضگی شما وائادگان به غرب این مصیبت را بر سر ملت ایران آورده است. تنها راه برون رفت استقامت است نه وادادگی . هر جا ملت ایران ایستادگی گرد. میدان مبارزه را بردیم و هرجا مذاکره و گل و بلبل بود میدان عرصه تاخت و تاز دشمن شد. بس کنید. و لطف سکوت اختیار کنید.
  • هموطن IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    1 0
    این زردنامه های افسادطلب پول میگیرن هرچند وقت عکس وحرف مفت این خانم را چاپ کنن واین خانم امید داره فراموش نشه تا گوشه وکنارها سمت بگیره وبعد بدتر از ابتکار ومولاوردی ... به کارها
  • DE ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    5 0
    گوسفند با روباه های گرسنه مذاکره نمی کند
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      3 0
      گوسفند با گرک گرسنه سازش نمی‌کند.
    • محمدایوب IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
      1 0
      اما ... برای اربابش سیگنال میده اینو هرروز درگفته های اصلا طلبان وروزینامه هاشون وسایتهاشون می بینی
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
      0 0
      محمد ایوب متوجه پیام ما نشدی.!!! منظور این بود اصلا سازش ومذاکره نداریم اما واگر هم نداره. از خودمان گفتیم نه افساد طلبان که خودشان هم گرگند هم روباه...!!!
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    3 0
    ممنون که از اصلاح طلبها مطلب میگذاری و روشنگری می کنی
  • سعید IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    5 0
    من فکر میکنم بعضی ها بهتره برند توبه کنند
  • محمدایوب IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    5 0
    دراصلاح طلبان مرد وجود ندارید از سپر شما استفاده میکنند
  • DE ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    6 0
    جاسم آمد تهران برای کار پس از چند سالی خواست ازدواج کند هرجا رفت جواب رد شنید.با دوستش دردل کرد که چرا چنین است.دوستش گفت آخه اسمت باید به اسم دختر خانم بخوره مثل آروشا و ارشیا..رایان و شایان.. سارا و دارا .جاسم رفت خواستگاری از دختر خانم پرسید اسمت چیه ؟دختره گفت اسمم پروانه و جاسم هم گفت اسم من تسمه پروانه ست.
  • ارش IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    6 0
    این زنیکه چشه؟ مذاکره سرتو خورد.....
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    5 0
    زمان احمدی نجات تحریمها بیشتر بود قحطی نشد دولت ضعیف است دولت راندمان ندارد
  • IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    5 0
    افساد طلبا در مرحله التماس و گریه و زاری و واسطه فرستادن هستند
  • س م ح IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    5 0
    خاک بر افسادطلبها
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    نوکران امریکا فعال شدند.
  • مرصاد IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    امیدی های بذله گو !!!!!
  • مرصاد IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    2 0
    لیبرالها و اصلاح طلبان ؛ پیاده نظام غرب در ایران !!
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    1 0
    لطفا تو دیگه سکوت کن چون سنگیتر است نمی دونم توی مغز این اصلاح طلب جی میگذره که اینقدر خودشون را باختند
  • حسین IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
    0 0
    گردنت خوب شد چادر سر کردی یا میخوای از شخصیت با حجاب استفاده کنی راستی مجلس یادت هست،،، ایا برای شماکافی نیست
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    جمعش کن خانم سلحشوری مرگ بر امریکا
  • ابوالفضل IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    ما تنها کشوری هستیم ک مسئولینش می خواهند حکومت را زمین بزنند اما مردم نمی گذارند تنها کشوری هستیم ک مسئولین بی کفایتش (افساد طلبان)سال هاست راس کارن ومی خواهند بی عرضه گی خودشون را گردن رهبری بندازن تنها کشوری هستم بد ترین دشمنمان یعنی اسرائیل دولت حاکم و هم فکرانش را امید خودشان می دانند تنها کشوری هستیم قفرا برایش خون دادان اما هم اکنون یک عده لیبرال وغرب زده بر آن حاکم است اللهم العن منافقین
  • سرباز امام زمان (عج) IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    خانم سلحشور شما سرپیازی یا ته پیاز چکاره هستید که با آمریکا مذاکره کنی برو خانه و زندگیت برس عزیزم آفرین
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    برجام=خسارت محض
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۱
    0 0
    از رونق اقتصادی تا قحطی ؟؟!!؟!!! خانم سلحشوری !!!!!
  • پرویز IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    پروانه سلحشوری خیلی بیجا فرمودند که ازموده را ازمودن خطای احمقانه ایست که بازی با سرنوشت ملتی رشید که این خانم نه دانشش این کارها رو داره نه شعور و شخصیتش رو و اعلام اجازه از مقام رهبری هم تاکتیک نخ نمای اینهاست دیگر هر کودن واحمقیست که غربی های لیبرال خارجی و داخلی جز به منافع خودشون و رهایی از بن بست به چیز دیگری فکر نمیکنند و مهم تر از همه مانند گذشته اساسا بحث مذاکره مطرح نیست و تنها با هرهر وزیر و سرانجام امضای متن از پیش نوشته شده امریکاییها برای حذف دومین عامل بعد از انرژی هسته ایی و سیستم دفاع موشکی هدف امریکاییهاست
  • محمد IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    سلحشوری برو فقت تو برو
  • IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۴
    0 0
    خانم سلحشور تورو سن نم بروخونه بچه داری کن که اونم بلد نیستی
  • تیام IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۶
    0 0
    باتشکر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس