علیرضا صالح

یک روزنامه اصلاح‌طلب می‌گوید: رئیس برکنار شده سازمان خصوصی‌سازی، برخلاف رئیس قبلی مخالف فساد و رانت در این سازمان بوده است.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: شرق با اشاره به برکناری غیرمنتظره «علیرضا صالح» نوشت: صندلی سازمان خصوصی‌سازی هم در حال تبدیل شدن به یک صندلی متزلزل در ساختار دولت است.

۲۴ آبان سال جاری، استعفای علیرضا صالح، هشتمین رئیس سازمان خصوصی‌سازی، به طرز غیرمنتظره‌ای رسانه‌ای شد. این استعفا در گام نخست با سکوت صالحی همراه بود تا اینکه خبر انتصاب سرپرست برای سازمان خصوصی‌سازی، تایید استعفای او را به اطلاع عموم رساند. صالح که چند هفته قبل از شفافیت سازمان خصوصی‌سازی و سلامت در بخش اعظم اقدامات این مجموعه منهای چهار درصد واگذاری‌ها سخن گفته بود، یک‌ باره استعفا داد؛ استعفایی که با واکنش برخی نمایندگان مجلس مواجه شد و شبهه‌هایی درباره ارتباط این استعفا با ابطال واگذاری هفت‌تپه و دشت مغان و فشارهایی برای جلوگیری از اجرای دیگر برنامه‌های رئیس سازمان را بر سر زبان‌ها انداخت. آیا ابطال‌های دیگری در راه بود که صالح را مجبور به کناره‌گیری از سازمان خصوصی‌سازی کرد؟

هشتمین رئیس سازمان خصوصی‌‎سازی استعفا داد؛ اقدامی که تا حدودی تعجب‌آور بود و این استعفای ناگهانی به حرف و حدیث‌هایی دامن زد. علیرضا صالح، هشتمین رئیس سازمان خصوصی‌سازی، کمی‌بعد از انتشار خبر بازداشت میرعلی ‌اشرف عبدالله پوری‌حسینی برای این سمت انتخاب شد. پوری‌حسینی که واگذاری بنگاه‌هایی مثل آلومینیوم المهدی هرمزگان، آلومینیم ایران (ایرالکو)، پالایشگاه کرمانشاه، شرکت کشت و صنعت کارون خوزستان، شرکت کشت و صنعت مغان، کشت وصنعت نیشکر هفت‌تپه در شوش، مجتمع گوشت اردبیل و موارد دیگر را در کارنامه خود داشت، با دستور مقامات قضایی و با اتهام خصوصی‌سازی‌های بدون ضابطه و افسارگسیخته و واگذاری‌های رانتی به افراد خاص بازداشت شد.

۲۷ شهریور ۹۸، یعنی حدود یک ماه بعد از انتشار خبر دستگیری پوری‌حسینی، خبر رسید که علیرضا صالح به‌عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان خصوصی‌سازی معرفی شده است.

در دوره مدیریت صالح، بحث برگشت مجدد هپکو به بدنه دولت به‌طور جدی پیگیری شد و در نهایت این مجموعه با مصوبه مجلس به تامین اجتماعی در راستای رد دیون دولت واگذار شد. از دیگر اقدامات رئیس مستعفی سازمان خصوصی‌سازی در مورد شرکت کشت و صنعت مغان می‌توان به ارسال مجدد شکایت مغان به هیئت داوری با وجود تلاش برخی مسئولان دولتی جهت مصالحه با خریدار و جلوگیری از هرگونه تخلفات از سوی خریدار قبلی اعم از اقدامات خریدار در آسیب رساندن به شرکت در فاصله زمانی بین رای بدوی و نهایی ابطال مزایده‌ اشاره کرد. او همچنین در پرونده هفت‌تپه از اقدام غیرقانونی اسدبیگی (خریدار هفت‌تپه) در واریز اموال غیرمشروع به‌عنوان اقساط معامله جهت فرار از فسخ معامله تأکید کرد.

اظهارات نمایندگان مجلس این گمانه را تقویت می‌کند که برخی افراد در برابر اقدامات صالح مقاومت کرده و تمایل نداشتند اقدامات او به سرانجام برسد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • عباس IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    15 0
    هرجی واگذارکردید نابود شد اگر مجلس و قوه قضاییه آمارکارکرد قبل و بعد شرکت های واگذار شده را در بیارند می بینند چه گندی به مملک زده سازمان خصوصی سازی.
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      3 0
      میعاد سید صالحی و برنامه ثریا و جهان ارا را هم همینطوری حذف کردند
  • رضا IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    4 0
    مدیر باید با علم و دانش چاره اندیش حل مشکلات زیر مجموعه مدیریتی خود باشد مثلاً مدیر یک بانک با توجه به شرایط کشور به روز باشد همچون بانکهای خارجی که در چاره اندیشی خیلی ابزار و وسایل نگهداری و پیشرفت در تسهیلات و جلوگیری از تقلب ابداع و اختراع کرده اند
  • سید IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    7 41
    درود بر شرف دولت تدبیر وامید خصوصا روحانی واعظی نوبخت ودرود برشرف نداشته گردانندگان پشت پرده
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      7 0
      ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
    • جلیل FR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
      1 0
      بچه ژیگول تو داماد روحانی نیستی ؟!
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    29 0
    هرچه رانتخوار تر باشی محبوبتری در دولت
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 0
    در دولت اصلاحات پررو باشی کافیست
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    دولت بعد بایدهر چه افرادفسادازهرجناح و گروه است رابرکنارو شرکت هایی که فروخته شده راازچنگال افرادفاسددربیاوردکشورعدالت و قانون می خواهدزندان جایی نیست که طرف برودانجابخوابو وبعدازادمجازات اعدام بایدبرای افرادفاسداجراشودتاحساب خودشان رابکند
  • محمد IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    6 0
    در فرصت باقیمانده دولتیها تلاش خواهند کرد بیشترین رانتها را نصیب خود و اطرافیانشان کنند کما اینکه تاکنون چنین بوده است! البته انشاءا... قوه قضاییه از حلقومشان بیرون خواهد کشید!
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    4 0
    فساد،پارتی بازی باندبازی جنایت امتیاز خودیها ژنهای برتر آقا واقازادگی ورانت وانحصار ...ازدرون وبیرون مملکت را نابود کرده
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    3 0
    اتفاقا اصلا عجیب نیست. یه بررسی انجام بدید در ادارات ببینید پست و مدیریت رو به چه افرادی میدن. طوری شده که اگر بخوای پست بگیری باید حتما تخلفی در پرونده ات وجود داشته باشه و اگر سالم باشی خواب پست هم نمی بینی!
  • SE ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 0
    دنبال مباشر هستند نه مدیر
  • جلیل FR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 0
    یادتان باشد سازمان بدون اجازه روحانی آب نمی خورد . آنها دستور اجرا میکنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس