رئیس شورای عالی سیاسی یمن: کشورهای متجاوز نباید روی آرامش را ببیند - کراپ‌شده

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت که شرایط در همه عرصه‌ها از جمله عرصه نظامی و میدانی باید به گونه‌ای باشد که کشورهای ائتلاف متجاوز به یمن نتوانند خوش‌بین باشد.

به گزارش مشرق، «مهدی المشّاط»، رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت که شرایط در همه عرصه‌ها از جمله عرصه نظامی و میدانی باید به گونه‌ای باشد که دشمن متجاوز نتواند خوش‌بین باشد.

او چهارشنبه شب در دیداری که با رؤسای دستگاه‌های دولتی یمن به منظور مشورت برای ایجاد توانمندی‌ها و هماهنگی‌ها بین این دستگاه‌ها داشت، گفت که مسئولیت ایجاب می‌کند از خواسته‌ها و جانفشانی‌های مردم یمن حمایت کنیم و این مسئولیت بسیاری بزرگی است.

مشاط با بیان اینکه باید همه سختی‌ها را به فرصت تبدیل کرد، اظهار داشت که نباید نماینده سعودی در شورای امنیت احساس خوش‌بینی به تحولات در یمن کند.

او عبدالله المعلمی را خطاب قرار داد و گفت: «به او می‌گویم خوش‌بینی تو تا زمانی که حملات به یمن و محاصره ادامه دارد، محلی از اعراب ندارد».

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: «سعودی‌ها اگر به دنبال احساس خوش‌بینی هستند، باید از باب صلح و جوانب انسانی وارد شوند». او گفت: «نباید احدی از مسئولان در کشورهای متجاوز [به یمن] احساس آرامش و احساس مثبت [در قبال یمن] داشته باشند».

نماینده دائم عربستان سعودی در شورای امنیت این هفته در گفت‌وگو با رسانه‌ای اماراتی مدعی شده بود که به آتش‌بس در یمن نزدیک شده‌ایم.

او در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز عربی گفت: «حقیقت امر این است که چیز جدیدی در عرصه سیاسی سراغ ندارم ولی درباره اینکه به زودی به اعلام مشترک [آتش‌بس] دست یابیم، من شخصاً خوش بینم هستم».

معلمی با این ادعا که رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای «مارتین گریفیتس»، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن درباره آتش‌بس در این کشور در حال نتیجه دادن است، مدعی شد که به‌زودی آتش‌بس فراگیری در یمن حاکم خواهد شد.

 خبرگزاری رویترز به نقل از سه منبع آگاه مدعی شد که عربستان سعودی در گفت‌وگوهایی سطح بالا به اطلاع  دولت نجات ملی یمن رسانده است که می‌خواهد در ازای اعلام آتش‌بس در یمن، یک منطقه حائل بی طرف  با این کشور ایجاد کند.

«محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به این ادعا، شرط عربستان برای ایجاد منطقه حائل و توافق بر سر آن را رد و این ادعا را تکذیب کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۹
    0 0
    انصار الله وارتش یمن نباید بگذارد دشمنان احساس آرامش کنند بایست تمام شریان های حیاتی آلسعود درهم بکوبند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس